• 0

Geldt de urennorm ook voor ondernemers die afgekeurd zijn?

Ik weet dat je ondernemer bent als je 1225 uur op jaarbasis in je eigen zaak werkt.

Maar hoe zit dat eigenlijk als je ondernemer bent en afgekeurd ivm een lichamelijke ziekte? Ik heb overal gezocht, maar kan het niet goed vinden.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Josc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google eens op:

 

arbeidsongeschikt, belastingdienst, 800

 

Dan is het eerste zoekresultaat (op mijn pc), deze link:

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_kosten/ondernemen_kosten-16.html

 

Dan lees je vervolgens halverwege:

 

Om in aanmerking te komen voor de startersaftrek bij arbeidsongeschiktheid geldt het verlaagde urencriterium van minimaal 800 uren.

 

 

 

Ard

 

P.S. overigens je mag best maar 200 uur ondernemen als je op dit moment nog niet meer aankan, stel dat je in die 200 uur zo'n 7000 euro verdient dan betaal je sowieso ook geen belasting door de arbeidskortingen etc., de 800 uur moet je meer zien als tegemoetkoming voor mensen die parttime kunnen ondernemen en daar redelijk mee verdienen (zeg 20.000). Ik vermoed dat de 800 uur grens daarvoor is ingevoerd. De overheid doet veel dingen, doet dus ook veel dingen verkeerd, maar dit is best een sympathiek regeltje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

::) Oeps, daar heb ik dus overheen gekeken!

Je hebt gelijk dat je over de eerste 7000 euro geen belasting hoeft te betalen. Maar als ondernemer heb je natuurlijk nog meer voordelen, zoals de investeringsaftrek e.d.

Maar goed, het is niet anders.

Bedankt voor het zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Die urennorm is slechts één van de criteria die de belastingdienst (cq de overheid) hanteert. Als je situatie niet standaard is -en dat is-ie niet, zo begrijp ik uit je vraag- kun je het best even een afspraak regelen op het belastingkantoor van jouw district. Mijn ervaring is dat je daar zeer aangenaam en uitvoerig te woord wordt gestaan.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al 25 jaar zzp-er maar in 2004 heb ik hartaanval en hartoperatie gehad en in 2005 niet volledig kunnen werken. Nu wil de belasting mijn zelfstandigenaftrek voor 2005 niet accepteren omdat ik niet kan aantonen dat ik aan de 1225-urennorm voldoe. Ik heb boekenonderzoek gehad en het komt erop neer dat ik een groot bedrag aan correctie omzet en boete moet betalen omdat ze vinden dat mijn kasadministratie niet geloofwaardig is.

Ik vraag me af of ik met het best faillliet kan laten verklaren.

Link naar reactie
  • 0

Vervelend voor je! ::)

 

Ben je weer hersteld? Dat is natuurlijk de belangrijkste vraag!

 

Wel blijkt dus maar weer eens dat er toch enorm veel belang aan die urennorm wordt geschonken. En niet alleen aan je omzet.

 

Sterkte verder, laat je niet failliet verklaren. Het gaat vast weer de goede kant op.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.