• 0

E-mails komen niet aan.

De laatste tijd hoor ik vaak van mensen dat belangrijke emails "in het niets" verdwijnen.

 

Zelfs met een goede provider als bijv. XS4all gebeurt dit regelmatig. Mijn zakenpartner heeft laatst een heel belangrijke mail vasn een klant niet ontvangen. Dat bleek toen ik dezelfde email later in een historie bij een andere email ontving. Deze gang van zaken eeft ons erg benadeeld.

 

Hebben Higherlevel-gebruikers hier ook last van? Onderschat wordt welke nare gevolgen dit kan hebben.Als voorbeeld het volgende: Iemand zegt een afspraak af per e-mail. Deze komt nooit aan. De ontvanger is boos dat diegene zijn afspraak niet na komt. Met het gevolg bonje in de zaak.

 

Mogelijke oplossing: altijd voor belangrijke emails ontvangstbevestiging vragen. Echter zelf doe ik dat niet altijd omdat ik hiermee ook een zeker onvermogen bij de ontvanger dan benadruk: U leest misschien niet altijd uw mail op tijd?

 

Bovendien bieden sommige emailproviders geen ontvangstbevestigings- mogelijkheid( bij gmail dat ik soms gebruik kan ik diue niet ontdekken)

 

Paul

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote author=PaulGo

 

Bovendien bieden sommige emailproviders geen ontvangstbevestigings- mogelijkheid( bij gmail dat ik soms gebruik kan ik diue niet ontdekken)

 

 

Als je je mail verstuurd via bijvoorbeeld outlook kun je dan wel van een ontvangstbevestiging mogelijkheid gebruik maken?

 

Ikzelf krijg af en toe content voor websites van klanten wat ik dan moet plaatsen. Het is mij ook al een keer gebeurd dat e-mail van de klant niet bij mij terecht is gekomen. Daardoor heb ik nu de afspraak dat ik binnen 2 dagen een e-mail ter bevestiging terug stuur (met mn vaste klanten dan).

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

De laatste tijd hoor ik vaak van mensen dat belangrijke emails "in het niets" verdwijnen.

 

Nee, normaal gesproken krijgt de verzender een berichtje als er ergens onderweg iets misgaat. Alleen in enkele zeldzame uitzonderingssituaties kan dat niet gebeuren, maar ik heb dat in 13 jaar slechts enkele malen meegemaakt.

 

Bovendien bieden sommige emailproviders geen ontvangstbevestigings- mogelijkheid( bij gmail dat ik soms gebruik kan ik diue niet ontdekken)

 

Dat is functionaliteit die geboden wordt door de software waarmee je je mail verstuurt, niet de emailproviders.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

E-mail komt bijna altijd aan. Zoekgeraakte mail komt voornamelijk door fouten aan de kant van de ontvanger. Daarom is het noodzakelijk om na te denken of de mail wel het juiste middel is voor wat u wilt bereiken.

 

E-mail die ik zelf verstuur BCC ik naar een ander e-mailadres waardoor ik in elk geval weet dat de mailserver de mail heeft verwerkt. Reageert de klant niet, dan ga ik uitzoeken waar dat door komt. Inkomende mails worden hier in regel bevestigd. Afspraken worden tevens bevestigd. Het ligt verder aan het belang van de mail hoeveel moeite er gedaan wordt om te controleren of het allemaal wel goed gaat.

 

Denk verder aan spamfilters die mails doen verdwijnen. Aan uw kant, de kant van de ontvanger en aan de kant van de provider. Voor belangrijke content gebruik ik liever een andere manier van communicatie. Denk aan het openzetten van een FTP-server voor het uploaden van bestanden, facturen via een beveiligde webpagina in plaats van via de mail en electronische afsprakenplanners.

Link naar reactie
  • 0

Kreeg vandaag nog een mail van een leverancier.

Hij had vandaag een mail retour gekregen die hij 3 weken geleden naar me verstuurd had :o

 

Als er gevraagd wordt om een ontvangstbevestiging,annuleer ik dat altijd.

Waarom? Uit gewoonte (merk ik nu), vanuit de gedacht "je hoeft geen bewijs te hebben dat ik je mail wel degelijk gelezen heb" en ik denk/weet dat velen net zo denken.

 

Als ik iets heel belangrijks verstuur,vraag ik altijd expliciet om een ontvangsbevestiging. Of een dag later bellen om te checken of het is aangekomen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De laatste tijd hoor ik vaak van mensen dat belangrijke emails "in het niets" verdwijnen.

 

Nee, normaal gesproken krijgt de verzender een berichtje als er ergens onderweg iets misgaat.

Dat is tegenwoordig een misvatting. Op steeds meer systemen wordt ervoor gekozen geen NDR's (berichten dat iets niet aangekomen is) te verzenden, omdat de hoeveelheid NDR's zo ontzettend groot is, dat dit een substantiële belasting voor alle betrokken systemen.

