• 0

boodschappenbezorgdienst beginnen

Goeiemiddag allemaal,

 

Ik zou me graag voorstellen maar op het moment is het handiger om mijn naam even achter wege te laten (want je staat hier binnen 5 seconden bovenaan google en dat is ff niet zo handig).

Belangrijker dan mijn naam is echter te vermelden dat ik pas 13 jaar oud ben :) ( ik weet het, jullie komen vast aan met: "je schrijft veel te volwassen, jij bent geen 13", maar dat zeiden ze al tegen me toen ik 8 was ;D )

 

Ik loop al een tijdje rond met het idee een bedrijf te beginnen, het idee is alsvolgt:

*Mensen bestellen hun boodschappen op mijn website en rekenen af op mijn website (dmv machtiging, credit card of iDeal)

*Op zaterdag verzamel ik al die orders, ga naar de groothandel om het bestelde op te halen ( klein voordeeltje: ik woon in Amsterdam op 10 minuten fietsen van het Food center :) ) en bezorg het bij de mensen thuis (op de bakfiets)

 

Nou denken jullie: hé een tweede Albert.nl, het verschil is echter dat ik geen bezorgkosten reken.

 

Ik heb zelf al over een hoop dingen nagedacht en veel gegoogled.

Klanten wil ik gaan krijgen door 10.000 flyers te verspreiden bij mij in de buurt, flyers kosten geen drol en het lukt me nog net wel zelf wat in elkaar te steken met Photoshop. Daarbij heb ik al een drukker aan de lijn gehad en die waren duidelijk bereid me even te helpen met het aanleveren. Daarnaast heb ik het voordeel dat ik Amsterdam goed genoeg ken om te bepalen waar mijn doelgroep zit (vooral yuppen en gezinnen met een wat hoger inkomen)

En ik ken in mijn buurt natuurlijk redelijk veel mensen en als ik hier een daar een babbeltje maak heb ik de eerste vijf vaste klanten zo in the pocket. (en dat is mooi want met vijf klanten draai ik al winst)

 

Ik wil uiteindelijk zo'n 20 vaste klanten te hebben die bij mij hun wekelijkse boodschappen doen. Ik heb eens wat branchegegevens van het web geplukt en als het zou lukken die klanten te krijgen valt daar een behoorlijk leuke winst mee te boeken.

 

Mijn maandelijkse kosten zijn zo'n €65 en mijn investering komt ook niet boven de €1300 uit. Bij maandelijkse kosten reken ik €50 voor een opslagruimte (die kan ik waarschijnlijk via via huren), €5 voor de bank ( rabobank, bizner lijkt me eigenlijk fijner alleen die doen geen automatische incasso... :( ) plus €10 voor droogijs om de boodschappen mee te koelen. Bij de investering denk ik aan: Bakfiets, flyers, gps, en wat van die kleine dingen als kvk inschrijving, plastic tasjes, bestickering voor op de bakfiets enzovoorts.

 

Mijn ouders zijn sceptisch maar staan wel open voor het idee, als ik met een deugdelijk financiëel plan kom en de kvk heeft wat leuke dingen te vertellen, dan krijg ik ze wel zo ver om toestemming te geven.

 

Maargoed na dit veel te lange bericht, wat is nou mijn vraag? Nou ik zou gewoon graag eens van wat andere ondernemers horen wat voor problemen en moeilijkheden zij zien, ik heb vast dingen over het hoofd gezien die ook belangrijk zijn.

 

Ik heb ook nog een specifieke vraag, die flyers: wat kan ik daar nou het beste mee doen? Gewoon één keer bij 10.000 mensen zo'n ding in de bus gooien? Of bijvoorbeeld bij 5.000 mensen twee keer een flyer in de bus doen?

