• 0

Kosten geld overmaken naar het buitenland

Kant Engineering is een civieltechnisch ingenieursbureau gevestigd in Peru dat werkt voor voornamelijk Nederlandse bedrijven en overheidsinstanties.

 

Ik ben op zoek naar de voordeligste manier om het geld wat ik verdien van Nederland naar Peru te krijgen. Op dit moment heb ik een Nederlandse bankrekening bij de Rabobank. Echter het overschrijven van deze rekening naar een Peruaanse bankrekening is niet echt voordelig.

 

Zijn er voordeliger oplossingen?

 

Kant Engineering

Hanno Kant

mod-edit: beter laat dan nooit: url verwijderd

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat mij om de kosten van de Rabobank. Bij de Rabobank zijn betalingen naar het buitenland onderverdeeld in 4 categorieen. Peru valt daarbij in de categorie WereldPlus.

 

Voor elke overboeking in deze categorie moet 18,00 euro worden betaald. Als alle kosten door de opdrachtgever (de rekening waar het geld vandaan komt) nog worden betaald dan komt daar minimaal nog 10,00 euro bij. Deze extra kosten kunnen oplopen tot 35,00 euro bij een bedrag van 5000,-- euro.

 

Ik ben dus op zoek naar een voordeligere manier om het geld wat ik door mijn opdrachten in Nederland verdien in Peru te krijgen.

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vergelijkbaar probleem: Hoe krijg ik relatief kleine bedragen naar China, snel en goedkoop? Ik heb dat mijn bank gevraagd, en er zijn 2 oplossingen:

1 - online geld overmaken: met de juiste bank en online tools zijn de kosten een stuk lager.

2 - pas met pin versturen: open een aparte bankrekening in NL, doe daar het geld op, en stuur het pasje naar een vertrouwd persoon in Peru. Daarbij moet ik zeggen dat ik zelf NIET voor deze optie gekozen heb; je loopt namelijk zelf het risico als degene die de pas heeft er misbruik van maakt. Het is mogelijk achter elkaar bij verschillende geldautomaten geld af te halen, waardoor je rood komt te staan ook al heb je een limiet van 0. Dus alleen doen als je degene die de pas heeft echt vertrouwt!

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat banken een iets ongunstigere koers berekenen dan de werkelijke koers, dat kan bij grote bedragen best wel schelen. Ik ben van mening dat het niet de bankkosten zijn die het duur maken, maar de ongunstige koers (als de bedragen wat hoger zijn).

 

Als je gewoon cash mee neemt naar het land van bestemming krijg je meer buitenlandse valuta in het wisselkantoor daarginds dan via een bankoverschrijving. Dit risico wil je waarschijnlijk niet lopen, ik niet in iedergeval, ik ben dus ook nog steeds op zoek naar een goedkope veilige methode. Bij banken heb je geloof ik een garantie dat je het geld terug krijgt als het 'kwijt raakt', maar zeker weet ik dit niet, als je geld overmaakt via reisbureau's of belwinkels ofzo heb je die garantie in iedergeval niet..

 

Bij het versturen van een pas met pincode betaal je nog de ongunstigere wisselkoers van de bank en bovendien een heel klein percentage van het opgenomen bedrag volgens mij. Ook niet de voordeligste manier dus denk ik..

Link naar reactie
  • 0

Het kan met paypal, maar of dat voordelig is? Hangt denk ik een beetje van het bedrag af, qua kosten kom je ongeveer zo uit:

 

bank nl -> jouw paypal nl in eur - gratis

jouw paypal in eur -> jouw paypal in pen - wisselkoers paypal, ca 2.5% tegen middenkoers

jouw paypal -> paypal ontvanger - 3.5% + 0.35 of 1.9% + 0.35 afh accountype

paypal ontvanger -> bank ontvanger - kleine fee, hier 1 euro, daar wellicht 3 pen (?)

 

Met koersverlies, transactiekosten en uitbetaalkosten zou je zo van 100 euro een equivalent in de buurt van 92 euro in pen overhouden. Als het om 1000 euro gaat kost het je al snel een euro of 70 aan kosten, alles bij elkaar.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hanno,

 

volgens mij kun je het beste voor kleine bedragen een rekening bij ING of ABN openen, zij rekenen een stuk minder dan de rabobank.

 

Ik maak regelmatig geld over naar India en heb (volgens mij) een voordeligere manier gevonden: overmaken naar de intermediary bank in Europe i.p.v. naar de bank in India. Internationale betalingen gaan altijd via een intermediary bank en als deze in Europa zit, betaal je binnen de EU geen transactiekosten. Alleen nu weet ik eerlijk gezegd niet of de Indiase bank vervolgens nog extra kosten in rekening brengt, maar volgens mij niet.

