• 0

Aanrader software voor ondernemingsplan

Beste HLers,

 

Graag wil ik weten of jullie goeie software/applicaties kennen om een ondernemingsplan in elkaar te flansen ;D.

 

Ook vind ik dat er een help functie bij moet zitten voor een toelichting op de vragen ???.

 

Online aanmaken is handig maar ja je weet nooit wat de software leverancier met deze gegevens doet ;) .

 

Ben benieuwd!

 

Groetjes, Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

MS Word of Openoffice Writer. En wat Excel power voor je resultatenrekening, omzetberekening, etc.

 

Meer heb je (op een klein grafisch tintje) naar mijn idee niet nodig.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

MS Word of Openoffice Writer. En wat Excel power voor je resultatenrekening, omzetberekening, etc.

 

Meer heb je (op een klein grafisch tintje) naar mijn idee niet nodig.

 

Sp00n thanks

 

Maar ik doelde meer op een echter ondernemingsplan pakket. Heb zelf gewoon hulp nodig van een programma en daarna je plan bijschaven.

 

Hoor je graag! Gerard

Link naar reactie
  • 0

Als je de zoekfunctie gebruikt en op iets van: ondernemingsplan voorbeeld zoekt, dan kom je een link tegen naar het vb van de kvk.

 

Je kunt em anders ook van de website van de kvk afplukken, dan heb je een leidraad. Maar echte software om een ondernemingsplan te ontwerpen, daar heb ik geen weet van.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb easystart in huis en het is een goed programma voor de startende ondernemer. Alle belangrijke facetten worden behandeld.

 

Ligt er even aan wat voor bedrijf je wilt starten, eenmanszaak neem ik aan?

 

Ikzelf ben voorstander van het op de oude manier doen, je eigen plan opzetten zonder programma. Het kost iets meer tijd maar maakt je misschien iets meer betrokken.

 

Veel succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Graag wil ik weten of jullie goeie software/applicaties kennen om een ondernemingsplan in elkaar te flansen ;D.

Flansen ???

Dit geeft niet veel vertrouwen in een goede afloop !!!! van je plannen.

 

Maar hier een tip: zoek op dit forum eens naar:

Ervaring met EasyStart?

 

Dan gaat er een wereld voor je open.

 

 

 

Haaaa sofiak rephrase en je hebt mij wakker geschud. Moet er ook niet te licht over denken. Ga er goed over nadenken!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb easystart in huis en het is een goed programma voor de startende ondernemer. Alle belangrijke facetten worden behandeld.

 

Ligt er even aan wat voor bedrijf je wilt starten, eenmanszaak neem ik aan?

 

Ikzelf ben voorstander van het op de oude manier doen, je eigen plan opzetten zonder programma. Het kost iets meer tijd maar maakt je misschien iets meer betrokken.

 

Veel succes!

 

Ebeltjed thanks voorlopig eenmanszaak en vanuit daar kunnen we verder kijken.

 

Misschien die ik het wel eerst op de oude manier dl/ kvk ondernemingsplan en dan alles invoer in Easystart!

Link naar reactie
  • 0

Het is ook eenbeetje afhankelijk van wat je gaat doen en waar het plan toe dient, Als je investeerders moet overtuigen zou ik geen Easystart nemen. Ik krijg zelf nog wel eens zoń invuloefening voorgeschoteld, daar wordt je niet vrolijk van.

 

Hoe banken tegen invuloefeningen aankijken weet ik echter niet.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Haaaa sofiak rephrase en je hebt mij wakker geschud. Moet er ook niet te licht over denken. Ga er goed over nadenken!

 

Perfect,

In het begin zal het best lastig zijn, maar naar verloop van tijd kom je op stoom,en gaat het je beter af die zaken op papier te zetten die al langere tijd in je hoofd zitten. Dan loop je ook vanzelf tegen zaken aan die aandacht behoeven of die toch anders of helemaal niet geregeld moeten worden. Houdt er ook rekening mee dat mogelijk derden, zoals financiers, jouw plan(nen) lezen, en die moeten het ook snappen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

[quote author=gdlworp

 

Ebeltjed thanks voorlopig eenmanszaak en vanuit daar kunnen we verder kijken.

 

Misschien die ik het wel eerst op de oude manier dl/ kvk ondernemingsplan en dan alles invoer in Easystart!

 

Misschien combinatie van easystart en een handleiding, en uiteindelijk zelf een mooi plan inelkaar zetten. Je kan natuurlijk easystart gebruiken als een soort handleiding voor als je er niet uitkomt.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Hoe banken tegen invuloefeningen aankijken weet ik echter niet.

Banken willen weten hoe de ondernemer zijn plannen wil gaan verwezenlijken en dat gaat moeilijk lukken met alleen een invuloefening. Als een bankier met alleen een invuloefening wordt geconfronteerd, dan schiet hij daar direct gaten in en sta je snel met lege handen buiten.

Programma's als Easystart kunnen helpen om een structuur in een plan te krijgen om dan verder als basis voor een echt eigen ondernemersplan te dienen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen reclame maken, maar ik heb als leidraad heel prettig het boekje van Mckinzie & Company gebruikt, geleverd door New Venture. Let wel, als leidraad. Als je het serieus aanpakt, wat een basisvereiste is als je er echt voor gaat, dan herschrijf je sommige delen uiteindelijk toch, naargelang het beter past bij het profiel van je bedrijf.

 

Wat betreft banken, dan kan ik bevestigen wat Sofiak schrijft: invuloefeningen zitten banken echt niet op te wachten. Een van de belangrijkste dingen naast een business plan dat tenminste een potentiele levensvatbaarheid en haalbaarheid aan het licht brengt, moet je je "ondernemer tonen" aan de bank. En inderdaad is invuloefeningen.

 

Ik heb zelf voor mijn businessplan ook een hoop zaken gelezen, dingen startkapitaalgids van Nebib, of een document als deze:

http://www.bpc.umd.edu/2006/docs/HBS_How_to_Write_Great_Biz_Plans.pdf

 

Dit document is me he tmeeste bijgebleven ook vanwege de geweldige combinatie van praktische tips en humor. Voor wie het bekijkt, lees zeker even "A glossary of business plan terms", waar vaak gemaakte uitspraken door entrepreneurs op zoek naar kapitaal vrij zijn vertaald :)

 

Anyway, als het een eenmanszaak betreft en je bent niet echt op zoek naar groot geld dan zijn de bovenstaande links wellicht niet handig(meer voor high growth companies met bizar hoge ambities).. ik zou alsnog absoluut niet aan invuloefeningen beginnen. Een laatste tip is om alles goed uit te zoeken als je het scrhijft. Als je iets niet weet of niet heb uitgezocht dan is wollig taalgebruik als verhulling een slechte optie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aanwezig zijn op een netwerkbijeenkomst wil ook zeer goed helpen om in contact te komen met een bank...

Heb ooit een hele tijd met een bankmedewerker staan praten en achteraf bleek, toen ik z'n kaartje kreeg, dat het een hoge bobo was van een plaatselijke bank. Als ik nog vragen had, kon ik 'm altijd bellen... En hij heeft woord gehouden nadat ik 'm gebeld heb, nu twee maanden geleden!

 

Mijn businessplan was niet meer dan een Excelletje. Blijkbaar had die avond op die borrel meer invloed op 'het gevoel' van de bankmeneer dan de Excel sheet.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Beste HLers,

 

Overweldigend en een extra boost krijg ik van al deze reacties.

 

Begin eerst met een standaard form van KvK en dan gebruik ik Easystart om een beetje structuur te krijgen. Vind het gewoon een fijn idee om naslag werk te hebben hetzij dmv programma of een boek.

 

Eenmanszaak wordt het in eerste instantie, om de beleving te ervaren en dan vanuit daar het plan te herzien om groter te worden. Wil er naast gewoon blijven werken (40 uur) en als de tijd rijp is er voor gaan. Kan het vanuit huis doen en investering zal mijn enkele duizende euro's zijn. Ook makkelijker en goedkoper voor je verzekeringen denk ik!

 

Ik zal de links meenemen.

