• 0

Poll: Hoe tolerant ben jij (Alternatieve Levensstijl) ?

Zoveel mensen, zoveel wensen. Gelukkig wonen we in een land waar iedereen zijn leven in vrijheid mag inrichten zoals hij zelf wil (de pogingen van de CDA/CU moraalpolitie even daargelaten). En Nederlanders staan bekend om hun onverschilligheid tot de besonjes van een ander; "asie mai moar niet laastigvalt".

 

Onlangs werd bekend dat Max Mosley, directeur van de FIA, er een wat typische hobby op na houdt. Je hebt geen idee hoe jouw zakenpartners hun vrije tijd doormaken, maar stel nu dat je daar ineens wel mee wordt geconfronteerd? Bijvoorbeeld:

 

Onder zijn maatwerk pak verbergt hij zijn van top tot teen getattoeerde lijf en in het weekend is hij te vinden in het clubhuis van de Hells Angels...

 

Na iedere thuiswedstrijd van zijn cluppie is het effe lekker matten om de stress van de hele week te ontladen op het gezicht van een ander...

 

De randen van zijn neusvleugels zijn op maandag toch een stuk witter dan van vóór het weekend begon. Een paar gram in het weekend om lekker te ontspannen...

 

Hij blijkt een voorstander van een vrije sexuele moraal. Op een internetpagina ("geen idee hoe ik op die pagina terecht kwam, zal wel een virus zijn") ontdek je dat jouw zakenpartner een bisexuele masochistische voorvechter is van open relaties.

 

De babbelbox vraagt zich daarom af:

 

Hoe tolerant ben jij in het zakendoen?

 

 

 

 

 

 

(Edit: typo's, titel iets duidelijker gemaakt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er waren wat meer mensen aanwezig ( 7 a 8 ) en in 2 uur tijd zijn er 3 kratten pils, 3 flessen wijn en paar goede sticks er doorheengegaan. Terwijl ik met een keurige 2 pilsjes max en goed gekoelde cola probeerder er ook nog wat productiefs er doorheen te krijgen. Het is in de siuatie van de klant erg druk, hectisch en heftig en ik snap opzich wel dat je na een week ook wel even wat stoom moet afblazen. Maar tot mijn verbazing werd het afgerond met wat mooie lijntjes coke.

 

Dat is ook gewoon ongepast.. niet zozeer wat die mensen opdrinken, roken en snuiven, maar toch vooral om dat gewoon te doen tijdens een min of meer zakelijk contact met een leverancier.

 

Daarnaast gebeurd het ook nog op de zaak, dan kan ik me goed voorstellen dat je wat gaat twijfelen aan de betrouwbaarheid van het bedrijf - zou ik wellicht ook doen.

 

Wellicht is dit wel een mooie illustratie van de subjectiviteit van het onderwerp....

 

Die is goed... met naalden! ::)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het houdt je scherp dat soort acties. Zeker stijlloos maar het herinnerd je er weer aan dat iedereen anders is (soms wel wat extreem).

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Er waren wat meer mensen aanwezig ( 7 a 8 ) en in 2 uur tijd zijn er 3 kratten pils, 3 flessen wijn en paar goede sticks er doorheengegaan. Terwijl ik met een keurige 2 pilsjes max en goed gekoelde cola probeerder er ook nog wat productiefs er doorheen te krijgen. Het is in de siuatie van de klant erg druk, hectisch en heftig en ik snap opzich wel dat je na een week ook wel even wat stoom moet afblazen. Maar tot mijn verbazing werd het afgerond met wat mooie lijntjes coke.

 

Micha,

 

Mooi vak he, reclame ? 8) Hoeveel PM's heb je inmiddels gekregen van anderen die ook aan die klant willen leveren op vrijdagmiddag? LOL ;D

 

Maar alle gekheid op een lijntje, het is natuurlijk niet zo handig om je leverancier zo voor het blok te zetten. In mijn contacten met reclamemensen, regisseurs, fotografen en muzikanten heb ik ook de nodige strepen zien trekken, maar dat is toch altijd wel met enige omzichtigheid gegaan. Zo 'blunt and out in the open' heb ik het ook niet eerder meegemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Nog geen pm's maar als ik ze binnenkrijg zal ik hem keurig attenderen op de mogelijkheid van nevenactiviteiten. Ik hoorde vandaag nog op de radio dat de levering van genotsmiddelen via de tnt niet de beste manier is, dus ook weer een tip ;)

 

Maar reclame is zeker een prachtig vak. Het mooiste is dat je elke keer weer in de keuken mag kijken bij heel verschillende branches, disciplines en ondernemers. Alleen als je bij klanten in de keuken staat vergeten sommige misschien dat je er bent :)

 

Saai wordt het in ieder geval nooit...

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Wel zonde dat juist (blijkbaar ?!?) creatieve geesten zo onwijs zijn om hun zenuwreceptoren op deze manier voor altijd om zeep te helpen.

 

Misschien naive opmerking maar: waarom gaan mensen wel bier drinken in een cafe en eten in een restaurant en vinden ze het normaal om te snuiven in een bedrijf. Hoe saai kan je zijn?

 

(ik hou mijn mond hierover verder. Kan er niet tegen als verstandige mensen harddrugs gebruiken.)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een voorbeeld uit de praktijk.

 

Drie prospects hebben afgehaakt de laatste week met alle drie dezelfde reden. Het wordt niet gewaardeerd dat ik met woorden, daden en wat knaken Rita V. ondersteun.

 

Mijn reactie: ben geen ondernemer geworden om me met dat geneuzel bezig te houden. Ga dan maar ergens anders naar toe.

 

Heb je je alweer bedacht? ;)

http://www.nu.nl/news/1557016/11/Verdonk_bedrogen_door_gulle_%27donateur%27_%28video%29.html

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ach, ik denk maar zo iedereen heeft zijn eigen mening/opvatting. En deze kunnen de norm ontstijgen op diverse gebieden zoals: politieke opvattingen, ethiek, seksuele opvattingen, genotsmiddelen en weet ik veel wat.

 

Het lijkt mij alleen dat wanneer het zakelijk betreft, je dan wel probeert om binnen de norm te blijven welke algemeen geaccepteerd is. Dan loop je het minste risico om iemand voor het hoofd te stoten (en visaversa). En volgens mij biedt dat iedereen genoeg vrijheid om grotendeels zichzelf te kunnen zijn. En wanneer dat niet kan, moet je samenwerken met gelijkgestemden. Maar commercieel gezien lijkt me dat niet handig.

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

@Ed

Als ik zoiets al zou doen, dan niet voor dit wisselgeld :)

 

@Micha

Thierry & De Vroedt, het illustere headhuntersduo van weleer, maakte reclame voor zichzelf via de pagina Privé van De Telegraaf. Terwijl hun concullega's het liefste in Elan, Elsevier etc stonden, deden zij het in glamourland. Desgevraagd zei Johan de V. over deze strategie: "We stoten 90% van de prospects af, maar van die andere 10% kunnen we goed leven."

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

@zzp oke, vandaar dat ik ook zeg "gelijkgestemden". Maar voor de meeste welke gewoon een breed scala aan diensten/producten in de markt willen zetten is dit commercieel niet aantrekkelijk. Uitzonderingen bevestigen gelukkig de regel. Anders wordt het allemaal zo vlak

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

 

Thierry & De Vroedt, het illustere headhuntersduo van weleer, maakte reclame voor zichzelf via de pagina Privé van De Telegraaf. Terwijl hun concullega's het liefste in Elan, Elsevier etc stonden, deden zij het in glamourland. Desgevraagd zei Johan de V. over deze strategie: "We stoten 90% van de prospects af, maar van die andere 10% kunnen we goed leven."

 

Heerlijk, zulke eigenheimers! Wat mij betreft zijn er al teveel ondernemers die zich in te veel bochten wringen om jan en alleman te vriend houden om maar niemand voor het hoofd te stoten. Je kunt nu eenmaal niemand te vriend houden. Vaar je eigen koers en je krijgt vanzelf de klanten die zich daarbij prettig voelen....

Link naar reactie
  • 0

Misschien sluit het volgende wel aan in deze topic en kan ik hier een mening over vragen;

 

We hebben in onze website een pagina “sponsering”meegenomen. Dit is gewoon op basis van wat gunsten ontstaan en hier komt op korte termijn eea te staan over de tennisvereniging waar we een spandoek hebben hangen.

In het kader van gunsten en hobby, heb ik afgelopen jaar besloten mijn hengelsportvereniging te sponsoren, in ruil voor ons logo op de website. Vind ik leuk, gun ik ze en ik heb mijn logo op een site waar niemand naar kijkt… maar dat boeit me niet.

Toch zou ik dit wel willen benoemen in mijn eigen website. Maar nu… hoe tolerant ben jij…

De kans is nu groot dat ik door dierenactivisten of PVDD stemmer niet als partner wordt gekozen…Zal ik het dan toch maar niet doen?

Ik ben best trots op mijn deelname van sponsering, maar moet ik dat achterwege laten omdat ik anders wellicht business verlies?

Wie vindt wat..?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

De kans is nu groot dat ik door dierenactivisten of PVDD stemmer niet als partner wordt gekozen…Zal ik het dan toch maar niet doen?

Ik ben best trots op mijn deelname van sponsering, maar moet ik dat achterwege laten omdat ik anders wellicht business verlies?

Wie vindt wat..?

 

Ik zou me er geen r**t van aantrekken. Maar ja, dat ben ik. Ik ben wel vaker tegen beter weten in tegendraads geweest, maar wel altijd gedaan wat voor MIJ goed voelt. En als het de klant niet bevalt is er vast wel een concurrent die wel door de sojaballotage heen komt.

