• 0

Verstandig om nog te starten bij Abn-Amro?

Ik ben nu bezig met de keuze voor een zakelijke bank om een nieuwe bedrijfsrekening te openen. Nu vraag ik mij af of het verstandig is om nu nog te starten bij Abn-Amro, aangezien deze binnen korte tijd ingelijft wordt bij Fortis

 

Als er kantoren worden gesloten en contactpersonen gaan wisselen kan ik mij voorstellen dat dit wat rommelig kan worden voor mij.

 

Ik begrijp dat een topic over 1 specifiek bedrijf wat gevoelig is, maar gezien alle nieuwsberichten heb ik toch wel benieuwd of ik hier rekening mee moet houden of dat dit helemaal niet aan de orde is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Evert,

 

Het zal niet zoveel uitmaken.

 

Iedere bank heeft zo zijn eigen perikelen. Voor de genoemde zijn dat met name de vele reorganisatie en verbetertrajecten. Mijn ervaring met grote organisaties (banken, verzekeraars, nutsbedrijven) is dat het zowieso lastig is om een vaste contactpersoon te vinden. Dus ook bij concurrenten van de genoemde bank zal de "persoonlijke" behandeling bijna niet te vinden zijn, ook al beweren ze van wel.

 

Dat dit voor jou lastig is mag duidelijk zijn, maar dat zijn helaas niet de criteria waarop die beslissingen worden genomen.

 

Henk de Greef

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er ook van af wat je met je bedrijfsrekening wilt doen. Als het niet meer is dan een zakelijke betaal- en ontvangstmogelijkheid, keep it simple.

 

Als je allerlei extra's wilt (advisering, complexe kredietfaciliteiten en andere bankdiensten) zoek dan een bank die aan jouw wensen voldoet.

 

Voorlopig verwacht ik weinig ellende bij AbnAmro door de Fortis overname. Het streven is om AbnAmro als apart merk te laten blijven bestaan.

 

Op termijn zullen de systemen wel geintegreerd worden, en bijv de Fortis regels (mbt kredietverstrekking etc) leidend worden ook voor AbnAmro. Of dat in de praktijk veel uitmaakt? Ik denk van niet, maar kan per branche wel verschillend zijn.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Ik ben nu bezig met de keuze voor een zakelijke bank om een nieuwe bedrijfsrekening te openen. Nu vraag ik mij af of het verstandig is om nu nog te starten bij Abn-Amro, aangezien deze binnen korte tijd ingelijft wordt bij Fortis

 

Hallo Evert,

 

De ABN AMRO is al ingelijfd door Fortis, maar desondanks kun je gerust je zakelijke rekening daar onder brengen als je dat van plan bent/was. Zoals Henk en Fred al aangeven zijn ze net zo goed (of slecht) als andere banken. Ik zit zelf al een jaar of 17 bij de Rabo, maar zweef daar ook vaak rond in de organisatie als ik iets wil weten of nodig heb. Zij hebben een vast contactpersoon voor kleine ondernemers zonder krediet (in Tilburg) jaren geleden afgeschaft.

 

Even terug naar de ABN. Dat is een gewaardeerde relatie van me en enkele weken geleden hebben ze me verteld dat de kleinzakelijke klanten niet overgaan naar Fortis.

De middelgrote en grote bedrijven(klanten) gaan of ze het nu willen of niet naar Fortis en er 'moeten van Europa' enkele grote kantoren worden verkocht, maar ABN AMRO blijft de bank voor de particulieren. Om de een of andere reden vinden de loondienstmanagers van Fortis dat kleine bedrijven bij particulieren horen...

 

ABN doet door de enorme terugval in aantal nieuwe klanten van vorig jaar, juist enorm zijn best het starters naar de zin te maken. Eind vorige maand zijn ze (mede daardoor) gestart met een nieuw concept voor kleine ondernemers, dat 'your business banking' heet. Als ik het goed heb begrepen biedt dat veel mogelijkheden via internet en hebben ze voortaan per regio (noord, midden en zuid geloof ik) een groep mensen die zich alleen met begeleiding van kleine bedrijven bezighoudt.

 

Daarnaast zijn ze begonnen met Flametree.nl, een gratis ondernemersvariatie op Linked in en Xing die nu nog in een beta-versie draait, maar ondernemers en ondernemersverenigingen straks een leuke netwerksite moet gaan bieden (en waar uiteraard nu al enkele HL-ers aanwezig zijn).

 

Tot zover deze ABN AMRO reclamespot, waarvan ik aanneem dat die na alle Bizner reclame alhier van de afgelopen tijd niet als spam wordt ervaren. ;)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Tot zover deze ABN AMRO reclamespot, waarvan ik aanneem dat die na alle Bizner reclame alhier van de afgelopen tijd niet als spam wordt ervaren. ;)

 

Jouw opmerking kruipt binnen een dagje naar de top in Google. ABN-AMRO kan alleen met zoekreclame aan die positie tippen, hoewel ze in Singapore wel goed scoren. Ik heb maar even een apart topic geopend. Zijn er andere banken met gerichte diensten voor kleine ondernemerts.... noem ze hier. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.