• 0

Direct mailling - wat heb ik fout gedaan?

Beste HL-experts,

 

Afgelopen 6 weken heb ik een mailling verstuurd naar bedrijven in de branches bouw, industrie, vracht- en persoonsvervoer en gemeenten om mijn product de HealthLife Bloxxes HealthCheck aan te prijzen/ aan te bieden. Dit is/ was voor mij de eerste mailing voor dit product en ben nu een beetje aan het evalueren wat ik beter had kunnen doen, maar ik kom er niet goed uit. In eerste instantie heb ik een brief gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw ,

 

Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden. Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Juist als werkgever wordt van u verlangd steeds meer preventief in te spelen op dergelijke gezondheidsklachten. Mijn bedrijf HealthLIfe Bloxxes kan dan ook veel voor u betekenen. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op bijvoorbeeld hun cholesterol- of bloedsuikergehalte. Wij kunnen daarna een plan opstellen om te hoge waarden omlaag te brengen.

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij kunnen uitvoeren. Tussen 2 en 4 weken na dagtekening van deze brief nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken of er samenwerking mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

Vervolgens naast de flyer heb ik deze nagebeld met de vraag of er nog vragen zijn, toelichting nodig was en of ze hiervoor intresse hebben. Het grootste deel heeft dan geen intresse. Wat doe ik dan fout? Juist nu wanneer PrincewaterhouseCoopers de bedrijfsgezondheidsprogramma's aanprijst zou ik daar mijn voordeel uit moeten halen. Kortom, hoe wek ik nu juist intresse bij mijn prospect en wat heb ik fout gedaan, waar ik nu van kan leren?

 

Alvast bedankt voor het feedback/ relativerend klankbord.

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Daarnaast is dit topic geen betrekking op mijn concept, dus lijkt het mij onverstandig hier in dit topic verder op in te gaan.

 

Wat? Natuurlijk wel! Je probeert je concept toch juist te verkopen aan potentiele klanten?

 

Als je dan aan een stuk door te horen krijgt dat het aan je concept ligt, en jij blijft volhouden dat het aan de presentatie moet liggen, dan zul je hier niets van leren.

 

Man, word toch eens wakker...

 

Ik weet gewoon zeker dat het niet aan het concept ligt: het concept is goed en is functioneel, het ligt aan de presentatie en aansluiting op de doelgroepen, waar ik nog geen handigheid op gevonden heb.

 

En ik verkoop mijn concept toch niet? Ik verkoop hoop in de vorm van een dienst, workshop of een trainingen die onder het concept vallen... Als ik denk aan een concept verkopen, denk ik aan franchise e.d.

 

En ik denk voldoende uit dit topic te halen, kleine tips en tricks hoe ik beter mijn brieven kan opstellen en beter het nabellen kan organiseren..

Link naar reactie
  • 0
Ik weet gewoon zeker dat het niet aan het concept ligt: het concept is goed en is functioneel, het ligt aan de presentatie en aansluiting op de doelgroepen, waar ik nog geen handigheid op gevonden heb.

 

Tsja...

 

En ik verkoop mijn concept toch niet? Ik verkoop hoop in de vorm van een dienst, workshop of een trainingen die onder het concept vallen...

 

Ja natuurlijk wel! Je verpakt het naar je klanten toe als bla en blap, maar waar het om draait is je concept, en hoe je dat aan de man probeert te brengen. En dat lukt alleen maar als je concept, en hoe je daar verder mee omgaat klopt.

 

Of je concept zelf klopt kan ik niet beoordelen, want ik ben in die business niet thuis, maar een deel van je aanpak kan ik wel beoordelen, en zo te zien een hoop anderen met mij, en de algemene indruk is niet positief.

 

En ik denk voldoende uit dit topic te halen, kleine tips en tricks hoe ik beter mijn brieven kan opstellen en beter het nabellen kan organiseren..

 

En dat is dus een typisch gevalletje van de symptomen bestrijden terwijl je de ziekte zelf negeert.

 

Even wat anders - dat je eigenwijs bent is duidelijk, maar wat ik werkelijk niet snap is dat je, als zoveel mensen je aanraden om toch echt wat aan die naam te doen bijvoorbeeld, je daar niet eens over na wilt denken.

