• 0

cartuning onderdelen uit china

Goedendag mensen.

 

Ik ben deze site tegen gekomen via de bekende zoekmachine en geeft mij meer spirit te weten hoeveel kennisoverdracht plaats vind hier en vindt een top forum.

 

 

Het volgende ik ben bezig met een webshop waarin ik autotuning pakketen (bumper, sideskirts, spoilers etc) wil verkopen en ben van plan te importeren vanuit CHINA.

 

Mijn vraag is zijn er ondernemers met ervaring op dit gebied, die het al doen?

 

Ik heb al een contact en prijzen vast kunnen leggen, zij zijn ook heel behulpzaam geweest met transport te regelen, uiteraard heb ik de prijzen ook vergeleken en invoerrechten, btw etc in ned.

 

Nu komt de geld transactie en de 1 vraag 50 % downpayement...kan ik mee inkomen, de ander wil 100 TT betaling? graag uw advies hierin.

 

Het is mijn 1e x zaken doen met china.

 

IK heb tevens heel veel topic al doorgenomen en sta open voor evt suggeties.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

het is wel een zeer gebruikelijke manier van zaken doen in China. Zeker als je zelf ook nieuw bent. De fabrikant kent jou immers ook niet.

 

Belangrijk is toch wel een professionele uitstraling van de Webshop, waar ook alle gegevens staan.

 

Ter controle even bellen, en kijken of de bankrekening ter naamstelling gelijk is aan het bedrijf en adres. Op deze manier heb je al minimale zekerheid.

 

Of laat iemand in china naar de fabriek gaan en polshoogte nemen.

 

Deze service ben ik van plan zeer binnenkort te leveren.

 

Mocht je nog interesse hebben, laat graag wat van je horen ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

50% aanbetaling vragen ze allemaal. Ik ben mede-eigenaar van een fabriek in China, en het is ook onze policy. Maar 30% wordt vaak ook wel geaccepteerd, afhankelijk van wat er geproduceerd wordt (speciaal voor jou, of standaard produkten die ze ook aan iemand anders kunnen verkopen?)

 

Iemand in China ernaartoe laten gaan is het beste. Ik heb iemand in ienst in China die voor mij persoonlijk werkt (dus niet in dienst van de fabriek). Dat garandeert een onafhankelijke controle (ondersteund door foto´s). Naar mijn ervaring is dat de enige manier om echt te weten wat je krijgt. Vince HK biedt dit aan als service - dat is zeker interessant (misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen :-)) en daar zou ik in jouw plaats zeker gebruik van maken (afhankelijk van de kosten natuurlijk). Maar ja - een mannetje in China is niet zo duur.....

Link naar reactie
  • 0

De ervaring van ons is dat een downpayment van 30% doorgaans geaccepteerd word. Voorts adviseer ik je aanvankelijk levertermijnen te hanteren richting de afnemers, waardoor je gedurende de eerste tijd zelf geen voorfinanciering hoeft te regelen. Verder hoop ik dat je voldoende maatregelen hebt genomen om de consistentie van de kwaliteit te borgen, want wees erop voorbereid dat deze aan veranderingen onderhevig kan zijn!

 

Frans van Schaijik

AWON Group

 

http://www.awongroup.com

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.