• 0

Bikevertising - ervaringen en leveranciers?

Hallo experts,

 

Wellicht heb ik een niet gebruikelijke vraag. Ik ben namelijk opzoek naar een onderscheidende manier van "reclame" binnen de wereld van gewichtsconsulenten. Ik heb "afgekeken" bij de concurrentie en gegoogled naar mogelijkheden. Ik kwam hierbij op bikevertising. Hierbij heb je een fiets waarop je adverteerd of een fiets waar je reclame op gedrukt is. Ook heb ik een aanbieder gevonden die platen bedrukt voor in het wiel met reclame. Ik heb nu 2 aanbieders van fietsen gevonden; zakelijkefiets.nl en redstarmedia.nl.

 

Zijn hier ook ondernemers die via deze manier hebben geadverteerd, zo ja, via welke leverancier (Misschien zijn er meer leveranciers dan ik heb gevonden)? Hoe was de service? En vooral, hoe is het daarna verlopen? Heb je daadwerkelijk er nieuwe klanten uit kunnen halen?

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Romano,

 

Voor zover ik weet heeft 'bikevertising' nog niet voor gigantische successen gezorgd. Het klinkt leuk als nieuwsbericht en het zou grappig zijn als extraatje, maar ik zou er niet op rekenen als hoofd marketingmedium.

 

Op het gebied van gewicht verliezen/beheersen zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden dat je het denkelijk niet in eerste instantie in die hoek moet zoeken.

 

Met direct mail kom je echt al een heel eind. Als je een redelijke brief weet op te stellen lig je al lichtjaren voor op je concurrentie.

 

Arno

Link naar reactie
  • 0

In de studentenwereld werkt het wel aardig. Zeker als je er een directe actie aan koppeld zoals SMS acties.

 

De doelgroep die ik ermee wil aantrekken zijn ook jongeren met overgewicht vanaf ca. 18 jaar.

 

Hoi Romano,

 

Voor zover ik weet heeft 'bikevertising' nog niet voor gigantische successen gezorgd. Het klinkt leuk als nieuwsbericht en het zou grappig zijn als extraatje, maar ik zou er niet op rekenen als hoofd marketingmedium.

 

Op het gebied van gewicht verliezen/beheersen zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden dat je het denkelijk niet in eerste instantie in die hoek moet zoeken.

 

Met direct mail kom je echt al een heel eind. Als je een redelijke brief weet op te stellen lig je al lichtjaren voor op je concurrentie.

 

Arno

 

Dit is niet voor mij de hoofd marketingmiddel, maar een zij ingang als het ware. Hoofd marketing binnen mijn "wereld" zal veelal nog mond-tot-mond reclame zijn en direct mailing. Ook heb ik op dit moment een ludieke actie met grote GreenBlox dozen waar een actie aan verbonden zit en wil ik particulieren aanspreken bij de supermarkt met de vraag of ze advies willen over hen aankopen en daarbij een folder o.i.d. naar aanleiding van meegeven. Dus dit is dan ook een extra manier van marketing activiteiten naar de buitenwereld toe.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Romano,

 

Geweldig idee, bikevertising. Denk ook eens aan prullenbakopsmuk, trottoirschilderingen, patatbakcasting en om geheel in stijl te blijven fast-food-tegoedbonnen. Allemaal zaken die je business een aardige boost kunnen geven.

 

Ik heb werkelijk geen flauw idee of een potentiële fast-food-junk, tussen de spaken van voorbijgaande fietsen zich zal gaan oriënteren hoe hij van zijn overbodige rollen af kan komen en eerlijk gezegd lijkt het me heel ver gezocht.

 

Het klinkt misschien onaardig, maar je maakt veel kans als je de handel en wandel van je doelgroep in kaart brengt. Mijn onaardige inschatting is dat je die veelal zal vinden in de omgeving waar (vet) eten en drank wordt verkocht (met uitzondering van degenen die door een afwijking in de spijsvertering niets aan hun overgewicht kunnen doen). Voor zover ik me kan herinneren, heb ik nog nooit iets van een gewichtsconsulent gevonden in een snackbar/cafetaria.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Romano,

 

Geweldig idee, bikevertising. Denk ook eens aan prullenbakopsmuk, trottoirschilderingen, patatbakcasting en om geheel in stijl te blijven fast-food-tegoedbonnen. Allemaal zaken die je business een aardige boost kunnen geven.