 

De meeste mensen hier zijn echt geen volslagen idioten, en een flink aantal heeft in de afgelopen jaren wel bewezen dat ze 'er' iets van snappen. Dat jij als colslagen nieuwkomer denkt het beter te weten of zo is zo onlogisch en in mijn ogen aartsdom dat het me tegen de borst stuit.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de vraag van Romano heel legitiem.

 

Het is genoegzaam bekend dat Romano eigenzinnig is. Door zijn overenthousiasme neigt het zelfs naar bedrijfsblindheid.

 

Desondanks is niemand verplicht om te reageren op zijn hulpvraag. Naar mijn mening wordt er hier teveel op de man gespeeld. En aangezien de man in kwestie hier pas 20 is lijkt het mij dat hij ook nog de nodige beginnersfouten mag maken.

 

Even terug naar de inhoud.

 

Die brief is voor een DM-brief gewoonweg ongeschikt. Koop bij de Slegte voor 5 euro een boekje over DM-brieven, volg de tips op en het resultaat is 10x beter.

 

De adressering is in veel gevallen ook niet goed. Een brief sturen aan "de afdeling P&O" of een lukrake naam uit de KvK inschrijving kun je net zo goed direct in de kachel gooien.

 

Veel winst is er sowieso al te halen door éérst een belrondje te doen en te vragen naar de personeels/arbo-verantwoordelijke vervolgens simpelweg gaan voor de afspraak, indien geen afspraak dan een brief met flyer (je hebt dan in ieder geval alvast de juiste contactpersoon) en vervolgens weer nabellen voor een afspraak.

 

(bij mij sijpelt de gedachte aan een APK-keuring voor personeel steeds binnen).

 

In een grijs verleden heb ik Romano al een suggestie gedaan voor een naamswijziging. Als Romano zo ver is dat hij zijn naam gaat wijzigen dan stelt hij ons daar vast van op de hoogte ;D.

 

 

Ard

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

...

Dus feitelijk ben je net zo oud als ik aan jaren ondernemerservaring heb. Sterker nog, je bent net zo oud als ik reclame-ervaring heb.

...

Graag wil ik even nuanceren. Want u stamt tevens uit de tijd dat bepaalde dingen nog makkelijker gingen. De tijd dat veel dingen nog niet gedaan waren en het nog mogelijk was om met een kleine inspanning veel te bereiken zoals Bill Gates dat bijvoorbeeld deed. Spam bestond nauwelijks, dus mensen hadden zich ook nog niet stelselmatig afgesloten van DM-acties. Een reclameman was een rol zoals dat in GTST wel eens naar voren komt.

 

Nu, 20 jaar later, is het erg eenvoudig om vanuit een opgebouwde en riante positie op de man te spelen. En voor wat? Alle professionaliteit ten spijt zijn er grofweg twee opties geboden: verander de naam maar en verander het concept maar. Twee standaard antwoorden die iedereen kan bedenken. Ook HB zelf. Volgens mij is de vraag juist op het forum gezet omdat er meer verwacht werd dan standaardantwoorden. Hoe goed de professionals zichzelf daarvoor ook op de borst willen kloppen.

Link naar reactie
  • 0
Twee standaard antwoorden die iedereen kan bedenken. Ook HB zelf. Volgens mij is de vraag juist op het forum gezet omdat er meer verwacht werd dan standaardantwoorden.

 

Dat ben ik niet met je eens. Ik kan alleen met zekerheid voor mezelf spreken, maar volgens mij is de algehele tendens dat je een goede basis moet hebben moet hebben om op voort te kunnen borduren, en dat het aan die basis hier in enige mate ontbreekt.

 

Als ik een webshop genaamd koopmijnmeuk.nl begin (tip: domeinnaam is nog vrij) waar ik doorsnee zaken aanbiedt voor een dezelfde prijs als in de gemiddelde winkel, en ik ga hier vragen waarom mijn AdWords campagne geen extra omzet genereert, dan kan ik hetzelde soort antwoorden verwachten. En terecht.

 

Dat je als startende enthousiaste ondernemer bepaalde kritiek niet graag hoort snap ik prima, maar dat betekent niet dat het dan maar verstandig is het te negeren. Romano zegt dat hij hier voor advies komt, maar eigenlijk zoekt hij bevestiging. Da's ook prima, maar kleed het dan ook zo aan.

