• 0

doet ie het of doet ie het niet....

Beste mensen,

 

Mijn naam is Bart an ik ben momenteel een student werktuigbouwkunde aan de Haage Hogeschool. De afgelopen maanden hebben wij op school een mini-onderneming gerund. De school Biedt een werkruimte, werkplaats, telefoon, fax en computer aan waarvan wij gedurende een schooljaar GRATIS gebruik mogen maken. In z'n totaliteit vormen we een groep van 14 man die allemaal affiniteiten heben met techniek. In de groep heeft iedereen een aparte functie, zo hebben we bv. productie medewerkers, kwaliteitscontroleurs en managers. Ik oefen de functie van directeur uit en dat is iets wat me erg goed bevalt. Mede door mn overtuigingskracht :) heb ik de groep weten te stimuleren om tot een fantastisch eindresultaat te komen. We maken een golfballenbuis van alluminium en laten deze vervolgens anodiseren en al dan niet voorzien van een bedrijfslogo. meer info: www.hit.henva.com We zijn nu 2 maanden voor het eind van de liqidatie en we draaien volop winst.

 

Tijdens dit project, wat inmiddels dus 7 maanden onderweg is, ben ik heel erg geintresseerd geraakt in het begrip "ondernemen". Al maanden lang lees ik op internet allerlei zaken over managment, informal investors, marketingplannen en comminucatie strategieen.

Ik volg al geruime tijd de discussies op higherlevel.nl en bezoek meer dan regelmatig de site.

 

Ik ben ook van plan om in de toekomst ondernemer te worden. Alles spreekt me aan, de uitdaging, de vrijheid en het risico. Hard werlken vind ik absoluut niet erg, vind het zelfs leuk zo lang ik er zelf resultaat van zie en/of profijt van heb.

 

Nu is het gebeurd dat ik recentelijk op een idee ben gekomen waarvan ik sterk overtuigd ben dat een een zeer goede kans van slagen heeft. Het maalt al ettelijke weken door mn hoofd en iik kan het niet loslaten. Het betreft een idee wat inspeelt op bestaande behoeften die momenteel niet vervuld kunnen worden door de lokale voorzieningen.