 

Bedankt voor het lezen van dit veel te lange bericht en ook alvast bedankt voor eventuele reacties,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Sammy,

 

Boekhouden is gelukkig niet nodig, ik moet de belastingdienst even een brief schrijven waarin ik ze ervan overtuig dat het totale bedrag aan BTW dat ik aan het einde van het jaar aan ze moet afstaan lager is dan €1.800,-, als ik dat kan onderbouwen (dat kan ik) val ik onder een regeling die zegt dat ik geen boekhouding hoef te hebben. Ik ken ook iemand die gepakt is door belasting en kvk, om je een idee te geven om wat voor boete dat gaat: hij moest de belastingdienst €10 boete betalen voor iedere euro omzet die hij had gedraaid! Dat loopt bij mij al snel in een ton per jaar... Dat wil ik niet riskeren.

 

Dat handelsonbekwaamheid houdt alleen in dat ik mijn ouders onder ieder contract een krabbeltje moeten zetten, dat kost allemaal niet zoveel tijd.

 

Wat betreft webdesign en php, tja dat zijn dingen die me gewoon niet zoveel boeien, ik heb een kleine basiskennis php, dat vindt ik al niet bijster leuk of interessant en webdesignen dat interesseert me helemaal niks.

 

Niet dat ik boodschappen nou altijd superinteressant heb gevonden, maar een beetje logistiek enzo trok me altijd wel. Verder is het gewoon een stuk gevarieerder dan een beetje achter de pc zitten.

 

Wel bedankt voor de suggesties,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Sammy-d, ik heb je een reus gegeven - omdat zelfs een 13-jarige ondernemer niet zoveel heeft aan aanmoedigingen in de verkeerde richting.

 

Dagelijkse boodschappen hebben een minieme marge. Zelfs als je daar een bezorgvergoeding aan toevoegt, is het enorm veel werk voor waarschijnlijk een fooi. Voeg daarbij dat je een website wil beginnen waar al die individuele producten aan te vinken zijn (voor twintig klanten) en dat je met bederfelijke waren gaat sjouwen zonder iets van aansprakelijkheid te weten....

 

Ondernemen is ook nadenken!!!!

 

Bedenk iets origineels. Zet bv buurtcadeau op, waarop je producten van ondernemers in de buurt aanprijst - incl bezorgservice. Maar gebruik je hoofd (en talent)! Anders is voetballen inderdaad een stuk beter...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helaas heeft Twa wel een beetje gelijk. Het is de reden van het verdwijnen van de vroeger zo bekende venters zoals de SRV, de melkboer en de groentenboer.

 

Toch ben ik heel erg gecharmeerd van zoveel ondernemerslust en openheid. Ik heb veel kritieken voorbij zien komen en hwjd reageert gewoon met "dankjewel, goede tip". Fantastisch! Daarbij denk ik, dat zeker in de buurt waar hwjd het over heeft, er een produktlijntje moet zijn te vinden voor een specifieke doelgroep. Ik ken een voorbeeld van een ondernemer die iets soortgelijks doet met alleen groenten en fruit.

 

Echt een concreet advies heb ik niet. Wat ik wel kan aangeven is; kijk vooral goed rond in de buurt waar je woont en probeer te bedenken waar de mensen daar echt mee geholpen zouden zijn. Wellicht kan je dat bezorgen met de bakfiets. Per slot van rekening is Hertog, van het bekende ijs, in zijn jeugd begonnen met venten van zoetwaren....

 

Veel succes en zet hem op!

Henk de Greef

Link naar reactie
  • 0

Blijft nog wel mijn vraag openstaan welke knurft 't nodig vond mijn advies met een kneus te beantwoorden ipv een reply.

 

Ik denk iemand die het niet met je eens is maar geen zin heeft dit onderwerp te verstoren met een mogelijke discussie daarover. Klagen daarover mag hier! ;)

 

edit - note to self: voordat je reageert eerst even kijken of er misschien nog een pagina is... :-X Dankje, Nico!

