• 0

Rekening bij Bizner afgesloten en aan incassobureau overgedragen: wat nu?

Beste Mede ondernemers...

 

zijn er misschien mensen onder jullie die netzoals ik problemen ondervinden met Bizner?

 

Mijn verhaal is het volgende...Tijdens de start van mijn onderneming had ik snel wat geld nodig voor wat openstaande rekeningen. Hiervoor had ik een krediet genomen bij de Bizner. Iets wat ik nogsteeds een erg mooi initiatief vindt.

 

Een van de spelregels is (zoals dat bij elke lening is) dat je niet over je maximale krediet heen mag gaan van - 5000,-. Nu ben ik er wel overheen gegaan. 3 keer om exact te zijn, 3 keer 70 euro. De eerste twee keer had ik dat overgemaakt en dat wilde ik nu de 3e keer weer doen. Het was niet zo dat ik doelbewust dat bedrag niet wilde betalen maar het was er een paar keer bij ingeschoten. Ik kreeg eind april nog een hele aardige mail waarin stond dat ik mijn maximale krediet had overschreden. Dit kan natuurlijk gebeuren maar zorg er wel voor dat je voor 12 mei dit weer heb aangevuld. Shit! dacht ik omdat ik het weer was vergeten en ik was van plan dit weer over te maken.

 

Ondertussen schijnt Bizner mij 5 brieven te hebben gestuurd met daarin de melding dat ik toch echt moest betalen omdat anders mijn dossier zou worden overgedragen naar een incasso bureau. Ik neem absoluut aan dat dat gebeurd is alleen ik heb de brieven nooit ontvangen. Als dat wel zo was dan had ik meteen die 70 euro overgemaakt want ik betaal liever die 70 euro dan dat ik een deurwaarder aan mn broek krijg. Het was er simpelweg gewoon even bij ingeschoten. Doordat ik de waarschuwingsbrieven nooit gehad heb en zelfs 25 April nog de standaard "overschreidings mail" ontvangen had dacht ik dat er verder niets aan de hand was.

 

 

NIets bleek minder waar. Nu is mijn rekening bij Bizner afgesloten en is mijn dossier overgedragen aan een Incasso bureau waar ik binnen 5 dagen het volledige bedrag + gerechtelijke kosten moet betalen. Dit alles bij elkaar komt neer op zo'n 6000 euro.

 

 

Als eerste wil ik dus hand in eigen boezem steken want ik ben in het begin fout geweest door niet optijd mijn overschrijding te betalen. Ik vind het wel zonde dat DE bank voor ondernemers na het horen van mijn verhaal niet mij nog een keer de kans willen geven om mijn zaken op orde te brengen. Er was hier namelijk geen kwaad in het spel maar er is een beginnende ondernemer die zijn financiele zaakjes nog niet goed op orde heeft en daar nu binnen 5 dagen een hele dure rekening voor moet betalen.

 

Ik ben benieuwd of er nog andere mensen op het forum zijn die soort gelijke problemen hebben ondervonden met Bizner of dat mensen nog goeie tips voor mij hebben?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het blijft wel een bank natuurlijk...

image002.jpg

 

Ik heb wel vaker bij bedrijven gezien dat een hele coulante, klantgerichte houding omslaat in dit soort pitbullgedrag, from zero to bitch in two seconds zeg maar. Wel begrijpelijk dat ze er met zo'n 'no questions asked' benadering een hele strikte policy op nahouden. Ik heb geen ervaring met Bizner, maar zou zeggen: Probeer met het incassobureau in gesprek te gaan over je situatie, misschien zit er toch nog wat marge in het systeem en dat je met een redelijke, welwillende houding toch nog wat goodwill kunt kweken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan bij de ABN-amro.

In hun laatste schrijven werd vermeld dat ik voor 25 November contact met hun incassobureau op moest nemen, de laatste mogelijkheid om een regeling te treffen voordat het krediet daadwerkelijk uit handen zou worden gegeven. Op 18 November belde ik op, maar mijn contactpersoon was niet aanwezig en ik moest over een week maar eens terugbellen. Op de 24e opnieuw gebeld, en toen bleek ineens mijn gehele krediet uit handen gegeven te zijn aan solveon. Volgens solveon was de uiterlijke datum die vermeld werd in de brief een vergissing, maar ze wouden de maatregel niet terugdraaien. Tevens heb ik volgens solveon nooit naar hun gebeld op de 18e, terwijl ik wel schriftelijk bewijs heb van mijn telefonieaanbieder....

