• 0

Ik kan alles maken op internet, maar dan?

Goedemorgen,

 

Ik zit regelmatig op dit forum te neuzen en heb al aardig wat adviezen tot mij genomen. Maar op dit moment kom ik op het idee om het 'probleem' waar ik mee zit (niet werkelijk een probleem te noemen natuurlijk) hier eens te posten en te zien welke reacties ik daar op kan krijgen.

 

Ik heb nu een aantal jaren ervaring als webapplicatie programmeur en kan eigenlijk vrijwel alles maken (programmeren) op internet. Ik bouw verschillende applicaties voor m'n werkgever waar ik 20 uur per week voor werk. Daarnaast heb ik een goedlopende webshop met een omzet van een paar ton per jaar.

 

Redelijk voor elkaar dus en waarom zou ik niet stoppen bij de werkgever? Het is er leuk en dichtbij en geeft een garantieinkomen. Niets meer en niets minder.

 

Maar... nu komt het. Ik zoek me werkelijk suf (net als iedereen misschien) naar dat ene idee wat wel eens zou kunnen gaan scoren.

 

Op m'n schoolrapporten stond vroeger altijd dat ik zeer creatief was. Nou, dat is dan nu niet gebleken want het ontbreekt me gewoon aan creativiteit om iets leuks te bouwen wat ook nog eens iets oplevert.

 

Als ik op dit forum 'HET' idee zou hebben gevonden zou ik allang gedacht hebben: 'dat ga ik bouwen'. Maar helaas.

 

Wie zou zijn ideeen eens willen delen? Er zullen ongetwijfeld ideeen gepost zijn waar zeer de reacties zeer lovend over zijn.

 

Ik ben hier absoluut niet om reclame voor mezelf als bouwer te maken anders had ik wel een internetadres gegeven.

 

Maar mijn hamvraag is eigenlijk....

 

Als jij alles kon maken op internet, wat zou je dan voor een website bouwen?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marcel,

 

Ik loop soms over van ideeen, dus wellicht kan ik je helpen of jij mij. Een van de ideeen die ik heb is een gewogen linkpagina.

 

Ik ga je uitleggen wat ik hiermee bedoel. Internet barst van de ...pagina.nl, startpagina's, startkabels... en ga zo maar door. Het vervelende van deze 'lijsten' is dat ze geen gewogen informatie bieden. Er staan honderden links, maar welke past er nu bij jou?

 

Een gewogen linkpagina is een pagina waar mensen zelf hun links kunnen plaatsen, zelf kunnen stemmen op welke links interessant zijn, links worden voorzien van tags en bezoekers kunnen op vele verschillende manieren zoeken... maar nog belangrijker VINDEN!

 

Een heel mooi transparant model dus waar heel veel bezoekers op internet behoefte aan hebben. Wellicht kunnen we samen zo'n lijst opstellen, ik heb hier al concrete input voor. Ik hoor graag van je wat je ervan vind.

 

En als je kunt aangeven welke richting je zelf graag op wilt dan kan ik je wellicht met andere ideeen helpen.

 

Hartelijke groet,

Marco Bouman

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
  • 0

zelf kunnen stemmen op welke links interessant zijn

 

Dat is het lek in het idee. Informatiezoekers doen dat niet of nauwelijks, omdat ze daar geen belang bij hebben en hun hoofd er niet naar staat. Degenen die het veel vaker doen zijn de belanghebbenden, de gelinkten. Zo'n linkding dreigt al snel te verzuipen in de spam. Welke oplossing heb je daarvoor?

Link naar reactie
  • 0

Beste 'renep',

 

Het idee wat ik zojuist omschreef is in conceptuele vorm. Het beantwoord de vraag van vele zoekers op internet. Het voordeel van zo'n gewogen lijst is dat alle mogelijke interessante partijen hier bijeen staan.

 

En stemmen kan een onderdeel hiervan zijn. Kijk bevoorbeeld is naar de kracht van nujij.nl of kijk eens naar de kracht van een model als iens.nl. Ervaringen met elkaar delen om er samen wijzer van de worden.

 

Ik zie hier geen gevaar voor spam. Ik zie hier juist de mogelijkheid om een stapje dieper te gaan dan huidige linklijsten of Google. Zeker ook als bijvoorbeeld de pagerank bij de links staat.

 

Hartelijke groet,

Marco Bouman

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
  • 0

Kijk bevoorbeeld is naar de kracht van nujij.nl

 

Ik keek net even voor het eerst in maanden, en op de eerste plaats stond spam voor een voedingssupplement.

 

Los daarvan, ik vind nujij.nl een vieze buis in het rioolstelsel van internet. Het staat vol met puberaal geschreeuw, eindeloze koffieleut, zelfpromotie, politiek extremisme, anoniem gescheld etc.

 

of kijk eens naar de kracht van een model als iens.nl.

 

Die doen veel meer dan stemmen en er zit de nodige redactie op.

 

Ik zie hier geen gevaar voor spam.

 

Bijna alles op internet dat open staat voor derden heeft te maken met spam en junk. Vaak is dat een van de grootste problemen om op te lossen.

 

Je kunt aggregatie van oordelen gebruiken om spam te bestrijden, maar daar is een behoorlijk slim systeem voor nodig. Nujij heeft dat systeem nog niet gevonden.

Link naar reactie
  • 0

Een tijd geleden had ik een, naar mijn mening, goed idee om flink geld mee te verdienen op internet. Ik snap hier alleen weinig van, aanleiding van mijn idee was de website onemillionpixels. Dat ken je misschien wel van die man die 1 miljoen pixels verkocht voor 1 dollar per pixel.

Probleem is, ik zelf weet niet veel van heel het internet gebeuren en heb het een beetje laten liggen en weet ook echt niet of het mogelijk is.

Stuur me maar een pm als je meer wilt weten, wil het er graag over hebben.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb last van het tegenovergestelde probleem. Ik heb best goede ideeën, maar ik heb niet de expertise om ze uit te werken.

Iemand zoals jij, is dus eigenlijk wat ik zoek.

Toch zou ik je niet snel benaderen met een idee. En wel hierom:

Tweemaal heb ik met multinationals om de tafel gezeten en mijn ideeën voorgelegd. Een keer leidde dat zelfs tot een soort van samenwerking.

Uiteindelijk gingen de multinationals er echter met mijn ideeën vandoor.

Ze hebben mijn ideeën in de praktijk gebracht en er was niets dat ik er tegen kon doen. Ideeën zijn immers niet te beschermen zolang de niet in de praktijk zijn gebracht.

(De multinationals hadden het geld en de mankracht om softwareprogramma's te ontwikkelen op basis van mijn ideeën en konden zo de rechten claimen.)

 

Kortom: wie zegt me dat als ik bij jou kom met een goed idee, jij er niet mee vandoor gaat?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.