Link naar reactie
  • 1

 

Dagelijkse boodschappen hebben een minieme marge. Zelfs als je daar een bezorgvergoeding aan toevoegt, is het enorm veel werk voor waarschijnlijk een fooi.

 

Ik heb op het moment nog geen beschikking over de prijzen van alle artikelen bij mijn groothandel, ik heb echter wel een stuk of 50 prijzen gezien en vergeleken met de Albert Heijn, de marge die op die artikelen zat viel me eerlijk gezegd erg mee, op de meeste producten zit zo rond de 30% marge, voor Albert Heijn zijn dat natuurlijk lage marges (die van hun zijn natuurlijk wel wat hoger door groter inkopen) door alle personeels- en locatiekosten maar voor mij zijn die marges behoorlijk, in de normale supermarkt is het gemiddelde bonbedrag rond de €22,- X 20 klanten = €440 / 3 = €146,66 - €65,- kosten = €81,66. Dat vind ik al een leuk bedrag. En dan is het nog zo dat het gemiddelde bonbedrag bij mij hoger zal liggen dan dit gemiddelde omdat er niet veel mensen zijn die alleen een reep chocola laten bezorgen, als ik eenmaal een leuke vaste groep klanten heb die hun wekelijkse boodschappen bij mij doen is het gemiddelde bonbedrag 1,5 keer zoveel, als ik dat sommetje maak zie ik bedragen waar ik best mijn bed voor uit wil komen ;D

 

Maarja het is even afwachten hoe de rest van de prijzen zijn...

Voeg daarbij dat je een website wil beginnen waar al die individuele producten aan te vinken zijn (voor twintig klanten)

 

Dat wil ik niet, mensen mailen of bellen de producten door die ze willen hebben, ik mail/bel terug om het bedrag te noemen en als ze akkoord gaan heb ik een klant.

 

en dat je met bederfelijke waren gaat sjouwen zonder iets van aansprakelijkheid te weten....

 

Bederfelijkheid is inderdaad een belangrijk punt waarover ik nog een hoop research moet (en ga) doen.

 

 

Ondernemen is ook nadenken!!!!

 

Bedenk iets origineels. Zet bv buurtcadeau op, waarop je producten van ondernemers in de buurt aanprijst - incl bezorgservice. Maar gebruik je hoofd (en talent)! Anders is voetballen inderdaad een stuk beter...

 

Het lijkt me daarvoor een stuk lastiger om klanten te vinden. Toch lijkt het me niet zo'n gek idee en ga ik erover nadenken.

 

kijk vooral goed rond in de buurt waar je woont en probeer te bedenken waar de mensen daar echt mee geholpen zouden zijn. Wellicht kan je dat bezorgen met de bakfiets.

[...]

Veel succes en zet hem op!

Henk de Greef

 

Ga ik doen!

 

En nog iets, Henk de Greef ben jij toevallig familie van Peter de Greef? ( hij geeft les bij mijn op school :) )

 

Groeten,

 

hwjd

 

[edit]

 

Ik zal de komende dagen even niet reageren, ik ga t/m maandag op de camping zitten.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

@hwjd

Vakantie, nog zoiets.

 

Reken je trouwens niet rijk met de marges die de supermarkten maken. Die krijg jij waarschijnlijk niet zo snel. Daarnaast, hoe ga je om met bewaking. Niet al je klanten zullen zo wonen dat je je kar in de gaten kunt houden als je de spullen aflevert aan de deur. Maakt niet zoveel uit als je een tasje mag afleveren, maar ik zou persoonlijk het liefst kratten bier bij je bestellen. ;) In drie keer lopen kun je al de helft van je handelswaar kwijt zijn.

 

Misschien een idee, je laat je klanten vrijdagavond de spullen bij je ophalen. Ik weet niet hoe goed je bereikbaar bent, maar neem aan dat de gemiddelde yup in ieder geval een auto heeft. Jij koopt en verdeelt de handel en zij pikken dat na het werk even bij je op.

 

Fijne dagen in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

@Hwjd:

sowieso gewoon doen! Je gaat er heel veel van leren.

 

Misschien kun je je wel profileren als eerste Personal Shopper in Nederland voor levensmiddelen!

 

Overweeg eens of het een alternatief is om meer op de kwalitatieve insteek te gaan. Mensen gaan naar de supermarkt voor de combinatie van gemak (one-stop shopping) en een redelijke prijs-kwaliteit verhouding.

 

Wanneer jij in gaat kopen bij de juiste groothandel kun je waarschijnlijk een hogere kwaliteit bieden, daar mag ook een hogere prijs tegenover staan en een bepaalde groep mensen zal die ook best willen betalen.

 

Doordat jij de beste spullen verzamelt heeft jouw klant dan het gemak van one-stop-shopping (dat ben jij) en ook nog een hogere kwaliteit producten.

 

Dus de lekkerste sinaasappelen van Amsterdam en de lekkerste biefstuk.

 

Daarmee voorkom je dat je alleen als pakezeltje gebruikt gaat worden. (Dat kan ook een keuze zijn trouwens, je bespaart je daar ook een sportschoolabonnement mee en je wordt van sjouwen lekker sterk! :) )

 

Maar dat je in de opstartfase van je onderneming al een heide-sessie gaat doen om na te denken over je strategie, dat maakt je nu al tot een hele grote!

 

Geniet ervan!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

In het verleden zijn er al een aantal weinig succesvolle initiatieven geweest (MaxFoodMarket, Boodschappenlijn) Die waren weliswaar groter opgezet maar het geeft aan dat het opzetten van een boodschappenbezorgdienst lastig is. Verdiep je eens in de historie van MaxFoodMarket om van hun fouten te leren. Eigenlijk is alleen Albert van AH overgebleven en waarom zou men bij jouw kopen i.p.v. bij hen?

Reken je niet te rijk met het gemiddelde bonbedrag. Het kan ook zijn dat men de grote inkopen zelf in 1 keer doet en dat jij als veredelde loopjongen de vergeten dingetjes mag halen. De praktijk zal dat leren.

 

En mogelijk ten overvloede: houdt je rekening met de BTW. De prijzen bij het Foodcenter zullen ex. BTW zijn.

 

Succes!

 

P.s. Hoe denk je trouwens alcoholische dranken te kopen/leveren als 13-jarige ???

Link naar reactie
  • 0

Vergeet die website, vergeet die groothandel van gewone producten, ik heb een beter idee.

 

Tot twee jaar terug had ik samen met mijn nu ex vrouw een klein natuurvoedingswinkeltje die we hadden overgenomen van de vorige eigenaar..

 

Wij verkochten hier biologische groente-, fruitpakketten, brood en zuivel op bestelling en daarnaast nog klein winkelassortiment biologische voeding. Openingstijden, woensdagochtend en zaterdagochtend.

De groente en fruit werd alleen op zaterdag verkocht, de overige producten waaronder vers brood ook op woensdag.

Veel van onze klanten hadden een soort abonnement op de groente en fruit pakketten. Het voordeel van de groente en fruit pakketten is dat mensen niet meer na hoeven te denken over de boodschappenlijst, ze krijgen een aanbod aan verschillende groenten waar iedereen zich wel in kan vinden, al vond er bij ons in de winkel ook wel eens wat ruilhandel onderling plaats.

Onze groenteleverancier hielp de klanten extra door er wekelijks recepten bij te voegen voor de bereiding van de verschillende groentes die je nooit !! bij de AH in de schappen ziet liggen.

Onze klanten kwamen uit de omliggende dorpen, jij woont echter in de stad en hebt de klanten om de hoek. Ik weet zeker dat veel mensen hier wel oortjes naar hebben. Je zou ervoor kunnen kiezen om zowel een afhaalpunt te hebben en daarnaast ook te bezorgen op van te voren afgesproken tijden.

