• 0

Staking Connexxion

Hallo!

 

Waarschijnlijk niet de eerste en ook niet de laatste keer; Maar Connexxion heeft door stakingen geen bussen rijden.

 

Nu heb ik een café op de Korenmakrt in Arnhem, helemaal leuk; Maar doordat de bussen niet rijden kost me dat bijna 50% omzet op een goede avond! Afgelopen weekend had makkelijk twee keer zo veel kunnen zijn en ik ben geneigd hier boos over te worden; Maar de echte vraag is natuurlijk: Wat moet ik doen?

 

Alvast bedankt!

 

Jeroen van Dam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaar dat de dieselprijs omlaag kon! Ik hoorde namelijk dat er anders vannacht in het transport ook gestaakt zou worden maar doordat dieselprijs omlaag was ging dit niet meer door?

 

Is dat niet iets dat zichzelf een beetje veroorzaakt? Bussen en trucks rijden allemaal op diesel, dus als die allemaal gaan staken lijkt het me logisch dat in ieder geval lokaal de vraag fors afneemt.

 

Wat dat betreft is voortdurende staking in het vervoer wellicht best goed nieuws voor de bezitters van een personenwagen op diesel :)

Link naar reactie
  • 0

Een ietwat offtopic post, maar ze kunnen er m.i. beter staatsbedrijf van maken, van het gehele OV. Er valt denk ik maar bitter weinig aan te verdienen. Brandstofprijzen die blijven stijgen. Er blijft niet veel over. Arriva schijnt nu al een verlies te lijden van miljoenen per dag.

Link naar reactie
  • 0

Doordat het streekvervoer zolang al staakt worden vooral de reizigers erg gedupeerd. Onbegrijpelijk dat een "milieubewust" kabinet niet of veel te traag daarop reageert. Die minister Cramer maar roepen dat iedereen de auto uit moet terwijl de reizigers die ver buiten de stad wonen nu helemaal in de kou staan. Ik hoorde trouwens van een buschauffeur dat de media maar de halve waarheid vertellen: streekbuschauffeurs hebben een slechtere CAO dan stadsbuschauffeurs en ze verdienen al 10 jaar ongeveer hetzelfde. Ook worden verbeteringen ingeruild tegen de 13 de maand. Als de overheid niet met meer geld over de brug komt jagen ze iedereen weer de auto in

Link naar reactie
  • 0

was vanavond om 18.00 in het nieuws. voor het noorden van nederland is per morgen het staken in de spits verboden, buiten de spits mag wel gewoon gestaakt worden.

Dit vonnis geld voor 2 maanden, als er na die tijd geen oplossing is vervalt het vonnis en mag er weer 24 uur per dag gestaakt worden.

 

Of er nu enkel in het noorden weer gereden wordt in de spits of ook in de rest van het land is me nog niet duidelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat zo'n staking erg helpt om mensen het OV in te krijgen. Goed voor de werkgelegenheid van de stakers dus.

In ieder geval niet goed voor de werkgelegenheid voor de mensen die voor woon-werkverkeer afhangen van OV. Mijn zoon bijvoorbeeld, zit nog in zijn proeftijd en moet zich in allerlei bochten wringen om zijn nieuwe baan naar behoren te kunnen vervullen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat die chauffeurs effectiever actie zouden voeren als ze normaal zouden rijden maar geen kaartjes zouden controleren. Dan treffen ze degenen die ze willen treffen. En als ze de frequentie van de lijnen op zouden voeren door wat extra ritten te rijden. Kost de maatschappijen meer, maar is goed voor de reiziger.

 

Dat doen ze wel een dagje in het kader van publieksvriendelijk, maar ik vraag me wel af of hun werkgever zich daar niet tegen kan verzetten als het langdurig gaat plaatsvinden. Kosten voor materieel, brandstof en dergelijke lopen dan gewoon door terwijl er geen inkomsten zijn. Eerlijkgezegd denk ik niet dat een vakbond een werkgever op die manier mag duperen.

 

Qua mensen de auto uit krijgen werkt het in ieder geval averechts: zelfs als je een halte voor de deur hebt moet je feitelijk nog een auto aanschaffen aangezien die clubs bij ieder cao-gevecht een paar werken staken.

Link naar reactie
  • 0

Taxis doen goede zaken momenteel, snapte niet helemaal waarom die hier niet op inspringen. Koop of huur een bus, vraag een euro meer per kaartje en gaan met die banaan.

 

Tja zitten weer licenties aan vast. Je mag in Nederland niet zomaar bus chauffeurtje spelen. Daar hangen weer regeltjes aan vast.....

 

Ik sta bij Utrecht centraal regelmatig met een bordje Nieuwegein hier verzamelen. Als ik 5 man heb, even onderhandelen en nemen we een taxi, kost dan bijna net zo veel als een buskaartje.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.