Hun zeer agressieve aanpak en bedreigingen zijn zeer onethisch. Mijn contactpersoon bij solveon is tevens erg agressief en irritant aan de telefoon, je verhaal willen ze niet aanhoren.

 

Ze kunnen wel binnen 30 minuten een krediet van 15.000 euro aan een 18-jarige toekennen, maar zodra je eenmaal in de moeilijkheden zit valt er niets te regelen en eisen ze alles in één keer op.

 

Ik weet niet of andere banken ook zo zijn, maar van de ABN Amro en hun inhouse incassobureau solveon is bekend dat ze vaak onethisch te werk gaan, en soms complete levens ruineren doordat ze niet in discussie willen gaan.

 

Het plaatje in het bericht hierboven illustreert mijn ervaring goed :D

Link naar reactie
  • 0
Ondertussen schijnt Bizner mij 5 brieven te hebben gestuurd met daarin de melding dat ik toch echt moest betalen omdat anders mijn dossier zou worden overgedragen naar een incasso bureau.

 

Die heb ik dankzij de foutgevoeligheid van de TPG verhuisservice ook een keer gehad, maar niet ontvangen, zeg maar. Stond inderdaad in dat als het vaker zou gebeuren, ze alles over zouden dragen en de relatie zouden beeindigen.

 

Voor een servicegerichte internetbank als Bizner vind ik het dan vreemd dat ze niet, op het moment dat een overschrijding ontstaat, direct een mailtje sturen om je daarop attent te maken, in plaats van ouderwets na een paar weken een heel dreigende papieren brief te sturen.

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je die mail nog waarin je verzocht wordt het ontbrekende bedrag voor 12 mei aan te vullen? Gewoon netjes aan voldoen en de rest betwisten.

 

Overigens is die kop een behoorlijke tikkel tendentieus. Het probleem zit niet bij Bizner maar bij jou. Je vertrouwt iets teveel op coulance.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • -1

...

Ondertussen schijnt Bizner mij 5 brieven te hebben gestuurd met daarin de melding dat ik toch echt moest betalen omdat anders mijn dossier zou worden overgedragen naar een incasso bureau. Ik neem absoluut aan dat dat gebeurd is alleen ik heb de brieven nooit ontvangen.

 

...

Er was hier namelijk geen kwaad in het spel maar er is een beginnende ondernemer die zijn financiele zaakjes nog niet goed op orde heeft en daar nu binnen 5 dagen een hele dure rekening voor moet betalen.

...

 

Tenzij Bizner een verkeerde adresregistratie van je heeft, hoe kan het dat je 5 brieven niet ontvangen hebt? ??? 1 brief, OK, 2 brieven, mmm, maar 5??

 

Ook zal er bij jou geen kwade opzet zijn, maar wat je je misschien niet realiseert is dat je zaken doet met OPM (other people's money, vertegenwoordigd door de bank). Wat zou JIJ doen als je de bank was? Startende ondernemers veel krediet en coulance geven, als ze niet reageren op 5 brieven? Ik niet...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

karma28: je hebt helemaal gelijk. als je iemand 5 brieven stuurt ter waarschuwing, iemand vervolgens totaal niet reageert dan snap ik dat het een keer ophoudt. Ik had alleen gehoopt dat ze misschien in het verloop der tijd een keer de telefoon hadden gepakt (ze hadden immers mijn nr) of dat ze me nog eenmaal gemailt hadden.Om aan alle elende een einde te maken hadden ze ook een aangetekende brief kunnen sturen. Nogmaals vanuit Bizner gezien hebben ze gelijk dat ze na 5 brieven de pijp aan maarten hebben gegeven, maar omdat ik deze 5 brieven nooit ontvangen heb maakt het het voor mij extra wrang. Ik betaal liever die 70 euro dan dat ik deze problemen heb...