 

"But keep sending if you will"

Link naar reactie
  • 0

Bij KvK is een CD verkrijgbaar die veel verder ingaat op details dan wat ze op de website bieden. Het is wel veel wat er gevraagd wordt en het is dus een hele "onderneming" om dit zo goed mogelijk in te vullen.

Voordeel daarvan is dat je vragen moet beantwoorden waar je wellicht helemaal niet of te licht over hebt nagedacht. Als het je lukt dat programma volledig in te vullen, weet de bank in ieder geval dat je goed over je plan hebt nagedacht.

 

Er zijn ook banken die dergelijke software bieden.

Je kan er ook over nadenken een accountant te zoeken die op basis van no cure no pay je helpt met het plan. Moet je eerst hem/haar overtuigen (goede oefening) en hij/zij stelt dan een mooi financieel plaatje op wat je mee kan nemen naar de bank. Deze optie maakt volgens mij ook meer indruk dan een uitdraai van een programma.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Je kan er ook over nadenken een accountant te zoeken die op basis van no cure no pay je helpt met het plan. Moet je eerst hem/haar overtuigen (goede oefening) en hij/zij stelt dan een mooi financieel plaatje op wat je mee kan nemen naar de bank. Deze optie maakt volgens mij ook meer indruk dan een uitdraai van een programma.

Hier moet je enigszins genuanceerd mee omgaan, Mijn ervaring is dat het dan cijfermatig allemaal wel klopt en geen speld tussen te krijgen is als een accountant het financiele gedeelte opmaakt, maar dat het wezenlijke plan van de ondernemer in spé is weggeschreven. De financier merkt direct dat zo'n plan niet uit de pen/hoed van de ondenemer komt.

Beter is het door jou zelf opgemaakte/opgestelde financieel plan door een accountant laten controleren en zonodig laten corrigeren. Het grote voordeel daarvan is dat je er een gevoel bij gaat krijgen, wat je later weer goed kunt gebruiken om bij te sturen.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik de software op www.planware.org nooit heb bekeken, verwacht ik, gezien de kwaliteit van de informatie die je op en via deze site (linkjes) kunt vinden over het schrijven van ondernemingsplannen, dat de software ook van een goed niveau is.

Link naar reactie
  • 0

Bij KvK is een CD verkrijgbaar die veel verder ingaat op details dan wat ze op de website bieden. Het is wel veel wat er gevraagd wordt en het is dus een hele "onderneming" om dit zo goed mogelijk in te vullen.

Voordeel daarvan is dat je vragen moet beantwoorden waar je wellicht helemaal niet of te licht over hebt nagedacht. Als het je lukt dat programma volledig in te vullen, weet de bank in ieder geval dat je goed over je plan hebt nagedacht.

 

Er zijn ook banken die dergelijke software bieden.

Je kan er ook over nadenken een accountant te zoeken die op basis van no cure no pay je helpt met het plan. Moet je eerst hem/haar overtuigen (goede oefening) en hij/zij stelt dan een mooi financieel plaatje op wat je mee kan nemen naar de bank. Deze optie maakt volgens mij ook meer indruk dan een uitdraai van een programma.

 

Succes!

 

Denk dat ik zeker een accountant ga opzoeken. Veel mensen vergeten ook meestal water, gas en licht. Duhh je moet wel dokken. Thanks for the tip

Link naar reactie
  • 0

Het boek 'Business Plans for Dummies' geeft een behoorlijk compleet overzicht over wat er waarom in een business plan moet staan, en leest makkelijk weg. Ik weet niet of er een NL uitgave is.

 

Gaan we opzoeken. Engels voldoet hopelijk. Dank!

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik de software op www.planware.org nooit heb bekeken, verwacht ik, gezien de kwaliteit van de informatie die je op en via deze site (linkjes) kunt vinden over het schrijven van ondernemingsplannen, dat de software ook van een goed niveau is.

 

Interesting link kan geen kwaad om even freeware uit te proberen :D.

