• 0

Webwinkel opstartproblemen?

Hallo,

 

Ik heb al meerdere soortgelijke vragen op deze site gezien maar ook ik worstel met webwinkel opstartproblemen.

 

Heb veel tijd gestoken in het opzetten van mijn webwinkel en in het "linken" (heel vervelend dat een hoop startpagina's niet eens reageren op het verzoek mijn link te plaatsten....)

 

Ik adverteer via Google Adwords, flyers en heb mezelf ingeschreven bij Ilocal, Shoptoppers, Internetgids enz enz.

Heb een Keurmerk aangevraagd en gekregen ( na betaling uiteraard ;D

Iedereen complimenteerd me met de shop maar ik heb zeggen en schrijven 2 tassen verkocht in 6 weken.........

 

Zie via mijn statistieken dat ik gemiddeld zo'n 25 bezoekers per dag heb en sommige daarvan bekijken behoorlijk veel pagina's maar toch wordt er niets verkocht!

 

Wie oh wie heeft een idee wat er niet goed gaat???

 

Bij voorbaat dank!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

Ik zie dat je nogal in het dure segment zit van tassen.

Dar zal betekennen dat je ook een zeer specifieke en beperktere doelgroep hebt.

 

Van die 25 bezoekers per dag zijn er misschien 15 die werkelijk een tas willen kopen en van die 15 zijn er misschien 5 die daarvoor ook nog een dergelijk bedrag over hebben.

 

Maar niet iedereen koopt direct in de eerste shop waar ze komen en kijken veelal nog even verder rond om uiteindelijk bij een concurent iets te kjopen of toch in een stenen winkel. Of mogelijk als je site de juiste indruk gegeven heeft later alsnog terug te komen.

 

Afhankelijk van het soort verkeer dat je hebt zou je mogen uitgaan van een conversie van 0,1 en 1,5% (dat laatste zou zeer goed zijn).

 

Zo zal de conversie van bezoekers die je webshop gevonden hebben op basis van de naam van een specifieke tas vele malen hoger zijn als de conversie van mensen die op een startpagina op een link genaamd kikibags geklikt hebben.

Ik verwacht dan ook dat je conversie zo rond de 0,3% zou kunnen liggen.

 

Je zal dus moeten zorgen dat je op basis van de namen van je tassen goed in google komt te staan (adwords maar beste is natuurlijke resultaten), en/of moeten gaan adverteren op websites waar de vrouwen komen die dergelijke dure tassen kopen.

succes ermee in elkgeval.

Link naar reactie
  • 0

Heb je wel onderzocht welke mensen tot je doelgroep behoren?

Zijn dit wel mensen die vaak genoeg op internet zijn?

 

Ik kan me voorstellen dat je doelgroep bijvoorbeeld oudere vrouwen zijn (boven de 50) uit een gezin met boven modaal inkomen. Zijn deze dames wel op internet aanwezig? Hebben ze eigenlijk wel een computer? Vinden deze dames het niet veel prettiger om in een traditionele winkel een tas uit te zoeken en daarbij geholpen te worden door de winkel eigenaar c/q bediende?

 

M.a.w. ken je doelgroep en probeer uit te zoeken waar ze op internet komen zodat je doelgericht sites kan sponsoren.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben me ervan bewust dat ik een bepaalde doelgroep probeer aan te boren met deze tassen, was er van overtuigd dat die doelgroep er zou zijn.

 

De doelgroep is zelfbewuste vrouwen met een bovenmodaal inkomen in de leeftijd zo tussen de 30 en de 60.

 

Vrouwen die vanwege een drukke carriëre, gezin, en andere bezigheden op internet haar modeaccesoires koopt.

 

Misschien moet ik toch afzakken naar een "goedkoper" segment, best lastig als je zelf wel tot die doelgroep behoort die van kwalitatieve mooie dingen houd en daar wel wat voor over hebt.....

 

Vooralsnog geen op,-aanmerkingen over de opbouw van de site zelf...?

Ik vind hem er zelf gelikt uitzien natuurlijk maar sta open voor opbouwende kritiek.

 

Tot zover bedankt voor de reactie's, fijn als er mensen mee denken!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Je hoeft echt niet direct af te zakken naar een goedkoper segment.

