• 0

Tegoedbon uitbetalen vs belastingdienst?

Ik heb de search, FAQ en Google geprobeerd, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag.. Dus daarom heb ik dit topic geopend.. (mocht er een topic lopen waar ik al mijn benodigde info kan vinden svp een linkje en van mij mijn excuses ;) )

 

Ik ben momenteel bezig om via een eenmanszaak een website op te zetten. Die website heeft een webwinkel waar mensen punten kunnen inwisselen voor tegoedbonnen, donaties aan goede doelen etc. Die punten worden verdiend op de site.

 

Mijn vraag: welke gegevens van mijn puntenverdieners ben ik verplicht te registreren voor de belastingdienst? Mocht iemand bijvoorbeeld een toegoedbon kopen met de punten die diegene verdiend heeft op mijn site, heb ik dan te maken met een verkapte vorm van loon -> loonheffing etc. Moet ik dan BSN-nummers, namen en adressen etc. registeren? Of ligt de meldingsplicht bij de ontvanger en hoef ik de toegoedbonnen slecht in te kopen en in mijn administratie te verwerken als kosten?

 

Momenteel is het idee namelijk dat mijn klanten voor mij verder niet traceerbaar zijn. Het is voor mijn concept namelijk niet nodig. Een nickname is voldoende, de bonnen worden naar een opgegeven emailadres verzonden.

 

De punten worden verdiend met o.a. het invullen van vragenlijsten. Er is een aanmeldsysteem a la een klankbord. Ik verwacht dat iemand max. +/- 100 euro aan bonnen per jaar zou kunnen kopen van zijn of haar punten.

 

Graag jullie advies :)

 

UIteraard alvast bedankt!

 

 

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi cbakker

 

Kun je uitwijden over jouw concept? Hoe komen mensen aan punten? Van wie kopen zij deze tegoedbonnen? Wat moet iemand doen om aan punten te komen?

 

Wat lever jij uiteindelijk?

 

Alleen dan is de vraag over jouw fiscale status te beantwoorden, hoewel ik al kan zeggen dat je van jouw kopers geen BSN nodig hebt ;)

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mensen "verdienen" de punten op de website door het invullen van vragenlijsten. An sich geen uniek concept trouwens, er zijn meer online enqueteurs. Ik heb uiteraard extra unieke toevoeging aan het idee ;)

 

De tegoedbonnen koop ik in en verkoop ik door aan de mensen. Bol.com, bioscoopbonnen, noem het maar. Afhankelijk waarna vraag is. Mijn winst zit niet in de tegoedbonnen, maar in de partijen die de vragenlijsten aanleveren en er voor betalen om ze in te laten vullen. (van die partijen heb ik uiteraard wel alle gegevens :) )

 

Alvast bedankt.

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.