Ga naar inhoud
  • 0

Eigen horlogemerk lanceren?

Gast Verwijderd account
Guests

Wie kan mij een duw geven in de juiste richting. Ik ben een bedrijf begonnen in horloges (duurdere klasse), ik importeer horloges naar Nederland. Nu heb ik ook plannen om een eigen horlogemerk op de markt te brengen. Kosten 1 miljoen - 2 miljoen euro. Wie kan mij verder helpen?

 

Antoon

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     22,3k 5 1360

 

Een goed lopende webshop zou erop wijzen dat je reeds ingevoerd bent in de verkoop van dit soort horloges, maar je website is nog niet actief - terwijl je daar wel herfstaanbiedingen aankondigt.

 

Eerst lopen, dan rennen... 8)


Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Guests

Hi,

 

'Webshop' is up & running. Google op Prim Holland. De maille website is nog in een opstartfasè, die is bedoeld voor mijn eigen horlogemerk.

 

Dank,

 

Antoon

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Guests

Beste,

 

We gebruiken een 06 nummer omdat we geen winkel hebben. Wij bezoeken de klant thuis of we maken een afspraak naar de wensen van de klant. Een 06 nummer is het beste omdat we zo goed bereikbaar zijn. We hebben een ontvangstruimte in Ravenstein (zie website) vandaar geen adres op de website. De plan is om uiteindelijk een winkel te openen.

 

Antoon

Link naar reactie
  • 0
Legend     22,3k 5 1360

Het heeft iets van een jongensdroom, net als de lancering van een nieuw automerk. Dat is Spyker gelukt (hoewel die case illustreert dat jongensdromen veel geld kosten), en van vergelijkbare voorbeelden is waarschijnlijk af te leiden dat je op zoek moet naar investeerders met diepe zakken en een beetje passie voor het onderwerp.

 

Een 100% rationeel verhaal werkt volgens mij niet. Maar een rationeel element is het licentie-potentieel van een luxe-merk. Dat was ook de reden waarom John de Mol in Spyker investeerde, maar helaas ging die theorie voor dat merk niet op. Hoewel er toch wel historie in zit, maar misschien werd de link onvoldoende gelegd - of kun je beter een oud Italiaans merk revitaliseren.

 

Ik zou trouwens oppassen met het gebruik van je (toekomstige) merknaam, want alle zoekmachines leiden naar dit forum...


Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Guests

Het is zeker een jongensdroom en ik loop met het idee al jaren rond. Nu is het langzaam tijd om er iets mee te doen. Het kost inderdaad heel veel geld maar dat wist ik van te voren al. Ik zoek dus investeerders me diepe (vollle) zakken die de zelfde interesse en of passie hebben.

 

Ik heb er aan gedacht om te investeren in een bestaand ouder horlogemerk, maar dat gaat heel veel geld kosten. Je praat dan snel over 10 tot 65 miljoen euro, vandaar dat ik de sprong maak naar een eigenmerk. De naam van mijn horlogemerk is Maillé. Ik heb al een zeer goed contact met een bedrijf in het buitenland die voor mij de onderdelen zo kunnen maken (kasten, uurwerken ect ect...).

 

Antoon

Link naar reactie
  • 0
Legend     22,3k 5 1360

 

Wie assembleert die onderdelen tot een tophorloge?

 

Waarom heb je daar 1 tot 2 miljoen voor nodig?

 

Hoeveel heb je nodig als je een stuk of tien exemplaaren laat maken die je via je bestaande website/connecties verkoopt?

 

Waarmee kun je je onderscheiden van vergelijkbare aanbieders?

 

Waarom wil je onder eigen naam de markt op, in plaats van samenwerking te zoeken met een bestaande merkeigenaar die wellicht te porren is voor een licentie/joint-venture?


Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Guests

Wie de onderdelen gaat assembleren blijft nog even geheim, ik kan wel vertellen dat het een bedrijf is met een rijke ervaring / verleden. De kosten zitten hoofdzakelijk in de ontwikkeling van een nieuw eigen uurwerk of het verbeteren van een uurwerk. Mijn doel is om een horlogemerk op de markt te brengen met een eigen 'manufacture' uurwerk. Alles gemaakt in eigen huis. Daar zitten kosten aan verbonden en die liggen tussen de 1 á 2 miljoen euro. De kwaliteit van de horloges kun je vergelijken met merken zoals Breitling, IWC, Oris, Tag Heuer ect ect...

 

Het aantal horloges die ik nodig heb zal rond de 60 stuks zijn, onder te verdelen in 3 á 4 modellen. Een joint-venture heb ik aan gedacht, maar omdat ik graag de vrijheid wil hebben in het ontwikkelen en ontwerpen van mijn eigen horlogelijn blijf ik liever 'eigen baas'.

