• 0

.com domeinnaam registreren

Beste mensen,

 

Ik wil een .com domeinnaam registreren en daarnaast ook webspace om er een website op te plaatsen.

 

Ik heb echter nooit eerder een domeinnaam geregistreert of webhosting genomen en zit daarom met een aantal vragen.

 

- kan ik voor het registreren van de domeinnaam en het 'huren' van webhosting bij hetzelfde bedrijf terecht ?

- maakt het het uit bij welk bedrijf ik dit doe, ik bedoel daarmee; is het voor een .com domeinnaam anders dan voor een .nl domeinnaam ?

- kunnen jullie mij een bepaald hostingbedrijf aanraden (aangezien ik totaal geen ervaring heb hiermee)?

 

Daarnaast wil ik wel de zekerheid hebben dat de domeinnaam ook echt van mij is en niet van het hostingbedrijf.

 

Alvast bedankt.

 

P.s. Ik wil hier ook graag snel mee zijn, omdat ik bang ben dat de domeinnaam straks niet meer beschikbaar is.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja kan je voor terecht bij het zelfde bedrijf.

zowel .nl en .com namen kan je zo registreren.

 

waar je dat wil doen is geheel afhankelijk van je keuze.

kwaliteit en prijs zal heel erg uit elkaar liggen (ik betaal b.v. voor een registratie van een .nl 4,30 euro en voor verlening 3,80 euro terwijl ik elders ook wel eens 30 euro per jaar betaald heb.

 

zonder te willen spammen kan ik je transip.nl aanraden. is niet de goedkoopste (en dus ook duurder als wat ik net aangaf) maar is wel goed(koop) geprijst en heeft voor een beginner een duidelijk en uitgebreid beheers systeem en kan alles papierloos geregeld worden.

Link naar reactie
  • 0

Registreren van .com is appeltje eitje voor .com domeinnamen. Ik ben erg tevreden met de service van directnic.com en daar al 10 jaar klant inmiddels.

 

Af en toe heb ik een uitstapje gedaan naar een andere partij of een domein mee-geregistreerd met hosting. Dat laatste raad ik niet aan, zeker niet als je bij het hosten voor de goedkoopste optie ga kiezen - er zijn nogal wat dubieuze prijsvechters en hobbyisten op de markt in deze branche.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb meteen het domeinnaam geregistreerd. Ik zie nog wel wat ik er precies mee ga doen, het registreren is in ieder geval een goedkope investering in iets wat groot kan worden.

 

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik wil een .com domeinnaam registreren en daarnaast ook webspace om er een website op te plaatsen.

 

Ik heb echter nooit eerder een domeinnaam geregistreert of webhosting genomen en zit daarom met een aantal vragen.

 

- kan ik voor het registreren van de domeinnaam en het 'huren' van webhosting bij hetzelfde bedrijf terecht ?

- maakt het het uit bij welk bedrijf ik dit doe, ik bedoel daarmee; is het voor een .com domeinnaam anders dan voor een .nl domeinnaam ?

- kunnen jullie mij een bepaald hostingbedrijf aanraden (aangezien ik totaal geen ervaring heb hiermee)?

 

Daarnaast wil ik wel de zekerheid hebben dat de domeinnaam ook echt van mij is en niet van het hostingbedrijf.

 

Alvast bedankt.

 

P.s. Ik wil hier ook graag snel mee zijn, omdat ik bang ben dat de domeinnaam straks niet meer beschikbaar is.

 

 

 

 

Ik ben onlangs naar BlueHost.com overgestapt - een zeer grote amerikaanse provider. Je krijgt voor een paar tientjes een zee aan ruimte (40 Gigabyte!) en onbeperkt verkeer (downloads/uploads). En het controle paneel is zeer uitgebreid. Aan technische functies schiet er ook niks te kort. (MySQL / Ruby on Rails / pgsql / cron jobs etc. etc.)

 

Domeinnamen kun je eenvoudig toevoegen aan je account, en meerdere domeinen pluggen op 1 pakket.

Link naar reactie
  • 0

Zit zelf in de webhosting business en kan je het volgende onafhankelijke advies geven:

- Bekijk eerst wat je nodig hebt. Veel mensen staren zich blind op de gigabytes terwijl ze deze nooit gebruiken.

- Ga voor een Nederlandse partij. Niet alleen reageert de website dan veel sneller, maar ook voor je ondersteuning en je betaalmethoden een stuk fijner!

- Ga niet voor de goedkoopste. Hier kom je op terug als je site meer uit de lucht is dan in de lucht.

- Er zijn voldoende onafhankelijke vergelijkers zoals www.webhosters.nl en www.isp25.nl. Kijk goed naar de (recente!) ervaringen van anderen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Denman,

 

Bij deze de antwoorden op jouw vragen:

 

Kan ik voor het registreren van de domeinnaam en het 'huren' van webhosting bij hetzelfde bedrijf terecht ?

- Domeinnaam en webhosting zijn twee diensten die elkaar ondersteunen. Vrijwel ieder hostingbedrijf levert beide diensten.

 

Maakt het het uit bij welk bedrijf ik dit doe, ik bedoel daarmee; is het voor een .com domeinnaam anders dan voor een .nl domeinnaam ?

De registratieprocedure is iets anders, echter globaal gezien maakt het weinig verschil. Uiteraard verschilt het wel per bedrijf hoe de kwaliteit van de dienstverlening is.

 

Kunnen jullie mij een bepaald hostingbedrijf aanraden (aangezien ik totaal geen ervaring heb hiermee)?

Mijn collega heeft al enkele websites genoemd waar ervaringen te lezen zijn. Graag wil ik ispgids.com eraan toevoegen, één van de meest actuele referentiewebsite op hostinggebied.

 

Succes met uw keuze (mocht die inmiddels nog niet zijn genomen). Mijn advies is om vantevoren te bepalen hoe cruciaal de website wordt in de bedrijfsvoering. Als het een belangrijk onderdeel van de promotie wordt, dan raad ik aan om niet krenterig te zijn en blind te staren op prijs en de grootte van het pakket.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Beste DenMan4,

 

Ik zit zelf ook in de hostingbranche, ik ben het helemaal eens met mijn conculega Pim. Veel mensen denken goedkoop goedkoop todat je die mensen echt nodig hebt.. En dan kan je bellen en mailen wat je wilt en pas paar dagen later reaktie terug!

 

Ga voor een Nederlandse host, je geeft zelf aan dat je niet bekend bent met domeinen hosten etc, en nu maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Zeker met de beginselen zal een nederlandse host je beter kunnen bijstaan dan een buitenlandse host!

 

Mvg,

 

Roy Koen

 

 

 

Uw bedrijf online?

Wij weten wat dit inhoud!

http://www.serversteel.nl

Link naar reactie
  • 0

Veel mensen denken goedkoop goedkoop todat je die mensen echt nodig hebt.. En dan kan je bellen en mailen wat je wilt en pas paar dagen later reaktie terug!

 

Zeker met de beginselen zal een nederlandse host je beter kunnen bijstaan dan een buitenlandse host!

 

Helemaal me je eens! Goedkoop is duurkoop. Dat is ook met hosting zo!

Link naar reactie
  • 0

Waar je iig op moet letten is dat domeinen op jouw eigen naam komen te staan, en niet op naam van je provider. Dat laatste gebeurt wel bij sommige goedkope providers, en dan kun je daar nooit meer weg.