^weken is zo en zo nog maar een zeer korte termijn om te verwachten dat je veel orders krijgt.

Ga eerst gewoon eens opzoek naar sites waar je doelgroep zich bevind en probeer daar iets mee te doen.

Ga je eens concentreren op google (zal je de meeste omzet vandaan moeten kunnen halen) en als je dan over een maand of 6 nog steeds geen resultaten hebt wordt het tijd om je strategie nog eens opnieuw te gaan bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Mooie tassen trouwens!

 

Ik denk dat jouw doelgroep wel degelijk op het internet zit! Maar volgens mij niet op startpagina’s of zo. Dus dat is misschien goed voor je ranking maar niet om klanten te trekken.

 

Je zult inderdaad uit moeten zoeken waar jouw doelgroep (ik moet dan meteen aan Gooische vrouwen denken ;D) zit.

Hier zat/zit trouwens iemand met Italiaanse overhemden, die het aardig deed. Misschien kun je wat ervaringen uitwisselen. De vrouwen van de Italiaanse overhemden kopen zeker graag jouw tassen.

 

Samenwerkingsverbanden aangaan. Zoek partners in hetzelfde segment (schoenen, kleding etc.). Jouw tassen zijn een mooie aanvulling.

 

Glossy brochure laten maken. Contact opnemen met een andere webwinkel, of ze jouw brochure willen meesturen met hun producten.

 

En voor de rest… geduld hebben. 6 weken is toch peanuts. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

"De doelgroep is zelfbewuste vrouwen met een bovenmodaal inkomen in de leeftijd zo tussen de 30 en de 60..."

 

Zorg ervoor dat je communicatief dan ook die vrouwen aanspreekt. Zelf zit ik in die doelgroep, wil ook best wel eens een dure tas kopen als ik daar zin in heb, maar ik raak dan niet overtuigd door de communicatie op je site. De tekst bij "over Kikkibags" is het beste voorbeeld daarvan. Spreek je doelgroep aan in de taal die ze verwachten. Verder, de uitstraling ziet er erg netjes uit, maar stimuleert niet echt tot "wauw, dat wil ik hebben" gevoel.

De bezoeker verwacht meer dynamiek en uitstraling, meer positionering van de tassen dan dat er geboden wordt.

Een site hoger in de zoekresultaten krijgen is heel belangrijk, maar als dat alleen maar gaat resulteren in kijkers en niet in kopers, dan heb je er weinig aan.

Tekst en visuele communicatie zijn niet genoeg afgestemd op de doelgroep die je wilt bereiken.

Een webwinkel bouwen bestaat nou eenmaal niet uit alleen techniek en een goede basis lay-out, maar heeft veel meer te maken met marketing en effectieve doelgroep communicatie.

 

Mijn advies: als je het zelf wilt doen: steek je licht op bij andere sites die dezelfde doelgroep willen bereiken. Wil je snel groeien: ga te raden bij mensen die er hun vak van hebben gemaakt dit soort sites en online verkopen te laten groeien.

Veel succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Kikibags.nl

 

Ik heb een aantal tips / opmerkingen:

- Zorg voor google vriendelijke hyperlinks; geen niet adressen zoals http://www.kikibags.nl/?menu=article&categoryID=142778&articleID=1903602

 

- Ik vind persoonlijk de kleuren op de website en 'het gevoel' wat ik krijg niet echt fijn. Het zijn italiaanse tassen, waarom de klant niet het pure italiaanse (mode) gevoel geven. Laat de klant de luxe en exclusiviteit beleven.

 

- Zorg ook voor duidelijke logo's van de keurmerken (volgens mij kan ik nu de pixels tellen)

 

- Ik zou absoluut nog niet overgaan tot het aanpassen van je concept (zoals hoger prijssegment)

 

- Lopen er verder nog acties?

 

Hopelijk heb je er wat aan!

Met vriendelijke groeten...

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Waarom probeer je het niet eens met een advertentie in de krant,ik heb dit meerdere malen gedaan en het leverde klanten op.

 

Ik ben trouwens degene met de Italiaanse overhemden,alleen dit is voor heren.

 

Ik wens je veel succes,en 6 weken is nog vroeg,gun het de tijd :)

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de overige reacties: 6 weken is hoegenaamd niets dus daar moet je je nog niet al te druk over maken.

 

Sowieso kijken bezoekers bij een geheel nieuwe winkel de kat eerst een tijdje uit de boom, men moet toch eerst een bepaald gevoel voor je winkel krijgen. Daarnaast speelt het prijspunt van je tassen mee. Voor de meeste dames is het hierdoor geen artikel dat ze in een opwelling even aanschaffen.

 

Dat zal je uiteindelijke doelgroep wel wat makkelijker doen, echter die bereik je momenteel nog niet echt. Heel belangrijk is dus die mensen te gaan bereiken. Gericht adverteren op sites waar je doelgroep komt is waarschijnlijk de beste methode.

 

Advertenties in kranten of bladen kunnen natuurlijk ook helpen, maar dit is doorgaans erg kostbaar en moeilijk meetbaar. Plus, voor dat budget kan je waarschijnlijk op meerdere sites adverteren en je 'pakt' gelijk al mensen die sowieso online zitten en dus eerder bij je zullen shoppen.

 

Daarnaast wil ik, als vormgever, toch ook het uiterlijk van je site even aankaarten. Een en ander ziet er netjes uit maar zoals ook Ambition al aangaf, het heeft niet het juiste 'gevoel'.

 

Je gaat voor het hogere segment maar je site straalt dit niet uit. Mik er een andere header in en het zou door kunnen gaan voor een gothic webshop, bij wijze van spreken.

 

De site moet classy zijn. Wit in plaats van zwart, gecombineerd met warme kleuren, wat mooie design elementen hier en daar, wellicht wat houten panelen. Kijk naar de duurdere boetieken of naar de site waar djluc mee kwam. Het straalt allemaal veel meer uit.

 

Daarnaast veel grotere foto's van je artikelen gebruiken.

 

Dit hoeft in principe niet eens zo kostbaar te zijn trouwens. Maar het punt is boven alles dat je site een uitstraling moet hebben die bij de doelgroep past.

 

Geef de mensen het gevoel dat ze exclusief aan het shoppen zijn.

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Kikibags.nl

 

Ik heb een aantal tips / opmerkingen:

- Zorg voor google vriendelijke hyperlinks; geen niet adressen zoals http://www.kikibags.nl/?menu=article&categoryID=142778&articleID=1903602

 

Volgens mij kan ik deze hyperlinks helemaal niet aanpassen in het concept van mijnwebwinkel.....

 

- Ik vind persoonlijk de kleuren op de website en 'het gevoel' wat ik krijg niet echt fijn. Het zijn italiaanse tassen, waarom de klant niet het pure italiaanse (mode) gevoel geven. Laat de klant de luxe en exclusiviteit beleven.

 

Oeps.....die komt best aan ik was namelijk in de veronderstelling dat ik dat al deed ::)

 

- Zorg ook voor duidelijke logo's van de keurmerken (volgens mij kan ik nu de pixels tellen)

 

In het concept van mijnwebwinkel kan ik geen html plaatsen dus moet de logo's wel kopiëren/ plakken.....

 

Ik zou absoluut nog niet overgaan tot het aanpassen van je concept

 

- Lopen er verder nog acties?

 

Shoptopper en Google Adwords en binnenkort in nieuwsbrief van "ItalieMagazine" en een mail en win actie op hun site

 

Bedankt voor je reactie!!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

"De doelgroep is zelfbewuste vrouwen met een bovenmodaal inkomen in de leeftijd zo tussen de 30 en de 60..."

 

Zorg ervoor dat je communicatief dan ook die vrouwen aanspreekt. Zelf zit ik in die doelgroep, wil ook best wel eens een dure tas kopen als ik daar zin in heb, maar ik raak dan niet overtuigd door de communicatie op je site. De tekst bij "over Kikkibags" is het beste voorbeeld daarvan. Spreek je doelgroep aan in de taal die ze verwachten. Verder, de uitstraling ziet er erg netjes uit, maar stimuleert niet echt tot "wauw, dat wil ik hebben" gevoel.

De bezoeker verwacht meer dynamiek en uitstraling, meer positionering van de tassen dan dat er geboden wordt.