 

Als jij je toespits op groente en fruit, brood en eventueel zuivel dan hoef je er geen voorraden op na te houden zolang je alles op bestelling doet.

Het grote voordeel is dat er op deze handel iets meer marge zit en naar mijn idee een groeimarkt is omdat biologisch niet alleen gezonder is maar ook nog eens veel beter smaakt en veel voedzamer is.

En volgens mij past dit ook prima in de levensstijl die zich steeds meer richting biologisch gaat.

 

Het is aan jou om eens wat buurtonderzoek te doen in hoeverre mensen bereid zijn dergelijke producten te kopen en in hoeverre daar nu al in wordt voorzien.

Verder lijkt het mij verstandig als je toch wat ondersteuning van je ouders krijgt, het leven heeft nu eenmaal verassingen in petto die 13 jarigen minder goed kunnen overzien dan bijvoorbeeld mensen in de leeftijd van je ouders.

Daarnaast is het gewoon belangrijk dat ze jou in allerlei opzichten steunen, zonder steun ben je nergens.

 

 

Ow, ergens een stukje terug las ik dat je geen boekhouding erop nahoud omdat je toch niet genoeg omzet draait.

Dat is ongeveer het domste wat je kunt doen, hoe klein je handel ook is, je moet er ten alle tijden voor zorgen dat je weet hoe je geldstromen eruit zien en waar je geld blijft.

Doe je dat niet dan heb je in principe geen idee of je iets verdient.

Een boekhouding hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, als maar duidelijk is waar je geld blijft.

Link naar reactie
  • 0

Hulde voor de drive die je aan de dag legt! Ik deel de mening van Ard; Gaan met die banaan en leer ervan!

 

Daarnaast, hoe ga je om met bewaking. Niet al je klanten zullen zo wonen dat je je kar in de gaten kunt houden als je de spullen aflevert aan de deur.

 

Voor elk probleem is een oplossing ;D ;D ;D

 

43 kg en straffe tandjush :P

Herschaalde_kopie_van_DSC_4599_def.thumb.jpg.104fab8d48238e1e78725367ad69a1c0.jpg

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kan enkel maar respect hebben voor zo een ondernemers zin.

Ik zou zeggen: ga ervoor maar bereid het goed voor.

 

Of het een succes gaat worden? Ik persoonlijk tweiffel eraan (hoewel het voor een 13jarige natuurlijk veel eerdere en succes is.

 

Maar of het nu wel of geen succes gaat worden, je zal er ongetweiffeld verschikkelijk veel van leren wat je in de toekomst zeker van pas zal komen en alleen daarom zou ik het als ik jou was gewoon gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Ondernemen leer je alleen door te DOEN,niets meer en niets minder.Ik heb maanden zaken uitgewerkt en heel veel zitten denken, maar ben nu ruim een jaar geleden begonnen en ben evengoed genoeg hobbels tegen gekomen.Maar door daadwerkelijk te ondernemen ben je gedwongen beslissingen te nemen en leer je ook van je fouten!

 

-Geloof inzelf

-Kijk niet achterom

-Leer van je fouten

 

Dus hwjd, gewoon beginnen en je zal vanzelf zien wat er allemaal op het pad naar succes dwarsligt.

 

Suc6,

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Leuk om te lezen hoe je op jouw leeftijd al zo ondernemend bent. Zit je hoogstwaarschijnlijk in het bloed. Ik zou je bezorgdienst gewoon opstarten en er ervaring mee op doen.

 

Wel wil ik je mijn kijk op jouw plan geven.

