Persoon Geplaatst: 11 april 2003 Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 11 april 2003 Momenteel heb ik een huis op het oog van de gemeente. Het huis staat leeg, voor de komende vier jaar. Daarna wordt het gesloopt of verkocht. Aangezien ik het een mooie woning vind, wil ik het huren. De gemeente heeft na 4 mnd overleg dit voorstel afgewezen. Ze zijn bang dat ik, als huurder, er niet uitga na die periode. Staat een huurder echt zo sterk? Is er geen juridisch waterdicht contract? Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 11 april 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 11 april 2003 Ja, Huurbescherming staat beschreven in de wet. Zelfs als je een contract tekend waarin je beloofd dat je na 4 jaar het huis verlaat, gaat de wet boven het contract en mag je huurbescherming claimen. Kun je het huis niet op een andere manier in gebruik nemen? Als beheerder voor de gemeente of op een antikraak overeenkomst? Ik ken een aantal studenten in Groningen, die gewoon de sleutel kregen van de gemeente, van afbraak panden, om te voorkomen dat er junks en drugsdealers kwamen wonen. Ze hebben er een aantal jaren kunnen zitten voordat de panden werden afgebroken. Het was alweer een aantal jaren geleden (begin jaren 80) en ik geloof niet dat er een contract aan te pas kwam. Het was een vorm van gedoogde illegale bewoning. Groeten, Nils Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Persoon Geplaatst: 11 april 2003 Auteur Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 11 april 2003 Klopt, dan krijg je te maken met een 'bruikleen overeenkomst'. Hier betaal je alleen de kosten van water, gas en electriciteit. Huur mag er niet gevraagd worden. Het voordeel is dat de woning bewoond is en dat de bewoners eruit moeten als de gemeente het nodig heeft. Helaas is er weer iets veranderd in de huurderswet en het schijnt dat onderhoud aan de woning dan weer wel verplicht is... en als het onderhouden wordt, dan val je weer onder de huurderswet, waardoor je ook de rechten als een huurder krijgt. Anti-kraak is ook een mogelijkheid, echter ben je gewoon iemand die het huis bewoonbaar houdt. Wij willen het dan toch als woning / kantoor gaan gebruiken, waardoor het huis toch normaal ingericht gaat worden. Beetje lastig als je dan steeds moet verhuizen. Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 11 april 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 11 april 2003 Ik zou toch mikken op een bruikleenovereenkomst, zonder het te hebben over onderhoud. Nu je het zecht, ik ken een bedrijf dat een groot fabriekspand "in bruikleen" heeft gekregen van de gemeente, met een opzegtermijn van twee weken. Ik de bruikleenovereenkomst staat ook "waarom" ze er in mogen, wat ze er mee mogen doen en "waarom" ze er weer uit moeten. Ik bedrijf investeerd behoorlijk wat in de infrastructuur, dus het eerste jaar hoeven ze er niet uit, maar daarna zijn ze in feite "vogelsvrij". Misschien heb je meer kans op een bruikleenovereenkomst voor zakelijk gebruik. Wie weet. Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Persoon Geplaatst: 15 april 2003 Auteur Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 15 april 2003 Ze zijn weer aan het denken en vergaderen... afgelopen vrijdag zou ik het horen... en nu is hij weer ziek :( Gaat weer lekker! Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen