• 0

Betaal ik teveel voor mijn boekhouding?

Ik heb een restaurant (eenmanszaak) met 2 fulltimers, 1 parttimer en 2 oproepkrachten. Gemiddeld heb ik ongeveer 40 inkoopfacturen per maand. Deze stuur elke maand samen met de omzetlijst en bankafschriften aan de boekhouder. Hij doet alle administratieve zaken voor mij. inclusief jaarrekening btw aangiften loonadministratie etc etc betaal ik per jaar bijna 7000 euro. de maandelijks voorschotnota is ex btw 405,-

 

Ik heb het idee dat ik veel te veel betaal. hij heeft weleens een urenverantwoordingstabel laten zien zo te bewijzen dat alles klopt. hij zegt per maand 8 uur nodig te hebben voor alles.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou ga je vast aanbiedingen krijgen voor minder. Niet op het openbare forum, aub!

 

Bestaat er nog geen marktplaats/exchange waar boekhouders kunnen bieden op klanten?

 

 

8)

 

ik wil even concreet antwoord geven, je mag op mijn site b2bcontact.nl wel bieden of vragen in de daarvoor bestemde ruimte.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Het is niet zozeer dat ik niet geloof dat hij zoveel tijd kwijt is aan onze administratie. Het is meer dat alle uren berekend worden. Dat is eigenlijk de reden dat ik het te duur vind. Regelmatig krijg ik per mailing of kom advertenties tegen van boekhouders die een bepaald (vast) bedrag berekenen voor een pakket aan services. Ik laat het gehele administratie aan hem over en heb dus als het ware het duurste pakket. Hij berekend per uur ongeveer € 50,-. Is het niet een reeel verwachting dat het b.v. € 30,- per uur is omdat je het gehele pakket neemt??

 

Zijn er meer mensen die zijn gehele administratie laat doen en het alles gefactureerd krijgt?

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er maar net aan wat hij nog meer doet behalve het administratieve gedeelte.

Wij hebben zelf een kleinere boekhouding en zijn voor het jaarverslag, aangifte, loonadministratie en advies 4500 euro per jaar kwijt.

 

Hoeveel kleiner als ik vragen mag? Hoe lever jij je inkoopbonnen bij je boekhouder af?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Alle diensten kunnen altijd wel ergens goedkoper. Misschien levert deze boekhouder veel kwaliteit of biedt hij op een andere manier meerwaarde. Dat kan voor hem zijn prijs rechtvaardigen. Ziet u deze meerwaarde niet en heeft u het gevoel teveel te betalen, vraag dan eens wat offertes aan bij andere boekhouders. Zelf een aantal zaken (laten) verrichten kan ook invloed hebben op de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste van een boekhouder vind ik altijd nog; vertrouw je hem/haar?

Als je twijvelt aan zijn tarief, kan de vertrouwensrelatie wel eens niet goed zijn.

 

Met vertrouwen bedoel ik niet alleen of hij vertrouwlijk met je gegevens omgaat, maar vooral;

- vertrouw je er op dat hij/zij niet teveel uren rekent?

- doet hij/zij voor het tarief zelf alle werkzaamheden of rekent hij/zij vol tarief terwijl een stagiair of kantoormedewerker bijna alle werkzaamheden doet?

- vertrouw je er op dat hij/zij goed op de hoogte is en blijft van de nieuwe wetten en regels die elk jaar veranderen?

- haalt hij/zij er het beste voor je uit qua aftrekposten?

 

Heb je dit vertrouwen dan is een boekhouder best wat waard, heb je dit vertrouwen niet, dan is hij/zij te duur.

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er maar net aan wat hij nog meer doet behalve het administratieve gedeelte.

Wij hebben zelf een kleinere boekhouding en zijn voor het jaarverslag, aangifte, loonadministratie en advies 4500 euro per jaar kwijt.

 

Hoeveel kleiner als ik vragen mag? Hoe lever jij je inkoopbonnen bij je boekhouder af?

 

 

10 inkoopfacturen per maand, 300 verkoopfacturen, 1 werknemer, 2 compagnons. Ik lever de administratie aan in 2 ordners en tevens is alles ingevoerd in een Excel sheet. gebruik geen boekhoudpakket. Bij dit bedrag zit overigens alles inbegrepen (jaarverslag, btw en loonaangiftes, en diverse advies). Vooral het laatste onderdeel (advies) is denk ik erg lastig te vergelijken.

Link naar reactie
  • 0

Ja veel te veel en je hebt de informatie over je bedrijf altijd een maand te laat. Adives: koop hetzelfde boekhoudpakket als je boekhouder en koop zelf een loonadminstratiepakket. Los van de jaarlijkse kosten aan software mag je boekhouder niet veel meer kosten dan €600-900 per jaar voor de controle van jouw werk en de jaarcijfers. Dat is in ieder geval wat het mij kost met 10 medewerkers een zelfde aantal inkoopfacturen en ongeveer 130 verkoopfacturen per maand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.