 

Ik wordt nu voor een voldongen feit gesteld en er is geen overleg meer mogelijk. Als beginnend ondernemer is zoiets erg ingriijpen.

 

Ik heb overigens ook vanmiddag gevraagd of ik een kopie gefaxed kon krijgen van die 5 brieven, er gaat overlegd worden of ik deze nog eenmaal kan krijgen.

Ik vind het zelf namelijk ook erg vreemd dat ik niet 1 van de 5 brieven ontvangen heb.

 

Nogmaals, de initiele fout ligt absoluut bij mij maar voor een bank als Bizner die zich primair richt op de beginnennde en vaak nog onervaren ondernemer vind ik deze maatregel erg streng

Link naar reactie
  • 1

Beste Mede ondernemers...

 

zijn er misschien mensen onder jullie die netzoals ik problemen ondervinden met Bizner?

 

-- knip --

Ik ben benieuwd of er nog andere mensen op het forum zijn die soort gelijke problemen hebben ondervonden met Bizner of dat mensen nog goeie tips voor mij hebben?

 

 

 

Ja, die heb ik.

 

Ten eerste onderschrijf ik de post van Annedien volledig. Het blijft een bank, die zaken doet om geld aan te verdienen, net zoals wij, ondernemers dat doen.

 

Ten tweede is er niets mis met het opeisen van het krediet als de ondernemer in kwestie zijn deel van de overeenkomst niet nakomt. Financieren gaat in grote mate over vertrouwen en zoals we weten komt dat te voet en vertrekt het te paard.

 

Als derde denk ik dat het "verhaal" net iets te toevallig in je nadeel uitpakt. Daarbij ben je iets te gemakkelijk uitgegaan van coulance, zoals Twalevel ook al meldde.

 

Alles bij elkaar maakt dit dat de bank eieren voor haar geld kiest en dit risico liever aan haar deur voorbij ziet gaan. Het maakt niet uit bij welke bank je dit doet, maar stelselmatig je afspraken niet nakomen, leidt tot einde relatie. Paradoxaal genoeg zal dat juist bij de kleine kredieten, waar het belang minder groot is, eerder gebeuren dan bij grotere kredieten. De bank neemt bij kleinere kredieten gemakkelijker haar verlies.

 

Het heeft daarom helemaal geen zin om het spel te spelen van "als ik het had geweten, dan had ik het niet gedaan", want je hebt die 70 euro om wat voor reden dan ook nodig gehad (tot drie keer toe). Het heeft net zo min zin om te zwartepieten naar de bank, want zakelijk gezien staat zij gewoon in haar recht.

 

Wat wel zin heeft is nadenken over waar het mis ging. Heb je te weinig kredietfaciliteit aangevraagd? Valt het resultaat van de onderneming tegen? En wat is daaraan te doen? Hoe kan je nu verder, met een eventuele aangepaste kredietbehoefte en een andere financier? En hoe houd je die relatie in orde?

 

Je vraagstelling, waarin je impliciet naar medeslachtoffers vraagt mbt de genoemde bank, vind ik niet alleen ongepast, maar ook inproduktief. Het lost niets op, maar sterkt je alleen maar in je gelijk, wat je eigenlijk niet hebt.

 

Mijn advies is daarom kort, maar krachtig: Zoek een mogelijkheid om afscheid te nemen van de verstoorde relatie. Dat zal in de praktijk betekenen dat je een financier moet vinden voor minimaal (en liefst iets meer) dan 6000 euro. Los daarmee je schulden af en start met de dingen waar je goed in bent.

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk de Greef

 

PS: Je hebt als starter geen specifieke startersbank nodig, bijna alle bankiers doen graag zaken met starters, als het levensvatbaarheid heeft.

Link naar reactie
  • 0
Nogmaals, de initiele fout ligt absoluut bij mij maar voor een bank als Bizner die zich primair richt op de beginnennde en vaak nog onervaren ondernemer vind ik deze maatregel erg streng

Na drie maal coulance getoond hebben de zaak overdragen aan een incassobureau is opzich niet streng. De manier waarop dit gebeurt is echter bot. Dat er niet eens een belletje vanaf kan is in mijn ogen treurig.

 

Maar ik ben bang dat dit topic verzandt in een discussie over jouw gedrag en dat van Bizner en daar is jouw zaak natuurlijk niet mee geholpen.

 

Ik denk dat je het beste instanties kunt opzoeken die je hierbij kunnen helpen. Naast een advocaat, ken ik die helaas geen. Maar daar kunnen mijn mede-forumers je vast goed mee helpen :) Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bang dat ik een beetje in herhaling verval en als dat zo is, excuses hiervoor. Ik wil benadrukken dat ik degene ben die in eerste instantie fout zit, daar is geen twijfel over mogelijk. Opmerkingen dat het allemaal net iets te toevallig in mijn voordeel is dat is echter onzin. Aan het einde van de rit heb ik totaal geen "voordeel" bij de ontstane situatie. Ik denk dat iedereen wel snapt dat als je gewezen wordt op de consequenties van je nalatigheid en dat inhoud 70 euro betalen of een incasso voor ruim 6000 euro dat de keuze snel gemaakt is. Ik had er dus totaal geen belang bij om deze brieven te negeren.

 

Daarnaast ben ik het er wel mee eens dat de bank op een gegeven moment zegt dat het genoeg is geweest. Als de bank voor zijn gevoel geen goede relatie met de klant meer kan onderhouden dan is dit hun goed recht, de manier waarop de communicatie verlooopt vindt ik alleen niet prettig. Ik zit wel in het standaard systeem van 25 April waarin ik een vriendelijk verzoek krijg om mn tegoed bij te vullen maar een persoonlijke mail past niet in het systeem. Daarnaast moet er wel een kleine nuance zijn. In de totale periode van 10 maanden heb ik 3 keer niet optijd betaald (nogsteeds 3 keer teveel). Die andere 2 waren te laat maar alsnog gewoon overgemaakt. Deze discussie verzand nu te veel in het beoordelen van mijn gedrag maar ik denk dat er naast mij genoeg mensen zijn die in de praktijk tegen dezelfde problemen aanlopen. Juist aan die mensen wilde ik de vraag richten hoe zij hiermee zijn omgegaan in het verleden. Deze post is dus niet bedoeld om zieltjes te winnen voor mijn specifieke geval want dat veranderd toch niets aan mijn situatie en ik weet zelf maar al te goed dat ik uiteindelijk zelf de fout heb begaan.

 

Kritisch kijken naar de oorzaak is ook gebeurd. Ik heb niet strikt genoeg de termijnen in de gaten gehouden waarop het bedrag op mijn rekening moest staan. Ik had af en toe het idee "dat komt wel" omdat ik het gevoel had dat dit geen probleem was. DIt is dom en naief van mij .Dit is dus in iedergeval een goede leerschool geweest.

 

De manier waarop dit afgehandelt wordt verdient alleen niet de schoonheidsprijs.

 

Beste Mede ondernemers...

 

zijn er misschien mensen onder jullie die netzoals ik problemen ondervinden met Bizner?

 

-- knip --

Ik ben benieuwd of er nog andere mensen op het forum zijn die soort gelijke problemen hebben ondervonden met Bizner of dat mensen nog goeie tips voor mij hebben?

 

 

 

Ja, die heb ik.

 

Ten eerste onderschrijf ik de post van Annedien volledig. Het blijft een bank, die zaken doet om geld aan te verdienen, net zoals wij, ondernemers dat doen.

 

Ten tweede is er niets mis met het opeisen van het krediet als de ondernemer in kwestie zijn deel van de overeenkomst niet nakomt. Financieren gaat in grote mate over vertrouwen en zoals we weten komt dat te voet en vertrekt het te paard.

 

Als derde denk ik dat het "verhaal" net iets te toevallig in je nadeel uitpakt. Daarbij ben je iets te gemakkelijk uitgegaan van coulance, zoals Twalevel ook al meldde.

