Ik ben benieuwd of ik de enige ben met het volgende probleem:

Sinds oktober werk ik op een laptop met Vista. Dat gaat redelijk goed; het is niet beroerder dan XP. Maar ik gebruik het ding ook voornamelijk als luxe type- en rekenmachine. Ben dan ook dik tevreden met Office 2003.

Gisteren wat updates geinstalleerd en guess what: Microsoft probeert me richting Office 2007 te duwen. Niet alleen is dat ineens de standaardprogrammatuur voor m'n office documenten (natuurlijk de trailversie) maar ook in Outlook werkt de ingebouwde spamfilter ook niet meer.

Reactie van een expert: upgraden en alles doet het weer.

Mijn reactie: dan maar een add-on op Norton360 ipv me op die manier software "door de strot" te laten duwen. Heb de trail versies van Office 2007 dan ook direct verwijderd.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15748-microsoft-push-prakijken/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik ben benieuwd of ik de enige ben met het volgende probleem:

Sinds oktober werk ik op een laptop met Vista. Dat gaat redelijk goed; het is niet beroerder dan XP. Maar ik gebruik het ding ook voornamelijk als luxe type- en rekenmachine. Ben dan ook dik tevreden met Office 2003.

Gisteren wat updates geinstalleerd en guess what: Microsoft probeert me richting Office 2007 te duwen. Niet alleen is dat ineens de standaardprogrammatuur voor m'n office documenten (natuurlijk de trailversie) maar ook in Outlook werkt de ingebouwde spamfilter ook niet meer.

Reactie van een expert: upgraden en alles doet het weer.

Mijn reactie: dan maar een add-on op Norton360 ipv me op die manier software "door de strot" te laten duwen. Heb de trail versies van Office 2007 dan ook direct verwijderd.

Het is niet Microsoft, maar de verkoper / fabrikant van de rekenmachine die ervoor heeft gekozen die Office 2k7 trial te installeren. En als je op een je rekenmachine een oudere versie installeert zonder eerst de nieuwere te verwijderen, dan is het logisch dat je dit soort probleempjes krijgt.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Dank je voor je reactie, maar ik kan me daar niet in vinden.

Sony heeft inderdaad de software geinstalleerd. Zoals deze op alle Vista machines zit (als ik het goed heb begrepen).

Het is echter na een update van Microsoft dat deze ineens was geactiveerd. Het is dus Microsoft die je die software door de strot te duwen. Door deze ongevraagd te activeren. En er voor te zorgen dat oudere versies het niet meer doen.

Of maak ik een denkfout?

Kees de Kruiff

In Memoriam

• 0

Dank je voor je reactie, maar ik kan me daar niet in vinden.

Sony heeft inderdaad de software geinstalleerd. Zoals deze op alle Vista machines zit (als ik het goed heb begrepen).

Nee, het is geen standaard Vista installatiedinges, maar wel is het zo dat Microsoft het ten zeerste waardeert wanneer systeembouwers Office 2k7 trial mee installeren.

Het is echter na een update van Microsoft dat deze ineens was geactiveerd. Het is dus Microsoft die je die software door de strot te duwen. Door deze ongevraagd te activeren. En er voor te zorgen dat oudere versies het niet meer doen.

Of maak ik een denkfout?

Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat bepaalde Office onderdelen als systeemonderdelen aangemerkt worden en dat bij een update deze onderdelen, door de installatie van Office 2k3 na 2k7 als 'beschadigd' aangemerkt zijn en daarom weer vervangen zijn, waardoor je je weer met de Office 2k7 ellende geconfronteerd ziet.

Het installeren van een oudere versie na een nieuwere versie van een pakket, in dit geval office, is imho vragen om problemen. Zelf zal ik altijd eerst de nieuwere versie deïnstalleren voor ik de oudere versie installeer.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar