• 0

hoe werkt het met tarief koerierdienst eenmanszaak

geachte dames en heren,

 

ik begin straks een onderneming als eigen rijder,

maar ik weet niet hoe ik de tarief moet opmaken, de reden is, stel dat ik straks een tarief maakt dat het te duur woordt voor een bedrijf of te goedkoop dat ik eronder lijdt.

 

mijn vraag is, wat is de aantrekkelijkste prijs voor een bedrijf?

wanneer pas ik uur tarief toe of wanneer pas ik km-tarief toe of wanneer doe ik beide?

 

stel dat ik een op 1 dag 70 km moet rijden, welke tarief moet ik gebruiken en hoe bereken ik mijn salaris?

 

ik heb een bedrijfswagen, renault master uit 1999, een diesel, laadt vermogen is 1089 kg maar verlaagt tot 500 kg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het prima dat je dit topic start maar we willen wel graag eigen initiatief zien. Laat je kostenberekeningen dus eens zien zodat we je concreet kunnen helpen! Wij gaan, en kunnen, niet jouw berekeningen doen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

geachte dames en heren,

 

ik begin straks een onderneming als eigen rijder,

maar ik weet niet hoe ik de tarief moet opmaken, de reden is, stel dat ik straks een tarief maakt dat het te duur woordt voor een bedrijf of te goedkoop dat ik eronder lijdt.

 

In feite moet je als uitgangspunt hanteren wat jij wilt verdienen en niet of je niet te duur bent voor klanten. Als je kwaliteit levert dan is het de prijs waard. Ik heb het altijd over "een eerlijke prijs". Niet de jackpot en ook geen bodemprijs. Zelf moet je een berekening maken wat je per kilomter zou moeten rekenen om een netto salaris van bijvoorbeeld EUR 2000,- per maand over te houden. Je boekhouder kan je daar ook vast mee helpen. De meeste charters/eigen rijders rekenen circa EUR 0,45/km voor buswerk.

 

mijn vraag is, wat is de aantrekkelijkste prijs voor een bedrijf?

wanneer pas ik uur tarief toe of wanneer pas ik km-tarief toe of wanneer doe ik beide?

 

In feite reken je altijd op basis van een kilometerprijs en eventueel een prijs per extra stop. Voor distributiewerk kun je een uurtarief rekenen van bijvoorbeeld EUR 40,-/uur.

 

stel dat ik een op 1 dag 70 km moet rijden, welke tarief moet ik gebruiken en hoe bereken ik mijn salaris?

 

ik heb een bedrijfswagen, renault master uit 1999, een diesel, laadt vermogen is 1089 kg maar verlaagt tot 500 kg

 

Ik ben er in mijn reactie van uit gegaan dat je werkt als onderaannemer voor koerierbedrijven. Tip: laat je niet uitmelken door de grote integrators als TNT, DHL, etc. ALs je nog meer vragen hebt dan mag je me een PM sturen.

 

Vriendelijke groet,

 

Frank Loots

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je als koeriersdienst start krijg je inderdaad te maken met het vaststellen van een tarief. echter als je als "eigen rijder" gaat opereren dan heb je te maken met een bedrag dat je opdrachtgeveer je aan biedt. Die heeft namelijk zelf de tarieven al vastgesteld en weet ook wat hij jou als eigen rijder wil en zal betalen.

Je kunt in ieder geval uit gaan van het kilometertarief wat de belasting en de ANWB voor jouw auto vaststeld met een opslag van ca. Euro 0,10 per km voor je arbeidstijd, dus totaald gemiddeld tussen de Euro 0,35 en 0,45 per km . Verder is het van belang dat je meerdere opdrachtgevers hebt, een btw nr en inschrijving kvk. Maak duidelijke afspraken over de betalingstermijn en reken op je kilometers een opslag voor gewicht (0,10 per kg.) en wachtijd Euro 10 per 15 minuten. Korter dan 10 min. wachttijd kun je feitelijk niet doorberekenen. Hou voor jezelf goed rekening met overtredingen en parkeergeld, want dat zijn kosten die men in de regel vergeet.

 

Always expect the unexpected

Link naar reactie
  • 0

Vergeet tevens niet een dieseltoeslag te rekenen!

 

Zie verschillende vervoerders, momenteel staat hij rond de 10% tot 12% op het factuurbedrag.

 

Ik ken trouwens niet de gewichtstoeslag, dat is wellicht interessant bij auto's met verstevigde assen? In een normale bus kun je toch geen zwaargewichten meenemen.

Link naar reactie
  • 0

Een dieseltoeslag is inderdaad gebruikelijk in tijden van grote stijgingen in de dieselprijzen. Let echter wel op dat je niet overdrijft. Veel bedrijven zitten/zaten zo rond de 10% maar ik heb ook percentages van 25% gezien. Dit is gewoon een verkapte manier van extra winst maken en gaat veel te ver.

 

Neem als eikpunt 1 januari van dit jaar (want toen heb je je tarieven bepaalt, o,b,v, de op dat moment geldende dieselprijs) en bereken per maand wat de stijging is. Kijk naar het verbruik van je auto en bepaal het percentage.

 

FranconiQue zat de afgelopen maanden op circa 5% maar nu staat de toeslag weer netjes op 0%. De prijzen zijn immers weer gezakt tot ongeveer het niveau van 1 januari.

 

Succes!

 

Gr Frank

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.