• 0

Ondernemingsplan , financieringsbehoefte

Goedemiddag!

 

Ik ben al een heel eind op weg met mijn ondernemingsplan en heb ook informatie kunnen gebruiken van dit forum.

 

Ik ben nu bezig met de financieringsbehoefte. Salaris kosten, neem je die ook mee in je investeringskosten?

 

Als ik de salariskosten niet meeneem, heb ik maar 10.000 euro aan investingskosten, is het dan wel reeel om een lening aan te vragen bij een bank? Of kun je gewoon 0 neerzetten bij de financieringsbehoefte?

 

Ik schrijf dit plan trouwens voor school, maar ben wel van plan het ook daad werkelijk te gaan starten na mijn opleiding. (volgend jaar).

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Bas

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok bedankt voor je berichten in ieder geval, fijne vakantie ;)

 

De financieringsbehoefte had ik afgeleid uit mijn investeringsbegroting.

 

Ik heb dus mijn liquditeitsprognose per jaar gemaakt. Dus dan pak ik gewoon het saldo van jaar 1? Dat is 24.767. Als ik dan vervolgen

 

Maar toch snap ik het niet. Ik heb dus zo'n 8.000 euro nodig om mijn bedrijf te starten, maar dat is niet mijn financieringsbehoefte?

 

Investeringsbegroting:

 

Vaste Activa:

Computerapparatuur      2.257,- euro

Inventaris            3.175,- euro

Marketing kosten (1 jaar)   2.595,- euro

 

Vlottende activa:

Aanloopkosten          80 ,-            

 

Totaal:             8.107,-

 

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie
  • 0

Ga eerst maar eens terug naar af. Als je een baan moet opzeggen om een bedrijf te starten zul je toch minstens gaan streven naar een jaarresultaat dat netto hoger ligt dan dat van je vorige salaris. Je moet ervan uitgaan dat je daarvan moet leven en dat je ook nog aanloopkosten hebt is ook duidelijk. Als je al in het bezit van de benodigde apparaten, gebruik je die gewoon eerst en later kan worden vastgesteld of het nodig is om die wel of niet op de balans te plaatsen. Maar je verhaal is wat vreemd, want een laptop is nou niet bepaalt de machine om wevsites mee te gaan maken. Dat is leuk om erbij te hebben maar je zult toch wel met ander materiaal over moeten komen om iets in die markt te kunnen betekenen. Ik zou toch eerst maar eens gaan rondkijken op Macminds voordat je denkt dat je denkt dat je daar je boterham mee kunt verdienen.

Een goede dienstverlener van dit forum zou je ook kunnen adviseren om in de avonduren te starten en te kijken of je zo de benodigde uren wel haalt om de ondernemerstitel te verkrijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik verdien er reeds mijn boterham mee, maar voor mijn eindstage moet ik nu een businessplan opzetten als ware ik mijn onderneming nog moet starten. Het luistert dus niet supernauw, maar wil het wel graag grotendeels kloppend hebben.

 

En wat betreft een laptop, tuurlijk kun je daarmee websites maken, dat verschilt niets van een desktop.

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.