 

Ik heb werkelijk geen flauw idee of een potentiële fast-food-junk, tussen de spaken van voorbijgaande fietsen zich zal gaan oriënteren hoe hij van zijn overbodige rollen af kan komen en eerlijk gezegd lijkt het me heel ver gezocht.

 

Het klinkt misschien onaardig, maar je maakt veel kans als je de handel en wandel van je doelgroep in kaart brengt. Mijn onaardige inschatting is dat je die veelal zal vinden in de omgeving waar (vet) eten en drank wordt verkocht (met uitzondering van degenen die door een afwijking in de spijsvertering niets aan hun overgewicht kunnen doen). Voor zover ik me kan herinneren, heb ik nog nooit iets van een gewichtsconsulent gevonden in een snackbar/cafetaria.

 

Sancho

 

Zitten wel een aantal leuke ideeën tussen. Waar ik vannacht (heb een poging gedaan GreenBloxxes te plaatsen) ook aan zat te denken zijn kunstof panelen te maken met daarop de tekst: "Hoe gezond is uw bedrijf? www.HealthChecken.nl - FF Checken!" Deze kun je vervolgens op de achterzijde met dubbelzijdig plakband bedrukken en bij bedrijven aan de gevel hangen als het ware en daarbij nieuwschierigheid wekken en uiteindelijk klanten eruit halen, en je kunt eventueel een opvolging doen door deze bedrijven na te bellen...

 

Romano

Link naar reactie
  • 0

Zou je misschien je usernaam weer willen aanpassen aan wat het eerst was?

Die toevoeging "ff checken" heeft hier op het forum geen toegevoegde waarde, iedereen hier weet wel wat je doet. Ik zelf vind het nogal irri overkomen als ik die kreet overal tegenkom hier op het forum.

 

Daarnaast is het een slogan die in het verleden in een landelijke advertentiecampagne is gebruikt, dus ook niet echt origineel om 'm dan opnieuw te gaan gebruiken

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
...en bij bedrijven aan de gevel hangen als het ware (...) en je kunt eventueel een opvolging doen door deze bedrijven na te bellen

 

Zodat ze je kunnen vragen die vervuiling van hun bedrijfspand te verwijderen? Geen goed plan.

 

Serieus: ga eerst eens terug naar de basis voordat je je op dit vlak begeeft.

 

Bekijk je 'bedrijfsnaam' nog eens goed. Wat is "HealthLife" - hoe ik er ook over nadenk, ik kan niet bedenken wat het zou moeten betekenen. Wat zijn 'Bloxxes"? De 'geinige' dubbele-x maakt het woord 'Blocks', dat al een meervoudsvorm is. De dubbele meervoud door de toevoeging 'es' maakt dat het een beetje onnozel overkomt. En als je er (uiteindelijk) tevreden over bent, registreer het dan ook als handelsnaam.

 

En besteed eens dezelfde hoeveelheid tijd en energie die je op HL aan promotie besteed aan je website:

- dat netvliesscheurende groen combineert absoluut niet met de andere kleuren.

- het gebruik van 3 verschillende lettertypes draagt absoluut niet bij aan een professionele uitstraling.

- sorteer je nieuws zo dat het meest recente item bovenaan staat

- zorg ervoor dat er iets gebeurt als ik op "5 mei 2008: Groene dozen duiken op in Groningen" klik.

- als je dan per se formdesk formulieren wilt gebruiken, zorg er dan voor dat deze qua kleurstelling bij je site passen.

 

Dit zijn allemaal heel elementaire zaken, en als je die nog niet op orde hebt is het in mijn ogen niet zo heel verstandig om over allerlei exotische marketingmethodes na te gaan denken - als mensen naar aanleiding daarvan namelijk naar je website gaan, zullen ze heel snel weer weg zijn...

Link naar reactie
  • 0

Er is een bedrijf in nieuw bedrijf in Groningen (eerder gevestigd in, volgens mij, Utrecht) Zij zijn gespecialiseerd in fietsreclame. De tarieven die zij hanteren waren 30euro per maand, per fiets (onder voorbehoud, want dit weet ik niet zeker).