Link naar reactie
  • 0

...

Dus feitelijk ben je net zo oud als ik aan jaren ondernemerservaring heb. Sterker nog, je bent net zo oud als ik reclame-ervaring heb.

...

Graag wil ik even nuanceren. Want u stamt tevens uit de tijd dat bepaalde dingen nog makkelijker gingen. De tijd dat veel dingen nog niet gedaan waren en het nog mogelijk was om met een kleine inspanning veel te bereiken zoals Bill Gates dat bijvoorbeeld deed. Spam bestond nauwelijks, dus mensen hadden zich ook nog niet stelselmatig afgesloten van DM-acties. Een reclameman was een rol zoals dat in GTST wel eens naar voren komt.

 

Nu, 20 jaar later, is het erg eenvoudig om vanuit een opgebouwde en riante positie op de man te spelen. En voor wat? Alle professionaliteit ten spijt zijn er grofweg twee opties geboden: verander de naam maar en verander het concept maar. Twee standaard antwoorden die iedereen kan bedenken. Ook HB zelf. Volgens mij is de vraag juist op het forum gezet omdat er meer verwacht werd dan standaardantwoorden. Hoe goed de professionals zichzelf daarvoor ook op de borst willen kloppen.

 

Zal ik...? Zal ik...?

Neeee.... ik wacht nog even.... morgen weer een dag ;D

Link naar reactie
  • 0

Veel winst is er sowieso al te halen door éérst een belrondje te doen en te vragen naar de personeels/arbo-verantwoordelijke vervolgens simpelweg gaan voor de afspraak, indien geen afspraak dan een brief met flyer (je hebt dan in ieder geval alvast de juiste contactpersoon) en vervolgens weer nabellen voor een afspraak.

 

(bij mij sijpelt de gedachte aan een APK-keuring voor personeel steeds binnen).

 

In een grijs verleden heb ik Romano al een suggestie gedaan voor een naamswijziging. Als Romano zo ver is dat hij zijn naam gaat wijzigen dan stelt hij ons daar vast van op de hoogte ;D.

 

 

Ard

 

En nu kom ik weer even terug op ons mooie schoolsysteem die zegt dat voorbellen als het ware geen zin heeft en teveel tijd kost, dus dat heb ik bij deze mailing dan ook "overgeslagen" aangezien ik denk dat mijn docent professioneel genoeg zal zijn.

 

Ard, je hebt mij inderdaad al vaker aangesproken op ijn naam en de suggestie gedaan voor een naamswijziging. En je hebt me inderdaad goed door: Als ik denk over naamswijzigingen, dan zal ik dat zeker hier kenbaar maken en opnieuw ter discussie stellen.

 

Romano

Link naar reactie
  • 1

Beste Romano,

 

Wederom probeer je nu weer een onderwerp af te ketsen. Het is een samenhangend geheel.

Je kijkt niet naar de ruitenwisser van een auto als die auto niet start.

 

Dan met betrekking tot je concept.

Als je mensen uit de ondernemerhoek, zoals hier, niet duidelijk kan maken wat je concept is en wat jouw acties daaruit zijn, dan vraag ik mij af aan wie kan je het wel duidelijk maken.

 

Kritiek is er om van te leren, deze mensen proberen je te helpen, vraag je zelfs een echt en heel eerlijk af of je deze hulp wilt ofdat je alleen op zoek bent naar bevestiging van de jouw ingeslagen weg?

 

En besef bij iedere vraag dat je een antwoord kan krijgen dat je niet bevalt en om me dan aan te sluiten bij Ruben als je een mogelijk antwoord niet bevalt vraag het dan niet.

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • -1

Beste Romano,

 

Wederom probeer je nu weer een onderwerp af te ketsen. Het is een samenhangend geheel.

Je kijkt niet naar de ruitenwisser van een auto als die auto niet start.

 

Dan met betrekking tot je concept.

Als je mensen uit de ondernemerhoek, zoals hier, niet duidelijk kan maken wat je concept is en wat jouw acties daaruit zijn, dan vraag ik mij af aan wie kan je het wel duidelijk maken.

 

Ik probeer geen onderwerp af te ketsen, alleen is mij hier verteld het op het onderwerp te houden, en niet af te wijken op het onderwerp, dus daar probeer ik me dan ook aan te houden!

