• 0

vanuit Beheer BV een freelance carriere starten

Ik zit met het volgende vraagstuk, elk advies is zeer welkom!

 

 

Situatie is als volgt: "Ik heb een goedlopende BV samen met mijn zakenpartner. Daarboven hebben wij beide een eigen Beheer BV. Op dit moment ben ik 100% aandeelhouder/eigenaar van mijn Beheer BV. Ik werk met de welbekende management fee structuur en zo factureer ik naar de werk BV. Dit loopt allemaal prima en ik ben content met deze opzet.

Nu wil mijn vriendin als Freelancer een eigen bedrijfje opzetten, wat ik ten harte aanbeveel, ondernemen blijft mijn levenspassie :)

 

Ik loop nu met het idee om mijn vriendin in de Beheer BV te betrekken, zodat zij daarvanuit haar Freelance carriere kan gaan opzetten.

Nu de vraag is dit verstandig? Of juist niet? Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies?

 

Elk advies is welkom.

 

Gr,

 

R.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als freelancer een BV beginnen is eigenlijk niet nodig. Ze kan zich gewoon als eenmanszaak inschrijven bij de KVK en een VAR aanvragen bij de belastingdienst.

 

Een BV wordt pas zinvol als je pensioen wilt storten en dat veilig wilt stellen voor bijvoorbeeld een faillissement.

 

Daarnaast: hoe lang is ze je vriendin al? ;)

Link naar reactie
  • 0

Hi Japio :)

 

Ik gebruik mijn beheer BV om pensioen in eigen beheer op te bouwen, dit is iets wat voor haar ook wel van toepassing kan zijn. Ik heb al meer dan 10 jaar een relatie met mijn vriendin dus wat betreft zit dat wel goed ;)

 

Maar ik denk dat het voor wat betreft starters aftrek e.d. het aantrekkelijker voor haar is om zichzelf in te schrijven als eenmanzaak.

Daar nog iemand advies over?

Gr,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.