 

Als je wilt kan ik wel even achterhalen om welk bedrijf het gaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

...en bij bedrijven aan de gevel hangen als het ware (...) en je kunt eventueel een opvolging doen door deze bedrijven na te bellen

 

Zodat ze je kunnen vragen die vervuiling van hun bedrijfspand te verwijderen? Geen goed plan.

 

Serieus: ga eerst eens terug naar de basis voordat je je op dit vlak begeeft.

 

Bekijk je 'bedrijfsnaam' nog eens goed. Wat is "HealthLife" - hoe ik er ook over nadenk, ik kan niet bedenken wat het zou moeten betekenen. Wat zijn 'Bloxxes"? De 'geinige' dubbele-x maakt het woord 'Blocks', dat al een meervoudsvorm is. De dubbele meervoud door de toevoeging 'es' maakt dat het een beetje onnozel overkomt. En als je er (uiteindelijk) tevreden over bent, registreer het dan ook als handelsnaam.

 

En besteed eens dezelfde hoeveelheid tijd en energie die je op HL aan promotie besteed aan je website:

- dat netvliesscheurende groen combineert absoluut niet met de andere kleuren.

- het gebruik van 3 verschillende lettertypes draagt absoluut niet bij aan een professionele uitstraling.

- sorteer je nieuws zo dat het meest recente item bovenaan staat

- zorg ervoor dat er iets gebeurt als ik op "5 mei 2008: Groene dozen duiken op in Groningen" klik.

- als je dan per se formdesk formulieren wilt gebruiken, zorg er dan voor dat deze qua kleurstelling bij je site passen.

 

Dit zijn allemaal heel elementaire zaken, en als je die nog niet op orde hebt is het in mijn ogen niet zo heel verstandig om over allerlei exotische marketingmethodes na te gaan denken - als mensen naar aanleiding daarvan namelijk naar je website gaan, zullen ze heel snel weer weg zijn...

 

Even wat toelichting:

HealthLife staat voor Gezonde levensstijl, Bloxxes staat voor blokken wat voortkomt uit modules die HealthLife bevat.

 

Wat betreft de website heb ik inmiddels de opdracht gegeven om de website te laten ontwerpen, zodat de kleuren bij elkaar passen en dat ik af kom van Formdesk.

 

Bedankt voor je feedback in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0
HealthLife staat voor Gezonde levensstijl, Bloxxes staat voor blokken wat voortkomt uit modules die HealthLife bevat.

 

Ja, dat weet ik, maar als je iets kritischer kijkt betekent HealthLife helemaal niets. Het is een gewoon een samenvoeging van twee woorden die met een beetje geluk de lezer ervan in de goede richting sturen, maar in het Engels bestaat het niet - 'GezondheidLeven' is in het Nederlands trouwens net zo'n kromme kreet. Jammer dat je het dubbele meervoud in Bloxxes verder volledig negeert.

 

Wat betreft de website heb ik inmiddels de opdracht gegeven om de website te laten ontwerpen, zodat de kleuren bij elkaar passen en dat ik af kom van Formdesk.

 

Strak plan!

 

Link naar reactie
  • 1

Ik "zit" met mijn winkel in een winkelcentrum en ik heb een poosje geleden zo'n reclamefiets een paar uur tegenover mijn winkel zien staan.

 

Degene die de fiets daar had neergezet had iets aan de fiets gehangen. Namelijk een aantal folderstrookjes die bij elkaar werden gehouden door middel van een lintje. Dat wil zeggen; er zat een (perferator)gaatje in de bovenhoek van de strookjes, daar doorheen zat het lintje en dat was vastgeknoopt aan het stuur.

 

Ik ben er nog even van dichtbij naar gaan kijken, want het viel mij op dat er tamelijk veel voorbijgangers "iets" pakten bij het stuur van de fiets.

Op de strookjes stond aan de ene kant: "Deze info mag u meenemen" en aan de andere kant de URL van een website + een klein stukje tekst.

 

Volgens mij was het reclame voor een bepaalde speciaalzaak (daar had ik verder geen belangstelling voor).

Link naar reactie
  • 0

 

Romano. je hebt in anderhalf jaar bijna 400 berichten op dit forum geplaatst. Je ontwikkelt voortdurend nieuwe initiatieven die je dan aan het forum voorlegt. Dat is prima uiteraard, maar al die plannen en al die discussies daarover zijn geen doel maar een middel. Het doel is dat je bedrijf beter gaat lopen.