 

Tekst en visuele communicatie zijn niet genoeg afgestemd op de doelgroep die je wilt bereiken.

 

Dank je wel....ik zal eens goed na gaan denken over aanpassingen, ben echter nog maar een leek op dit gebied en meer als "hobby" deze site begonnen, natuurlijk begrijp ik dat professionals hier veel meer uit zouden kunnen halen maar ik kan me die investering op dit moment niet veroorloven...maar met je tips ga ik zeker aan de slag!! Thanks.

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens moeten proberen om bezoekers te krijgen via een site als: http://www.good2b.nl/ Dat is tevens een leuke inspiratiebron voor de stijl van je website!

 

 

Heb ik gedaan, een dezer dagen komt er een winactie op hun site waarbij ik 3 tassen weg geef en er komt een stuk over mijn bedrijfje op de site alswel in de nieuwsbrief, bedankt voor de tip!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 1

Waarom probeer je het niet eens met een advertentie in de krant,ik heb dit meerdere malen gedaan en het leverde klanten op.

 

Ik ben trouwens degene met de Italiaanse overhemden,alleen dit is voor heren.

 

Ik wens je veel succes,en 6 weken is nog vroeg,gun het de tijd :)

 

Dank je wel.....Is het geen mogelijkheid dat jij met de overhemden een folder/ flyer van mij meestuurt? Ik heb er een met een specifiek tot de heren gericht "praatje (cadeau voor hun geliefde enz.) Ik zou een link van jou site kunnen plaatsen?

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Kikibags,

 

Volgens mij is er al 1 groot probleem.. als ik zoek op "carbotti" (de designer van jouw tassen) krijg ik enkel "designfashionline.com" te zien in google...

 

Daarnaast; waar ik ook op zoek, handtassen, tassen, luxe tas.. je staat geen enkele keer op de 1e 5 pagina's..

 

Daarnaast is het wellicht handig om een extra url te nemen als: kikitassen of kiki-handtassen.. bags is toch een engelse term en ik denk dat men hier eerder zoekt op handtas..

 

Nu levert enkel en alleen kikibags als zoekterm resultaat op op de eerste pagina...

 

Maar goed, je probleem is dat van zovelen hoor, laat dat een troost zijn! Je denkt dat je alles goed voor elkaar hebt, maar in feite heb je nu een goede winkel in een donker steegje achteraf.. wil je een A-1 locatie dan zul je jezelf moeten profileren dmv banners op sites binnen jouw doelgroep, onder mode-accessoires op marktplaats bijvoorbeeld, adwords, en vooral bezoekers zien te binden! De vraag is of dat rendabel is en of je een dergelijk bedrag wilt investeren.. wellicht is een fusie met aanbieders van andere modeaccessoires een optie.. of een waanzinnig uitbreiding van je assortiment met veel meer merken en artikelen...

 

Persoonlijk denk ik dat je nu voor een heel lastig concept hebt gekozen.. je bent exclusief, maar dan gaat men toch liever naar de winkelier waar je een gezicht hebt bij de aanbieder.. en dat deze ziet dat jij je geld uit komt geven... of jemoet vele malen goedkoper zijn ;)

 

Ik teer overigens op ervaringen van zowel een fysieke winkel, een internetwinkel en een internetbedrijf... ik probeer je dus niet af te kraken mocht dit zo over komen maar praat uit ruime ervaring..

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb al meerdere soortgelijke vragen op deze site gezien maar ook ik worstel met webwinkel opstartproblemen.

 

Heb veel tijd gestoken in het opzetten van mijn webwinkel en in het "linken" (heel vervelend dat een hoop startpagina's niet eens reageren op het verzoek mijn link te plaatsten....)

 

Ik adverteer via Google Adwords, flyers en heb mezelf ingeschreven bij Ilocal, Shoptoppers, Internetgids enz enz.

Heb een Keurmerk aangevraagd en gekregen ( na betaling uiteraard ;D

Iedereen complimenteerd me met de shop maar ik heb zeggen en schrijven 2 tassen verkocht in 6 weken.........

 

Zie via mijn statistieken dat ik gemiddeld zo'n 25 bezoekers per dag heb en sommige daarvan bekijken behoorlijk veel pagina's maar toch wordt er niets verkocht!

