• 0

Direct mailling - wat heb ik fout gedaan?

Beste HL-experts,

 

Afgelopen 6 weken heb ik een mailling verstuurd naar bedrijven in de branches bouw, industrie, vracht- en persoonsvervoer en gemeenten om mijn product de HealthLife Bloxxes HealthCheck aan te prijzen/ aan te bieden. Dit is/ was voor mij de eerste mailing voor dit product en ben nu een beetje aan het evalueren wat ik beter had kunnen doen, maar ik kom er niet goed uit. In eerste instantie heb ik een brief gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw ,

 

Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden. Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Juist als werkgever wordt van u verlangd steeds meer preventief in te spelen op dergelijke gezondheidsklachten. Mijn bedrijf HealthLIfe Bloxxes kan dan ook veel voor u betekenen. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op bijvoorbeeld hun cholesterol- of bloedsuikergehalte. Wij kunnen daarna een plan opstellen om te hoge waarden omlaag te brengen.

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij kunnen uitvoeren. Tussen 2 en 4 weken na dagtekening van deze brief nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken of er samenwerking mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

Vervolgens naast de flyer heb ik deze nagebeld met de vraag of er nog vragen zijn, toelichting nodig was en of ze hiervoor intresse hebben. Het grootste deel heeft dan geen intresse. Wat doe ik dan fout? Juist nu wanneer PrincewaterhouseCoopers de bedrijfsgezondheidsprogramma's aanprijst zou ik daar mijn voordeel uit moeten halen. Kortom, hoe wek ik nu juist intresse bij mijn prospect en wat heb ik fout gedaan, waar ik nu van kan leren?

 

Alvast bedankt voor het feedback/ relativerend klankbord.

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik schreef het al eerder en waarschijnlijk lees je er steeds overheen.

 

Hb staat voor hemoglobine.

Mensen die enigszins thuis zijn in de medische wereld zullen dit associëren met een controle van hemoglobine in het bloed, in de volksmond het ijzergehalte.

 

HB Health check gaat bij een behoorlijke grote groep mensen verwarring opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Ik schreef het al eerder en waarschijnlijk lees je er steeds overheen.

 

Hb staat voor hemoglobine.

Mensen die enigszins thuis zijn in de medische wereld zullen dit associëren met een controle van hemoglobine in het bloed, in de volksmond het ijzergehalte.

 

HB Health check gaat bij een behoorlijke grote groep mensen verwarring opleveren.

 

Klopt, maar in reclameuitingen zal ik het niet zozeer gebruiken, het is meer hier omdat mensen de naam te lang vonden dat ik het op deze wijze heb ingekort. In publicaties naar buiten toe, in welke vorm dan ook, zal de volledige benaming gebruikt worden; HealthLife Bloxxes HealthCheck.

Link naar reactie
  • 2

Beste Romano,

 

Hier een paar tips:

 

- Laat je website professioneel designen. Tussen de 250 en 500 euro kom je al een heel eind.

Een idee is om als sommige uitzendbureau"s twee grote vlakken te maken aan het begin: Ik ben werknemer en ik ben werkgever.

 

- Laat je logo ook professioneel designen

 

- Je doet veel met gezondheid, probeer een origineel visititekaartje te bedenken. Op een bladvorm? een echt blad?

Inspiratie hiervoor:

http://creativebits.org/cool_business_card_designs_part_2

 

- Verander je naam. Deze is echt vaag en te lang.

 

HealthLife Bloxxes HealthCheck

 

Wat wil je hier nou mee zeggen. Health staat er twee in, life is passief en zegt niks over wat je DOET. Healthcheck wel. Bloxxes?? (whatever). Health check zou volstaan volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Hier een paar tips:

 

- Laat je website professioneel designen. Tussen de 250 en 500 euro kom je al een heel eind.

Een idee is om als sommige uitzendbureau"s twee grote vlakken te maken aan het begin: Ik ben werknemer en ik ben werkgever.

 

- Laat je logo ook professioneel designen

 

- Je doet veel met gezondheid, probeer een origineel visititekaartje te bedenken. Op een bladvorm? een echt blad?