 

Alles bij elkaar maakt dit dat de bank eieren voor haar geld kiest en dit risico liever aan haar deur voorbij ziet gaan. Het maakt niet uit bij welke bank je dit doet, maar stelselmatig je afspraken niet nakomen, leidt tot einde relatie. Paradoxaal genoeg zal dat juist bij de kleine kredieten, waar het belang minder groot is, eerder gebeuren dan bij grotere kredieten. De bank neemt bij kleinere kredieten gemakkelijker haar verlies.

 

Het heeft daarom helemaal geen zin om het spel te spelen van "als ik het had geweten, dan had ik het niet gedaan", want je hebt die 70 euro om wat voor reden dan ook nodig gehad (tot drie keer toe). Het heeft net zo min zin om te zwartepieten naar de bank, want zakelijk gezien staat zij gewoon in haar recht.

 

Wat wel zin heeft is nadenken over waar het mis ging. Heb je te weinig kredietfaciliteit aangevraagd? Valt het resultaat van de onderneming tegen? En wat is daaraan te doen? Hoe kan je nu verder, met een eventuele aangepaste kredietbehoefte en een andere financier? En hoe houd je die relatie in orde?

 

Je vraagstelling, waarin je impliciet naar medeslachtoffers vraagt mbt de genoemde bank, vind ik niet alleen ongepast, maar ook inproduktief. Het lost niets op, maar sterkt je alleen maar in je gelijk, wat je eigenlijk niet hebt.

 

Mijn advies is daarom kort, maar krachtig: Zoek een mogelijkheid om afscheid te nemen van de verstoorde relatie. Dat zal in de praktijk betekenen dat je een financier moet vinden voor minimaal (en liefst iets meer) dan 6000 euro. Los daarmee je schulden af en start met de dingen waar je goed in bent.

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk de Greef

 

PS: Je hebt als starter geen specifieke startersbank nodig, bijna alle bankiers doen graag zaken met starters, als het levensvatbaarheid heeft.

Link naar reactie
  • 0

Je eerste post is tevens een die ook in het AARGH topic kan :)

 

Het advies van Henk de Greef is een hele goede. Zie de waarde ervan in ipv deze te discusseren. Het is verstandig om doorlopende kredieten niet te lang aan te houden. Zijn veel te duur. Bij velen (ook particulieren) is het doorlopend krediet bedrag het nieuwe nulpunt geworden. Een lening moet je (als slimme ondernemer) proberen te vermijden, maar als 't echt nodig is deze daarna zsm aflossen. Neem contact op met het incassoburo en spreek een aflossingsregeling af wat in jouw mogelijkheden past. Zij zullen ook wel begrijpen dat in 1 termijn niet zal lukken. Het nadeel van deze dramatische maatregel van Bizner zijn de incassokosten. Het voordeel is dat je straks wel verlost bent van dit krediet. De bespaarde rentekosten zullen uiteindelijk de incassokosten terugverdienen.

 

Suc6 met ondernemen.

Link naar reactie
  • 1

Lul toch niet vent! >:(

 

Je hebt gespeeld, termijnen gerekt en verloren.

 

Nu is het tijd om de beker leeg te drinken en te handelen. Dus stop met zeiken over de bank en jezelf te roemen dat je zo goed weet dat je fout zit, maar doe iets met het echte probleem. Het gaat WEL over jouw handelen, want de bank gaat gewoon door en jij niet. Hoe denk je dat te veranderen?

 

Je weet maar al te goed waarom je het geld niet had en dat is nu net waar het wel over zou moeten gaan. Wat mij betreft is dit draadje gesloten.

 

Henk de Greef

Link naar reactie
  • -1

Zo Henk, gelukkig weet jij wel precies hoe het zit.

 

" je hebt gespeeld, gerekt, verloren" als jij het verhaal zo wilt interperteren dan moet je dat zeker doen. Daar is een spreekwoord voor. "Zoals de waard is vertrouwd die zn gasten". Dat jij misschien zo in elkaar steekt of meteen zoiets van iemand anders denkt zegt meer over jou dan over mij in dit geval.

