Jump to content
Mikky Vrolijk
Verberg

Hightech starters: Waarheden en Mythes

vraag

In deze studie van het EIM staat de hightech starter centraal. Ingegaan wordt op wat hightech starters precies zijn, wat hun onderscheidende kenmerken zijn ten opzichte van gewone starters, wat de verschillen en overeenkomsten zijn met innovatieve starters en hightech spin-off's, welk belang zij hebben op de economische ontwikkelingen en met welke knelpunten zij geconfronteerd worden. In de praktijk doen er veel verhalen over het belang van hightech starters de ronde, de voor een deel gefundeerd zijn en voor een ander deel op drijfzand gevestigd zijn. deze studie brengt een onderscheid aan tussen de waarheden rond hightech starters en de mythes die de ronde doen.

Download publicatie kosteloos via EIM >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Kom op, soms moet je er iets voor doen...:) Maar ik merk al dat het grootste deel standaard "ondernemers-onderzoek" is. ALs ik iets interessants tegen kom zal ik het hier posten inderdaad.

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

• 0
  • Rate this answer

Vond dit wel een grappige verwijzing (Ik wist dat het grote invloed had, maar zo groot??):

Uit Amerikaans onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 50% à 80% van de technische starters ten minste één ondernemende ouder heeft (Roberts, 1991). Waarschijnlijk fungeren dergelijke ouders als rolmodel en geven zij doorslaggevende steun aan plannen om een bedrijf te starten.

Hoeveel van de HL leden (technische starters) heeft een ondernemende ouder?

Ronald

• 0
  • Rate this answer

De ondernemers die ik op het moment tegenkom zijn over het algemeen afkomstig uit families waar ondernemersdrift reeds aanwezig is. Daar is vanaf jongs af aan al enthousiasme voor het ondernemerschap geboren.

Afhankelijk welke opleiding de kinderen gaan doen (higtech bijvoorbeeld), zijn dat ook vaak de personen die zelf gaan ondernemen.

Als er meer ondernemers skills in het onderwijs wordt gegeven, zul je zien dat het dan niet meer zo sterk afhankelijk is of je familie wel/niet zelf ondernemer zijn. Tenminste ... dat denk ik. Mijn ouders waren zelf ondernemer en daardoor blijft dat toch triggeren.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 0
  • Rate this answer
Als er meer ondernemers skills in het onderwijs wordt gegeven, zul je zien dat het dan niet meer zo sterk afhankelijk is of je familie wel/niet zelf ondernemer zijn. Tenminste ... dat denk ik. Mijn ouders waren zelf ondernemer en daardoor blijft dat toch triggeren.

Helemaal mee eens! Daarom is het zo belangrijk dat in alle lagen van het onderwijs (vanaf basisschool) ondernemersschap meegenomen dient te worden!

Ronald

Ps. Heb helaas geen ondernemerde familie... :(