• 0

Mamma, ik wil COCA COLA!

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jazeker! Dat heeft mijn zoontje ook. In ieder geval begon hij al op zijn derde met Nike (hij is nu vier). Vooral omdat hij toen op een kinderopvang zat waar ook buitenschoolse opvang werd aangeboden en dan krijg je toch dat ze wat dingen meekrijgen van oudere kinderen. Of via kinderen met oudere broers en zussen.

 

Overigens, denk ik niet dat ze echt gemeend merkenbewust zijn op die leeftijd, want ze zijn het zo weer vergeten of richten hun aandacht op iets anders.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Mijn drie jaar oude herkende net een dinkey toy met Coca Cola beeldmerk, nu vraag ik je.

 

Ik heb het M-teken van Mc Donalds trouwens altijd de Minaret van de westerse beschaving gevonden. Waneer het eerste filiaal in Bagdad :) Jawel ook de drie jaar oude zeurt regelmatig. De jongste is 10 maanden, zal niet lang meer duren voor hij Donalds begint te roepen als we er langs rijden, een geluk hij noemt mij al papa "eerst Papa, dan Donalds en last but not least Coca" enne wie gaat dat betalen?.

 

Wie dacht dat Spam een online plaag was?

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0
Is dat het beste wat de Westerse 'beschaving' te bieden heeft dan?

 

Ik denk het niet. Wat dat wel is is heel persoonlijk. Zelf vind ik de zelfontpooiing een van de beste dingen van de westerse beschaving.

 

Maar een groot deel van de maatschappij (de massa) ziet dat toch anders en laat zich voor een deel de consumerings maatschappij door de keel duwen. Reden? Geen idee. Fijn om ergens bij te horen geloof ik. We willen elke keer weer wat nieuws, iets anders, iets beters. En daar doe ik deels ook aan mee en vergeet niet dat ook veel slimme ondernemers daar weer op inspelen.

 

McDonalds doet daar aan mee, maar wekt de schijn milieu verantwoord te ondernemen door zijn eigen afvalketen te managen. Maar ja afval is afval en teveel is teveel.

 

Toch laat de massa zich niet helemaal om de tuin leiden. McDonalds moet door tegenvallende resultaten hard ingrijpen in de strategie op zoek naar een gezonder imago.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Je beschouwt een eigenschap van deze 'beschaving' in het Westen als iets positiefs- mijn vraag is omdat ik graag wil weten wat je daar onder verstaat. Mijn eigen invulling vind ik juist minder interessant ;D

Welke trends, welk verschijnsel is dat.

De vervulling van de top van de pyramide van Maslow? Het geloof-shoppen, het stukje ikje vinden van mensen? Of iets anders?

Ben benieuwd....niet als waarom-spelletje maar omdat ik het gesprek graag wil vervolgen met de juiste definities....

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Ok dan was ik een beetje flauw. Scusi :D

 

We wonen toevallig in een land waar je de ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen.

 

Het is een onderwerp dat heel moeilijk onder woorden is te brengen. Het zijn al de ervaringen die je in het leven heb opgedaan, je genen, je opvoeding, door schade en schande opgedane zelfkennis, etc allemaal in een blender en dan de vraag; wat ga je met die wijsheid doen?

 

Voor mij de belangrijkste les was een jaar time out tijdens mijn studie. Ik pakte mijn rugzak en ging werken als vrijwilliger in een ziekenhuis. Daar heb ik stervensbegeleiding gedaan bij één patient. Als 19 jarige gaat dat ver boven het vermogen om te begrijpen. Daaruit kwam ik met één wijsheid; in het leven heb je niet zoveel in eigen hand, dat wat je in handen hebt moet je met beide handen aanpakken en er wat mee doen.

 

In datzelfde jaar ben ik ook met de rugzak in wat derde wereld landen geweest en dan zie je de andere kant van de Maslov trap; Cairo de stad waar ik de meeste Mercedessen heb gezien buiten Duitsland maar ook de stad waar 3 miljoen mensen wonen op een kerkhof en waar ik kinderen heb gezien die aten uit de net geleegde vuilniswagens. Cairo, 4 uurtjes vliegen; daar hebben veel mensen nog geen boodschap aan zelfontplooing.

 

Aan het begrip beschaving rammelt veel en veel mensen realiseren zich niet hoe waardevol deze verworvenheden zijn laat staan dat ze er wat mee doen. De verdeling is ook erg ongelukkig en de schade aangericht in Afrika, Azie, etc. in naam van de christelijke beschaving is vandaag nog de reden van veel menselijke ellende en oorlogen.

 

Zelf denk ik dat de westerse beschaving ook flink op weg is te verdwalen in zijn verworvenheden. De behoefte naar authenticiteit is langzaam de mens aan het veranderen. Minder is meer, dingen doen die echt belangrijk zijn voor je. Uiteindelijk zijn er maar een paar dingen waar ik niet zonder kan, de rest is ballast. Zie dat maar als de trend van de toekomst, mensen willen meer authenticiteit.

 

Annedien. Ik hoop dat ik je een klein beetje meer mijn idee over wat ik met zelfontplooing bedoel duidelijk heb kunnen maken.

 

Maar jij dan zie jij in de westerse beschaving geen enkele positief element? Even los van je eigen verworvenheden.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0
Maar jij dan zie jij in de westerse beschaving geen enkele positief element? Even los van je eigen verworvenheden.

 

Ik zie die wereld sterk gekleurd door (o.a.) Boeddhistisch gedachtengoed. Ik denk wel dat ik de tijd en gelegenheid heb zo met zelfverwezelijking bezig te zijn dankzij het vervuld zijn van primaire en secundaire levensvoorwaarden.

Karakteristiek van deze westerse beschaving vind ik "onbewust". Mensen nemen niet vaak verantwoording voor zichzelf (los van het feit dat dit nogal een Dr. Phil kreetje is), mensen interesseren zich niet voor het lijden van een ander (buurman of buurland of ver weg). Iedereen weet dat er op zich genoeg is, maar blijkbaar is men erg hongerig en bang- zelfs als in alle behoeften voorzien is.

 

Positieve elementen vind ik de progressiviteit- maar dat geldt vooral voor een land als Nederland en minder voor buurlanden- een politiek systeem dat zwakkeren in bescherming neemt en zorgt voor hen die dat niet zelf (meer) kunnen.

 

Ik ben niet zo'n activist dus een echt duidelijk pro-contra betoog heb ik er niet over.

 

Dank voor je reactie in elk geval.

Ondertussen willen die kinderen nog steeds Coca Cola.

Ik trouwens ook ;D

 

Annedien

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.