• 0

Direct mailling - wat heb ik fout gedaan?

Beste HL-experts,

 

Afgelopen 6 weken heb ik een mailling verstuurd naar bedrijven in de branches bouw, industrie, vracht- en persoonsvervoer en gemeenten om mijn product de HealthLife Bloxxes HealthCheck aan te prijzen/ aan te bieden. Dit is/ was voor mij de eerste mailing voor dit product en ben nu een beetje aan het evalueren wat ik beter had kunnen doen, maar ik kom er niet goed uit. In eerste instantie heb ik een brief gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw ,

 

Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden. Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Juist als werkgever wordt van u verlangd steeds meer preventief in te spelen op dergelijke gezondheidsklachten. Mijn bedrijf HealthLIfe Bloxxes kan dan ook veel voor u betekenen. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op bijvoorbeeld hun cholesterol- of bloedsuikergehalte. Wij kunnen daarna een plan opstellen om te hoge waarden omlaag te brengen.

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij kunnen uitvoeren. Tussen 2 en 4 weken na dagtekening van deze brief nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken of er samenwerking mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

Vervolgens naast de flyer heb ik deze nagebeld met de vraag of er nog vragen zijn, toelichting nodig was en of ze hiervoor intresse hebben. Het grootste deel heeft dan geen intresse. Wat doe ik dan fout? Juist nu wanneer PrincewaterhouseCoopers de bedrijfsgezondheidsprogramma's aanprijst zou ik daar mijn voordeel uit moeten halen. Kortom, hoe wek ik nu juist intresse bij mijn prospect en wat heb ik fout gedaan, waar ik nu van kan leren?

 

Alvast bedankt voor het feedback/ relativerend klankbord.

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je aanbod is me niet duidelijk (je gaat m'n cholesterol en bloeddruk meten en dan misschien een plan maken)? Verder klinkt het allemaal wat voorwaardelijk (laat het werkwoord 'kunnen' overal eens weg) Neem nou deze:

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Dit klant alsof je aanbieding bij voorbaat niet gaat werken. Jij doet alleen je best en het personeel moet ook nog eens meewerken. Ben zelf absoluut geen tekstschrijver maar met een beetje moeite kom ik op zoiets:

 

U investeert in uw personeel. Uw personeel dat gemotiveerd door de professionele begeleiding van HLB werkt aan een gezondere levensstijl. Een gezonder leven geeft meer energie en verlaagt ziekteverzuim. Winst voor zowel u als uw werknemer.
Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Heb je de mailing misschien aan de verkeerde personen gestuurd?

Soms doet een beetje research naar de juiste persoon voordat je de mailing stuurt ook al een hoop wonderen.

 

Je hoeft alleen maar een naam te hebben, niet eens eerst met hem/haar te spreken. Dan weet je ook zeker dat het bij je juiste persoon terecht komt.

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een brief met vier alinea's waarbij ik aan het eind van de brief met een onbestemd gevoel blijf zitten. Het moet korter en directer.

 

Ik vind de naam van jouw bedrijf HealthLifeBloxxes en dientengevolge de aanduiding van de dienst HealthLifeBloxxes Health Check die je via deze brief probeert te verkopen niet goed. Als ik een brief of email van HealthLifeBloxxes zou krijgen, dan zou ik hem ongelezen weggooien omdat ik zo'n naam onbewust associeer met amateurisme.

Hoe heb je ooit voor deze naam kunnen kiezen?

 

Sorry, voor mijn directe houding. Het is echter mijn bedoeling je hiermee te helpen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Je mailing ziet er niet slecht uit, maar er zijn nu eenmaal meer factoren die het succes van je mailing bepalen:

 

Zoals al werd genoemd, en meteen ook de belangrijkste: heb je de juiste doelgroep benaders?

Maar ook de timing: hebben de personen die je hebt aangeschreven nu wel behoefte aan je product/dienst? Zijn ze er nu mee bezig?

En kennen ze je bedrijf al? Uit onderzoeken blijkt dat bedrijven je naam zo'n 7 keer gezien moeten hebben voordat ze overgaan tot actie. Het nabellen was een goede actie: ze hebben je nu al 2x gezien/gehoord.

 

Dus mijn advies: zorg dat je doelgroep je ook op andere manieren ziet! Denk aan persberichten, advertenties, e-mailings en faxmailings. Laat een succesvolle klantencase zien. Doe je ook aan adverteren op Internet? Met Google Adwords bijvoorbeeld bereik je je doelgroep op het moment dat zij daadwerkelijk op zoek zijn naar je product of dienst.

 

Geef vooral niet op. Probeer gewoon iets anders en uiteindelijk merk je wat het beste voor je werkt. Veel succes.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel bedrijven heb je hiermee aangeschreven?

 

Het is gewoon te verwachten dat het overgrote meerendeel 'geen interesse' zal zeggen - ongeacht wat je probeert te verkopen.

 

Nu weet ik niet wat er in die flyer staat, maar uit deze tekst is de propositie niet erg duidelijk - je wilt als ontvanger toch op zn minst weten wat het geintje kost en wat het precies is.

 

Overigens kan ik me voorstellen dat veel bedrijven niet direct geneigd zijn hun personeel te onderwerpen aan medische onderzoekingen naar bloedsuiker, cholesterol of wat dan ook.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de adressengegevens gebruikt van de Kamer van Koophandel. Daarnaast heb ik bij gemeenten aangeschreven via de afdeling personeel en organisatie.

 

Daarbij deed ik deze flyer.

 

In totaal zijn er 170 bedrijven aangeschreven met deze mailling, wellicht weinig, maar volgens het marktonderzoek dat ik heb laten doen in september vorig jaar, zou juist deze branches er intresse in hebben. Vandaar dat ik ook zo verrast ben denk ik.

 

Daarnaast zal ik de tip van Willem meenemen en de tekst wat aanpassen bij een volgende mailling.

Link naar reactie
  • 0

Overgewicht is niet zo'n probleem, ernstig overgewicht wel. Dat stel je niet vast door cholesterol of bloedsuikergehalte te meten en los je niet op door iemand met een voedingsadviesje naar huis te sturen.

 

Een ongezonde levensstijl is primair de verantwoordelijkheid van de werknemer zelf. Een bedrijf hiervoor verantwoordelijk proberen te maken lijkt me onjuist. Bedrijven zijn volgens mij dus zeker geen primaire doelgroep.

 

 

 

Klopt, maar overgewicht zorgt er wel voor dat dergelijke ziekten kunnen gaan ontwikkelen. Daarnaast is het niet een voedingsadviesje. In eerste instantie krijgt iemand een advies, maar wordt tegelijkertijd ook overlegd met de werknemer (en de werkgever om een traject te starten) of hij of zij behoefte heeft aan een individueel traject om de waarden en lifestyle te veranderen.

 

Echter geven adviesbureaus met betrekking tot Arbo steeds meer aan dat Bedrijfsgezondheidsprogramma's, zoals HealthLife Bloxxes het ook aan biedt in verschillende Bloxxes, belangrijker worden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Romano,

 

Emarketing Expers heeft zeker een belangrijk punt: timing! De vakanties staan voor de deur, mensen (ook beslissers) staan al met 1 been op de camping of in de achtertuin ;)

 

Wat ik in je brief mis (staat misschien in de flyer): gratis / vrijblijvend.

Als ik even naar mezelf kijk: ik wordt in mijn dagjob platgebeld door dienstverlenende bedrijven op telecom gebied die allemaal graag op gesprek willen komen voor een 'vrijblijvend gratis (advies)gesprek. En zo heeel af en toe zwicht ik dan ook ;D

 

Verder vraag ik me of het de beslissers in de transportbranche niet worst zal wezen hoe hoog het cholesterol van hun planners is ;D. Lijkt me een moeilijke zaak om binnen te komen.

 

Waarom heb je juist voor de genoemde branches gekozen (behalve dan gemeentes, maar daar zul je moeilijk binnenkomen, die hebben allemaal al leuke extraatjes voor hun werknemers geregeld).

 

Verder zou ik de style/toonzetting van je brief heroverwegen: "na dagtekening" bijv. vind ik 2008 echt niet meer kunnen. En zeker niet voor een health coach. HealthLife Bl...associeer ik met iets news, hip's. HealthLife is jong, dynamisch.... snap je.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Je mailing ziet er niet slecht uit, maar er zijn nu eenmaal meer factoren die het succes van je mailing bepalen:

 

Zoals al werd genoemd, en meteen ook de belangrijkste: heb je de juiste doelgroep benaders?

Maar ook de timing: hebben de personen die je hebt aangeschreven nu wel behoefte aan je product/dienst? Zijn ze er nu mee bezig?

En kennen ze je bedrijf al? Uit onderzoeken blijkt dat bedrijven je naam zo'n 7 keer gezien moeten hebben voordat ze overgaan tot actie. Het nabellen was een goede actie: ze hebben je nu al 2x gezien/gehoord.

 

Dus mijn advies: zorg dat je doelgroep je ook op andere manieren ziet! Denk aan persberichten, advertenties, e-mailings en faxmailings. Laat een succesvolle klantencase zien. Doe je ook aan adverteren op Internet? Met Google Adwords bijvoorbeeld bereik je je doelgroep op het moment dat zij daadwerkelijk op zoek zijn naar je product of dienst.

 

Geef vooral niet op. Probeer gewoon iets anders en uiteindelijk merk je wat het beste voor je werkt. Veel succes.

 

Dan vraag ik me snel af, wat is nu eigenlijk dan de juiste timing, is daar een vaste "wet" voor in marketingland? Is dat vlak na de vakantie of misschien eind december in het kader van "Goede voornemens"?

 

Je benoemd ook e-mailmaillings, maar is dit geen SPAM?

Link naar reactie
  • 0

Check ook even je website op taalfouten, dat kan ook afschrikken. Het staat er namelijk vol mee. Klein voorbeeld van een paar zinnen vol fouten;

 

HealthLife Bloxxes wil door middel van trainingen, workshops en voorlichtingen uw werknemers bijscholen over hen voeding, sport of lifestyle. Hierbij is het het doel om preventief te werken op ziekteverzuim om het ziekteverzuim terug te dringen en daarnaast is er optie om werknemers met gewichtsproblemen te helpen. U kunt als werkgever met de HealthLife Bloxxes zelf een cursus samenstellen voor hun werknemers om het ziekteverzuim terug te dringen.

 

Wat is overigens een blox? Het lijkt nu dat je je inspiratie van Vodafone hebt gekregen?

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat is overigens een blox?

 

Een Blox is een module, dit kan zijn een training, workshop of 1 les van een cursus. Een populaire Blox op dit moment is bijvoorbeeld Eten en Bewegen met Peuters, wat iets totaal anders is dan de HealthCheck.

 

Wat betreft de website; deze wordt op dit moment compleet gerestyled en dan worden alle "foutjes" als het ware eruit gehaald, daar is al iemand mee bezig geweest, de website van de HealthCheck is bijvoorbeeld vrij nieuw en daarom alvorens al gecontroleerd op de spelling/grammatica.

 

edit: link gefixt

Link naar reactie
  • 0

Je heb een goede flyer, vind ik. Over je brief en je site heb je wat commentaar gehad, daar kun je wel wat mee.

 

Neem bijvoorbeeld de eerste zin van je brief: 'Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden.'

 

Die kan korter en effectiever, bijvoorbeeld: Zoals u weet, is overgewicht op de werkvloer een groeiend probleem.'

 

Een goede aanpak in dit soort dienstverlening is vaak toch een combinatie van bellen en mailen, je zou daarvoor een kernachtige verkooptraining kunnen volgen.

 

Je lijkt nogal gedreven (overigens goede eigenschap!) om jouw boodschap met veel informatie ineens bij bedrijven naar binnen te 'duwen'.

Beter is het te ontdekken of er een zekere 'pull' te ontdekken / te creëren is.

 

Lees eens wat over marketing- en verkooptechnieken, bijvoorbeeld over

S P I N en A I D A. Je hebt nu iets geprobeerd, waar je in ieder geval van kunt leren, dus probeer daar je voordeel mee te doen.

 

Succès en groet,

 

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Lees eens wat over marketing- en verkooptechnieken, bijvoorbeeld over S P I N en A I D A. Je hebt nu iets geprobeerd, waar je in ieder geval van kunt leren, dus probeer daar je voordeel mee te doen.

 

ABC + AIDA =

. Een buitengewoon "motiverende" salesspeech die je gezien en gehoord moet hebben.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Romano,

 

Direct mail kent tegenwoordig een buitengewoon lage respons. Pak 'm beet 10 jaar geleden kon je nog wel rekenen met een enkele brief op een procent of 2. Tegenwoordig heb je een topper in handen als je de 1% respons haalt.

 

Veel hogere responscijfers zijn heus wel mogelijk, kijk eens bij dit reclamebureau bijvoorbeeld. Je ziet dat deze DM acties meer zijn dan alleen een briefje. Maar ja, je hebt dan wel een "beetje" budget nodig.

 

Een paar tips om je volgende mailing beter te laten slagen:

 

1) Allereerst: Huur een goede tekstschrijver in. En dan bedoel ik geen stukjesschrijver van het plaatselijke suffertje, maar iemand met DM ervaring. Een enkele brief gaat je ergens tussen de €500,- tot €700,- kosten. Dit lijkt misschien veel geld, maar het verschil is duidelijk te merken in je omzet.

 

2) Zorg voor een duidelijk aanbod. En dat is niet hetzelfde als een aanbieding. Het kan een aanbod zijn voor een adviesgesprek, maar het kan ook 10% korting zijn als men binnen 14 dagen reageert.

 

3) En dan nu een hele belangrijke: Consumer insight. Het is een lastig begrip, maar waar het om gaat is dat de klant een duidelijk beeld heeft van de voordelen als hij met jou zaken gaat doen. Voorbeelden: "Als ik met HB in zee ga, gaan mijn verzuimcijfers drastisch naar beneden." of "HB geeft me rust aan het hoofd. En dat is precies wat ik nodig heb."

 

4) Hèt adagium in DM-land is al sinds jaar en dag: Testen, testen en nog eens testen (heb ik al gezegd dat je moet testen?). Je hebt eerst je referentiebrief, en dezelfde brief met één enkele wijziging - bijvoorbeeld een andere aanbieding of een andere header. Of een brief in de u- en jij-vorm. Probeer ook eens een test op basis van prijs. Bijvoorbeeld jouw huidige tarief en een tarief dat 30% hoger ligt, maar dan met 10% korting ;). De beste brief van de twee test je vervolgens met een derde op basis van de tweede met weer één wijziging. Je zult verbaast zijn over de resultaten.

 

5) Een on-Nederlandse tip: "Put your money where your mouth is". We zijn dat in Nederland niet zo gewend, maar het werkt als een dolle. Als jij zegt dat jouw werkwijze zo goed werkt, zet daar dan maar eens een wedje op. In jouw tekst zeg je:

 

"HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen."

 

Vergelijk dat nu eens met het volgende:

 

Ik garandeer u, als directeur van HB, dat mijn methode er voor zorgt dat het ziekteverzuim binnen uw bedrijf tot wel 30% daalt. En dat in één jaar! Sterker nog, ik betaal u het volledige bedrag terug als we de vooraf afgesproken doelstelling niet halen!"

 

Je zult misschien een enkele keer wat moeten terugbetalen, maar dat weegt niet op tegen de meerverkopen die je er mee haalt.

Link naar reactie
  • 1

Beste Romano Sandee,

 

Bouwvak

Houd er even rekening mee dat de bouwvak 14 juli begint. Dat betekent dat het een moeilijke tijd is/word voor de bouw, en dat je dan echt niet zit te wachten op een mailing. (ervaring mee).

 

Dit houdt niet in dat je geen posititieve geluiden kan ontvangen, maar waarschijnljik wel dat je pas vanaf 1 augustus resultaten zult zien. (vanuit de bouw dan)

 

Nabellen

Wanneer je nabelt moet je een goed verhaal hebben, waar je zelf achter staat en goed inzit. Zo kom je zeker over en is je overedingskracht het grootst.

 

De meeste zullen de mailing niet eens ontvangen hebben, gewoon omdat het wordt aangezien als reclame. Maar jij verstuurt geen reclame maar een waarschuwing en een oplossing voor een belangrijk probleem waar de werkgever op moet reageren.

 

Met dit tweede contact kan je intresse wekken en wellicht een tweede maal de mailing versturen naar de persoon die je aan de lijn hebt.

 

Zorg ervoor dat je tijdens het telefoongesprek geen vragen stelt die het gesprek direct kunnen beëindigen

 

"Heeft u intresse?" "nee" tuut tuut tuut.

 

Mijn kennis is vrij beperkt in deze. Maar misschien dat je hier wat aan hebt:

 

Zorg dat je, je punten op papier naast je hebt liggen.

Pas deze aan op je ervaringen van voorafgaande gesprekken.

 

Het gesprek:

1. Hebt u de mailing ontvangen? (liever nog, hebt u onze brief ontvangen?)

2. Weet u dat u als werkgever preventief moet zijn betreffende de gezondheid van uw werknemer?

3. Wij hebben een oplossing

4. Deze oplossing levert u uiteindelijk geld op.

5. Maak een afspraak/Stuur een proefpakket of wat jullie uiteindelijk willen doen.

 

Nogmaals mijn kennis is beperkt in deze en ik raad je ook aan om iemand te vinden die weet hoe je telefoongesprekken voert.