 

Je kunt bij je bank in Peru navragen of dit kan, zij kunnen je de juiste instructies geven; ik moet in het betalingskenmerk opgeven dat het naar reking xxxxx van mijn bedrijf in India overgemaakt moet worden. Belangrijkste is dat de intermediary bank moet weten waar het geld heen moet.

 

Paypal is volgens mij niet goedkoper omdat ze provisie rekenen voor het overmaken naar een rekening.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt

 

Hugo

 

Offshore & Nearshore outsourcing;

- web development - software development

- open source oplossingen - dedicated teams

 

http://www.bridge-outsourcing.nl

 

http://linkedin.com/in/hugomesser

Link naar reactie
  • 0

Dag mensen dit is mijn eerste bericht en hopelijk heb je er wat aan.

 

Ik ben laatst naar de bank geweest om informatie te krijgen over hoe de verbintenis is tussen deze 2 banken ABN (Nederland) en Banco BIC (Angola). Zij wisten er geen raad mee maar hebben me wel een nummer gegeven en misschien zou je hier wat meer informatie uit kunnen krijgen. Het is de afdeling buitelandse betalingen van de ABN en dit is het nummer: 020-6298077.

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

ik maak regelmatig geld over naar India.

Dat deed ik altijd tot deze maand via de Postbank (priverek), en niet via mijn zakelijke ING (want die was weer duurder)!

 

 

ING 2800 (aug) usd/ kosten 20 euro

postbank (juni) 1400 usd 20.73 ;-)

 

Ik heb vorig jaar 1000 usd/69 eur overgemaakt via Paypal (omdat het een tijdje bijna onmogelijk leek om geld naar India snel over te maken)> kosten 37 euro ( heel stiekum, omdat ze een lagere conversiekoers berekenen)> dat doe ik dus nooit meer.

 

maar volgens mij was het slechts 4,50 als je met een creditcard geld overmaakte (Mijn leverancier had alleen online betalen met VISA, en ik had Mastercard.). Hiervoor is het wel nodig dat je leverancier een online betaalportal heeft.

 

DUs zoek even zelf uit of je leveranier een creditcard accepteert, en check dan even de kosten.

 

 

@ Hanno.

 

Dat is een goeie tip! Ik betaal nu altijd naar India, en neem ALLE kosten voormijn rekening, ING heeft al aangegeven dat dit vanaf 1 nov. niet meer kan (dan alleen SHARED). Ik zal dus eens even jouw tip onderzoeken!

 

Ik heb trouwens net gechecked wat 1000 usd via IKOBO kost, maar dat is , net als Paypal, 37 (was 't nou usd of euro??weet nit meer).

Link naar reactie
  • 0

Bij wat grotere bedragen zou je niet alleen moeten kijken naar de kosten die de bank rekent, maar vooral naar de koers, die deze bank rekent. Reguliere banken kennen erg ongunstige koersen. Dit komt omdat er een risico is op het moment van aankopen en "aanrijpen" van de vreemde valuta (een expert moet me maar even verbeteren als ik het verkeerd vertaal). Dit risico van de bank wordt verwerkt in een ongunstige aankoop koers, voor jou. Kan wel 2 cent (2%) schelen.

 

Er zijn een aantal bedrijven die zich specifiek bezig houden met deze valuta handel en daarmee kan je (vooral met grote bedragen) heel wat geld besparen.

 

Ikzelf werk met UKforex (ik heb een bankrekening in Australie en in Nederland) de kosten van transfers boven de (AUD 10000 (6000 euro) zijn gratis, daaronder betaal je een kleine vergoeding, maar je hebt altijd de optimale wisselkoers.

Deze valuta handelaren verdienen hun geld nog steeds door het verschil in aan en verkoop (lees koers), maar ze doen dat dus een stuk beter dan de banken. Ik ben voor een transfer van 8000 euro bijvoorbeeld 163 euro beter af dan bij de ING.

 

Google bijv. maar eens op UKForex voor meer info.

 

groet,

 

Remco

 

 

 

 

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt misschien simplistisch maar kan je jouw Nederlandse klanten niet gewoon verzoeken om de bedragen over te maken naar jouw bankrekening in Peru i.pv. dat jij zelf geld heen en weer overmaakt.

 

Ik veronderstel dat het gaat om redelijke bedragen en dat de crediteuren/debiteuren afdeling van Nederlandse bedrijven/overheidsinstellingen wel weten hoe ze geld over moeten maken naar Peru. Op deze manier draaien zij op voor de kosten van het overmaken van geld.

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik kwam laatst een website tegen die zo'n calculator heeft. Je vult waar je het geld naar toe wil versturen en of het spoed heeft of niet. Dan komt er uit welke bank of instantie voor dat land het beste is.

MOD EDIT: je kwam deze site niet tegen, het is jouw eigen website. En zoals altijd op HL verwijderen we deze link omdat SPAM niet toegestaan is

 

Misschien is het wat!

 

groet

 

b

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.