Link naar reactie
  • 0
Denk dat ik zeker een accountant ga opzoeken. Veel mensen vergeten ook meestal water, gas en licht. Duhh je moet wel dokken. Thanks for the tip

 

Als je dat soort voor de hand liggende zaken "vergeet" dan zitten er nog wel meer gaten in het plan waar mensen later tegenaan lopen.

Een ondernemingsplan is vooral een hersenkraker die je aanzet goed vooruit te denken over wat jij eigenlijk precies wilt met jouw onderneming.

Een accountant kijkt alleen of het optellen goed gedaan is, niet naar de realiteit.

Link naar reactie
  • 0

Een ondernemingsplan is vooral een hersenkraker die je aanzet goed vooruit te denken over wat jij eigenlijk precies wilt met jouw onderneming.

Een accountant kijkt alleen of het optellen goed gedaan is, niet naar de realiteit.

 

Een goede accountant heeft meerdere bedrijven als klant en kan een globale schatting maken wat je kosten gaan zijn (zoals gas, water en licht) aan de hand van het plan dat je hem/haar voorlegt. Kosten als inkoop en marketing zal je zelf moeten schatten maar daar kan de accountant weer mee aan het werk.

Het echte plan (niet de cijfers maar dat wat je wil gaan doen en vooral hoe), zal je altijd zelf moeten schrijven. Dit neemt de accountant dan mee in het totale plan.

 

Persoonlijk denk ik dat als je de CD van KvK (of iets vergelijkbaars) helemaal hebt ingevuld en je gaat daarmee naar een goede accountant, dan krijg je een businessplan waarvan je zelf al zegt dit wordt niets of het is zo overtuigend dat de investeerders (banken) we mee durven doen.

Zelf met de cijfers klungelen geeft verkeerde schattingen waardoor je door investeerders niet geloofwaardig bent met je plan.

 

Ik heb zelf lang gedacht wel zonder accountant te kunnen maar een goede verdient zichzelf (ruim) terug met je belastingaangiften en vaak ook met je businessplan.

Tenzij je zelf goed op de hoogte bent van alle regels en goed bent met de cijfers. (Heb je dan nog wel tijd om te ondernemen?)

Link naar reactie
  • 0

Een ondernemingsplan is vooral een hersenkraker die je aanzet goed vooruit te denken over wat jij eigenlijk precies wilt met jouw onderneming.

Een accountant kijkt alleen of het optellen goed gedaan is, niet naar de realiteit.

 

Een goede accountant heeft meerdere bedrijven als klant en kan een globale schatting maken wat je kosten gaan zijn (zoals gas, water en licht) aan de hand van het plan dat je hem/haar voorlegt. Kosten als inkoop en marketing zal je zelf moeten schatten maar daar kan de accountant weer mee aan het werk.

Het echte plan (niet de cijfers maar dat wat je wil gaan doen en vooral hoe), zal je altijd zelf moeten schrijven. Dit neemt de accountant dan mee in het totale plan.

 

Persoonlijk denk ik dat als je de CD van KvK (of iets vergelijkbaars) helemaal hebt ingevuld en je gaat daarmee naar een goede accountant, dan krijg je een businessplan waarvan je zelf al zegt dit wordt niets of het is zo overtuigend dat de investeerders (banken) we mee durven doen.

Zelf met de cijfers klungelen geeft verkeerde schattingen waardoor je door investeerders niet geloofwaardig bent met je plan.

 

Ik heb zelf lang gedacht wel zonder accountant te kunnen maar een goede verdient zichzelf (ruim) terug met je belastingaangiften en vaak ook met je businessplan.

Tenzij je zelf goed op de hoogte bent van alle regels en goed bent met de cijfers. (Heb je dan nog wel tijd om te ondernemen?)

 

Dat is denk een issue van een ondernemer in spe wat overigens logisch is. Alles in eigen regie houden en zoveel mogelijk zelf doen. Accounting, marketing, website and so on.

 

Realiteit werkt dit niet zo tenzij je hier de hele dag in kan verdiepen.

 

Denk zelf dat je de zwakke punten moet gaan uitbesteden, maar dat kom je wel tegen tijdens je plan. Zoveel te doen maar weinig tijd.

 

Algemene issue?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.