Inspiratie hiervoor:

http://creativebits.org/cool_business_card_designs_part_2

 

- Verander je naam. Deze is echt vaag en te lang.

 

HealthLife Bloxxes HealthCheck

 

Wat wil je hier nou mee zeggen. Health staat er twee in, life is passief en zegt niks over wat je DOET. Healthcheck wel. Bloxxes?? (whatever). Health check zou volstaan volgens mij.

 

Misschien is het handig erbij te vermelden namens mij dat op dit moment de website wel degelijk vernieuwd wordt door een webdesigner. Het logo is ook door een proffessioneel bedrijf gedaan. Waarschijnlijk gaat de nieuwe site met 2 tot 4 weken de lucht in...

 

Je andere tips houd ik bij de hand, ik denk dat een naam niet altijd een probleem hoeft te zijn, hoe fout het ook is... Duurt misschien 2 keer langen voordat mensen hem onthouden, maar als ze al "Bloxxes" onthouden, komen ze via Google ook wel bij mij terecht...

Link naar reactie
  • 1
Je andere tips houd ik bij de hand, ik denk dat een naam niet altijd een probleem hoeft te zijn, hoe fout het ook is... Duurt misschien 2 keer langen voordat mensen hem onthouden, maar als ze al "Bloxxes" onthouden, komen ze via Google ook wel bij mij terecht...

 

 

Moet mij toch even van het hart dat je regelmatig om tips vraagt, wat ik zelf ook doe en wat ik een goed ding vind, maar dat je toch star blijft in een aantal zaken. Daarnaast komt regelmatig het verdedigende woord "maar" in je reacties terug. Waarom neem je niet aan dat die naam wel eens te lang kan zijn en niet lekker in de mond ligt. Daarnaast, als men, zoals je zegt de "bloxxes" uiteindelijk al wel heeft onthouden, dan is het nog maar de vraag of ze dat goed weten te schrijven... Voor mij een reden om verder te zoeken kan ik je melden.

Als ik zoveel te horen kreeg over de naam, zou ik hem zeker aanpassen, en zeker nu. Nieuwe website, mooi moment.

 

groet

 

ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Romano,

 

Er zijn al topics volgeschreven over je zeer gebrekkige en onprofessionele taalgebruik. Waarom niet eerst alles op orde brengen in plaats van om je heen te schieten vraag ik me telkens af.

Ook heb ik grote vraagtekens bij je deskundigheid op gezondheidsgebied. Welke opleiding heb je hiervoor gedaan behalve de LOI cursus tot gewichtsconsulent? Volgens deze opleiding zelf mag je alleen gezonde mensen voorlichten over gezonde zaken zoals voeding en beweging.

 

Iemand die diabetes heeft moet gewoon naar de huisarts. Dat geldt ook iemand met een te hoge bloeddruk of een te hoog cholesterol gehalte. Zelfs mensen met ernstig overgewicht moeten naar een arts in combinatie met een goed opgeleide diëtist.

 

Zelfoverschatting is een eigenschap die je als ondernemer danig in de problemen kan brengen. Het is hier al eerder geopperd, sluit je aan bij een fitnessclub oid en bouw langzaam iets op.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano

 

Wat ik me tijdens het lezen van dit topic de hele tijd heb afgevraagd (ik ben volgensmij niet de enige maar er is nooit een duidelijk antwoord op gekomen): wat is nou het reactiepercentage? Je hebt dus 170 mensen geschreven en 'weinig' reacties gehad, hoeveel is weinig? Hoeveel klanten heb je hier aan over gehouden?

 

Verder zou ik je website zoals deze nu is offline halen en alleen vermelden dat de site in aanbouw is. Hard maar eerlijk gezegd zijn de teksten op je site vooral erg lachwekkend, grammatica fouten, zinnen die voor geen meter lopen en spelfouten... ik kom ze op iedere pagina tegen! Dat is anti reclame en het komt op mij over alsof er geen zorg aan besteed is.

 

Tot slot de naam, het is al vaak gezegd maar omdat je nog niet overstag bent gegaan dacht ik, ik vermeld het ook maar even: veel te veel hoofdletters (het lijkt wel BrEeZaH taal), veel te lang en al die x'en die erin staan... ik krijg het niet voor elkaar het te onthouden.