 

Wie oh wie heeft een idee wat er niet goed gaat???

 

Bij voorbaat dank!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hallo eitje68,

 

heb je vergelijkbare websites die tassen in deze prijsklasse verkopen? Je wordt wel goed gevonden op google (je pagina's staan er bijna allemaal in http://www.google.com/search?hl=nl&q=site:kikibags.nl&start=0&sa=N).

 

Ik zou het idee hebben, dat vrouwen met geld voor een sjieke tas liever op hoge hakjes zelf de stad in duiken. Dat is mijn idee maar.

 

Ik heb twee tips voor belangrijke verbeteringen aan je website:

 

1. zoekmachine vriendelijke urls, bijv. kikibags.nl/corrine_tan_lederen_tas.html is beter dan cateroy=1&product=2

 

2. de titels van je pagina's zeggen nog te weinig: "Margot Zwart" - gaat het om een tas? Beter is "Italiaanse Lederen Tas Dames Margot Zwart van merk Corbinne".

 

Link naar reactie
  • 0

Uit ervaring (heb een webwinkel) kan ik zeggen dat het rustig aan begint met verkopen, maar ik heb nog wel wat ideeën om het te verbeteren:

 

Het is ongelooflijk belangrijk met een dergelijk product om je site de juiste uitstraling te geven.. (ik weet het, het is al genoemd!) Een tas kopen is ultieme verwennerij, en dat wil ik meteen zien als ik op de site kom. Bij mij geeft de vormgeving me het idee dat ik op een blog zit van een 16-jarige gothic meisje (no offence). Het vele zwart, de paarse accenten.. ik kan het niet rijmen met luxe handtassen.

 

Wel goed is de optie om grotere foto's te bekijken, maar ik mis belangrijke info. Bij een aantal tassen staan geen afmetingen bijvoorbeeld, en ik wil weten hoe een tas is ingedeeld. Kan ik wel mijn mobieltje, portemonnee, lippenstift, agenda etc. in aparte vakken kwijt? Als ik dat niet te weten kom op je site, stap ik toch liever een echte winkel in. Denk ook eens aan foto's waarop je kunt zien hoe een tas staat, desnoods aan een paspop.

 

Wat mij betreft geeft dit wel de uitstraling die bij luxe accessoires past:

http://www.net-a-porter.com/Shop/Bags/All_Bags

http://www.bagborroworsteal.com/

Misschien kun je er wat ideeën uit opdoen?

 

Trouwens nog een ideetje: wat ik vaak in mijn winkel merk, is dat er eerst een kleine 'proefbestelling' geplaatst wordt. En een week later plaatst diezelfde klant ineens een grote bestelling. Je hoeft dus niet meteen te zakken in prijs, maar denk eens aan een kleiner, goedkoper artikel, om je klanten de kans te geven je winkel uit te proberen zonder al te veel risico. Ik denk aan een luxe portemonnee, brillenkoker o.i.d.

Link naar reactie
  • 0

Plus... niemand meld het, dus doe ik dat even: 25 bezoekers per dag, dat is ook erg weinig. Het gaat er niet eens om dat je site dan niet gestyled is zoals ik zou verwachten voor een dure aankoop, maar je hebt gewoon te weinig bezoekers voor een aankoop. Ik ben nu 9 maanden bezig, en heb dagelijks zo'n 250 bezoekers op de website, waarbij ik gemiddeld zo'n 6 bestellingen per dag genereer. En mijn producten zitten per ebstelling gemiddeld op 25 - 30 euro. Dat is een groot verschil...

 

Probeer je adwords heel erg goed op te zetten, en geef zeker in het begin wat uit voor de clicks, en zorg dat de CTR van je campagne goed is. Door relevante teksten en de juiste zoekwoorden en vooral de juiste landingspagina op je website.

 

Verder, verwacht eigenlijk niks van de startpagina's onder ons. Er komen nauwelijks klanten vandaan, en als ze al komen, dan zijn het vast en zeker alleen kijkers.

Probeer op www.flavourites.nl te komen. Zij nemen alleen sites aan die passen bij hun concept, maar daar komen echt veel potentiele klanten vandaan!

