• 0

Kosten adverteren in diverse media/kranten?

Beste mensen van HL,

 

Ik ben een startende ondernemer. Ik ben nog bezig met het inrichten van mijn nieuwe kantoor en tegelijk al met een nieuw project begonnen. Om een beetje een begroting van de kosten te maken vroeg ik mij af of iemand misschien weet wat tegenwoordig een beetje globaal de kosten zijn voor adverteren in o.a. Spits, Metro, Dag enzovoorts.

Het gaat dan om een klein blokje met 3 regels tekst (regel tekst en URL).

Het hoeft niet precies te zijn maar misschien kan iemand mij vertellen wat het ongeveer kost en wat de ervaringen waren?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg, Corinne

 

 

YUCCA creativs - a clear and clean website always works

Website onder constructie - start 1 juni 2008!!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De kosten van adverteren verschillen per medium, het soort advertentie (rubriek, advertentiepagina, zgn 'ingezonden mededling' = los blokje, kleurgebruik, etc). Er bestaan verschillende handboeken en websites met algemene info, en de tarieven zijn doorgaans ook bij de media zelf te vinden.

 

Probeer MissMag eens...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

... wat tegenwoordig een beetje globaal de kosten zijn voor adverteren in o.a. Spits, Metro, Dag enzovoorts.

Het gaat dan om een klein blokje met 3 regels tekst (regel tekst en URL).

Het hoeft niet precies te zijn maar misschien kan iemand mij vertellen wat het ongeveer kost en wat de ervaringen waren?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg, Corinne

 

 

 

De kosten zijn met 1 telefoontje te achterhalen...

 

Zelf geen ervaring mee. Maar niets zo goed als zelf die ervaring opdoen, toch?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Jullie zijn zo te zien goed in het ontwerpen en bouwen van websites. Wellicht kun je barteren met iemand die beter is in marketing. Nou heb je bijvoorbeeld de naam van jullie nieuwe bedrijf in je signatuur gezet, met als gevolg dat de komende jaren iedereen die interesse heeft in jullie werk op deze website terecht komt.

 

Niet slim!

 

Het essentiële deel van jullie naam is als domein reeds geclaimd door een plantenverkoper in Beuningen.

 

Niet slim!

 

Een ingezonden mededeling in de freesheets? Niet slim. Tenzij je een specifiek plan hebt. Weet wie je wil bereiken, wanneer, met welke boodschap en op welk moment. Daar heb je misschien helemaal geen Dag, Pers, Spits of Metro voor nodig.

 

Maar misschien vraag je het wel voor een klant. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Corinne,

 

je schrijft dat je startend ondernemer bent, maar als ik op je www klik lees ik dat je al 7 jaar bezig bent. Hoe zit dat nou?

En waarom vraag je niet aan de media die je noemt hoeveel zij vragen voor een advertentie? Dat is toch makkelijker dan via een forum als dit?

 

Of wil je hier juist graag staan (en gevonden worden)? En is de 'niet slim!' van TwaLevel juist een poging om 'Heel slim! te zijn?

 

Lijkt me niet slim :(

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Even een paar plusponten. Goed grafisch fris open ontwerp, zo te zien degelijk technisch platform (incl. cms - mag beter uitgelegd worden) en goeie teksten. Levert een prima propositie op richting regionaal MKB en instellingen.

 

Ik mis doorvertaling naar drukwerk en huisstijl, maar dat kan bewuste keuze zijn. Zou echter interessant startaanbod zijn: compleet startpakket met modules voor visitekaartjes, briefpapier, nieuwsbrief, enz.

 

Marketing zou regionaal kunnen beginnen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik word een beetje verdrietig...stel ik alleen maar een vraag, wordt meteen mijn hele bedrijf en website en bedrijfsnaam doorgelicht en voor het gemak word ik ook maar meteen even beschuldigd dat ik hier alleen met mijn naam in wil staan...

 

Omdat ik hier graag nog verder wil op het forum zal ik maar een kleine toelichting doen!

 

Ik ben ong. 7 jaar geleden begonnen op mijn slaapkamer als Roosen Internet (gewoon knutselen naast mijn werk). Een paar maanden geleden heb ik besloten de grote stap te wagen en full-time ondernemer te worden. Ik ben nu dus bezig met het opzetten van mijn eigen webdesignbureau, niet meer vanaf de slaapkamer maar in een heus kantoor. Dat gaat YUCCA creativs heten. Een nieuwe naam en een nieuw uiterlijk omdat ik qua ontwerpstijl ook aan het veranderen ben. Ik ga hiernaast ook hosting aanbieden maar dat is whitelabel van derden en gewoon een service ernaast.

Ik heb geen "print" omdat ik dat uitbesteed aan mensen waar ik mee samenwerk die grafisch een stuk sterker zijn in logo's en briefpapier.

 

Het project waar ik het over had is weer totaal iets anders, iets waar ik naast het opzetten van YUCCA ook mee bezig ben, maar het heeft hier dus niets mee te maken.

 

Ik wilde alleen weten of iemand misschien globaal wat prijzen wist van verschillende media, dan weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden. Ik heb inmiddels de prijzen van Metro al binnen.

 

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

 

YUCCA creativs - a clear and clean website always works

Website onder constructie - start 1 juni 2008!!!

Link naar reactie
  • 0

Ik word een beetje verdrietig...

 

 

Niet doen, de meeste leden zijn best aardig maar ook direct in hun reacties.

 

En zoals Twa aangeeft, als je snel weer had ingelogd had je zelf een aantal reacties kunnen voorkomen. ;D

 

Mensen reageren vaak heel snel hier, is ook de kracht van dit forum.

 

Don't take it (too) personal, en blijf lekker langskomen!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf niet adverteren in kranten.

 

Ik denk dat het goed is (vooral omdat het een internet bedrijf is, en je mensen naar de website wilt trekken) om te kijken naar de mogelijkheden van internet.

Je kan bijvoorbeeld advertenties plaatsen met Google Adwords (wat veel goedkoper is dan een advertentie in een krant).

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn een internetbedrijf en hebben inmiddels ook de nodige ervaring met gedrukte media. Conclusie: Dit kunnen we u niet aanraden, omdat de stap voor mensen om na het lezen online te gaan kijken te groot is.

 

Stop het reclame budget liever in een Google Adwords campagne en gebruik daarbij een goede landingspagina. Dit levert ons in ieder geval meer klanten op.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Lees de reacties even....

 

Het project waar ik het over had is weer totaal iets anders, iets waar ik naast het opzetten van YUCCA ook mee bezig ben, maar het heeft hier dus niets mee te maken.

 

Het gaat blijkbaar niet over een internetbedrijf. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.