• 0

Domein aankopen (voor een groot bedrag) Domein-eigenaar: Canadees

Beste Ondernemers,

 

Ik ben dan nieuw op dit forum maar heb al verscheidene malen waardevolle informatie via jullie kunnen vinden. Mijn dank hiervoor is groot.

 

De volgende situatie vond ik nodig om met jullie te delen.

 

- Domein te koop voor circa 150.000 euro

- Domeineigenaar zit in Canada (privepersoon)

 

Ik zie veel mogelijkheden in dit domein, echter heb ik niet alleen toereikende reserves. Ik ben net afgestudeerd (25jr) en beginnend ondernemer. Mocht ik het geld bij elkaar kunnen krijgen, dan rest nog het risico dat ik wordt opgelicht. Dit risico wil ik natuurlijk beperken.

 

Hoe dit te beperken?

- Iets van een bankgarantie? escrow achtig iets dat pas wanneer ik de papieren van eigendom bezit en bevestigd is door een notaris de bank het geld loslaat? Hoe heet zoiets in NL?

- Kopieen van zijn paspoort

- Kopieen van eigendom domein

- nog suggesties?

 

Alvast heel vriendelijk bedankt!

 

MVG Jay

HK Import

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jay,

uitsluitend indien er een geniaal businessplan is, is zo'n investering te overwegen. Wees creatief, bedenkt een eigen domeinnaam. Daarmee starten en ervaring opdoen. De kans dat je met je eerste bedrijf deze investering in een succes weet om te toveren, is helaas klein.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Gezien het bedrag lijkt me een of andere escrow-oplossing wel aan te raden. Als je fysiek bij elkaar aanwezig kunt zijn zou je ook een soort boter-bij-de-vis constructie kunnen toepassen waarbij je het domein ter plaatse van zijn naar jouw account bij dezelfde registrar pushed - vaak is dat gewoon mogelijk en onherroeppelijk zonder wederzijds akkoord op ongedaan maken (maar controleer dat wel).

 

Overigens vind ik het ook wel een heel groot bedrag voor een domein, zeker als er niet eens een website op staat. Natuurlijk weet ik niet waar het om gaat, maar ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij een ander domein + $150.000 marketingbudget niet de betere oplossing is.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn websites die draaien onder een domeinnaam gebaseerd op een generiek woord die door type-in verkeer (mensen die de domeinnaam rechtstreeks in de browser intypen) zoveel bezoekers krijgen dat zij met eenvoudige Google ads forse bedragen per dag binnenhalen.

 

Ik heb ooit gelezen dat bijvoorbeeld www.candy.com gemiddeld $ 300 per dag aan google inkomsten genereerde. Voor zo'n domeinnaam zou een aankoopbedrag van $150k een koopje zijn, gezien de terugverdientijd van anderhalf jaar.

 

Ik zag nu zelf pas dat candy.com leidt naar Hersherygifts. Het lijkt erop dat de slimme domainer die eerst geruime tijd heeft genoten van de advertentie-opbrengst van candy.com deze domeinnaam inmiddels aan de chocoladeproducent Hershey (een strategische koper) heeft verkocht.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn websites die draaien onder een domeinnaam gebaseerd op een generiek woord die door type-in verkeer (mensen die de domeinnaam rechtstreeks in de browser intypen) zoveel bezoekers krijgen dat zij met eenvoudige Google ads forse bedragen per dag binnenhalen.

 

Ik heb ooit gelezen dat bijvoorbeeld www.candy.com gemiddeld $ 300 per dag aan google inkomsten genereerde. Voor zo'n domeinnaam zou een aankoopbedrag van $150k een koopje zijn, gezien de terugverdientijd van anderhalf jaar.

 

Ik zag nu zelf pas dat candy.com leidt naar Hersherygifts. Het lijkt erop dat de slimme domainer die eerst geruime tijd heeft genoten van de advertentie-opbrengst van candy.com deze domeinnaam inmiddels aan de chocoladeproducent Hershey (een strategische koper) heeft verkocht.

 

Bedankt voor de reacties!