 

Dat een domein op jouw naam staat kun je checken door op www.samspade.org je domeinnaam in te typen. In het overzicht dat verschijnt moet ergens jouw naam of bedrijfsnaam te zien zijn. Als je alleen maar contactpersonen van je provider ziet, dan staat het domein niet op jouw naam. Zie

 

Domain name:

christine.nl

Status: active

Registrant:

CHR000155-XS4AL

Christine Karman Consultancy

Van Diemenstraat 86

1013CN AMSTERDAM

Netherlands

Administrative contact:

KAR000226-XS4AL

Christine Karman

 

Registrar:

XS4ALL Internet B.V. )

Eekholt 42

1112XH DIEMEN

Netherlands

Technical contact(s):

NOC000014-XS4AL

Xs4all Noc

 

 

Ik ben de eigenaar van het domein christine.nl, en xs4all is de registrar. Deze info zegt niets over waar website en mail e.d. worden gehost (nu toevallig in een stukje rack dat ik bij xs4all heb)

 

hmm. Als je bij samspade op mijn ip nummer klikt dan zie je ook waar het wordt gehost: bij de Man in the Middle.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben onlangs naar BlueHost.com overgestapt - een zeer grote amerikaanse provider. Je krijgt voor een paar tientjes een zee aan ruimte (40 Gigabyte!) en onbeperkt verkeer[/]b (downloads/uploads). En het controle paneel is zeer uitgebreid. Aan technische functies schiet er ook niks te kort. (MySQL / Ruby on Rails / pgsql / cron jobs etc. etc.)

 

Domeinnamen kun je eenvoudig toevoegen aan je account, en meerdere domeinen pluggen op 1 pakket.

 

Wel kritisch blijven, onbeperkt dataverkeer bestaat niet! Die partij liegt dat 'ie barst want de capiciteit van het netwerk is altijd beperkt, stel de server heeft een uplink van 1gigabit, da's in de praktijk 100MB per seconde upload maximaal, dan kun je dus maximaal 11,160TB trekken per maand, verder staan er meer websites op die server en heeft deze waarschijnlijk geen 1Gb maar 100Mb... Dus onbeperkt dataverkeer? (los van dat die server dat niet trekt) forget it!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik eigenaar van een webhosting bedrijf, en onbeperkt bestaat echt niet!

 

Onbeperkt dataverkeer bestaat niet!

 

Vele Nederlandse webhosts zeggen dat ze onbeperkt dataverkeer aanbieden bij hun webhostingpakketten. Meestal blijkt dit echter helemaal niet te kloppen. Webhostingbedrijven moeten namelijk ook het totaal aan dataverkeer dat verbruikt wordt door haar klanten inkopen. Dat inkopen kost natuurlijk geld en daarom zullen de extra kosten doorberekend moeten worden aan de klanten: de mensen met een webhostingaccount.

 

Het is natuurlijk mogelijk dat een bepaalde webhost een tijdje een hele hoop dataverkeer aan een individuele gebruiker kan leveren zonder extra kosten. Dat kan bijvoorbeeld als de webhost relatief weinig klanten heeft, of een hoop klanten heeft die maar erg weinig dataverkeer genereren. Maar als het aantal klanten begint te stijgen of als de klanten steeds meer dataverkeer gaan verbruiken, dan zal de webhost zelf extra dataverkeer moeten inkopen en zal het de kosten moeten doorberekenen aan de klanten die verantwoordelijk zijn voor het grootste verbruik.

 

Het is daarom heel belangrijk voor mensen die een webhostingpakket willen gaan kopen om kritisch te kijken naar die webhosts die claimen "onbeperkt" of "ongelimiteerd" dataverkeer aan te bieden. Als je al besluit om met zo'n webhost in zee te gaan dan doe je er goed aan om precies uit te vinden hoeveel "onbeperkt" nou eigenlijk is. Vaak is dit soort informatie terug te vinden in de kleine letters op de website van de webhost. Als dit niet op de site te vinden is, neem dan contact op met het bedrijf en probeer uit te vinden hoeveel gigabyte aan dataverkeer per maand je site mag verbruiken. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kom je niet voor onaangename verrassingen te staan zoals: een website die tijdelijk wordt afgesloten of een hoge rekening in je brievenbus.

 

In de voorwaarden van een webhost kom je vaak de term fair use policy of acceptable use policy tegen. Wat deze term precies inhoudt bespreken we hieronder.