 

Boodschappen doen voor 20 klanten op een drukke zaterdag betekent dat je gaat voor wekelijkse boodschappen hoogstwaarschijnlijk. Ga uit van een halve winkelkar tot een hele per gezin.. dat betekent dus 10 tot 20 keer volladen, afrekenen en bezorgen. Ik schat dat je er aan 4 al een hele klus hebt. Boodschappen kosten je zeg 100 euro, maximum marge lijkt me 10%.. dan ben je beter af met een krantenwijk.

 

Maar je richt je op de "yuppen".. ga dus voor kwaliteit.. een yup heeft geen tijd om 's middags naar de kaasboer, de scharrelslager of visboer te gaan.. boodschappen komen inderdaad wel van appie.. maar wat is er mooier dan om een uurtje of 6 half 7 thuis te komen en er liggen 2 heerlijk gekruide zalmfilets met een prima fles rosé en een lekker calvados kaasje klaar ofzo.. zeker gezien je leeftijd kan je wellicht een sleutel krijgen of spreek anders een plek af waar je het bestelde hangt/legt.

 

Zorg dat je een aantal kleine bedrijfjes meekrijgt die bv om 17.00 uur de bestellingen van jou per email krijgen, deze maken ze klaar met ordernummer eraan en leggen ze klaar voor jou. Jij maakt met je bakfiets tussen 5 en 6 een rondje langs bv 10 specialiteitenhandeltjes.. en bezorgt tussen 6 en 7 de boodschappen op bv 10 adressen..

 

Spreek marges af met je leveranciers, bereken ze evt. een klein bedrag waarmee ze zelf via een login hun aanbod kunnen plaatsen / wijzigen op jouw site.. en reken gewoon bezorgkosten.. mensen betalen graag voor kwaliteit en service!

 

Maar goed, dat is wat mij zo te binnen schiet. Als je wilt ondernemen zonder onderzoek oid. volg dan gewoon je kop en daarna de vraag, wie weet pakt alles verrassend uit. Succes in ieder geval! Ik denk dat je er hoe dan ook wel komt.

Link naar reactie
  • 0

Goeiedag allemaal,

 

Genoten hebben we zeker :)

 

Bedankt voor de vele reacties, ik ben het eens met de mensen die hier aangeven me op het dure segment te richten, biologische groenten (receptideeën meeleveren is ook een goed idee wat ik zeker ga doen!), exclusieve producten van hoge kwaliteit en goede service, maar daar is de prijs dan uiteraard ook naar. Ik denk dat daar de meeste mogelijkheden zitten, ik kan dan rustig bezorgkosten rekenen en mijn marges een beetje opdrijven want die mensen zijn bereid te dokken.

 

Het is dan misschien wel handig om ook doordeweeks een aantal bezorgmomenten vast te stellen (je komt uit het werk en alles staat klaar). Dan maak ik bijvoorbeeld regio's waarbij ik alle bestellingen binnen een bepaalde regio op een bepaalde dag afhandel (geeft me meteen meer mogelijkheden om zo efficiënt mogelijke routes te maken).

 

Qua veiligheid, dat valt hier gelukkig allemaal wel mee, je kunt hier overdag rustig 10 minuten je bakfiets op een ringslot zetten, zolang mensen niet kunnen zien wat erin zit ben je dat echt niet zomaar kwijt. Je moet natuurlijk niet midden in de nacht op de wallen een bakfiets met kratten bier erin op de stoep zetten, dan ben je je bier kwijt en ligt je fiets in het de gracht :)

 

Wat betreft steun van mijn ouders, die heb ik absoluut. Ze willen een goed plan zien. Als ik ze een goed plan heb laten zien en ze geven toestemming dan steunen ze me ook volledig en zou ik zelfs een paar honderd euro bij ze los kunnen peuteren als ik die nodig heb.

 

Vakanties moeten wel te doen zijn, als ik kort wegga moet ik gewoon wat schuiven met bezorgdagen en als ik langer wegga geef ik gewoon vroeg vantevoren aan dat ik die en die tijd niet kan bezorgen.