 

Heel veel succes,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ook heb ik grote vraagtekens bij je deskundigheid op gezondheidsgebied. Welke opleiding heb je hiervoor gedaan behalve de LOI cursus tot gewichtsconsulent? Volgens deze opleiding zelf mag je alleen gezonde mensen voorlichten over gezonde zaken zoals voeding en beweging.

 

Ik heb naast mijn opleiding gewichtsconsulent de opleiding Helpende Welzijn afgrond en deelkwalificaties van de SPW. Ook heb ik via mijn school kunnen realiseren delen uit de verpleegkundige opleiding mee te nemen. Hierdoor mag ik ook mensen met diabetes type 2 adviseren, maar mag ik ook de vingerprik uitoefenen waarmee het totaal cholesterolgehalte en glucosegehalte mag meten. Ook heb ik me laten bijscholen bij mijn school over hoe de bloeddruk te meten, wanneer deze extreem hoog zou zijn, net als alle andere waarden (cholesterol en glucose) dien ik wel door te verwijzen naar een diëtist.

 

Tenslotte heb ik met alle cliënten contact met de huisarts, om alles terug te blijven koppelen.

Link naar reactie
  • 1

Taalgebruik is op een site wel wat onhandig te noemen, maar verder moet je iemand er niet te veel op aanvallen. Je zou Hennie van der Most eens moeten horen. :)

Daarnaast is Romano in mijn optiek inderdaad ook wel een eigenwijze flapdrol maar moeten we niet eens in de spiegel kijken naar onze eigen stug volgehouden disfunctionele gedrag?

Hij blijft hulp vragen en naar beste kunnen zijn koers en acties aan te passen, dat vind ik te waarderen. Bovendien kan je zeggen wat je wil maar hij heeft wel al voor tienduizenden euro's consultancy los weten te krijgen hier ;-) Zo'n slechte ondernemer is hij niet...

 

DM staat er om bekend dat het een lage respons geeft. Je kunt, wat ROI betreft, beter gaan netwerken en zelf seminars organiseren en je aanbieden als spreker, daar zitten mensen om te springen.

 

Je doelgroep is lastig; je ziet juist vaak bij mensen die het nodig hebben dat ze geen interesse hebben, zoals ook al aangestipt door anderen. Als je regelmatig naar traumacentrumprogramma's kijkt zie je dat juist de mensen met longaandoeningen nog even stiekem een peuk gaan roken en de diabetici zich ergens gaan volproppen met verkeerd eten. Er zit ergens een diep, zelfdestructief patroon in veel mensen en dat krijg je er niet uit met wat healthchecks. De meeste mensen moeten echt bijna dood neervallen voordat ze genoeg geschrokken zijn om iets te veranderen.

Ik zou haast zeggen: richt je op mensen die al gezondheid-minded zijn. Of er in elk geval open voor staan; als je mensen wilt gaan overtuigen gaat je dat bakken met energie, een lange adem en heel veel tijd kosten.

Of gooi het over de provocerende boeg, daar kan je nog wel eens in ieder geval aandacht voor je product mee oogsten.

 

Daarnaast is het nogal dubbel: mensen worden ingehuurd om denkwerk te doen; geen wonder dat ze dichtslibben. Het is onlangs ook duidelijk geworden dat veel overgewicht van nu komt door het vele computergebruik en daardoor onbewust weggekaande snaai tijdens het computeren. En ergens denk ik ook: het is hun lichaam, mogen ze toch zeker zelf weten wat ze ermee doen? Bovendien eten veel mensen vanwege heel andere issues, en dan helpt een testje niet.

 

Op zich gunstig dat dit hier allemaal aan bod komt, je krijgt een hoop kwalitatieve input voor je bedrijf! Als je het allemaal weet te parreren sta je erg sterk.

 

 

 

 

vetprobleem.thumb.jpg.4ce7690d09500b2cd9deafe04a0f1d1c.jpg

Link naar reactie
  • 0

En weer negeer je alle kritiek.

