• 0

tarieven op internetsite?

Beste mensen,

Ik sta voor een klein dilemma.

Ik lever een aantal diensten, waaronder de telefoonservice. Nu is het zo dat ik veel concurrenten heb, dus ook in deze dienst. Enkele maanden geleden zijn we begonnen met advertenties via adwords. Op zich loopt dit redelijk, maar ik ben nog niet tevreden. Er komen af en toe wat leads binnen, sommige worden klant, sommige haken af door bijvoorbeeld de prijs.

Mijn dilemma zit m in het volgende: Een heel aantal van mijn concurrenten melden hun tarieven op internet. Ik doe dat nog niet maar vraag me af of ik het wel moet doen?

 

De voor- en nadelen zoals ik deze zie even op een rijtje:

Voordelen:

•   Transparantie en dus bied meer vertrouwen.

•   Wanneer klanten zich aanmelden kennen ze de prijs, dus is de aanmelding waardevoller

•   Er kan snel vergelijk worden gemaakt met de prijzen van de concurrent.

 

Nadelen

•   Er kan snel vergelijk worden gemaakt met de prijzen van de concurrent en dus kan de beslissing worden gemaakt op prijs.

•   Concurrentie heeft inzicht in mijn prijzen en kan dus eigen prijzen hiermee aanscherpen

•   Wegblijvende klanten kan ik niet meer nabellen

 

 

Ik wil graag de kans krijgen om mijn dienst te verkopen, zonder dat de prijs hierin de overhand heeft.

Toch wegen de voordelen voor mij wat zwaarder als de nadelen maar ik twijfel nog. Wie kan mij hierin adviseren en zeggen wat wijsheid is.

 

Ik ben benieuwd.

 

groet,

 

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Ronny,

 

Voor beide opties is iets te zeggen.

 

Ik vind echter wel dat je je prijzen moet communiceren doordat je je in bijzonder concurrerende markt begeeft dreigt je klant toch veelal op basis van de prijs te kiezen.

Als je een écht bijzonder product kan aanbieden dat zich wezelijk onderscheid van je concurrenten kan je er voor kiezen om je prijzen niet te communiceren, als je dat niet hebt zou ik absoluut je prijzen communiceren.

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

Puur mijn eigen gevoel als inkopend ondernemer: als dat gebruikelijk is in de markt, zou ik prijzen willen weten (ook al selecteer ik niet enkel op prijs). Dus als ik sites tegenkom met prijzen, dan neem ik eerder contact op met díe partijen, dan met partijen die geen prijzen vermelden.

 

(Dit geldt uiteraard niet voor echte maatwerktrajecten, maar daarvan zullen concurrenten ook geen prijzen vermelden, hoogstens grove indicaties.)

Link naar reactie
  • 0

Hoe is je prijsstelling - ben je relatief duur, goedkoop of ergens in het midden?

 

Tarieven vermelden is denk ik vaak wel gunstig, maar wellicht loop je er wel wat leads mee mis. Aan de andere kant kun je je afvragen of dat zo erg is, aangezien dat natuurlijk goeddeels leads zijn die alsnog afhaken als ze de prijs horen.

 

Extra leads krijg je uit mensen die geen idee hebben wat het moet kosten, maar die het wel mee vinden vallen zodra ze de informatie vooraf zien.

 

Persoonlijk zou ik eerder ingaan op iets waarvan ik direct de prijs weet, zo niet zo ik zoeken naar een concurrent waar dat wel het geval is. Dat wil niet zeggen dat je de laagste prijs moet hebben, maar als je meer kwaliteit levert is er denk niet niet zoveel op tegen de prijs daarvan te laten zien.

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik absoluut je prijzen communiceren.

 

Zoals Jeroen al zei als inkoper is prijs een belangrijk aspect ( niet het belangrijkste), maar op je website communiceer je belangrijkste aspecten.

 

Wederom als je een uniek product hebt, kan je er voor kiezen om het niet te doen.

 

 

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

ik zit in het midden met mijn prijzen. ben niet de goedkoopste. meer zeker ook niet de duurste.

 

Nondehu, je signatuur op dit forum is 11 regels. Da's meer dan je gemiddelde bericht. Ik ga dat gedoe met signatuur-reclame aan de orde stellen. >:(

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik zit in het midden met mijn prijzen. ben niet de goedkoopste. meer zeker ook niet de duurste.

 

Nondehu, je signatuur op dit forum is 11 regels. Da's meer dan je gemiddelde bericht. Ik ga dat gedoe met signatuur-reclame aan de orde stellen. >:(

 

Ik ben blij dat ie opvalt... ;D

 

maar ik begrijp je punt... ik zal m wat inkorten

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf, kijk bij het zoeken/nemen van een dienst, altijd of er op een website prijzen vermeld staan. Deze bedrijven hebben mij voorkeur. Offertes aanvragen doe ik zelf niet snel. Altijd dat eindeloze nagebeld worden hoeft van mij niet.

Ik zou prijzen vermelden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.