 

Antoon

Link naar reactie
  • 0
Legend     459 65

Wel lastig. Je hebt 1 a 2 miljoen nodig om iets nieuws te ontwikkelen terwijl je ook gebruik kunt maken van andermans technieken. Lijkt me lastig te verkopen aan een investeerder, het geeft namelijk niet echt veel garanties.

 

Daarnaast heb je denk ik ook nog wel een flinke pot nodig voor je marketing, hoe schat je dat in?

Link naar reactie
  • 0
Senior     36 0

Investeerders willen maar drie dingen weten:

 

Wat kost het me?

Wat levert het mij op?

Wat is mijn risico? of wel zie ik iets terug van mijn geld

 

Doe geen zaken met ‘friends, family and fools’ komt altijd gedonder van.

 

Verder vind ik het idee wel heel mooi, inderdaad “a dream come true”. Maar je zou eerst de Nederlandse markt in kaart moeten brengen. Is het Nederlandse volk wel toe aan een dure klok aan de pols. Zo stijlvol zijn wij Nederlanders niet. Voorbeeld: met de witte sokken in de slippers op de camping en loop maar eens door een gemiddelde winkelstraat je mond valt soms open van stijlloosheid.

 

Ik denk dat je eerst heel goed moet weten voor wie je het allemaal doet al voor je met mensen om de tafel gaat zitten. Je vraagt nogal niet wat en als je dan een niet goed doordacht plan hebt, zal denk ik niemand behalve uit de 3F categorie iets willen steken in jouw plan.

 

Ps. blijft natuurlijk wel een top idee je eigen merk!

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     225 4

In welke prijsklasse wil je gaan zitten?

 

Er is trouwens een groot verschil tussen IWC en Oris..

 

Ik snap natuurlijk dat je een eigen uurwerkcomplicatie wilt introduceren om naam te maken, maar ik denk dat het je in verhouding niet zoveel op zal leveren als dat het je kost. Ik weet natuurlijk niet wat je in gedachte had, maar het is natuurlijk geen wereldnieuws als er een nieuwe compilatie is.

 

even een berekening; 1 000 000:60= €16 666,67 lijkt me niet echt makkelijk verkopen als dat je inkoop is. Ik neem aan dat je 60 modellen bedoelt, maar dat staat er nu niet.

 

Hoe wil je de verkoop doen? Via de juweliers of echt zelf. Een beetje juwelierscollectie is al 50 stuks.

 

Je wilt alles in eigen huis maken, maar ik begrijp dat dat niet jouw huis is..

 

Om het commercieel aantrekkelijk te maken zou ik toch beginnen met horloges met ETA uurwerken en winkelprijs beginnend bij 500-1000 euro met uitschieters tot 10-15000. De opbouw van een horlogemerk zit 'm niet meer in de techniek, het gaat veel meer om marketing naar mijn idee.

 

Een Breitling koop je niet omdat het zo'n geweldig uurwerk heeft, je koopt 'm omdat het enerzijds een mooi horloge is (afgaande op je smaak) maar aan de andere kant koop je het omdat iedereen het merk herkent en er een bepaalde status aan kleeft.

Link naar reactie
  • 0
Moderator     8,6k 7 824

Oranjemuis raakt de belangrijkste kernpunten: marketing, marketing en nog eens marketing, dus in welke 'vijver (marktsegment) ga je vissen en met welk aas (propositie, identiteit, merkwaarden, etc.)?' En kun je dat zodanig onderbouwen dat investeerders dat plan graag financieel ondersteunen?

 

De website mag nog wel even op taal- en stijlfouten worden gecontroleerd (bijv. een 'aantal zijn' moet zijn een 'aantal is', 'mij wensen' moet zijn 'mijn wensen') dat onderstreept de kwaliteit en de professionaliteit.

 

Misschien kun je een innovatievoucher aanvragen en gesubsidieerd marktonderzoek laten verrichten?

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Senior     36 0

Beste mensen,

 

We kunnen wel gaan zeuren over spelfouten maar inderdaad een inkopper als deze, is natuurlijk niet best.

 

Nieuwsflits Wist u dat Prim meer dat??? "DAN (natuurlijk)" 16.000.000 (zestien miljoen) horloges heeft gemaakt sinds de oprichting in 1949. En dat er jaarlijks prachtige manufacture modellen bij komen.

 

Is natruulijk geen beste reclame voor een duur op te zetten merk, gezien het feit dat de doelgroep goed ontwikkelde zakenmensen zijn, die naar mijn idee echt vallen over dit soort kneuterige fouten.

 

Dus ook ik raad je stellig aan check je site op spel en stijlfouten !!!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    12 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.