• 0

Hoe kan ik beeldmerk toevoegen bij mijn woordmerk?

Hallo,

 

Ik heb onlangs een woordmerk laten registreren bij boip (status Depot ontvangen) maar nu wil ik eigenlijk ook een logo aan dat woordmerk koppelen.

 

Hoe moet ik nu te werk gaan? Ik kan dat niet echt duidelijk vinden op hun site.

 

Ik zal binnenkort een factuur van 240 euro krijgen maar als ik een beeldmerk er aan wil koppelen, wat kost dat dan extra?

 

Alvast heel erg bedankt.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een combi van woord en beeld lijken mij in dit geval gewoon een nieuwe aanvraag die in zekere zin je eerste aanvraag overbodig maken.

Aangezien die aanvraag ook al ingediend is ben ik bang dat het gewoon twee keer dokken wordt.

 

Zoals Peter ook al aangeeft, dit is te specifiek voor dit forum, bel gewoon even met het BOIP en laat even weten hoe dit afloopt.

Link naar reactie
  • 0

Marcel,

 

Mocht je het beeldmerk hebben laten ontwikkelen, zorg er dan wel even voor dat je de auteursrechten hiervan overgedragen krijgt.

Equitalis - Idea meets money! Het nieuwe internetplatform voor startende en groeiende ondernemers. www.equitalis.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist gebeld met BOIP (hartelijk dank voor het advies ;) )

 

Zij gaf al aan dat ze mijn woordmerk hoogstwaarschijnlijk gaan weigeren (ik sprak niet met de behandelaar van mijn aanvraag). Dit is wel goed te weten want zolang je nog niet betaald hebt, kan je dus de aanvraag aanpassen of een nieuwe indienen.

 

Het is wel zo dat je per aanvraag maar 1 merk kan indienen, Dus woord- en beeldmerk tegelijk gaat niet en kost dus 2x 240 = 480 euro!

 

Doe er je voordeel mee.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

 

Als je zoekt op de combinatie Woordmerk en Beeldmerk krijg je van Google meer dan vierduizend resultaten. Even doorklikken en je ontdekt al vrij snel dat het twee aparte registraties zijn. Nogal wiedes. Eén van de eerste twintig zoekresultaten verwijst naar dit forum (dat een eigen zoekfunctie heeft). Als je je een beetje verdiept in merkregistraties, snap je dat alleen behoorlijk onderscheidende woorden te registreren zijn als woordmerk en alleen onderscheidende beelden als beeldmerk.

 

Hoe ingewikkeld is dat nou... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.