 

Je kunt niet iedereen tevreden stellen. Ga je voor de veganisten, strijk je de jagers tegen de haren in, richt je je op de auto-liefhebber dan zijn er wel carbon-footprint-fetisjisten die je geen handel gunnen. Do what feels best, the money will follow.

Link naar reactie
  • 0

Je moet altijd doen waarbij jij jezelf prettig voelt. En dat kan inhouden dat je keuzes maakt die bedrijftechnisch (misschien) niet handig zijn. Dit hangt af van jouw prioriteiten. Mocht het zo zijn dat mensen hun keuze laten afhangen van het feit wie jij zou sponseren (of iets anders), dan ligt bij jouw de keuze welke waarde jij toekend aan het volhouden van een beslissing (zowel zakelijk als moreel gezien).

 

Waar ik bijvoorbeeld erg vind zijn instellingen die bijvoorbeeld slachtoffers van een tsunami steunen op hun website maar er voor de rest er geen enkele idiologische doelstelling bij hebben. Dan is er dus een marketingman die bedacht heb dat het wel een "humane uitstraling" zou hebben welke goed is voor het bedrijf, over de rug van slachtoffers....

 

Ik heb bijvoorbeeld voor mezelf de keuze gemaakt dat ik geen pakken draag (3-delig met stropdas). Wel netjes, verzorgt en gewassen uiterraard, met een net jasje.

 

Maar ik heb mijn verhaal, ik heb mijn portfolio en expertise. En wanneer potientiele klanten zich daarin niet kunnen vinden, dan zijn het geen klanten voor mij. Daardoor zal ik misschien wel wat mis lopen. Maar ik weet dat ik het niet kan dragen, ik voel me er ongemakkelijk in en ik ben niet zo. En gelukkig zijn er voor die klanten wel andere bedrijven die wel zo zijn en dat is het mooie want zo heeft iedereen wel iets.

 

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een alternatieve levensstijl dus ik heb me wel eens afgevraagd of mensen geen zaken met me doen als ze dat (zouden) weten maar tot dusver heb ik dat nooit meegemaakt, hoewel je zoiets natuurlijk nooit zeker weet. Kan best zijn dat ik er wel eens een opdracht door heb verloren ;D ... het zal een raadsel blijven en dat lijkt me dan ook een prima selectiemechanisme. In sommige landen staat de doodstraf op mijn levensstijl, dat is een bizarre gedachte soms. Ik weet alleen niet of het betekent dat we hier tolerant zijn of dat andere culturen er bizarre ideeën op nahouden.

 

Ik vind zelf de grens zoals die ook door anderen al beschreven is het belangrijkst: zolang je er een ander geen kwaad mee berokkent: leef je uit.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

...hengelsportvereniging te sponsoren...

 

De kans is nu groot dat ik door dierenactivisten of PVDD stemmer niet als partner wordt gekozen…Zal ik het dan toch maar niet doen?

 

Daar zou ik me echt niet druk over maken, vissen lijkt me een heel 'normale' bezigheid, mensen die geen zaken met je doen om die reden zullen met vrijwel iedereen een probleem hebben.

 

Maar ergens is het wel iets om over na te denken, ook qua steunen van goede doelen en dergelijke. Sommige daarvan kunnen best gevoelig liggen bij prospects (greenpeace oid).

Link naar reactie
  • 0

dank jullie wel. ik maakte me er eigenlijk ook niet druk over tot het moment dat deze topic werd gestart... ;D

 

ik ga het ook zeker toevoegen nu, want inderdaad ik doe waar ik me goed bij voel.

 

groet,

 

Ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

In sommige landen staat de doodstraf op mijn levensstijl, dat is een bizarre gedachte soms.

 

Je maakt me nieuwsgierig... ???

 

Ze durft handen te schudden van mannen en zonder boerka over straat te lopen ? Of zit ik er nu echt compleeeeet naast ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

 

In sommige landen eet je niet met je linkerhand omdat ze daar niet aan wc-papier doen. In Nederland moet je geen piramides bouwen in de tuin van Jeugd met een Opdracht. Zo is er altijd wat. Heeft meestal met geloof te maken. Van die mensen die bezwaar maken tegen sprookjesboeken en Harry Potter, terwijl hun hele leven gebaseerd is op een sprookjesboek. Tja.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat dat betreft is het beeld dat in de post van Ironny naar voren komt haast ook een religie te noemen. Er zijn altijd weer extremisten. Ik ben zelf een keer een contact verloren door mijzelf in een koffiebabbeltje te benoemen als vegetariër maar toe te geven dat ik niet altijd let op of mijn kaas wel vegetarisch is. De vraag is; wil je met deze dingen rekening houden of niet?

Het valt me stiekem altijd een beetje tegen dat deze mensen die haast eisen dat je rekening met ze houdt, geen rekening houden met de keuzes van anderen.

 

Persoonlijk vind ik dat 't niet zo nodig hoeft. Het is inderdaad jammer van het (soms dikke) geld dat je misloopt, maar is zoiets je dat echt waard? Wil je jezelf in onmogelijke bochten wringen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.