 

Ik kwam hier al voor wat advies en gaf daarbij bewust het hele verhaal (in min ogen) omdat je alleen op basis daarvan een zinnig advies kan geven. Kennelijk ben je hier niet toe instaat en wil je alleen maar op de man spelen om zo jezelf weer te kunnen profileren. De conversatie met jou is wat mij betreft inderdaad gesloten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Sammy D.

 

wat je zegt klopt inderdaad. Op langer termijn is het inderdaad een voordeel als de lening nu wordt afgelost. Het enige wat me nu in deze discussie nu stoort is dat er gesproken wordt over "spellen spelen,rekken, gokken.e.d." alsof dit iets is waar je bewust mee bezig bent. Volgens mij heb je bij het opzetten van je bedrijf wel andere dingen aan je hoofd dan dat soort zaken. Ik hecht meer waarde aan inhoudelijke concrete feedack dan aan dat soort kreten. Zoals gezegd, dit is een goede leersschool waardoor ik in de toekomst er wel voor zal zorgen dat de financieen van het bedrijf intern geen ondergeschoven kind zal zijn wat nu in het begin wel het geval is geweest. dank voor je onderbouwende feedback, ik ga morgen meteen even met het incasso bureau bellen over een regeling om dit zo goed mogelijk op te lossen

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat je heel bewust bezig bent met het gebruiken van je krediet. Dat je van tevoren weet waar het krediet voor gaat dienen, hoeveel je nodig hebt en binnen welk termijn je het kan terugbetalen.

 

Ik denk dat jou case bewijst dat je daar als startende ondernemer juist WEL mee bezig moet zijn om het hoofd boven water te houden. Een startende ondernemer zit niet te wachten op een domper van 5930 euro extra kosten.

 

Natuurlijk een heel vervelend verhaal maar je geeft in je laatste post aan dat je andere dingen aan je hoofd had dan dit. Het leermoment is wellicht dat je je prioriteiten anders moet stellen.

Link naar reactie
  • 0
Daar is een spreekwoord voor. "Zoals de waard is vertrouwd die zn gasten". Dat jij misschien zo in elkaar steekt of meteen zoiets van iemand anders denkt zegt meer over jou dan over mij in dit geval.

 

Dat ben ik niet met je eens. Dit spreekwoord is namelijk niet van toepassing op de situatie, en dus op Bizner. Zij zullen er terecht van uit gaan dat je zelf via het internet had kunnen (en moeten) constateren dat je saldo te laag was en op die manier je verplichtingen had kunnen nakomen.

 

Je weet namelijk dat je op of nabij de limiet zit, en je weet dat er maandelijks rente afgeschreven wordt. Dan kun je heel simpel bedenken dat je op een gegevens moment over die limiet heen zult gaan.

 

Dat is jouw verantwoordelijkheid, en die mag je niet negeren, zoals je hier wel doet - doet me denken aan een ander recent draadje waar een bank de schuld kreeg van de gevolgen van het handelen van de ondernemer...

Link naar reactie
  • 0

"Natuurlijk een heel vervelend verhaal maar je geeft in je laatste post aan dat je andere dingen aan je hoofd had dan dit. Het leermoment is wellicht dat je je prioriteiten anders moet stellen."

 

Wellicht verwoord ik mezelf niet duidelijk maar dat is ook wat ik bedoel met de leerschool. Ik heb er te makkelijk over gedacht en het geen prioriteit gegeven terwijl het dat wel hoort te zijn. Dat is de leering die ik hier voor mezelf wel uit gehaald heb.

 

Het spreekwoord dat ik gebruikte sloeg overigens niet op de Bank maar op een andere post waarin gesuggereerd werd dat ik heel bewust gerekt, gespeeld e.d. had. Dat was niet het geval, ik weet zelf heel goed hoe alles gegaan is want ik was er uiteindelijk zelf bij.

 

Dat het volledig mijn verantwoordelijk is om optijd af te lossen en te zorgen dat er voldoende saldo op de rekening staat dat ga ik niet ontkennen want dat is gewoon zo.

 

Inmiddels heb ik de tip van Sammy en Henk opgevolgd en heb ik een regeling met het incasso bureau kunnen sluiten waardoor het gelukkig allemaal toch nog goed lijkt te komen. Dank hiervoor.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.