 

Alcohol is inderdaad een lastige voor mij, hierover moet ik overleggen met mijn groothandel. Als ik mijn ouders al hun spullen tegen inkoopsprijs bij mij laat kopen kan ik ze ook nog wel zover krijgen dat ze even voor me naar de groothandel rijden, alcohol is dan geen probleem en het scheelt een hoop tijd.

 

Afhalen is iets waar ik nog eens goed over na moet denken, het spaart me de kosten van een bakfiets en een hoop tijd maar ik moet even goed kijken of mijn opslagplek daar wel voor geschikt is, ik kan me voorstellen dat andere huurders er niet blij mee zijn als de inrit van de opslag constant bezet wordt door auto's van afhalers (in de straat is namelijk -net zoals in de rest van de stad...- een constant gebrek aan parkeerruimte).

 

Aan de andere kant ben ik goed bereikbaar vanuit de belangrijke verkeersaders en het scheelt me toch als snel honderden euro's investering, in de opslag is ook gewoon stroom dus dat scheelt ook gedoe met koeling. Ik neem dat zeker als serieuze optie maar ik moet er nog even op broeden.

 

Over de boekhouding, wat ik daarmee bedoel is dat ik geen boekhouding hoef bij te houden volgens de eisen van de belastingdienst (wat al snel betekent dat ik daar een duur pakket voor moet kopen), tuurlijk houd ik alle inkomsten en uitgaven bij, maar dan gewoon met een excel sheetje en twee mappen: inkomende en uitgaande kosten.

 

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik heb weer heel wat stof tot nadenken :)

 

Groet,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

 

Qua veiligheid, dat valt hier gelukkig allemaal wel mee, je kunt hier overdag rustig 10 minuten je bakfiets op een ringslot zetten, zolang mensen niet kunnen zien wat erin zit ben je dat echt niet zomaar kwijt.

 

 

Maar let wel op, als je wekelijks terugkeert om de boodschappen weg te brengen, dan weten ze wel wat je in je bakfiets hebt liggen.

 

Veel succes!

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

Er zullen mensen zijn die weten wat ik in mijn bakfiets heb maar gelukkig valt de criminaliteit hier wel mee, zeker in de wat duurdere wijken (waar mijn doelgroep dus woont) kun je best een dichte bakfiets neerzetten. Je moet mensen alleen niet op ideeën brengen (een open bakfiets waar een losse zak chips in ligt is natuurlijk vrij verleidelijk...).

 

Verder ga ik binnekort even naar het foodcenter om eens een gesprekje te voeren met iemand van mijn groothandel, dat zal een hoop vragen wegnemen.

 

Bedankt voor de succeswens ;D

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Goeiemiddag daar ben ik weer ;D

 

Het is een tijdje stil geweest want het was even wachten op de uitkomst van mijn gesprek met de groothandel, daar kom ik zojuist vandaan en het is gematigd positief.

 

De marges zijn goed, op bepaalde producten zoals suiker en koffie zijn ze vrij laag (de groothandel zelf heeft daar ook geen grote marge op) maar dit kun je goed compenseren met de duurdere luxe producten waar juist weer flinke marges op zitten (italiaanse olijfolie en -pasta's bijvoorbeeld). Laten de mensen die behoefte hebben aan die producten nou net mijn doelgroep zijn :)

 

Ik heb ook eens een rondje kunnen lopen en het assortiment is ENORM! Ter vergelijking: De gemiddelde AH op de hoek heeft 6.000 producten, mijn groothandel een slordige 35.000, waaronder veel wat luxere producten die meer verkocht worden in de delicatessewinkels en niet in de AH. Alle A-merken die je kent van de gewone supermarkt vind je hier, daarnaast zijn er veel importproducten en is er een eigen merk.