 

Ik kan namelijk heel duidelijk vertellen wat mijn concept is, alleen is dit niet het juiste topic ervoor gezien het hier gaat om de direct mailling actie en niet ik presenteer mijn volledige concept hoe alles werkt... Lijkt mij hoor ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer geen onderwerp af te ketsen, alleen is mij hier verteld het op het onderwerp te houden, en niet af te wijken op het onderwerp, dus daar probeer ik me dan ook aan te houden!

 

Ik kan namelijk heel duidelijk vertellen wat mijn concept is, alleen is dit niet het juiste topic ervoor gezien het hier gaat om de direct mailling actie en niet ik presenteer mijn volledige concept hoe alles werkt... Lijkt mij hoor ;)

 

In principe heb je gelijk, ook al is het niet allemaal los van elkaar te koppelen.

Je hebt met betrekking tot je mailing enorm veel tips gekregen waar je iets mee kunt.

Daarnaast heb je nogal veel tips cadeau gekregen, want iedereen probeert je hoe dan ook wel wat mee te geven vanuit ervaringen of visie. De coaches binnen ondernemersland doen dit op subtielere wijze dan anderen, maar uit elke reactie kun je je voordeel doen lijkt me zo.

Dus nog even terug naar je aanvankelijke vraag over je mailing, Heel veel mensen gaven je hier super tips over. ( tips die ik zelf ook meeneem). Ard gaf je ook een geweldige tip met het “ voorbellen” .

 

Ik zou zeggen, doe daar dan iets mee en stap ( in deze) af van de theorie van je docent..

 

succes!

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Wederom probeer je nu weer een onderwerp af te ketsen. Het is een samenhangend geheel.

Je kijkt niet naar de ruitenwisser van een auto als die auto niet start.

 

Dan met betrekking tot je concept.

Als je mensen uit de ondernemerhoek, zoals hier, niet duidelijk kan maken wat je concept is en wat jouw acties daaruit zijn, dan vraag ik mij af aan wie kan je het wel duidelijk maken.

 

 

Ik kan namelijk heel duidelijk vertellen wat mijn concept is, alleen is dit niet het juiste topic ervoor gezien het hier gaat om de direct mailling actie en niet ik presenteer mijn volledige concept hoe alles werkt... Lijkt mij hoor ;)

 

Wederom stel ik je de vraag, wat als je auto niet rijdt? Kijk je dan eerst naar de ruitenwissers?

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Kun je mij (en mijn collega HL-ers) misschien even vertellen hoeveel mensen/bedrijven/instanties inmiddels gebruik hebben gemaakt van je producten/diensten en klant bij je zijn geworden.

 

Alvast bedankt.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Kun je mij (en mijn collega HL-ers) misschien even vertellen hoeveel mensen/bedrijven/instanties inmiddels gebruik hebben gemaakt van je producten/diensten en klant bij je zijn geworden.

 

Alvast bedankt.

 

Karen

 

Voor de particulieren markt (nog steeds onder de naam Gewichtsconsulent Romano Sandee) zijn sinds 2006 8 mensen geweest die bij mij voedingsadviezen hebben afgenomen, waarbij op dit moment nog 3 mensen structueel komen (wekelijks of 2-wekelijks), de andere 5 mensen hebben hen streefgewicht behaald, 1 daarvan vond mij te jong en komen af en toe terug voor een "stok achter de deur".

 

Voor HealthLife Bloxxes ben ik misschien achter de schermen al langere tijd bezig, echter geldt voor de laatste 3 maanden dat ik hier een actievere rol speel op promotie.

 

Echter haal ik hier wel mijn klanten uit, de promo van deze commerciële bedrijven heeft niets opgeleverd, op enkele dingen na dat ik in een referentiemap sta van diverse gemeenten op dit moment.

 

Voor welzijnswerk (eerdere mailing, in verhouding ook meer tijd aan besteedt) heb ik nu een populaire Blox voor peuterspeelzalen, waarbij ik op de actualiteit in heb gespeeld (factor juiste tijd was goed), hier heb ik nu 4 opdrachten uit gehaald (mailing van 40). Deze mailing is nu uitgebreid naar de grotere steden in de rest van Nederland en wordt over 2 weken nagebeld: hier verwacht ik een hoge respons uit...