 

Veel succes ermee. En zoals anderen ook al zeiden, je site straalt geen "klasse" uit. Voor goedkope producten misschien niet zo erg, maar ik heb er persoonlijkniet genoeg vertrouwen in om een zo dure aankoop te doen.

Link naar reactie
  • 1

Beste Eitje68,

 

Ik zie dat je al een tijd niet meer gereageerd hebt op dit item. Wellicht gaan de zaken uiteindelijk toch wel goed.

 

Maar ondanks dat het is al laat en ik mijzelf en enkele goede vrienden beloofd had om vroeg naar bed te gaan, kan ik het toch niet laten.

 

Ik schrijf dit artikel dus n.a.v. je vraagstelling van 4 mei. Ook al heb je wellicht nu betalende klanten. Met het onderstaande bericht kan je zeker meer omzet behalen.

 

Je hebt verkeer, 25 personen per dag. Dat is dus al goed. Laten we ervan uitgaan dat dit 25 potentiele klanten zijn. Waarom kopen ze dan niet?

 

Vragen

Ik neem aan dat je Google Analytics gebruikt. Zo ja beantwoord dan de volgende vragen:

Kijkt men naar specifieke tassen?

Wordt de winkelwagen wel gevuld?

Zo ja,

Waar in het proces stopt men?

 

Verbeterpunten

Op de website zie ik enkele punten die kunnen worden verbeterd. Sommige daarvan zijn zelfs noodzakelijk om veranderd te worden zoals het volgende:

 

Winkelwagen

Er wordt een nieuwe IE window geopend om de tas te bekijken. Als ik vanuit daar de winkelwagen vul en dit scherm wegklik, dan is mijn winkelwagen weer helemaal leeg.

 

Wanneer ik dan weer een tas aanklik dan is mijn winkelwagen weer gevult???? Kijk hier even naar. Eigenlijk wil ik helemaal geen nieuwe IE window openen. En ik wil al helemaal niet mijn winkelwagen leeg zien.

 

Je kan via Analytics zien hoe vaak met toch een winkelwage gevuld heeft en aan je resultaten kan je zien hoeveel je bent misgelopen door deze fout op de website.

 

Adressen

Tijdens het bestelproces wat ik niet helemaal doorlopen heb moet ik wel 3 maal een adres invullen (ja ik lees dan over het “Alleen invullen indien dit afwijkt van het factuuradres” heen, maar geloof me dat doen al je klanten.)

Hoevaak komt met op deze pagina en verdwijnt dan gewoon weer?

 

Scrollen is fout.

De website desorienteerd mij. Buiten het feit dat ik constant denk dat ik iets mis omdat er altijd wel iets is wat buiten het scherm valt heb ik ook nergens houvast.

 

Scrollen is goed

Om de collectie te zien is het noodzakelijk dat je scrolled. Baasje had de volgende URL in haar antwoord geplaatst: http://www.net-a-porter.com/Shop/Bags/All_Bags Laten we kijken wat er goed is aan die net-a-porter, en dan wel specifiek op deze pagina.

 

Deze pagina geeft een goed overzicht door alles netjes naast en onder elkaar te plaatsen. En je ziet alleen de tassen. Je ziet alleen de tassen. De prijs en dergelijke staan erbij maar je ziet alleen de tassen.... gelukkig maar want heb je die prijzen gezien? Krijg je dan iemand die, die tas voor je draagt, of is dat een mannen opmerking?

 

Terug naar jouw pagina: http://www.kikibags.nl/?menu=category&categoryID=142778

Eigenlijk zie ik van alles. Ik wordt afgeleid door de naam die vaak groter is dan de afbeelding. Ik scroll en de zijkant(en) veranderen en mijn ogen moeten dat ook registreren. Het is dus druk.

 

Door de layout van die net-a-porter over te nemen in jouw website, jouw design, maak je de pagina rustiger en kan men zich focussen op het vinden van een mooie tas. Wanneer je daarnaast er ook nog voor kan zorgen dat de informatie die langs de lijn staat stil staat, samen met de titelbalk, heb je een hele sterke opmaak.

