• 0

controle op facturen aan buitenland?

Hallo,

Hoe kan de overheid controleren wat je factureert aan een bedrijf in het buitenland?

Bijvoorbeeld; een factuur, zonder btw (intracommunaitair) voor een dienst in Duitsland, gefactureerd aan een bedrijf in Ierland.

 

Wie controleert dat die inkomsten aangegeven worden aan de Nederlandse overheid? Geeft de Ierse overheid informatie aan het land van het BTWnummer dat op die factuur staat?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

ga er maar vanuit dat deze transacties de onverdeelde interesse hebben van de fiscus. We hebben niet voor niets een internationale BTW richtlijn!

 

Carrousselfraude is niet alleen een heet hangijzer, de FIOD slaagt er keer op keer in om dit tegen te gaan door een zeer intensieve controle op intracommunautaire leveringen. Jij moet bewijs hebben van de daadwerkelijke levering in DLD (overgang van goederen) en het zakelijk nut kunnen aantonen van de factuur aan Ierland.

 

Succes ermee ::)

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij gaat het de vraagsteller niet zozeer om BTW (fraude) maar om het verzwijgen van omzet voor de inkomstenbelasting.....omdat er geen koppeling is met de aangegeven/afgedragen BTW als niemand iets opgeeft?

Advies: gewoon netjes blijven en alles aangeven, heb je het langste plezier van en de minste kopzorgen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je advies Stien :) Jij ziet klaar.

Er zijn mensen genoeg die aan belastingen ontsnappen door te werken in het buitenland. Dan spreek ik nog niet eens over Monaco en consoorten. Als de mogelijkheid bestaat zal ik er ook gebruik van maken hoor.

Iedereen zoekt manieren om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Zo werkt het gelukkig niet. In je aangifte OB geef je ook intracommunautaire transacties op

 

Aangenomen dat je dat dan ook doet...

 

en ja, hun systeem heeft een interne link naar de aangifte OB.

 

Dat klopt inderdaad, want ik was een intracommunautaire transactie vergeten in te vullen in mijn aangifte OB, en kreeg keurig een brief met een verzoek om de discrepantie even uit te leggen.

Link naar reactie
  • 0

Zo werkt het gelukkig niet. In je aangifte OB geef je ook intracommunautaire transacties op

 

Aangenomen dat je dat dan ook doet...

 

 

Helaas is het nog steeds mogelijk om inkomen te verzwijgen, met name omdat er weinig communicatie is tussen de verschillende fiscussen op internationaal vlak. Maar de successen voor de Rechter (ook internationaal) stapelen zich op...

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.