Imago van UPC is verbeterd door webcareteam

Aanbevolen berichten

Imago van UPC is verbeterd door webcareteam

 

De invoering van een webcareteam van UPC heeft ertoe geleid dat het imago van de provider is verbeterd. Het team speurt op internet naar zowel positieve als negatieve uitlatingen over de dienstverlening van UPC. Als klachten zijn gebaseerd op feitelijke onjuistheden dan tracht UPC deze recht te zetten, en terechte klachten worden zo snel mogelijk opgelost. Sommige klagers zijn zo blij verrast door de interventie van UPC, dat ze zich veel positiever uitlaten over het bedrijf.

 

UPC zet het webcareteam in sinds de zomer van 2006. Sinds 2007 is Marco Vianen, vice-president customer operations bij UPC, bezig met het opzetten van interactieve customer care. Het webcareteam vormt een spil binnen de interactiviteiten. Het team omvat vier medewerkers, die samen 3 fte invullen. Van juli 2006 tot januari 2008 zijn er 76 artikelen over het team verschenen in vooraanstaande media. Daarvan was slechts één artikel negatief.

 

Volgens Vianen zijn diverse bedrijven bij UPC over de vloer geweest om te kijken hoe het webcareteam werkt. Vodafone biedt webcare aan onder de naam web relations, en Wehkamp had onlangs een vacature openstaan voor een online pr-marketeer die interactie met de klant moet realiseren. Het beveiligingsbedrijf Asphalia was eveneens op zoek naar een medewerker webcare.

 

Bron: Adforesult

Link naar reactie
terechte klachten worden zo snel mogelijk opgelost.

 

Als dat waar is, dan is dat goed nieuws en een hele verbetering.

 

Maar wat dat met een 'webcareteam' te maken heeft is me een raadsel. Die klachten kwamen net zo hard binnen bij de eigen helpdesk van UPC.

 

Het komt er dus kennelijk op neer dat UPC alleen de klachten die tot publiciteit (op internet) leiden serieus neemt. Immers, als de klachten via de helpdesk serieus zouden zijn genomen dan zou er niet zoveel op internet geklaagd worden dat een webcareteam nodig zou zijn en bovendien zouden die klachten dan vrijwel allemaal onterecht zijn.

 

Als dit een trend wordt, dan schieten de klaagsites als paddestoelen uit de grond en wordt het normaal om je klacht bij zo'n site in te dienen, in plaats van bij de helpdesk van de leverancier.

 

Hé, dat is eigenlijk wel een goed innovatief idee! Weg met de helpdesks, alle klachtendatabases openbaar, de macht van de markt dwingt tot daadwerkelijke klantenservice en betere kwaliteit.

Link naar reactie

O, dit gaat zeker gebeuren. Check www.untied.com bijvoorbeeld.

 

En zo raar is dit ook niet / moderne leven speelt zich zowiezo op het internet af. Zou mooi zijn als bedrijven beter opletten wat ze daar over hun bedrijf horen dan het in de doofpot van een Helpdesk stoppen: op het internet lezen namelijk heel veel meer mensen (en concurrenten) mee.

 

En dat geeft waarschijnlijk iets meer urgentie op echte problemen op te lossen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.