• 0

Wat heb je nodig.....

Uiteraard is het schrijven van een ondernemingsplan een goede voorbereiding voor het starten van het eigen bedrijf. Toch is het schrijven van een plan niet voldoende, zeker niet wanneer er extern kapitaal nodig is om de droom te realiseren. Het leek me daarom nuttig om een discussie te starten over aanvullende zaken die nodig zijn om bijvoorbeeld de financiering rond te krijgen.

 

Wij hebben bijvoorbeeld een set gemaakt waar de navolgende dingen in waren opgenomen:

- Ondernemingsplan

- Uitgebreide financiële analyse

- Powerpoint presentatie over het oprichten van de onderneming

- Powerpoint presentatie ter introductie van de onderneming bij klanten

- Salesforecast document met analyse volgens een bepaalde sales methode (LAMP of zo)

- Voorbeelden van de offerteteksten, mailingteksten en andere dingen die al klaar zijn.

 

 

De vraag is wat zouden jullie doen om een zo goed mogelijke start te maken?

Of wat heb jij gedaan om succesvol te starten?

 

Het belangrijkste is wat je een ander zou willen adviseren om zo goed mogelijk te starten?

 

Groeten,

 

Pepsimax

 

-<<<>>>-

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede marktanalyse en de kansen in deze markten met de producten / diensten welke je wilt gaan aanbieden.

Innovatieve starters leggen vaak teveel nadruk op de techniek en denken vervolgens onvoldoende na over het vermarkten van het concept. De financiële analyse en de marktanalyse moeten verolgens een logisch geheel vormen.

 

Een concept zonder een goede marktanalyse heeft geen waarde. Het leidt niet tot (positieve) cash flow en zal dus ook geen investeerders trekken omdat deze geïnteresseerd zijn in rendement en niet in een concept/idee.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Mensen om je heen die je snappen.

 

Je behoort tot de 5% Nederlanders die onderneemt- wie begrijpt hoe het voelt, wat je ervaart, hoe je elke dag je dilemma's en keuzes hebt, je onzekerheden en passies, je bevlogenheid en plezier, je kleine en grote verdrietjes en teleurstellingen, je grote zeges en overwinningen....En dat allemaal in 1 dag :-)

Leg dat maar 'es uit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een echte poging gedaan om een onderneming van de grond te krijgen (ben nu wel bezig met ondernemingsplan etc) maar het belangrijkste is in mijn ogen, JIJ ZELF! Je kan wel perfecte plannen hebben die onzettend innovatief en baanbrekend zijn maar er zal toch een persoon moeten staan die dat waar kan maken!

 

Zorg dus dat je als ondernemers erg zelfverzekerd bent, wees competent in presenteren en neem een positieve houding aan!

Je moet naar mijn inziens je investeerders niet alleen overtuigen van je concept.....

 

Bart

 

 

 

 

 

ice

Link naar reactie
  • 0

nou, pepsimax.... je begint een discussie maar we zien je never nooit meer terug......

 

beetje jammer..... trouwens, dat gebeurt wel vaak! Beginnen een leuke topic... je geeft antwoord....en FOETSIE!!!

 

mmmm ,,maar ja.... ga niet treuren om 1 geknakte roos als er nog duizenden in bloei staan....

 

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0

hallo Pepsi,

 

Je opzet is goed, je bent al lekker bezig, maar...

 

Het enige dat een investeerder wil weten, en jij ook als aankomende ondernemer: Valt er geld mee te verdienen?!

 

Je hebt in je ondernemersplan vast en zeker je afzetmarkt geformuleerd. de groep 'mensen' waarvoor jou idee de oplossing biedt op hun probleem.

Zoek contact met deze groep, leg ze je idee voor en kijk hoe ze er op reageren. Hier leer je heel veel van en dit levert je waardevolle informatie op!

 

succes met je onderneming!

 

Greetz, Patrick

 

Gain Marketingmanagement &amp Organisatie.

 

Wij verzorgen/bezorgen voor ondernemingen binnen het MKB, de doorlooproute om klanten te behouden, te werven en de winstgevendheid van klanten te maximaliseren.

 

EasyMarketingplan: praktisch, innovatief en competitief in zeven stappen naar uw oplossin

Link naar reactie
  • 0

Allen, mijn welgemeende excuses!

 

Ik ben verhuisd en heb het daarmee erg druk gehad. Niet dat dit de oorzaak was waarom ik niet kon reageren maar ons Nederlandse paradepaardje op het gebied van telefonie en internetverbindingen was zoals gebruikelijk niet in staat om haar verplichtingen als leverancier na te komen. Stelletje losers bij dat KPN. (opmerking van Pepsimax die hoopt dat ze failliet gaan omdat ze de maatschappelijke verantwoordelijkheid die ze is gegeven niet kunnen dragen)

 

 

Enfin, ik ben blij met de feedback die jullie elkaar geven. Dat is nu juist datgene wat dit forum zo waardevol maakt.

 

-<<<>>>-

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.