• 0

VOF participatie in BV of anders?

Hallo,

 

Samen met een compagnon ben ik bezig met de ontwikkeling van een nieuw bedrijf. Hiervoor zijn we bezig met verschillende investeerders.

 

In de beginfase willen we de werkzaamheden voor dit bedrijf aanvullen met externe klussen om in ons levensonderhoud te kunnen voorzien.

 

Wij vragen ons nu af wat de juiste structuur is / moet zijn? Ons idee is om een VOF op te richten, waarbij deze VOF bij het realiseren van de financiering van de start-up participeert in deze BV.

 

Is dit mogelijk? Of is er een beter manier? Op dit moment hebben wij voor beide bedrijven geen start kapitaal.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is met investeerders zowieso handig om te ontkoppelen van je eigen bedrijf. Het heeft alleen geen zin om de VOF te laten participeren want een VOF is gewoon jij en je maat dus kun je elk prive voor een percentage in de aandelen deelnemen.

 

Het is het overwegen waard om een CV als rechtsvorm te kiezen. Dan kunnen de investeerders als stille vennoot participeren en hebben ze geen zeggenschap in het dagelijks bestuur. Jij en je maat kunnen dan als beherend vennoot optreden.

Link naar reactie
  • 0

Ja we hebben met een aantal partijen gesproken, maar gaan nu in eerste instantie alleen verder met een software ontwikkelaar die in ruil voor aandelen de site ontwikkelt, beheert en het communicatie traject vormgeeft.

Omdat er dus geen investeerder is die voorziet in een beloning voor ons als aandeelhouders moeten we extra klussen doen om in levensonderhoud te voorzien. Dit moet echter tot een minimum beperkt worden.

 

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

 

Wederom bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Het is me niet helemaal duidelijk wat nu precies je vraag is.

 

Wat wil je bereiken?

 

Ik lees in ieder geval een bedrijf voor de web 2.0 startup, waarin een ontwikkelaar tegen aandelen werkt. Lijkt me dus een BV.

 

Dat je daarnaast met een partner (tijdelijk?) nog klussen doet voor levensonderhoud en eigen kapitaal voor de startup, kan in VOF vorm, of in 2 eenmanszaken. 't Is maar net hoe je het wilt regelen. Als je voorziet dat dit soort klussen doen niet al te lang duurt, en niet te riskant zijn (claims van klanten) zou ik het lekker makkelijk via 2 eenmanszaken doen. Een BV lijkt me overkill, kost meer dan het oplevert.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.