 

Terugblikkend op anderhalf jaar: levert die waterval aan plannen ook iets op? Komen er klanten binnen? Kun je daarvan leven?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bekijk je 'bedrijfsnaam' nog eens goed. Wat is "HealthLife" - hoe ik er ook over nadenk, ik kan niet bedenken wat het zou moeten betekenen. Wat zijn 'Bloxxes"? De 'geinige' dubbele-x maakt het woord 'Blocks', dat al een meervoudsvorm is. De dubbele meervoud door de toevoeging 'es' maakt dat het een beetje onnozel overkomt. En als je er (uiteindelijk) tevreden over bent, registreer het dan ook als handelsnaam.

 

Het doet mij teveel denken aan Vodafone Life.

Die hadden ook iets met blocks, op de site gevisualiseerd als blokken waarmee je een prepaid belpakket aan kon passen.

 

Registreren zal voor hem niet gaan omdat er teveel links zijn met deze Vodafone dienst (die inmiddels alweer verdwenen is)

Link naar reactie
  • 0

 

Romano. je hebt in anderhalf jaar bijna 400 berichten op dit forum geplaatst. Je ontwikkelt voortdurend nieuwe initiatieven die je dan aan het forum voorlegt. Dat is prima uiteraard, maar al die plannen en al die discussies daarover zijn geen doel maar een middel. Het doel is dat je bedrijf beter gaat lopen.

 

Terugblikkend op anderhalf jaar: levert die waterval aan plannen ook iets op? Komen er klanten binnen? Kun je daarvan leven?

 

Er zijn inderdaad veel ideeën en initiatieven naar voren gekomen, sommige waren verstandig, sommige waren een "plotselinge" ingeving. Soms heb ik van deze ideeën ze laten vallen omdat ze niet realistisch genoeg waren deze uit te voeren.

 

Terugblikkend op de anderhalf jaar heeft het enkele contacten en enkele klanten opgeleverd. Op dit moment kan ik daar niet van leven, maar op dit moment zit ik ook met een opleiding nog ruim een half jaar. Echter geef ik nu wel een impuls met verschillende acties om na dit half jaar ervan te kunnen leven. Maar goed, op dit moment dus nog niet.

Link naar reactie
  • 0

Bekijk je 'bedrijfsnaam' nog eens goed. Wat is "HealthLife" - hoe ik er ook over nadenk, ik kan niet bedenken wat het zou moeten betekenen. Wat zijn 'Bloxxes"? De 'geinige' dubbele-x maakt het woord 'Blocks', dat al een meervoudsvorm is. De dubbele meervoud door de toevoeging 'es' maakt dat het een beetje onnozel overkomt. En als je er (uiteindelijk) tevreden over bent, registreer het dan ook als handelsnaam.

 

Het doet mij teveel denken aan Vodafone Life.

Die hadden ook iets met blocks, op de site gevisualiseerd als blokken waarmee je een prepaid belpakket aan kon passen.

 

Registreren zal voor hem niet gaan omdat er teveel links zijn met deze Vodafone dienst (die inmiddels alweer verdwenen is)

 

Ik denk dat het voeren van de discussie over het merknaam niet veel zin meer heeft, dit is al in het beginstadium gedaan, ook hier op Higherlevel... Ik heb juist toen besloten eraan vast te houden omdat het juist iets anders is, het is niet helemaal recht zoals het zou horen, maar bekt wel lekker :)

Link naar reactie
  • 0

 

Wellicht heb je nog maar een paar klanten omdat je je laat meeslepen door je eigen enthousiasme voor nieuwe initiatieven, en daardoor te weinig aandacht hebt voor een degelijke en duidelijke basis. Boeken, b-to-b, naamswijziging, nieuwsbrieven, dozen, piches, business challenges...

 

Keep it simple, stupid. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Sluit me volledig aan bij TwaLevel. K.I.S.S.

 

Als je de energie stopt in de basis, meet wat de resultaten zijn en van daaruit verder werkt dan zijn er uitstekende resultaten te verkrijgen in relatief korte tijd.

 

Soms is marketing niet de meest sexy tak van sport, omdat je gewoon meer moet doen van wat werkt. De basis. Niet zozeer nieuwe hypes zoeken...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.