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Wederom probeer je nu weer een onderwerp af te ketsen. Het is een samenhangend geheel.

Je kijkt niet naar de ruitenwisser van een auto als die auto niet start.

 

Dan met betrekking tot je concept.

Als je mensen uit de ondernemerhoek, zoals hier, niet duidelijk kan maken wat je concept is en wat jouw acties daaruit zijn, dan vraag ik mij af aan wie kan je het wel duidelijk maken.

 

 

Ik kan namelijk heel duidelijk vertellen wat mijn concept is, alleen is dit niet het juiste topic ervoor gezien het hier gaat om de direct mailling actie en niet ik presenteer mijn volledige concept hoe alles werkt... Lijkt mij hoor ;)

 

Wederom stel ik je de vraag, wat als je auto niet rijdt? Kijk je dan eerst naar de ruitenwissers?

Nee, dan kijk je niet naar de ruitenwissers. Maar ik denk niet dat het aan het concept ligt, want een andere mailing, een ander verhaal, andere sector, was wel effectief, zoals ik al bij het antwoord aan Karen vermeldt had. Deze mailling is nu herhaald, maar dan naar 435 peuterspeelzalen in plaats van 40 die worden nagebeld over 2 weken waarbij ik een hoge rendement verwacht en veel opdrachten voor na de zomervakantie, want in de maanden september, oktober, november hebben veel peuterspeelzalen ouderavonden, dus qua timing zit dit goed.

 

Deze HealthLife Blox werkt dus wel, en daar zit verschil in, de ene Blox werkt beter dan de andere, maar is wel ontstaan uit Maatwerk. Iets wat voor HealthLife Bloxxes van belang. Bij HealthLife Bloxxes is het juist de bedoeling dat het jong overkomt, verfrissend met een nieuwe blik op de gezondheid van werknemers; met voornamelijk betrekking op voedingsgewoonten, sportgewoonten en lifestyle gewoonten. Er zijn een paar kant-en-klare Bloxxes uit ontstaan en daarnaast wordt er veel ingespeeld op nieuwsberichten, concurrentie en vragen om een bepaalde training/workshop te laten ontstaan.

 

Ik denk, als ik een beetje terug kijk op de mailing, dat ik niet de juiste tekst heb gebruikt voor commerciële bedrijven in de brief, en het wat vaag houd in de brief. Ik denk dat ik de volgende brief (na de zomer) wat steviger neer zet, met een duidelijker aanbod. Daarnaast denk ik dat het van belang is dat ik aankondig wat als een waarde te hoog is, wat zou er dan uit kunnen voortvloeien e.d. Ook denk ik dat het van belang is dat ik mijn tekst afstem op de doelgroep, zoals ik ergens gelezen heb (ik weet niet of het hier was of het KvK-netwerk) om verschillende brieven op te stellen, met elk een iets andere inhoud en vormgeving, afgestemd op de doelgroep. Hoe ik deze mailing precies opstel, moet ik denk ik even t.z.t. bekijken, en ik denk dat ik dat tevens hier zal voorleggen, of aan een persoon in het bijzonder hier om te kijken hoe ik het nog sterker in de schoenen kan schuiven als het ware.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano,

 

Het is wellicht wat laat, want alles is nu zo,n beetje wel gezegd, maar toch en vooral vanwege je vastberadenheid het volgende.

 

Mijn adviesdienst richt zich op ondernemers en managers in het mkb. Ik richt mij voornamelijk op de vraag wie je bent, wat je doet en hoe dat past binnen je doelgroep. Met andere woorden of het mogelijk is om met een concept (identiteit) een zekere doelgroep aan te spreken en wat en hoe je daar mogelijk iets in kunt veranderen.

 

Nu weet ik dat je graag dit topic bij jouw vraagstelling houdt, namelijk hoe je de dm acties beter kunt inrichten, maar dat blijkt nogal moeilijk te zijn. Mensen gaan toch reageren op je naam, concept en identiteit omdat ze dat niet los kunnen zien van een commerciële actie. Dat lijkt me vrij logisch, want bij een "wat" vraag hoort altijd een "wie" vraag.

