• 0

Belasting en boekhouding

Waarom deze poll?

 

Het schijnt zo te zijn dat ik nogal wat pech heb met het kiezen van een goede boekhouder. Ik ben nu bezig aan mijn 4e en ook deze heeft een gemiddelde reactietijd op mijn mailtjes / voicemailtjes / terugbelverzoekjes van 1,5 maand. En daar is het tarief zeker niet naar beneden op aangepast. Kort gezegd, ik word het schijtbeu.

 

Ik begin serieus te overwegen of ik de jaarlijkse belastingaangifte (want dat is het enige, de BTW aangifte doe ik al zelf) niet gewoon zelf kan gaan doen. Daarom ben ik benieuwd hoe andere ondernemers dit regelen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je zover bent dat je zelf de belastingaangiften gaat verzorgen en je ook weet hoe een grootboek-boekhouding werkt dan kun je bijv. ook het gratis boekhoudpakket van osfinancials.org (open source)downloaden en zelf aan de slag gaan. Dan heb je alles zelf in de hand maar de meeste ondernemers hebben daar zelf geen tijd voor

Link naar reactie
  • 0

Wat jammer dat je zoveel pech hebt, ik doe het op dit moment ook helemaal zelf, ben ook maar net begonnen hoor ;) , ik merk wel dat ik het steeds drukker ga krijgen , dus het kan zijn dat ik later alsnog besluit hier iemand voor te zoeken.....Succes !! :)

Mijn webwinkels : www.gizzmoos.nl , www.ledcomtronica.nl

Link naar reactie
  • 0

maar de meeste ondernemers hebben daar zelf geen tijd voor

 

De essentie van prettig ondernemen. Als je in staat bent om zaken uit te besteden die je liever zelf niet doet of elders tegen een goed tarief goed kunt uitbesteden: doe dat dan ook!

 

Voorbeeld: ik heb onlangs een aannemer uit zijn boekhouding gekregen door de zaken over te nemen. Hij staat weer op de stijgers en is dolblij dat zijn administratie niet alleen goed verzorgd wordt, maar dat ook fiscaal alles nu goed geregeld is. Bovenal doet hij nu wat hij het liefste doet, bouwen.

 

En zijn uren kan hij factureren waarmee hij onze kosten weer terugverdient!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.