 

Mailing tekst

De onderstaande tekst heb ik bekeken met mijn internet oog. Elk medium is anders, ik heb een aantal dingen verwijderd die de tekst onzeker doen overkomen. Wees sterk in je uitingen en laat zien dat je achter het product staat. Het is nu niet het moment om te beginnen dat de werknemer heel misschien kan gaan dwars liggen.

 

_____________________________________________________

Geachte heer/mevrouw ,

 

Wist u dat overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden is? Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten voor u. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Met deze alinea laat je zien dat er een probleem is dat geld kost. En dit is niet zomaar natte vinger werk. Nee het is vastgesteld door een onderzoek.

 

Van de werkgever wordt verlangd dat deze preventief inspeelt op dergelijke gezondheidsklachten. HealthLIfe Bloxxes heltp u hierbij. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op diverse punten zoals o.a. cholesterol en het bloedsuikergehalte.

 

Aan de hand van de uitslagen kunnen wij samen met u een plan opstellen om te hoge waarden op het juiste niveau te brengen.

 

Hier kaart stel je dat de werkgever verantwoordelijk is... maar gelukkig staat u niet allen. Wij kunnen u verder helpen.

 

Dit zal uiteindelijk leiden tot een gezondere werknemer waardoor de productiviteit verhoogt wordt en het ziekteverzuim verlaagt wordt.

 

en het levert u nog geld op ook

 

HealthLife Bloxxes biedt u 100% inspanningsgarantie: wij begeleiden en motiveren uw personeel.

 

Hier dus niet vertellen de werknemer dwars zou kunnen liggen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij voor u kunnen uitvoeren. Binnenkort nemen wij contact met u op om te zien of verdere toelichting gewenst is.

 

Wij gaan u niets verkopen, wij bieden u een oplossing, wilt u meer weten, wij bellen u binnenkort op. Zaken met dagdatum hebben te maken met facturen e.d.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Heeft Romano zich al eens afgevraagd hoe een werknemer reageert als zijn werkgever aankomt met een verhaal dat deze medewerker wel wat pondjes kwijt kan ?

Misschien dat een werkgever het niet zo direct zal overbrengen zoals ik het nu doe, maar dit is wel zoals het op werknemers over zal gaan komen.

Ik heb heel wat jaartjes gewoon op de werkvloer rondgelopen in heel verschillende bedrijven en branches. De werkvloer dynamieken ken ik maar al te goed en ik kan je vertellen dat dit soort zaken als ze van de baas af komen met grote argwaan worden bekeken. Vooral minder hoog opgeleiden zullen steigeren maar ook hoger opgeleiden zullen weerstand voelen tegen de invoering van jouw bloxxes in het bedrijf.

 

Als je echt iets in de zakenwereld wil opbouwen zul je het via de werknemer moeten doen en niet via de werkgever.

Als tip wil ik je nog het volgende meegeven, loop eens bij een rechts en wetswinkel binnen en vertel het verhaal dat jouw baas graag wil dat jij aan die bloxxes gaat, ik ben wel benieuwd hoe een arbeidsrecht deskundige dan gaat reageren.

Link naar reactie
  • 0

Heeft Romano zich al eens afgevraagd hoe een werknemer reageert als zijn werkgever aankomt met een verhaal dat deze medewerker wel wat pondjes kwijt kan ?

Misschien dat een werkgever het niet zo direct zal overbrengen zoals ik het nu doe, maar dit is wel zoals het op werknemers over zal gaan komen.

Ik heb heel wat jaartjes gewoon op de werkvloer rondgelopen in heel verschillende bedrijven en branches. De werkvloer dynamieken ken ik maar al te goed en ik kan je vertellen dat dit soort zaken als ze van de baas af komen met grote argwaan worden bekeken. Vooral minder hoog opgeleiden zullen steigeren maar ook hoger opgeleiden zullen weerstand voelen tegen de invoering van jouw bloxxes in het bedrijf.

 

Als je echt iets in de zakenwereld wil opbouwen zul je het via de werknemer moeten doen en niet via de werkgever.

Als tip wil ik je nog het volgende meegeven, loop eens bij een rechts en wetswinkel binnen en vertel het verhaal dat jouw baas graag wil dat jij aan die bloxxes gaat, ik ben wel benieuwd hoe een arbeidsrecht deskundige dan gaat reageren.

 

Zoals aangegeven wordt overal, is dat er goedkeuring moet plaatsvinden van de individuele werknemer. Als een werknemer niet wil, zal er ook niets plaats vinden. Zo simpel werkt dat.

 

Ik heb me dus al vaker afgevraagd hoe die werknemer zal reageren, zeker omdat deze vraag mij altijd gesteld word. Dan komt daarna vaak de wedervraag: wat heeft de werkgever eraan als je niets kunt verplichten?

 

In dat geval kan de werkgever niets maken met deze werknemer. Ook krijgen werkgevers geen medische informatie van werknemers individueel, maar als groepsresultaten te zien. Daarnaast, als de werkgever het vrijblijvend brengt, komen de werknemers er zelf op af, omdat ieder mens het van nature in zich heeft dat hij of zij nieuwschierig is hoe het met hem of haar gezondheid gaat.

Link naar reactie
  • 0
...omdat ieder mens het van nature in zich heeft dat hij of zij nieuwschierig is hoe het met hem of haar gezondheid gaat.

 

Die assertie is de kern van je bedrijf. Maar hoe zeker ben je er van dat mensen daar ook daadwerkelijk energei in willen steken?

 

Het is mijn ervaring dat juist diegenen die er het meeste baat bij zouden hebben de eersten zijn die schouderophalend weglopen.

Link naar reactie
  • 0

[Daarnaast, als de werkgever het vrijblijvend brengt, komen de werknemers er zelf op af, omdat ieder mens het van nature in zich heeft dat hij of zij nieuwschierig is hoe het met hem of haar gezondheid gaat.

 

Dat denk ik dus niet. Niemand wil eigenlijk weten hoe het om zijn gezondheid gesteld is. We roken te veel, drinken misschien te veel, eten ongezond, sporten niet genoeg - en we willen zeker niet weten wat dat met ons lichaam doet, want anders zouden we het anders doen. Dat is naar mijn mening de nature van de mens.

 

Even mij als voorbeeld: ik eet relatief gezond (vegetarier), rook niet meer, sport wel niet, ben niet te hoog maar ook niet te laag opgeleid. Op zich zou ik wel willen weten hoe het om mijn bloeddruk gesteld is (te laag), maar ja - wat doe ik dan met deze informatie? En mijn baas moet toch ZEKER niet aankomen dat hij even iemand ingehuurd heeft die mijn bloeddruk gaat meten.

 

Naar mijn mening heb je een iets te idealistisch beeld van hoe het op de werkvloer aan toe gaat.

 

De tips van Ruben vind ik geweldig (Reusje!).

 

En 1 tip van mij: niet vragen 'heeft u mijn mailing ontvangen'. Want dan zeg ik altijd "nee, stuur maar nog een keer op". ;D En dat was het dan meestal.

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik eigenlijk ook wel argwaan hebben - het lijkt me als werknemer niets om op initiatief van een werkgever allerlei gezondheidschecks te ondergaan. Wellicht is dat een nederlandse houding, maar goed, dat is ook de doelgroep toch?

 

Maar wellicht is dat voor iedereen anders... als ik het idee had dat me iets mankeerde qua cholesterol- of bloedsuikergehalte waar iets aan gedaan moet worden, zou ik me sowieso wenden tot een arts.

 

Aan de andere kant laten mensen hun cholesterol nog prikken bij de albert heijn als het maar gratis is, en het zou me niet verbazen dat ze bij hoge waarden een extra pakje becel kopen en het daarmee afdoen.

 

Overigens lijkt me 'enkele' reacties op 170 mailings niets verontrustends - bekijk eens hoeveel je er zelf op jaarbasis ontvangt, en op hoeveel je ingaat...

Link naar reactie
  • 0

...omdat ieder mens het van nature in zich heeft dat hij of zij nieuwschierig is hoe het met hem of haar gezondheid gaat.

 

Die assertie is de kern van je bedrijf. Maar hoe zeker ben je er van dat mensen daar ook daadwerkelijk energei in willen steken?

 

Ik denk dat mensen er zeker energie in willen steken, juist in tijden zoals nu waar gezond eten en "slank zijn" eigenlijk in is, zijn mensen psychologisch ingesteld om een dergelijke HealthCheck te doen, exta nieuwsgierig als verlengstokje met de vraag of ze al goed bezig zijn ja of nee.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.