• 0

Vennootschap met een Indische partner

Beste Ondernemers

 

ik werk samen met een persoon uit India aan een e-commerce project (we steken er wat innovatie in).

We willen nu een vennootschap oprichten, maar hoe doen we dat?

ik bedoel nu dat hij in het buitenland is?

 

bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Sidi,

 

Een vennootschap (ik neem aan dat je een rechtspersoon bedoelt en geen vennootschap onder firma) oprichten is niet zo moeilijk. Daarvoor kun je naar de notaris.

 

Maar als ik het goed begrijp gaat het om een joint-venture tussen een Nederlandse onderneming en een Indiase onderneming.

 

Je zou kunnen denken aan een Nederlandse Holding met een Indiase werkmaatschappij. Dan laat je de winst zoveel mogelijk in India vallen (ik ga er even vanuit dat de belastingdruk in India lager is) en pik je in Nederland de deelnemingsvrijstelling mee. Wellicht ga je zelf nog eens naar India emigreren en dan is het wellicht weer handiger om de vennootschap nu al in India te vestigen. Dit ter voorkoming van emigratieheffingen. Het zijn maar wat ideetjes.

 

Voor echt concreet advies adviseer ik je - alvorens een vennootschap op te richten - eerst informatie over het Indisch belastingrecht in te winnen. Ik ben benieuwd of er HL-ers zijn die je hiermee verder kunnen helpen.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

Een vennootschap, of een BVBA (in Belgie).

Ik heb al een bedrijf hier maar in een ander sector.

Nu zou ik als persoon en de Indiase partner als persoon een BVBA oprichten gevestigd in Belgie voorlopig.

Link naar reactie
  • 0

Hi Sidi,

 

het oprichten van een onderneming in India is een ramp! Ik heb het eindelijk voor elkaar, maar heb er wel 6 maanden over gedaan. Als je raad wilt hebben, dan kan ik je helpen, want je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Mijn boekhouder in Cochin weet nu als het goed is ook precies hoe het moet, dus als je wilt, kan ik je met hem in contact brengen, stuur maar een mailtje (h.messer@bridge-int.nl)

 

Wat doe je precies in de vennootschap?

 

Hugo

Bridge

Offshore & Nearshore outsourcing;

- web development - software development

- open source oplossingen - dedicated teams

 

http://www.bridge-outsourcing.nl

 

http://linkedin.com/in/hugomesser

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.