 

Als je geen kritiek wilt hebben moet je niet je hele handel en wandel op het forum gooien, als je dat wel doet moet je zo volwassen zijn ook daar mee om te gaan.

 

Negeren is niet hetzelfde als er mee omgaan.

 

Ik negeer het niet, alleen is die discussie wat betreft de handelsnaam die ik heb gekozen voorbij, daar heb ik tussen juli en september ongeveer vorig jaar een dergelijke discussie over gevoerd en voor mij heeft het geen zin om deze discussie op nieuw te voeren, hoe vaak men ook zal zeggen dat het fout is, houd ik vast aan mijn naam, en ja, ben ik daarin eigenwijs...

Link naar reactie
  • 0

Op zich gunstig dat dit hier allemaal aan bod komt, je krijgt een hoop kwalitatieve input voor je bedrijf! Als je het allemaal weet te parreren sta je erg sterk.

 

Ik ben dan ook blij met Higherlevel als klankbord, hoewel ik zoals je zelf al zegt een ontzettend eigenwijze flapdrol kan zijn, zal ik hier en daar ook dingen oppikken (en niet altijd toegeven). Zo is de HealthLife Bloxxes eerder vanavond al qua spelling verbeterd (had daarvoor iemand gevraagd)... Maar er staan hier toch wel een aantal super tips bij...

 

En als ik eerlijk ben, vaak als er topics hier zijn, vraag ik me af of ik iets kan toevoegen, en daar ben ik vaak nog onzeker over of is het al gezegd wat ik zou zeggen. Ik kan me daardoor voorstellen dat mensen hier denken dat ik alleen maar aan het nemen ben en niets aan het geven ben. Maar misschien moet ik ook minder onzeker zijn wat betreft reacties plaatsen (ben destijds namelijk aangesproken over de hoeveelheid reacties geven).

Link naar reactie
  • 1
Ik negeer het niet

 

Ja, dat doe je wel. Dit ene voorbeeldje haal je dan (terecht) even aan, maar kijk even de andere pagina's nog eens na...

 

Los daarvan - dat je eigenwijs bent is op zich prima, maar als je dan geen (goede) respons op je mailing krijgt, en er worden dingen aangedragen die daar een factor in zouden kunnen zijn, dan zul je ze toch echt onder ogen moeten zien, of je het leuk vindt of niet.

 

Je naam mogen we het niet meer over hebben, want daar hebben we het al eerder over gehad. Je website mogen we het niet over hebben, want daar wordt aan gewerkt. Etcetera, etcetera. En oh, wat is het toch vreemd dat er zo weinig respons op mijn mailing komt.

 

De vraag rijst op een gegeven moment of je koste wat kost je eigen ding wilt doen, of dat je er een succes van wilt maken. Je suggereert het laatste, maar handelt naar het eerste - make up your mind!

 

Kneuter lekker verder en hou op met zeuren, of gooi de hele zooi op de schop, zoek een fatsoenlijke bedrijfsnaam, laat een fatsoenlijke website maken, en ga knallen. Maar hou alstjeblieft op met dit halfzachte geneuzel.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Romano,

 

een laatste tip binnen dit onderwerp:

 

Hoe zijn jouw originele plannen en (web)teksten tot stand gekomen?

 

Heb je je eigen website en marketingcommunicatie al eens naast die van pakweg vijf andere gewichtsconsulenten gelegd?

 

Maak dan eens een samenvatting van hun inhoudelijke punten, diensten (doelgroepen) en tariefstructuur op een A4 en doe hetzelfde met jouw verhaal. Kort en duidelijk zijn, daar gaat het om en kijk vervolgens eens hoe je scoort en vraag wat anderen van jouw onderzoek vinden.

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 7

@ironny: Als dat bureau dat soort werk aflevert vanaf 6 ruggen, heb ik morgen klanten voor ze. Het is veel geld voor MKB ondernemers, maar het is niet duur. Ik heb zelf gewerkt voor één van de beste DM bureaus van Nederland, DDB Rapp Collins. En daar waren de rekeningen vaker hoger dan dit bedrag dan lager. Maar laten we alsjeblieft niet vergeten wat voor leger specialisten er bij komt kijken om zo een project rond te krijgen:

 

Account Director

Strategy Director

Concept Copywriter

Concept Art Director

Account Manager

Project Manager

Studio

Production

Traffic

 

En dat zijn alleen nog maar de interne uren...

