Gapend gat in de markt

Aanbevolen berichten

Interessant artikel

 

Ik lever op maat gemaakte software en de meeste kleine bedrijfjes vooral bedrijven waarbij ICT niet de corebusiness is vinden 'software' vaak eng en bij grote bedrijven hoor ik vaak over problemen (systemen sluiten niet goed op elkaar)

 

De problemen die worden beschreven doen zich denk ik eerder voor bij gestandaardiseerde software. Deze is eigenlijk nooit een perfecte oplossing voor een bedrijf omdat de diensten goed moeten aansluiten op het softwarepakket. En overigens gebruik je nooit de volledige 100% van de software. (denk aan de totaal set aan functies)

 

Bepaalde software zoals EXACT of CRM systemen vragen om langere implementatie en zo'n traject kan wel maanden duren. (en dat de gebruikers eraan zijn gewend)

 

 

 

Pieter

Link naar reactie

De problemen die worden beschreven doen zich denk ik eerder voor bij gestandaardiseerde software. Deze is eigenlijk nooit een perfecte oplossing voor een bedrijf

 

Onzin. Maatwerk applicaties kunnen functioneel gezien inderdaad in sommige gevallen beter zijn dan standaard software. Vergeet alleen niet dat de totale kosten van maatwerkapplicaties vaak veel hoger zijn dan die van standaard applicaties.

 

Daarnaast levert de implementatie van maatwerksoftware in principe dezelfde problemen op als bij standaard software.

 

Je kan dus niet stellen dat maatwerkapplicaties per definitie een betere oplossing zijn, dit hangt van enorm veel factoren af.

Link naar reactie

Probeer maar eens een goede software engineer te vinden ....

 

Het is mij niet gelukt.

 

Maatsoftware is goed, maar de afhankelijkheid van een leverancier in een probleem. Grote softwarehuizen zijn onbetaalbaar.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.