 

Het type-in traffic is inderdaad hoog en het gaat in dit geval ook om de reisbranche waar veel geld in om gaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Allemaal prachtig, maar waarom moet een 25-jarige afstudeerder bovenaan de ladder beginnen? Bedenk liever iets nieuws en registreer dat nieuwe begrip, dan kun je over 10 jaar eenzelfde bedrag incasseren.

geheel onderaan de ladder begin ik niet. ik weet dat ik met dit domein het aankoopbedrag binnen 3-5 jaar kan terugverdienen.

 

op dit moment heb ik keus tussen een lening afsluiten voor een huis en voor een domein. Dat laatste heeft me voorkeur omdat ik daar veel meer potentiele opbrengsten in zie

Link naar reactie
  • 0

 

Allemaal prachtig, maar waarom moet een 25-jarige afstudeerder bovenaan de ladder beginnen? Bedenk liever iets nieuws en registreer dat nieuwe begrip, dan kun je over 10 jaar eenzelfde bedrag incasseren.

geheel onderaan de ladder begin ik niet. ik weet dat ik met dit domein het aankoopbedrag binnen 3-5 jaar kan terugverdienen.

 

op dit moment heb ik keus tussen een lening afsluiten voor een huis en voor een domein. Dat laatste heeft me voorkeur omdat ik daar veel meer potentiele opbrengsten in zie

 

Als je zeker weet dat je het bedrag terug kunt verdienen en het domein ook dan nog dezelfde waarde heeft. Moet zeggen dat het wel lef hebben is :) (compliment)

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Om zoveel geld, zonder ervaring in de reisbranche te pompen is wel een erg grote stap. De reisbranche is erg wisselend en zijn al veel online aanbieders.

Kan je niet wat meer info geven of het soort bedrijf wat je wilt beginnen.

Aanbieden van vakanties / reiservaringen / reviews ....?

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk ook mogelijk om 150K op de optiebeurs te beleggen, dan weet je binnen drie maanden of je failliet bent of millionair.

 

Afgezien van het feit dat je dit niet met eigen geld kunt doen, denk ik dat dit een vrij onbezonnen manier van risico investeren is, tenzij er iets meer argumentatie onder zit dan we tot nu toe hebben gelezen.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0
Moet zeggen dat het wel lef hebben is :) (compliment)

 

Als iemand 150k eigen geld investeert dan vind ik dat Lef en dan sluit ik me aan bij het compliment. Maar 150k lenen voor een domeinnaam... is dat lef, is dat jeugdige onbezonnenheid, of is dat een krankzinnig risico?

 

Ik heb zo mijn twijfels. Als een 25 jarige net-afgestudeerde kapitaalloze startende ondernemer er een kans in ziet, waarom zien 35+jarige ervaren kapitaalkrachtige ondernemers er dan niet minstens hetzelfde in?

 

25-jarige starters kunnen snel slimme innovatieve dingen bedenken en ontwikkelen, dat is prima. Maar een domeinnaam die voor het oprapen ligt... dat is toch juist iets voor de oudjes?

Link naar reactie
  • 0

Maar 150k lenen voor een domeinnaam... is dat lef, is dat jeugdige onbezonnenheid, of is dat een krankzinnig risico?

 

Het is denk ik maar net waar de inkomsten vandaan moeten komen. Als het daadwerkelijk in een paar jaar tijd terug te verdienen is met reclameinkomsten uit type-in verkeer lijkt me het risico niet idioot groot.

 

Alleen zou ik me zelf dan wel afvragen wat de verkoper bezielt - iets dat blijvend tienduizenden euro's per jaar oplevert verkoop je natuurlijk niet zomaar voor anderhalve ton.

Link naar reactie
  • 0

Alleen zou ik me zelf dan wel afvragen wat de verkoper bezielt - iets dat blijvend tienduizenden euro's per jaar oplevert verkoop je natuurlijk niet zomaar voor anderhalve ton.

 

Ik kan wel wat redenen bedenken:

 

- Risico van prijsdaling wordt meeverkocht;

- Geen omkijken meer naar en geen inzet meer nodig;

- Meteen cash in handen (waar je andere dingen mee kunt doen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.