• 0

Bijverdiensten als kleermaakster

Goedendag,

 

Zit met enkele vragen waar ik al veel naar gezocht heb, hier en ook bij de belastingdienst. Het is als volgt, ik wil binnenkort gaan starten om op bestelling kleding te gaan maken voor anderen (meer hobby, dan winstbelang!). Maar wil toch de regels weten. Ik weet natuurlijk helemaal niet of er ´markt´voor is, en vindt het riskant om hier een onderneming voor op te zetten. Mag ik de evt. inkomsten hiervan gewoon onder mijn ib aangifte onder overige inkomsten opgeven? En als het goed loopt alsnog een onderneming starten? Of moet ik toch een officielere weg bewandelen?

En mag ik evt. wel adverteren?

 

Bij voorbaat dank voor uw antwoord!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beginnen bij vrienden en bekenden. Geld in je zak steken en investeren in je verdere ontwikkeling. Als je het gevoel krijgt dat bedrijfsmatige toekomst heeft, dan pas aan al die formaliteiten en belasting gaan denken. Eerst leergeld verdienen.

 

Maar misschien had je dat al gedaan. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Beginnen bij vrienden en bekenden. Geld in je zak steken en investeren in je verdere ontwikkeling. Als je het gevoel krijgt dat bedrijfsmatige toekomst heeft, dan pas aan al die formaliteiten en belasting gaan denken. Eesrst leergeld verdienen.

 

Maar misschien had je dat al gedaan. 8)

 

Moeten we dan wel de inkomsten opgeven/waar? Ik hou er niet zo van om regeltjes aan de laars te lappen.

Mogen we evt. wel adverteren in schoolkranten ed. Niet in regionale dagbladen?!

Link naar reactie
  • 0

Als het een hobby achtig iets blijft: uitzoeken of je BTW plichtig bent, zo ja, BTW afdragen (dus BTW nr aanvragen) en de winst opgeven bij 'overige inkomsten' .

 

Als je er meer dan een hobby van wilt maken (adverteren suggereert dat al), alles formeel regelen, dus naast BTW nr ook KvK inschrijving, boekhouding opzetten, ondernemingsplan etc etc etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.