• 0

contract met ondernemer buitenland

Ik wil een nieuwe website laten maken door een kennis in het buitenland.

 

We willen een contract opstellen in het Engels, maar heeft dit eigenlijk wel zin?

Als een van de twee het contract niet naleeft waar kan je naar toe,

waar en hoe kan je je recht halen als de ander in het buitenland zit?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je kunt in het contract een bepaald land kiezen voor welk recht deze geld. Iets in de trant van: Op dit contract is het Nederlands recht geldig, eventuele disputen worden voorgelegd aan de rechtbank van Amsterdam.

 

Dat is mooi, maar vooral in theorie. Behalve als je een zeer uitgebreide website laat ontwerpen (bijv van 10.000 euro of meer) zul je er waarchijnlijk weinig aan hebben. Kosten voor dagvaarding en recht halen zijn namelijk nog eens veel hoger dan bij binnenlandse transacties. Zeker als het gesloten wordt met een partner buiten de EU.

 

Het lijkt me in andere gevallen eenvoudiger om bepalde mijlpalen met betalingen af te spreken. Aanbetaling van 10%, website voor 20% klaar, weer 10%, etc. etc.

 

Maar misschien zijn er juristen (ben ik niet) op dit forum aanwezig die betere ideeen hebben.

 

Succes

Mark

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Carloo,

 

Als ik hier soms de topics zo lees over het laten ontwikkelen van een website maakt het volgens mij niet zoveel uit of de websitebouwer in Nederland of niet zit – als jullie een probleem krijgen is het hier moeilijk en in het buitenland.

 

Ik weet natuurlijk niet waar jouw partner zit. Ik heb mijn website in Duitsland laten maken. Maar ja, ik heb wel af en toe nog persoonlijk contact – voor de rest alleen maar telefonisch en per e-mail.

Voor een bedrijf in Denemarken of Polen bijv. had ik niet gekozen, a) omdat ik de taal niet spreek en b) omdat ik er niet ‘ff’ naartoe kan.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Carloo,

 

Als ik hier soms de topics zo lees over het laten ontwikkelen van een website maakt het volgens mij niet zoveel uit of de websitebouwer in Nederland of niet zit – als jullie een probleem krijgen is het hier moeilijk en in het buitenland.

 

Ik weet natuurlijk niet waar jouw partner zit. Ik heb mijn website in Duitsland laten maken. Maar ja, ik heb wel af en toe nog persoonlijk contact – voor de rest alleen maar telefonisch en per e-mail.

Voor een bedrijf in Denemarken of Polen bijv. had ik niet gekozen, a) omdat ik de taal niet spreek en b) omdat ik er niet ‘ff’ naartoe kan.

 

 

Hallo Kena.

Heb je nog wel een artikel in je contract gezet zoals:

Op dit contract is het Nederlands(of Duits) recht geldig, eventuele disputen worden voorgelegd aan de rechtbank van Amsterdam(of een Duitse stad). ?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een nieuwe website laten maken door een kennis in het buitenland.

 

We willen een contract opstellen in het Engels, maar heeft dit eigenlijk wel zin?

Als een van de twee het contract niet naleeft ... hoe kan je je recht halen als de ander in het buitenland zit?

 

 

Heeft iemand nog een advies?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een nieuwe website laten maken door een kennis in het buitenland.

 

We willen een contract opstellen in het Engels, maar heeft dit eigenlijk wel zin?

Als een van de twee het contract niet naleeft waar kan je naar toe,

waar en hoe kan je je recht halen als de ander in het buitenland zit?

 

 

 

 

 

welk land?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

dank.

 

Waar het mij vooral om gaat is om ervaringen van anderen of advies van juristen hier op het forum te horen,

of uberhaupt een uitgebreid contract zinvol en nodig is als voor beide partijen waarschijnlijk toch weinig kans is om je recht te halen met een andere partij in het buitenland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@carloo

Vertel bijvoorbeeld eens over wat voor bedragen we het hebben. Voor een website van 10.000 euro is het misschien minder zinvol om je direct in juridische haarkloverij te steken. Internationaal je recht halen gaat je in ieder geval heel veel meer geld/tijd en moeite kosten dan in Nederland.

 

Vandaar zou ik je een gespreide betaling aanraden. Anders kun je misschien beter zaken doen met een bedrijf in Nederland wat ict-diensten outsourced naar een ander land. Problemen na oplevering oplossen is altijd lastig, maar als je je partner goed vertrouwd zal hij graag je terzijde staan. Zeker als hij meer business van je verwacht.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.