• 0

'Verkeerde' meta title wordt in google getoond

Ca. 2 weken geleden moesten wij de homepage van de backup terugzetten.

 

Nu (ik weet niet zeker of dat sinds de backup recovery is) staat er als ik op mijn naam google ineens een ‘verkeerde’ titel (i.p.v. de meta titel die ik ingegeven heb staat er ineens alleen mij bedrijfsnaam. Het vreemde is als ik de cache bekijk, wordt de cache van 27 april getoond maar die titel klopt gewoon niet. Als ik de pagina open staat er bovenaan toch echt de goede titel, maar niet als ik hem google.

 

Volgens mijn websitebouwer is het in het CMS zo ingesteld dat mijn bedrijfsnaam alleen als titel getoond wordt als ik zelf geen titel ingegeven heb. Maar hoe dat nu kan weet hij ook niet.

 

Iemand een idee? :-\

 

P.S. Kunnen we google niet afschaffen? ::)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het vreemde is als ik de cache bekijk, wordt de cache van 27 april getoond maar die titel klopt gewoon niet. Als ik de pagina open staat er bovenaan toch echt de goede titel, maar niet als ik hem google.

 

Er kan een stevig tijdsverschil zitten tussen cache en index, dus het is niet zo vreemd als het misschien lijkt. Misschien lost het probleem zich vanzelf op.

 

Je zou even kunnen kijken in Google webmaster tools > Jouw site > Diagnostische gegevens > Overzicht > Inhoudsanalyse:

"Mogelijke problemen met metagegevens van de site bekijken, zoals informatie over de titel en metabeschrijvingen".

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de oorzaak gevonden: mijn site is sinds kort opgenomen in het DMOZ.

En nu schijnt het dat google gebruik maakt van titel en/of description uit het DMOZ. En dat is bij mij ook gebeurd.

 

Met een speciale (NOODP)meta tag kun je voorkomen dat de door de DMOZ editor gebruikte titel in de google resultaten getoond wordt (http://www.karelgeenen.nl/09/belangrijk-dmoz-leeft-nog-althans-voor-google/#comment-18014).

 

Dus we hoeven google toch maar niet af te schaffen ;D

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.