 

We hebben het nu over de opmaak gehad, dit is dus niet een redesign. Maar mocht je daar toch over nadenken. Kijk in Analytics of wat de top 3 gebruikte resoluties zijn. Kies daar de kleinste van en maak je website zo dat de kleinste uit de top 3 de hele website net kan bevatten. Ik weet zeker dat je een heel stuk de breedte in kan gaan.

 

Tot zover mijn bericht, dan kan ik in iedergeval nog voor tweeën me bed in.

 

Als je meer wilt weten, laat het me dan even weten. Dan kijk ik ook nog naar de overige onderdelen.

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Geweldig al die tips om mijn webwinkel tot een succes te maken, allereerst enorm bedankt allemaal!

 

Ik zie na al jullie tips zelf heel goed wat er mis aan de site.

Ben er als "leek"ingedoken een aantal maanden geleden en dat kun je zien.....

 

Aantal tips al mee aan de gang gegaan maar de tips uit de laatste reactie's worden iets lastiger toe te passen.....

 

Ik zit vast aan de opmaak van mijnwebwinkel en die bied niet heel veel mogelijkheden, misschien een verkeerde keus gemaakt.

 

Ben me nu aan het oriënteren over "verhuizen"van de hele handel, ik irriteer me bv zelf enorm aan dat het zo'n gecentreerde smalle winkel is, zou dolgraag een veel bredere opmaak hebben.En ik zie ook dat dat met die kleuren zo niet kan....Het ziet er gewoon allemaal een beetje onproffesioneel uit, zo jammer!

 

Zijkanten die "meelopen" ,winkelwagens die volgens AJ leeg zijn als je de winkelwagen verlaat, ik kan er allemaal niets mee want grofweg komt het er op neer dat ik het lettertype, de kleuren, de foto's aan kan passen en dat is het, meer kan ik verder zelf niet veranderen aan de opmaak.

 

Het lijstje om de foto's en de teksten in de header heb ik aagepast in een fotobewerkingsprogrammaatje want dat is de enige mogelijkheid die ik heb!

 

Ik heb bij shoptrader zitten kijken, kent iemand dat? Al die oscommerce template's zien er goed uit en je krijgt toch de ondersteuning en alles klaar voor gebruik en kan desnoods ook de template laten customizen door hen.....

 

Gelukkig hoef ik er geen brood voor te kopen, en is het meer een hobby maar iets gaan verkopen zou de hobby natuurlijk net even leuker maken!

 

Wat ik dus nodig heb, is een webwinkel die klasse uitstraalt, die de bezoekers vast houd maar die niet te ingewikkeld is en dan ook nog het liefst niet al te duur want ik heb ondertussen al duizenden euro's uitgegeven aan deze "hobby"

 

Nogmaals bedankt voor al het meedenken!!!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Eitje68,

 

Ik heb geen ervaring met deze partij, maar ik zie geen klachten verschijnen als ik daar naar opzoek ga dus....

 

Ik zou zeggen kijk het portfolio na en bel enkele partijen op.

 

Wat ik wel zie is dat de templates min of meer dezelfde problemen hebben als jouw site nu.

 

Het volgende zou ook het overwegen waar zijn. De prijzen bij shoptrader.nl zijn per maand. Een beetje webdesigner kan OScommerce helemaal naar jouw wensen aanpassen, Voor het bedrag van 2 of meerdere jaren kan je een goede webdesigner vinden.

 

Wat ik je aanraad is om zelf een schets te maken in het fotobewerkingsprogramma met wat je precies zou willen. Wanneer het helemaal naar jouw zin is vind dan iemand die dat kan maken voor jou in OScommerce.

 

Misschien is het, het overwegen waard om de schets eerst hier te laten beoordelen. Er zijn meer dan genoeg mensen die hun expertise zo beschikbaar stellen. ;D

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Heb niet het hele topic doorgelezen, dus excuus als het al eerder is gezegd... Maar wat mij opvalt is dat als je op de tassen klikt, ze iedere keer in een nieuw venster worden geopend. (op de frontpage) dat komt door dit soort code: target="_blank" target="_blank" target="_blank" (dit staat zelfs bij 1 linkje 3 keer!)