 

Dit is waarschijnlijk niet alleen op dit forum, in dit topic, het geval, maar zal zich vaker manifesteren. De oorzaak daarvan gaat schuil achter het feit dat je een gerichte vraag stelt en daarop een gericht antwoord wenst, zonder ruimte te laten voor andere inzichten. Daarmee jaag je eventuele behulpzame lieden, maar ook klanten, partners, vrienden en wie dan ook van je weg. Dat is niet alleen onhandig, maar ook dodelijk voor een jong bedrijf, dat het vooral moet hebben van een goede naam (lees veel vrienden).

 

En als het antwoord je niet bevalt, zijn het je eigen criteria die bepalen dat het antwoord je niet bevalt.

 

Henk de Greef

Link naar reactie
  • 0

Na bijna 100 replies op de topic begint zachtjes het licht te schijnen. We hebben het er met zijn allen hard aan getrokken, maar Romano begint het te snappen. Soms gebruik je zalvende woorden, de andere keer blijf je net zo lang beuken tot het kwartje valt. Romano geeft schoorvoetend toe:

 

Ik denk, als ik een beetje terug kijk op de mailing, dat ik niet de juiste tekst heb gebruikt voor commerciële bedrijven in de brief, en het wat vaag houd in de brief. Ik denk dat ik de volgende brief (na de zomer) wat steviger neer zet, met een duidelijker aanbod. Daarnaast denk ik dat het van belang is dat ik aankondig wat als een waarde te hoog is, wat zou er dan uit kunnen voortvloeien e.d. Ook denk ik dat het van belang is dat ik mijn tekst afstem op de doelgroep

 

Maar heeft vervolgens nog steeds het lef om de expertise die op dit forum belangeloos ter beschikking gesteld wordt ter discussie te stellen:

 

, zoals ik ergens gelezen heb (ik weet niet of het hier was of het KvK-netwerk) om verschillende brieven op te stellen, met elk een iets andere inhoud en vormgeving, afgestemd op de doelgroep.

 

en deze slaat werkelijk alles:

 

Hoe ik deze mailing precies opstel, moet ik denk ik even t.z.t. bekijken, en ik denk dat ik dat tevens hier zal voorleggen, of aan een persoon in het bijzonder hier om te kijken hoe ik het nog sterker in de schoenen kan schuiven als het ware.

 

Meneer overweegt ter zijner tijd de mailing ook nog even aan het forum te laten zien, en als iemand dan nog een tipje heeft, zou het kunnen dat hij het zich goeddunkt zich over de suggestie te beraden.

 

Weet je Romano, als 95 posts je er nog niet van kunnen overtuigen dat je niet helemaal op de goede weg zit, dan blox je gewoon zoals jezelf denkt te moeten bloxen. Maar ik ben helemaal uitgebloxt met je.

 

@Targon: Een PM was wat chiquer geweest, maar van mij mag je 'm hebben.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Targon: Een PM was wat chiquer geweest, maar van mij mag je 'm hebben.

 

Tsonge Ruben, nu geef je het alweer op. Dat begint op een gewoonte te lijken.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

 

Twee jaar, twaalf klanten. Kunnen we weer terugkeren naar aarde? Niet elke week een nieuw initiatief ter discussie stellen. Gewoon één ding steeds beter gaan doen.

 

Dat ga ik ook doen... Ik heb vanmiddag een lunchafspraak gehad met mijn sparringspartner en even wat dingen heen en weer gegooid... Wat ik nu even ga doen is terug naar de tekentafel, en hieruit kijken wat voor strategie ik met HealthLife Bloxxes op ga voor de komende 3 jaar. Voor de welzijnstak werkt de huidige strategie, maar zit niet heel veel geld. Wat ik nu ga doen is kijken naar welke Bloxxes bedrijven behoefte hebben, welke markt en dergelijke. De naam staat sterk... De verpakking moet alleen aan gewerkt worden. Daarnaast hebben we het nog wel over andere zaken gehad, zoals de particulierenmarkt, om deze te verstevigen en ik zal me de komende tijd even goed richten op HealthLife Bloxxes, om hierin een uniek product te pakken te krijgen, wat een arbo-dienst niet biedt, of wat ik beter kan verkopen. Ik heb helder wat ik nu heb, alleen zijn het denk ik wel nog te veel keuzes.

 

Romano

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.