 

@ Romano: 170 brieven? Kap nou! Die oplage is niet eens genoeg voor een port-betaald stempel! Waar hebben we het dan over? Dat is toch geen DM? In mijn eerdere reaktie heb ik al aangevoerd dat voor een enkele brief een respons van 1% een topper is. Dus strategisch goed doordacht, mèt consumer insight, een prijswinnende copywriter en tot pulp getest binnen de focusgroep.

 

Laten we nu eens stellen dat je met jouw brief 0,5% haalbaar is (en dan schrijf ik het een stuk positiever op dan ik eigenlijk van mening ben, maar je hebt in dit topic al genoeg op je kl*ten gehad...). Op 170 brieven die gewoon naar de KvK contactpersonen zijn gegaan (aaarch) dan is je respons MAXIMAAL 0,85 ! Geen wonder dat je niet verder komt...

 

Mag Ome Ruben je alsjeblieft één advies geven? Stap even terug van de mailing en dit topic. Lees over twee dagen nog eens wat al die ouwe l*llen (die het allemaal niet begrijpen omdat het in jouw bedrijf toch écht anders is) je aan raad hebben meegegeven - inderdaad, voor ettelijke tientallen duizenden euro's waarde.

 

En volg dan de raad op die jou het beste past. En als je de b*llen er voor hebt, pak je de raad die jou het meeste 'pijn' doet. Je begrijpt denk ik best wat ik bedoel. En ik weet zeker dat er een paar HL-members hier op het forum te vinden zijn die je echt verder kunnen helpen. Maar dan moet je wel een hele grote 'Bloxx' opzij zetten, want je ego staat jouw groei als ondernemer echt in de weg.

 

(Dit laatste gaat me Karma kosten...)

 

Link naar reactie
  • 2

Tsjonge Ruben, wat kan jij uit de kast komen zeg!

 

Ik heb ook last van een groot ego, dat beweert te weten hoe de werkelijke wereld er uitziet. Het merkwaardige daarvan is dat dit alleen problemen oplevert bij mensen die ook een groot ego hebben. Zij denken namelijk hetzelfde te weten als ik, maar dan anders en dat kan nu éénmaal niet. Snap je?

 

Van Direct mail heb ik geen verstand. Ik laat wel eens een postduif op, maar veel verder kom ik niet, dus daar zal ik me dan ook maar niet over uitlaten. Wel weet ik iets van vechten tegen jezelf, zoals mijn Veldheer Don dat veel deed. Daarvan krijg je uiteindelijk de klap van de molenwiek en naamsbekendheid omdat er weer iemand aardige verhaaltjes over gaat schrijven. Zo heeft ieder nadeel een voordeel.

 

Romano mag wat mij betreft een expert member worden, want hij zet de hele gemeenschap aan het denken en levert daarmee erg veel toegevoegde waarde op het forum. Misscien is het niet zijn bedoeling, maar ongemerkt gebeurt het. Zo zie je maar weer waar een groot ego ook toe kan leiden. Of hij er zelf veel mee opschiet is maar zeer de vraag, maar voor ons is het hersengymnastiek en dat is ook wat waard.

 

Sancho

 

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Ik negeer het niet, alleen is die discussie wat betreft de handelsnaam die ik heb gekozen voorbij, daar heb ik tussen juli en september ongeveer vorig jaar een dergelijke discussie over gevoerd en voor mij heeft het geen zin om deze discussie op nieuw te voeren, hoe vaak men ook zal zeggen dat het fout is, houd ik vast aan mijn naam, en ja, ben ik daarin eigenwijs...

 

Romano, dit klinkt lekker stoer, maar is dom, dom, dom ...

 

Ik bewonder je om hetgeen je op jouw leeftijd onderneemt, maar het doorgaan met een handelsnaam die afgezien van andere bezwaren sowieso te lang en lastig te onthouden is, heeft niets met een gezonde dosis ondernemerseigenwijsheid (nieuw woord ;D) te maken. Het is gewoon onverstandig.