Alleen in enkele zeldzame uitzonderingssituaties kan dat niet gebeuren, maar ik heb dat in 13 jaar slechts enkele malen meegemaakt.

 

Bovendien bieden sommige emailproviders geen ontvangstbevestigings- mogelijkheid( bij gmail dat ik soms gebruik kan ik diue niet ontdekken)

 

Dat is functionaliteit die geboden wordt door de software waarmee je je mail verstuurt, niet de emailproviders.

Het is een combinatie. De ontvangstbevestiging is een functie die door de ontvangende mailserver ondersteund moet worden - waarbij je er rekening mee moet houden dat een ontvangstbevestiging ook van een intermediary host afkomstig kan zijn - terwijl de leesbevestiging door de clientapplicatie wordt gegenereerd.

 

Ook bij een ontvangstbevestiging heb je echter nog geen zekerheid dat het bericht is aangekomen en voor een leesbevestiging ben je afhankelijk van de ontvanger. Daarbij komt nog dat het heel goed mogelijk is dat een clientapplicatie een leesbevestiging stuurt, terwijl het bericht helemaal niet door de ontvanger is gelezen. Het kan bijvoorbeeld het antivirus- of antispamprogramma zijn dat - ten onrechte - een leesbevestiging heeft getriggerd, terwijl het bericht door hetzelfde programma is verwijderd.

 

Het SMTP protocol is nu eenmaal een 'non-guaranteed delivery protocol'. Daardoor is elke 'oplossing' voor dit probleem een noodverband.

Link naar reactie
  • 0

Bij mij staat de lees en ontvangstbevestiging standaard uit. Ik word er gek van dat iedereen daar maar om vraagt.

 

Als een mail belangrijk is, vraag ik altijd om een bevestiging of een reactie.

 

Ik kwam ook dit tegen op het internet: http://www.spypig.com/

Alleen als je dan leest wat er bij Outlook staat, dan zie je dat dit ook niet 100% werkt.

 

Dus als het belangrijk is: vraag om een bevestiging of bel eens na!

 

Link naar reactie
  • 0

Had ook een probleem met versturen mail.

Via de smtp server van de provider waar de site gehost word kan ik geen mail versturen. Ging wel weg maar kreeg geen melding dat deze nooit verstuurd was. Mijn ISP blokkeerd de SMTP server.

Ik dacht dat ik mail verstuurd had, maar nee nooit aangekomen.

 

Note: Een aantal ADSL providers blokkeren het uitgaande mail verkeer (SMTP). Reden hiervoor is het terugbrengen van SPAM op internet. Het gaat hier onder andere om KPN, Planet Internet, Hetnet en Orange.

Link naar reactie
  • 0

Had ook een probleem met versturen mail.

Via de smtp server van de provider waar de site gehost word kan ik geen mail versturen. Ging wel weg maar kreeg geen melding dat deze nooit verstuurd was. Mijn ISP blokkeerd de SMTP server.

Ik dacht dat ik mail verstuurd had, maar nee nooit aangekomen.

 

Note: Een aantal ADSL providers blokkeren het uitgaande mail verkeer (SMTP). Reden hiervoor is het terugbrengen van SPAM op internet. Het gaat hier onder andere om KPN, Planet Internet, Hetnet en Orange.

 

Dat doet KPN, een oplossing is te vinden om een andere poort aan te wijzen bij je hosting club

 

http://www.techzine.nl/nieuws/11885/KPN-schakelt-mailservers-van-klanten-uit.html

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik vraag standaard om een Leesbevestiging. Vind dit een goede manier om te controleren of email echt aan komt. Emailadressen veranderen nu eenmaal vaker dan een postadres. En spamfilters werken niet altijd goed.

 

Een ontvangstbevestiging heeft volgens mij geen zin omdat dit nog niks zegt over of hij bij de lezer aankomt.

Link naar reactie
  • 0
Vind dit een goede manier om te controleren of email echt aan komt.

 

Maar zoals je hierboven kunt lezen zijn er genoeg mensen die die bevestiging hebben geblokkeerd - ik ook, dus als je mij mailt krijg je daar geen bevestiging van...ik vind het dus niet echt een goede manier van controleren of email aankomt.

 

Verder even semantisch geneuzel - of mail aankomt is de ontvangstbevestiging bedoeld, om te controleren of hij gezelen is de leesbevestiging. ;)

Link naar reactie
  • 0

Quote

[ Verder even semantisch geneuzel - of mail aankomt is de ontvangstbevestiging bedoeld, om te controleren of hij gezelen is de leesbevestiging. ]

Volgens mij is dit niet het geval. Ik krijg vaak genoeg ontvangstbevestigingen, en dan achteraf een foutmelding

Link naar reactie
  • 0

Quote

[ Verder even semantisch geneuzel - of mail aankomt is de ontvangstbevestiging bedoeld, om te controleren of hij gezelen is de leesbevestiging. ]

Volgens mij is dit niet het geval. Ik krijg vaak genoeg ontvangstbevestigingen, en dan achteraf een foutmelding

 

ik klik ontvangstbevestigingen altijd weg, van mij zul je er dus nooit een krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Quote

[ Verder even semantisch geneuzel - of mail aankomt is de ontvangstbevestiging bedoeld, om te controleren of hij gezelen is de leesbevestiging. ]

Volgens mij is dit niet het geval. Ik krijg vaak genoeg ontvangstbevestigingen, en dan achteraf een foutmelding

 

ik klik ontvangstbevestigingen altijd weg, van mij zul je er dus nooit een krijgen.