 

Ik mag wel niet alleen het terrein op ( alleen voor deze keer dan :) ) vanwege mijn leeftijd, maar dat is niet zo'n probleem want als mijn ouders hun boodschappen hier tegen inkoopsprijs mogen doen willen ze best mee :) ( en dan gaat de auto ook mee, wat voor mij ook niet verkeerd is ;) )

 

Na het gesprek en rondlopen zijn er nog twee problemen waar ik nog een oplossing op moet vinden:

 

*Er is geen database of lijst met alle producten, ook niet digitaal, die ik kan omzetten naar mijn webwinkel. Alleen een wekelijkse folder met aanbiedingen. Ik moet dus kiezen: ofwel een grote hoeveelheid producten handmatig invoeren of mensen laten mailen. Hier twijfel ik nogal tussen, goed het handmatig invoeren is natuurlijk een hele hoop werk maar het moet wel te doen zijn en mijn doelgroep is er wel een die niet te veel tijd kwijt wil zijn aan de boodschappen ( daarom laten ze deze juist bezorgen ) en daarom zou het doormailen van bestellingen en daarna weer prijzen teruggemaild krijgen niet erg handig zijn.

 

*Alhoewel alle consumentenproducten wel in een normale verpakking te krijgen zijn ( dus niet alleen bakken mayonaise van 5 liter ) worden de meeste dingen enkel verkocht in krimps van 6 of 12 stuks. Dat is voor mij dus erg lastig want ik zal een aardige voorraad aan moeten houden, iets wat een hoop ruimte en cash vraagt. De ruimte is niet zo'n heel groot probleem maar de cash wel. Ik moet dan namelijk de eerste paar keer voor enkele duizenden euro's inkopen... Daarna heb ik natuurlijk een voorraad met dezelfde waarde maar ik heb die cash niet...

 

Ik weet wel niet helemaal zeker hoe dat nou precies zit en of het toegestaan is om slechts een paar dingen uit een krimp te halen...

Ik vroeg de man namelijk of het niet uitmaakt in wat voor hoeveelheden je koopt, toen zei hij van niet ( als je datgene wat je koopt maar weer verhandelt en niet consumeert ). Ik moet daar dus nog even over bellen en alhoewel ik bang ben dat het niet mogelijk is, wie niet waagt wie niet wint.

 

Echter als ik alles per twaalf stuks moet kopen zal ik wel een behoorlijke investering nodig hebben om die producten allemaal in te kopen, hoe ik daar aan moet komen ??? ( dat wordt een rondje langs de Dragons ;D )

 

 

Tot zover mijn update 8) , het hangt nu dus even af van de vraag in hoeverre je dingen per stuk kunt kopen.

 

Geniet vooral van het weer :P ,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

 

Hé top dat je me gelijk belde. Wist even niet dat je zo'n jonge ondernemer was :-) Ga zo door :-) Zoals belooft bel ik je als het project wat ik voor ogen had concreter is. Excuse dat ik dit draadje niet van voor tot achter heb door geworsteld:-)

 

Tot gauw,

 

Perry Smit

 

Link naar reactie
  • 0

Dat ga ik zeker proberen, alhoewel hun assortiment waarschijnlijk niet volledig overeenkomt zou het me sowieso een hoop voorraad besparen op de standaard artikelen die natuurlijk het grootste deel van mijn bestelling vormen.

 

Trouwens ook nog iets wat in het gesprek naar boven kwam, of er ergens droogijs was op het terrein ( dat heb ik nodig voor het koelen van de gekoelde producten ) en er zijn een aantal bedrijven die er een machine voor hebben, daar moet ik dus nog een keer een praatje maken om te kijken of ik daar niet wekelijks een kilo'tje mee kan nemen :) ( anders moet ik 20 minuten fietsen en kan ik het alleen per 6 kilo kopen terwijl ik nog geen kilo nodig heb... )

 

Enne Perry, wij bellen inderdaad nog wel een keer.

 

Blijf vooral genieten van het mooie weer ;D ,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.