• 0

producten bijna 1maand bij de douane

hallo beste leden,

 

Ik ben nieuw hier en ben hier terecht gekomen via google.

Heb wel de zoekfunctie gebruikt maar niks kunnen vinden. :D

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende:

Heb bijna een maand geleden 20 mp3pennen uit china laten importeren. Hiervoor heb ik UPS ingeschakel. Volgens UPS gelooft de douane de prijzen niet, ten einde raad heb ik maar een nieuw factuur opgestuurd met hogere prijzen (absurd dat je moet liegen om je producten te krijgen) maar met de nieuwe factuur is volgens mij ook niks gedaan. En ups zegt dat de douane nergens op reageert.

 

IS er een manier om in contact te komen met de douane (bij de douane telefoon weten ze van niks) En weet iemand een oplossing om mijn produten toch te krijgen. Verder is dit de laatste keer dat ik gebruik maak van de diensten van UPS, heb ze zeker 30 keer gebeld en 20 keer een ander antwoord gehad.

 

Ik hoop dat julie genoeg weten maar mochten er nog vragen zijn dan kun je die stellen

 

alvast bedankt voor de hulp

niet geschoten is altijd mis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Proberen te achterhalen bij UPS waar (welk depot) je spullen liggen en daar naartoe bellen.

 

Heb ooit een EMS zending gevolgd die bleef liggen bij de douane inklaring aldaar (TNT Post Schiphol geloof ik). Na wat uitleg werd het pakket met voorrang behandeld. Men had moeite met het vaststellen van de inhoud (huh??).

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

.... ten einde raad heb ik maar een nieuw factuur opgestuurd met hogere prijzen .....

Logisch dat dan alle alarmbellen afgaan. Wie zegt dat die nieuwe faktuur wel correct is? Ik snap ook niet waarom je dat zou doen. Er kan nu al gezegd worden dat je fraude hebt gepleegd door die eerste lage faktuur in te dienen.

Er is toch maar 1 faktuur en er is toch maar 1 bedrag dat je betaald hebt? Hoe kun je dan een tweede faktuur maken? Onbegrijpelijk en compleet ongeloofwaardig nu.

 

Heb je inmiddels je pennen al of ligt het nog steeds bij UPS? Hoe is het opgelost?

Link naar reactie
  • 1

Controleer straks de kwaliteit van de produkten goed voordat je ze gaat verkopen. Ik wil je niet nog ongelukkiger maken maar als de prijzen veel te laag zijn is de kans groot dat jouw leverancier pennen met een mindergrote geheugengrootte dan aangegeven heeft geleverd. De pen geeft dan (meestal) in de computer bijv. wel 8gb aan maar effectief kan er maar een beperkt gedeelte van deze capaciteit worden gebruikt. Deze nare praktijk betreft soms oplichting aan de kant van de leverancier, soms aan de kant van de afnemer met het doel zijn zijn klanten op te lichten. Als mijn vermoeden juist is kan je met deze informatie in ieder geval uitleggen waarom je een tweede factuur hebt ingediend. Waarom je dat hebt gedaan snap ik niet helemaal want als je niet hebt gelogen zaai je zo alleen maar verwarring. Als laatste, als iets veel goedkoper is dan bij een groothandel in Nederland weet je natuurlijk eigenlijk al dat er vermoedelijk iets niet in de haak is.

Inkoop, oem/odm productie, inspectie en logistiek in China www.query-enjoy.com

Link naar reactie
  • 0

een Hele late reactie.

 

Gelukkig is het allemaal goed gekomen, heb de pennen later gewoon ontvangen en de tweede factuur is gelukkig nooit aangekomen het was inderdaad stom om er een te maken.

Wat betreft de kwaliteit van de pennen, Had er 20 besteld waarvan ik na de verkoop ervan binnen 2 weken 4 terug had omdat ze stuk waren. Heb ook nooit meer wat besteld bij die leverancier, maar zo ook weer mijn lesje geleerd :)

 

Fijne feestdagen allemaal en een gelukkig nieuwjaar

 

niet geschoten is altijd mis

Link naar reactie
  • 1

Douane houdt goederen vast omdat de factuurwaarde te laag is. Wat een onzin.

 

In een normale wereld:

Er wordt een invoeraangifte gedaan.

 

Dan vindt de verificateur de waarde te laag.

De ambtenaar heeft dan een aantal actie mogelijkheden. Dit zou dan bepaald moeten worden door het fiscale belang en de eventuele aanwezigheid van bezwarende bewijzen.

 

Of de goederen worden in beslag genomen - inval van douane recherche/fiod - huiszoeking - inbeslagname administratie - zelfs arrestatie. etc etc

 

Of de goederen worden vrijgegeven, de aangifte wordt z.g. aangehouden en er wordt een factuur onderzoek ingesteld.

Bezoek van ambtenaren. Administratie wordt doorgelicht. Een lang proces met een officiele uitspraak.

Opvolgende identieke zendingen worden ook vrijgegeven en aan het factuur onderzoek toegevoegd.

 

Of de verificateur probeert in een kort trajekt af te ronden door bijv. naar een afschrift van de bankbetaling te vragen.

 

De verificateur moet zich echter goed afvragen hoe zwaar zijn vermoedens of bewijslast zijn alvorens een keus te maken uit bovengenoemde opties.

 

Alleen maar roepen dat de waarde wel te laag zou kunnen zijn en de zending maand(en) tegenhouden is geen optie, het levert de importeur financiele/commerciele schade op en volgt geen enkel voorschrift.

 

Een klacht/schadeclaim komt dan in beeld. Geen behoorlijk bestuur.

 

Vandaar onzin.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.