 

 

Wat is daar de reden van? Het is toch een gemakkelijke manier om te controleren of een email aankomt, emailadressen kloppen en ze nietin de spamfilter blijven hangen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Spammers en andere ongewenste mailers kunnen die optie misbruiken. Mensen willen graag zelf bepalen of ze laten weten dat een e-mail is aangekomen. Een ander zou niet moeten kunnen uitlokken dat mijn applicatie een mail terugstuurt zonder dat ik dat wil.

Link naar reactie
  • 0

ik heb er ook al een tijdje last van dat emails niet bij mij aankomen. Hierover heb ik ook al contact gezocht met een provider, want het was steeds de zelfde die niet (of meestal niet) wil afleveren op een .com adres dat ik heb. De helpdesk kon dit probleem niet voor mij oplossen. Erg lastig. nu gebruik ik voor deze gevallen maar weer een oud .nl adres, want die komen wel gewoon aan.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Quote

[ Verder even semantisch geneuzel - of mail aankomt is de ontvangstbevestiging bedoeld, om te controleren of hij gezelen is de leesbevestiging. ]

Volgens mij is dit niet het geval. Ik krijg vaak genoeg ontvangstbevestigingen, en dan achteraf een foutmelding

 

ik klik ontvangstbevestigingen altijd weg, van mij zul je er dus nooit een krijgen.

 

 

Wat is daar de reden van? Het is toch een gemakkelijke manier om te controleren of een email aankomt, emailadressen kloppen en ze nietin de spamfilter blijven hangen.

 

Ik doe dit ook. Meestal omdat de verzender een reactie op de email wil hebben. Wanneer zij na een uur al een leesbevestiging binnen krijgen verwachten ze wellicht ook een reactie het uur daarop. Daar zit ik niet op te wachten, ik lees al mijn mail en dan label ik het als 'nog te doen', 'belangrijk' of 'later'.

Link naar reactie
  • 0

Het niet aankomen van email is (afgezien natuurlijk van adresseringsfouten) vaak te wijten aan de spamfilters die bij de verschillende providers worden gebruikt.

Waar deze filters 'vroeger' nog een bericht naar de afzender verstuurden dat zijn mail om spam-technische redenen niet kon worden afgeleverd, wordt hier tegenwoordig steeds meer van afgezien. Dit omdat de grote hoeveelheid spamberichten zouden (kunnen) lijden tot een systeembelasting waar je U tegen zegt.

Hierdoor is voor de afzender de mail gewoon verstuurd, maar ziet de ontvanger nooit iets in zijn inbox verschijnen.

 

Een andere mogelijkheid die ook nog wel eens wil voorkomen heeft te maken met de vele verhuizingen van domeinnamen. Wanneer er verandert wordt van provider is het altijd goed te controleren of de oude provider ook echt alle verwijzingen naar uw domein uit z'n systemen verwijdert. Een aantal providers laat dit nog wel eens na (Planet bijv. wacht op een seintje van de domeineigenaar dat er iets mis gaat alvorens de oude instellingen te wijzigen ?!?) waardoor email eventueel nog bij uw oude provider wordt afgeleverd maar door u natuurlijk niet meer wordt opgehaalt.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

email komt altijd aan. Behalve als 'ie gefilterd wordt, bv omdat je provider er spam in ziet, of als je mailserver bepaalde attachments weigert. Maar dan nog steeds is de email wel "aangekomen", alleen niet bij de gebruiker zelf.

 

 

 

Hé, een hoenderhok. Laat ik nu net een knuppel hebben :)

 

Email komt NIET altijd aan. Een configuratiefout aan de ontvangende kant kan er bijvoobeeld al voor zorgen dat een mail niet aan kan komen. Als de verzendende mailserver dan standaard geen NDR's genereerd, heb je een probleem.

 

Ik heb regelmatig klanten aan de telefoon (wij zijn een soort ISP, maar het verhaal is ingewikkelder dan dat) die een mail hebben verstuurd die niet aankomt. Ik kan vervolgens door middel van de logfiles aantonen dat de mail ons netwerk uit is gegaan, maar vervolgens kunnen wij daar uiteraard niets mee van terugvinden. Als een intermediate server bijvoorbeeld geen NDR genereerd (simpelweg omdat de hoeveelheden spam met faked senders tegenwoordig teveel NDR's genereren die niet verwerkt kunnen worden) dan kan niemand zien wat er met die mail gebeurd. Tenminste niet eenvoudig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.