Link naar reactie
  • -1

Ik negeer het niet

 

Ja, dat doe je wel. Dit ene voorbeeldje haal je dan (terecht) even aan, maar kijk even de andere pagina's nog eens na...

 

Los daarvan - dat je eigenwijs bent is op zich prima, maar als je dan geen (goede) respons op je mailing krijgt, en er worden dingen aangedragen die daar een factor in zouden kunnen zijn, dan zul je ze toch echt onder ogen moeten zien, of je het leuk vindt of niet.

 

Je naam mogen we het niet meer over hebben, want daar hebben we het al eerder over gehad. Je website mogen we het niet over hebben, want daar wordt aan gewerkt. Etcetera, etcetera. En oh, wat is het toch vreemd dat er zo weinig respons op mijn mailing komt.

 

De vraag rijst op een gegeven moment of je koste wat kost je eigen ding wilt doen, of dat je er een succes van wilt maken. Je suggereert het laatste, maar handelt naar het eerste - make up your mind!

 

Kneuter lekker verder en hou op met zeuren, of gooi de hele zooi op de schop, zoek een fatsoenlijke bedrijfsnaam, laat een fatsoenlijke website maken, en ga knallen. Maar hou alstjeblieft op met dit halfzachte geneuzel.

 

 

Je mag het best hebben over de naam, website etcetera... Maar ik denk eerder dat het tjidsverdoening is als het ware... Zeker omdat er gewoon al aan gewerkt wordt en dat het als het ware wat zonde is... Mijn naam blijft eerst zo vast staan: die discussie is immers al geweest en vind ik persoonlijk niet zinvol opnieuw te voeren (hoeveel mensen er dan ook iets over te zeggen hebben). Over mijn website wordt deze nu compleet gerestyled en is er onlangs een nieuw logo gekomen, dat een hele verbetering is vergeleken met het bitmap logo dat ik zelf in elkaar had geflansd...

 

De weg naar de professionalisering is al ingeslagen en dat heeft leermomenten, elke keer weer als ik wat bedenk... Ik heb uit dit topic tot nu toe veel dingen gehaald waarvan ik dacht, "dat is handig, zo had ik het nog niet bekeken" zoals de brief anders opstellen, niet als aanbod van een dienst, maar als oplossing om zaken van de werkgever uit handen te nemen.

 

Sommige tips zullen ook niet binnen mijn concept passen of moet ik deels wat aanpassen om het binnen mijn concept te laten passen.

 

Daarnaast is het inderdaad maar 170 brieven, een mooie pilot dacht ik om te kunnen evalueren. Mijn plan is om na de zomer een grotere mailing op te zetten, waar ik alle tips en tricks in kan meenemen. Vandaar dat ik ook jullie heb gevraagd om feedback en zo lang ik daar nog om blijf vragen, zal zowel positief als negatieve feedback gewenst is; hoewel ik dat niet altijd even leuk vind om te lezen, maar waar zeker een leermoment in zit voor mij... Daarnaast niet alleen voor mij: maar ook voor andere startende ondernemers die op deze wijze een valkuil kunnen voorkomen.

Link naar reactie
  • 1

Ooit heb ik 1 keer een mailing gestuurd naar slechts 40 bedrijven maar heb hier wel 11 klanten aan overgehouden. Maar om die 40 brieven te sturen heeft me gewoon enorm veel tijd gekost. Ik had een hele korte alinea waarin ik iets algemeens vertelde over mijn dienst, daarna een alinea waarin ik uitleg waarom mijn diensten iets kunnen betekenen voor zijn/haar branche en daarna nog een stukje hoe ik onze samenwerking specifiek voor ogen zag (voor sommige zelfs een grafische uitwerking hiervan).

 

Ik heb wel iedereen moeten nabellen. Ik ben ongeveer twee maanden bezig geweest met voorbereiden en een goede tijd uitgekozen om mijn diensten aan te bieden.