 

Fair Use Policy

In een "fair use policy" van een webhost staat meestal nader beschreven hoeveel dataverkeer je site mag verbruiken. Soms staat er zoiets als:

 

"Fair use: het redelijke gebruik door de klant van dataverkeer, diskruimte en/of belasting van het systeem. Bij overschrijding van het redelijk gebruik kan de site van de klant tijdelijk worden afgesloten en dient de klant over te stappen naar een duurder pakket."

 

Zo'n omschrijving is nog steeds veel te vaag. Je hebt nog steeds geen idee hoeveel dataverkeer je mag verbruiken. Neem in zo'n geval contact op met de webhost en vraag hoeveel gigabytes per maand je site mag verbruiken. Als men geen duidelijk antwoord kan geven op deze vraag dan is het verstandiger om uit te kijken naar een andere webhost die duidelijker is op dit punt.

 

De kosten van extra dataverkeer

Tot slot nog iets over de kosten van extra dataverkeer. Het is een goed idee om bij de webhost waarbij je een pakket wilt bestellen eens te kijken naar de kosten van extra dataverkeer. Je kunt het beste eerst berekenen hoeveel dataverkeer je huidige site ongeveer zal gaan verbruiken en dan proberen te schatten hoeveel je site in de (nabije) toekomst nodig zal hebben. Kijk hoeveel bezoekers je kunt hebben met je huidige limiet aan dataverkeer en of je op termijn boven dat aantal bezoekers uit gaat komen.

 

Webhosts gaan verschillend om met klanten die boven hun limiet aan dataverkeer uitkomen. Sommigen verplichten je om een duurder pakket (met een hogere limiet) aan te schaffen, sommigen sluiten je site af voor de rest van de maand, anderen sturen je zelfs automatisch een hogere rekening. Kijk dus goed in de voorwaarden van je webhost hoe dit bij jou geregeld is en reken na hoeveel je extra moet betalen als je meer dataverkeer gebruikt dan je huidige limiet. Ook de kosten voor het extra dataverkeer zijn dus belangrijk om in het oog te houden bij het kiezen van een (nieuwe) webhost.

 

Bron: http://www.webhostinginfo.nl/artikelen/onbeperkt-dataverkeer.php

 

 

Uw bedrijf online?

Wij weten wat dit inhoud!

http://www.serversteel.nl

Link naar reactie
  • 0

Helemaal me je eens! Goedkoop is duurkoop. Dat is ook met hosting zo!

 

Voor hosting gaat dat soms wel op inderdaad.

 

Maar qua domeinregistratie heb ik het idee dat er nauwelijks relatie tussen prijs en kwaliteit is. Juist veel goedkope registrars hebben hun zaken uitstekend om orde, omdat die alles wel moeten automatiseren om lage prijzen te kunnen bieden. Voor nl/eu domeinen denk ik dan bijv aan transip, voor com/net/etc aan moniker.

Link naar reactie
  • 0

Voor hosting gaat dat altijd op... daar heb ik helaas uitgebreide ervaring mee...

 

Alle specs enzo zijn mooi, 't spul staat in een prima datacenter en alles gaat prima.

Maar dan gaat er een HDD kapot en gaat het helemaal mis, die backups blijken op de HDD in de webserver te staan (alles weg dus...) en voordat alles weer werkt en geïnstalleerd is ben je dagen verder omdat ze geen fatsoenlijk HDD op de plank hebben liggen... Daarnaast is de ondernemer natuurlijk net op vakantie (ja dit heb ik dus echt meegemaakt... en ik heb met twee andere bedrijven ook nog wel ervaringen...)

 

Veel van die kleine "zolderkamerhostertjes" hebben op internet heel goede ervaringen staan, die hebben gewoon geluk tot nu toe. Er is nog niks misgegaan. Er komt echter ooit weleens een downtime, kun je niks aan doen gebeurt altijd wel... en dan is het raak!

 

Voor registrars geldt dat idd een stuk minder...

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Dat soort problemen klinkt me wel bekend in de oren... qua webhosting is het eigenlijk essentieel om 24x7 kundig personeel standby te hebben, iets dat voor de kleinere zaakjes m.i. nauwelijks te organiseren is. Wat dat betreft hebben storingen bij registrars meestal minder haast - sites blijven dan gewoon werken, hoogstens gaan mutaties en nieuwe registrates er tijdelijk uit.

