Wordt niet boos op de tankstationhouder...

Aanbevolen berichten

Jammer dat er niemand op mijn stelling heeft gereageerd dat de accijnzen omhoog moeten ipv omlaag.

 

We houden het geld dan in Nederland en het kan worden gebruikt om alternatieven te stimuleren en sectoren die onevenredig worden getroffen te ontzien.

 

Of inkomensgerelateerde accijns, zoals je b.v. in Finland verkeersboetes ook in verhouding staan tot je inkomen. Om de lagere inkomens nou te straffen met dit idee...? Ik denk niet dat wij de oplossing moeten verzinnen, ik denk dat wat idioot gedrag is als idioot gedrag moeten duiden, zowel aan de kant van de politiek als de kant van de automobilist.

Een autoloze maandag kan ook wel eens een goede manier zijn om accijns te besparen :-)

 

Link naar reactie

Het opvoeren van accijnzen is best een goed idee, het probleem is alleen dat onze grote graaiers uit Den Haag die extra inkomsten meteen elders over de balk gooien en andere verplichtingen aangaan.

 

Dat heb ik er ook wel bij. Op zich is er iets voor te zeggen accijns te verhogen in ruil voor lastenverlichting op ander gebied, maar ik denk dat ik, en velen met mij, er weinig fiducie in hebben dat het tweede daadwerkelijk gaat gebeuren.

 

Zoiets zie je bijv ook met kilometerheffing - op zich niet eens een heel slecht idee, maar alleen als het dan op neerkomt dat mensen die bijv minder dan 15000 per jaar rijden er werkelijk op vooruit gaan... en dat lijkt er ook niet van te komen, dus waarom zo'n accijnsplan nog wel vertrouwen?

Link naar reactie

Hmm... de olieprijzen zijn nu in een paar dagen met 20 dollar gezakt. Maar de prijzen aan de pomp zijn maar met 1 cent/ltr gezakt. Ik heb ooit bijgehouden hoe de verhoudingen van de olieprijzen t.o.v. de dieselprijs werkte. Als de olieprijzen met 1 dollar per vat stijgen gaat de diesel ook met 1 cent/liter aan de pomp omhoog. Ik begrijp echt niet dat we ons allemaal zo laten naa**n. Heb jij de laatste 10 jaren extreem nieuwe kraak-installaties op Pernis zien bouwen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.