 

Dit ging over de verkoop van advertenties op een lokale jongerensite. Ik heb expres de periode rond de kerst gekozen, in de kerstvakantie gaat al het geld op aan uitgaan/ kado's/ kleding, daarna hebben ze geld nodig. Horeca, kledingzaken en bedrijven met tekort aan jong personeel heb ik toen benaderd en er een hoop aan over gehouden.

 

De totale mailing kosten mij in geld misschien 50 euro aan papier en inkt (sommige dingen extra mooi laten doen bij de printshop). Daarnaast wel een hele hoop tijd omdat iedere brief een stukje maatwerk was, maar heeft zich wel dubbel en dwars uitbetaald.

 

Je hoeft natuurlijk niet voor iedere potentiële klant een stuk apart te schrijven, maar als je de branche neemt en een logische tijd uitzoekt (na de zomervakantie zitten de pondjes er weer aan, die worden er nu afgetrained om zomer-strak te zijn) en specifiek iets schrijft over overgewicht in die branche zet je wellicht meer zoden aan de dijk.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Sommige tips zullen ook niet binnen mijn concept passen of moet ik deels wat aanpassen om het binnen mijn concept te laten passen.

 

Misschien is het een beter idee om je concept aan te passen?

 

Romano, beste jongen, ga eens zitten. Neem een kopje rooibosthee en ontspan. Je bent nu pak 'm beet een jaar of twintig, en je hebt een mooie toekomst voor de boeg.. Dus feitelijk ben je net zo oud als ik aan jaren ondernemerservaring heb. Sterker nog, je bent net zo oud als ik reclame-ervaring heb. Eerst als werktekenaar, toen als DTP'er, copywriter, fotograaf, en toen uiteindelijk heb ik de zakelijke kant van het vak opgepakt. Maar daar gaat het nu niet over. Weet je, ook ik ben twintig geweest. En als ik daar op terug kijk dan moet ik eerlijk bekennen dat ik soms ook wel een tikkeltje eigenwijs ben geweest. Weet je, vroeger, toen Ome Ruben jouw leeftijd had, hadden we nog geen internet, het mobieltje moest nog worden uitgevonden, en de fax had nèt zijn intrede gedaan in het zakenleven. De telex stond nog regelmatig te ratelen bij bedrijven. Vraag maar eens aan je vader wat dat is, een telex.

 

En het is in die periode dat er op televisie (ja die hadden we al wel, zelfs in kleur. Het waren alleen nog niet van die platte...) er twee mannen een programma maakten bij de Vara. Een beetje als het programma "Draadstaal" van nu. En het waren die twee mannen die een vaste punchline hadden na een sketch. De ene, Harry Vermeegen, vroeg iets aan de ander (Henk Spaan). En Harry was dan altijd veel te eigenwijs om het antwoord van Henk ter harte te nemen. Ja, dat was leuk. En tegen jou zou ik eigenlijk het antwoord willen herhalen waarmee Henk Spaan de Sketch altijd mee afsloot:

 

VRAAG HET ME DAN NIET!

Link naar reactie
  • -1

Sommige tips zullen ook niet binnen mijn concept passen of moet ik deels wat aanpassen om het binnen mijn concept te laten passen.

 

Misschien is het een beter idee om je concept aan te passen?

 

Misschien wel, maar ik denk dat met het concept helemaal niets mis is... Het moet alleen duidelijker worden geformuleerd. En laten we eerlijk zijn over eigenwijsheid; we zijn allen wel eigenwijs, en hebben allen een ego en als de ene ego de andere wil overtuigen, gaat dat niet werken denk ik. Juist biedt dit concept veel maatwerk-mogelijkheden voor voornamelijk welzijnsinstellingen en bedrijven.

 

Daarnaast is dit topic geen betrekking op mijn concept, dus lijkt het mij onverstandig hier in dit topic verder op in te gaan.

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast is dit topic geen betrekking op mijn concept, dus lijkt het mij onverstandig hier in dit topic verder op in te gaan.

 

Wat? Natuurlijk wel! Je probeert je concept toch juist te verkopen aan potentiele klanten?

 

Als je dan aan een stuk door te horen krijgt dat het aan je concept ligt, en jij blijft volhouden dat het aan de presentatie moet liggen, dan zul je hier niets van leren.

 

Man, word toch eens wakker...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.