Link naar reactie
  • 0

Het zal over het algemeen wel kloppen dat goedkoop duurkoop is, maar het gaat toch niet altijd op.

 

Ik heb zowel mijn zakelijke website als de website van de muziekvereniging waar ik voorzitter en webmaster van ben, gehost bij www.hostingdiscounter.nl. Een .com en een .nl voor de zaak, (de .nl linkt door naar de .com) en een .nl voor de vereniging. In de 5 jaar dat ik bij hen klant ben, nog nooit problemen gehad, vrijwel geen downtime. WhoIs geeft mijzelf als owner van de domeinnamen aan, dus dat zit wel snor.

 

Ik heb voor beide de allergoedkoopste pakketten, wat inhoud: € 1,00 per maand voor de hosting, € 7,99 jaarlijks voor het .com domein en € 5,99 voor de .nl domeinen. Ook nog € 0,50 per maand voor een MySQL database. :o

Wat heb ik daarvoor: 200 MB diskspace. 2GB dataverkeer. Lijkt niet veel, maar voor mijn simpele sites is het meer dan genoeg. Ik heb wel mijn complete rittenadministratie en urenregistratie in MySQL zitten, inclusief het uitdraaien van fiscale rittenstaten, alsmede facturen in PDF-formaat, het is lekker snel en ik ben super tevreden. ;D Zo, dat mag ook wel eens gezegd worden! (Prijzen zijn trouwens ex. BTW). En nee, ik krijg geen provisie. :P

I'm not useless, I can always be used as a bad example!

Link naar reactie
  • 0

Maar qua domeinregistratie heb ik het idee dat er nauwelijks relatie tussen prijs en kwaliteit is.

 

En toch moet je daar ook mee uitkijken. Wat bijvoorbeeld als jouw webhoster over de kop gaat en je moet vliegensvlug je domeinnaam naar een andere server laten verwijzen. Dan wil je wel dat je dat binnen 10 minuten geregeld kunnen hebben en niet afhankelijk zijn van een support die je moet mailen. Of als je een nieuwe subdomein nodig hebt voor een offline campagne, kan dat uberhaubt wel bij jouw domein registrant. Zaken om rekening mee te houden...

 

Het gaat om verschillen van een paar euro, maar kunnen erg veel stress opleveren als er nood aan de man is.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

 

En toch moet je daar ook mee uitkijken. Wat bijvoorbeeld als jouw webhoster over de kop gaat en je moet vliegensvlug je domeinnaam naar een andere server laten verwijzen.

 

Hier geef je al één van de grootste valkuilen aan bij twijfelachtige webhosting annex domeinregistratiebedrijven. Als jouw webhostingbedrijf failliet gaat merk je dat in negen van de tien keren TE LAAT. Gevolg jouw domeinnaam is al gekaapt door Amerikaanse schurken-domeinkapers. Dan ben je meestal voorgoed jouw domeinnaam kwijt en staat er een of andere sex-site op.

 

Wat kan je hieraan doen, vraag ik mij af, om zo'n situatie te voorkomen?

Link naar reactie
  • 0

 

En toch moet je daar ook mee uitkijken. Wat bijvoorbeeld als jouw webhoster over de kop gaat en je moet vliegensvlug je domeinnaam naar een andere server laten verwijzen.

 

Hier geef je al één van de grootste valkuilen aan bij twijfelachtige webhosting annex domeinregistratiebedrijven. Als jouw webhostingbedrijf failliet gaat merk je dat in negen van de tien keren TE LAAT. Gevolg jouw domeinnaam is al gekaapt door Amerikaanse schurken-domeinkapers. Dan ben je meestal voorgoed jouw domeinnaam kwijt en staat er een of andere sex-site op.

 

Wat kan je hieraan doen, vraag ik mij af, om zo'n situatie te voorkomen?

Je domeinnaam bij een grote jongen registreren en vervolgens verwijzen naar goedkope hoster.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.