 

Je zou dit zelf kunnen veranderen door _blank te veranderen in _parent (dan opent de pagina in het huidige venster)

Wat mij verder opvalt zijn de lelijke borders rond de plaatjes. 1. ze zijn te dik en 2. ze zijn standaard. Tussen de tags kun je border="0" zetten dan zie je geen border meer.

 

Je hebt het over het feit dat je de website te dun vindt. Dat kun je aanpassen door tussen de

 

Overigens is die breedte een persoonlijke keuze van je denk ik. Het is een gebruikelijke breedte. Deze is namelijk gebruikt voor mensen die nog met een resolutie van 800x600 werken (bestaat nog amper, maar toch) en het is juist wel fijn om de info wat meer compact te hebben. (focus!)

 

Je website helemaal overzetten naar een ander OScommerce programma zal daar weinig aan veranderen.

 

Op die kleine dingen na, vind ik het met de professionaliteit wel meevallen. Er zijn altijd dingen die beter kunnen, maar het zijn allemaal puntjes op de i. Probeer wat budget bij elkaar te krijgen en laat er een keer een professional naar kijken.

 

Veel belangrijker wordt denk ik content. Probeer wat meer relevante tekst op je frontpage te plaatsen. Je wordt dan beter vindbaar door zoekmachines en zult meer bezoekers krijgen. vul ook altijd een alt tag in bij plaatjes en zorg dat de

Titel van je webpagina, nu Kikibags wat meer zegt dan alleen dat. Zoekmachines kijken daar ook naar. Dus eerder zoiets als: KiKibags: een leuke collectie handtassen

(sorry ben niet zo thuis in de handtassen ;)) Maar als mensen dan gaan zoeken op "leuke handtassen" dan kom je al veel sneller ergens in de zoekresultaten terecht.

 

Succes!

 

(Nog een kleine tip: zoek in je code op "Summertime" volg die regel dan weer naar het begin en verander valign=center in valign=top ,summertime valt dan als het goed is samen met het balkje waar kikibags op staat.)

 

Overigens weet ik niet hoe goed/makkelijk die code valt aan te passen door jou of dmv dat programma. Ik hoop dat het meevalt... (De aanpassingen die ik aanraad zijn aanpassingen die je kunt doen op de index pagina, waarschijnlijk index.php) Sorry als het te technisch is.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Heren, ik heb de site inmiddels wat aangepast, donkere kleuren zijn verleden tijd, beter zo?? Gaarne jullie visie.....

 

Yannick, aan jou hele verhaal (waarvoor dank) zou ik wat hebben als ik code's e.d zelf kon aanpassen, ik kan niets in deze opzet want mijnwebwinkel is een "kant en klaar"procuct waar ik enkel en alleen lettertype's, kleuren en afbeeldingen in kan veranderen........ik kan dus niets met je goede raad! Spijtig genoeg....

 

Wat tekst op de frontpage plaatsen betreft, de één zegt zoveel mogelijk ivm zoekmachine's en de ander zegt zo weinig mogelijk tekst op de frontpage en enkel afbeeldingen ivm het blijven hangen van de bezoekers....ik weet het niet meer?? ;-))

 

Zou het heel fijn vinden als ik nog een klein beetje van jullie tijd zou mogen "stelen" en dat jullie nog even kijken naar de kleur/afbeeldingen zoals ik het vanmorgen heb veranderd.

 

Yannick, toen jij keek was het waarschijnlijk al licht, tot vanmorgen vroeg was alles zwart/lila, sprak niet aan volgens mijn adviseurs hier!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Met betrekking tot het promoten van je site, kun je na alle aanpassingen te hebben gedaan, contact opnemen met vrouwenbladen die dezelfde doelgroep hebben. Als zij jouw site zien zitten en een leuke referentie schrijven moet het goed komen.

 

Succes

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0

Ik zie toch nog enkele wijzigingen idd, ziet er beter uit. Overigens: ik kan niet geloven dat je, op de dingen na die jij noemt, niets kunt aanpassen? Neem eens contact op met die gasten van je pakket want dat lijkt mij toch wel erg sterk? Het kan dan wel kant-en-klaar zijn, maar dat is met zoveel pakketten zo en bij die pakketten kun je weldegelijk nog dingen veranderen.

 

Als het echt zo is, dan zou dat een goede reden zijn om over te stappen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.