• 0

Hightech starters: Waarheden en Mythes

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In deze studie van het EIM staat de hightech starter centraal. Ingegaan wordt op wat hightech starters precies zijn, wat hun onderscheidende kenmerken zijn ten opzichte van gewone starters, wat de verschillen en overeenkomsten zijn met innovatieve starters en hightech spin-off's, welk belang zij hebben op de economische ontwikkelingen en met welke knelpunten zij geconfronteerd worden. In de praktijk doen er veel verhalen over het belang van hightech starters de ronde, de voor een deel gefundeerd zijn en voor een ander deel op drijfzand gevestigd zijn. deze studie brengt een onderscheid aan tussen de waarheden rond hightech starters en de mythes die de ronde doen.

 

Download publicatie kosteloos via EIM >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vond dit wel een grappige verwijzing (Ik wist dat het grote invloed had, maar zo groot??):

 

Uit Amerikaans onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 50% à 80% van de technische starters ten minste één ondernemende ouder heeft (Roberts, 1991). Waarschijnlijk fungeren dergelijke ouders als rolmodel en geven zij doorslaggevende steun aan plannen om een bedrijf te starten.

 

Hoeveel van de HL leden (technische starters) heeft een ondernemende ouder?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De ondernemers die ik op het moment tegenkom zijn over het algemeen afkomstig uit families waar ondernemersdrift reeds aanwezig is. Daar is vanaf jongs af aan al enthousiasme voor het ondernemerschap geboren.

Afhankelijk welke opleiding de kinderen gaan doen (higtech bijvoorbeeld), zijn dat ook vaak de personen die zelf gaan ondernemen.

 

Als er meer ondernemers skills in het onderwijs wordt gegeven, zul je zien dat het dan niet meer zo sterk afhankelijk is of je familie wel/niet zelf ondernemer zijn. Tenminste ... dat denk ik. Mijn ouders waren zelf ondernemer en daardoor blijft dat toch triggeren.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Als er meer ondernemers skills in het onderwijs wordt gegeven, zul je zien dat het dan niet meer zo sterk afhankelijk is of je familie wel/niet zelf ondernemer zijn. Tenminste ... dat denk ik. Mijn ouders waren zelf ondernemer en daardoor blijft dat toch triggeren.

 

Helemaal mee eens! Daarom is het zo belangrijk dat in alle lagen van het onderwijs (vanaf basisschool) ondernemersschap meegenomen dient te worden!

 

Ronald

 

Ps. Heb helaas geen ondernemerde familie... :(

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.