Beste lezers,

Als WS bureau heb ik een interim opdracht waarbij we een directielid van een klant moeten vervangen voor een periode van 4 maanden.

Welk tarief moet ik hanteren naar de klant wanneer de interim manager een uurtarief heeft van 100 euro pu. en wat hou ik hier dan aan over?

Met vriendelijke groet,

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15798-uurtarief-interim-mangement/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

• -1

Ja dat is waar, maar dit is mijn eerste interim opdracht en ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervaring hierin is. Ik heb uiteraard wel een eigen ideenamelijk 130 euro pu, maar aangezien dit een forum is voor beginnende ondernemers zijn er natuurlijk zaken waar je wat meer feedback van wil.

Maar bedankt voor de waardevolle bijdrage ;)

• 0

Klopt, ik snap dat als ik 130 vraag en hij 100 dat ik 30 euro over heb.

Waar het mij om gaat is de vraag of 30 % boven de vraagprijs van de interim manager een normaal tarief is? of zit ik te hoog/ telaag

Gr Marc

• 0

Als je even zoekt bij verschillende bureaus kun je zo hun tarieven vinden. ;D

Ik heb wel een mening over de hoogte van die tarieven maar laat ik die eens voor me houden, deze keer ;)

Wel serieus nu, waarin wil jij je onderscheiden van andere W&S / interim bureaus, en wat vind je zelf redelijk als marge?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0
Waar het mij om gaat is de vraag of 30 % boven de vraagprijs van de interim manager een normaal tarief is?

Het gaat niet om het percentage, het gaat er om of jouw klant het wil betalen. Stel dat deze een tarief van 200 prima zou vinden, dan houdt jij er ook 100 aan over. Als je klant echter 100 maximaal vindt, dan kun je deze persoon niet wegzetten, omdat je er dan niets aan verdient.

Waarom begin je een W&S bureau als je dit soort elementaire dingen niet beheerst?

• 0

Ik ben bij toeval tegen een interim opdracht aangelopen en heb deze aangenomen.

Normaal doe ik alleen WS opdrachten vanuit een standaard fee van 25 % van Bruto Jaarsalaris.

Ik ben een WS begonnen omdat ik goed ben in het matchen van kandidaten en bedrijven, netwerken en enthausiasmeren van mensen.

Met een Salesachtergrond heb ik ook goede onderhandelingsskills alleen moet je wel een beetje de richtlijnen weten waarover te onderhandelen.

Ik heb nog lang niet alle kennis die ik zou willen hebben en probeer deze z.s.m. te vergaren.

Ik snap dat door mijn vraag die ik inderdaad zou moeten weten, het klinkt alsof ik er een potje van maak, maar dat is absoluut niet het geval.

Ik ben gewoon niet bang om feedback te vragen over dingen die ik nog niet 100 % beheers.

Maar in iedergeval bedankt voor de feedback.

Gr Marc

• 3

...

Ik heb nog lang niet alle kennis die ik zou willen hebben en probeer deze z.s.m. te vergaren.

Ik snap dat door mijn vraag die ik inderdaad zou moeten weten, het klinkt alsof ik er een potje van maak, maar dat is absoluut niet het geval.

...

OK een linkje dan: http://www.zoveelste.nl/

Wat op dit forum anders is dan op veel andere fora, is dat er meer zelfwerkzaamheid verwacht wordt van vragenstellers, vandaar de wellicht wat kortaffe reacties. Iets wat ik overigens 1 van de charmes vindt van dit forum. :D

Welkom hier, Marc!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Bedankt voor de hulp.

Zelfwerkzaamheid is ook erg goed.

Ik was misschien iets te makkelijk met het vragen ipv uitzoeken.

Dank voor de link ik zat goed in de buurt met de 30 %

Gr Marc

• 0
Ik ben gewoon niet bang om feedback te vragen over dingen die ik nog niet 100 % beheers.

Da's helemaal prima, maar zoals Fred hierboven terecht maar indirect weergeeft krijgen we hier heel veel vragen van mensen die nog nooit ergens over nagedacht hebben, en dan hier even antwoord op al hun vragen komen halen.

Jouw bericht leek daar ook op, vandaar inderdaad de wat lauwe reakties! :)

• 1

Marcs,

Interim bemiddeling is wel een tak van sport met een hoop valkuilen. Heb je nagedacht over schaduwmanagement, voortgangsrapporten, projectomschrijvingen, projectbewaking, garanties en aansprakelijkheidsbeperkingen? Ik zie heel veel startende interimbureaus die gewoon even de Algemene Voorwaarden van het RIM kopieëren en daarmee aan de slag gaan, maar er zitten een paar hele vervelende hiaten in die AV. Als het project goed fout gaat en partijen zich terugtrekken in de loopgraven dan kan het een bloedige oorlog worden. En de enigen die er beter van worden zijn de advocaten.

Maar goed: on topic: gemiddeld zit het interimbureau er 1/3 tussen. De vraag die je jezelf moet stellen is: Wie betaalt die 33%? Als de interimmer dat betaalt (en heel veel bureaus werken zo) is het factuurtarief € 100,- en krijgt de interimmer € 67,-. Als de opdrachtgever het betaalt dan is het factuur tarief € 150,- en krijgt de interimmer gewoon zijn marktconforme uurtarief. De keuze die je maakt kan een subtiel maar o zo belangrijk juridisch verschil uitmaken. Als alles goed gaat merk je daar niet veel van, maar als W.O. Interim losbreekt kan de juiste advocaat daar nét even een andere draai aan geven dan jij in gedachten had.

De interimbranche is een "high pace environment". In tegenstelling tot "gewone" WS processen die soms maanden in beslag kunnen nemen is interim wat meer "daghandel", waar je veel tijd aan kwijt bent met een zorgplicht naar interimmer én opdrachtgever. Vooral ná het plaatsen van de interimmer. Dit vraagt erg veel van de inrichting van je organisatie.

Neem een goed adviseur in de arm als je deze kant van HR dienstverlening wilt uitbouwen. Er valt veel te verdienen, maar het heeft echt andere spelregels dan WS. Begrijp me goed, ik denk niet dat je het niet kan (want dat weet ik helemaal niet), maar er zijn een paar beursgenoteerde HR bedrijven (uitzenden) die zich behoorlijk verslikt hebben in de interimbranche. Dit is gewoon mijn steentje om je behoeden voor onverwachte tegenvallers.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar