• 0

microsoft office live small business

Hallo,

 

Ik ben samen met een paar collega's op zoek naar een manier om makkelijk bestanden op te slaan en te delen.

 

Microsoft office live small business biedt deze mogelijk en meer zoals het delen van agenda's etc. Het ziet er op zich aardig uit maar werkt vrij traag.

 

Heeft een van jullie al ervaring met Microsoft office live small business of weten een jullie een andere makkelijke manier om bestanden op te slaan en te delen?

 

Alvast bedankt voor de reacties!!

 

Groeten, Hendrik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik het liefst alleen maar google docs. Volgens mij kan je best plaatjes in documenten opslaan en je kan documenten safen in PDF. Voor plaatjes kan je picasa gebruikel en voor agenda's Google Calender. Dat i helemaal geweldig. Synchriniseerd zelfs met je outlook (als je dat nog zou willen gebruiken)

 

Ik ben een beetje klaar met die zware office applicaties. Je heb er dure machines voor nodig en het looptcontinue spaak. Het enige dat ik echt mis is MS Access. Daar kan ik heel veel mee.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Graag even contact.

 

Groet,

Rob

 

Beste Rob, op elke profielpagina vind je een optie voor een 'Persoonlijk bericht' (op het forum ook wel aangeduid met PM, of Personal Message). Dat is een betere manier van één-op-één communiceren met andere HL-leden.

 

Edit: emailadres even weggehaald uit de quote

Link naar reactie
  • 1

Ik gebruik het liefst alleen maar google docs. Volgens mij kan je best plaatjes in documenten opslaan en je kan documenten safen in PDF. Voor plaatjes kan je picasa gebruikel en voor agenda's Google Calender. Dat i helemaal geweldig. Synchriniseerd zelfs met je outlook (als je dat nog zou willen gebruiken)

 

Ik ben een beetje klaar met die zware office applicaties. Je heb er dure machines voor nodig en het looptcontinue spaak. Het enige dat ik echt mis is MS Access. Daar kan ik heel veel mee.

 

Ooit gedacht aan openoffice? Zit ook een database in........ Is gratis en.............totaal 100mb dacht ik

 

http://nl.openoffice.org/

 

Nooit meer Ms....... Als je nog een oude pc hebt... kun je ook Ubuntu eens proberen...........Net zo goed als Vista....

 

Groet

 

Link naar reactie
  • 1

Maar ook OpenOffice is niet echt een lichte applicatie te noemen. En mist dan ook weer de voordelen van alles (deelbaar) online hebben.

 

Nils, er zijn wel online database applicaties op de markt zoals DabbleDB en Longjump, maar dan mis je natuurlijk het voordeel dat je alles op één plek (Google) hebt. Het lijkt me niet heel onwaarschijnlijk dat Google dit gemis nog wel aan zal vullen.

Link naar reactie
  • 1

Als het gaat om bestanden delen als hoofdzaak, ben ik wel gecharmeerd van Microsoft Office Groove. Deze tool wordt meegeleverd met Office en ik ontdekte de functionaliteit een jaar of wat geleden per toeval. Alle bestanden uit een folder van max 2 GB per folder worden gesynchroniseerd met iedereen die je toegang geeft via Groove. Ook handig als je zelf op meerdere pc's werkt of met meerdere mensen aan 1document. De laatste versie van je bestanden zijn altijd met Groove opvraagbaar omdat Microsoft een copie op hun server opslaat.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

Als het gaat om bestanden delen als hoofdzaak, ben ik wel gecharmeerd van Microsoft Office Groove. Deze tool wordt meegeleverd met Office en ik ontdekte de functionaliteit een jaar of wat geleden per toeval.

 

klinkt wel cool, maar waarom weet niemand dat dan? Geheime feature voor de happy few of zo? Kun je ook online delen? Moet je dan poorten open zetten in je firewall?

 

Ik gebruik trouwens Ubuntu linux en Open Office. In Ubuntu kun je met twee muisklikken een drive ergens op het net beschikbaar maken als een locale drive, hij ziet er dan gewoon uit als een locale harddisk. Is erg praktisch als project-dossier. Mijn website daait in een datacenter van xs4all maar ik update files alsof het op mijn locale pc staat.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het gaat om bestanden delen als hoofdzaak, ben ik wel gecharmeerd van Microsoft Office Groove. Deze tool wordt meegeleverd met Office en ik ontdekte de functionaliteit een jaar of wat geleden per toeval. Alle bestanden uit een folder van max 2 GB per folder worden gesynchroniseerd met iedereen die je toegang geeft via Groove. Ook handig als je zelf op meerdere pc's werkt of met meerdere mensen aan 1document. De laatste versie van je bestanden zijn altijd met Groove opvraagbaar omdat Microsoft een copie op hun server opslaat.

Een iets minder kostbare variant is Collanos.. Werk er al enige tijd redelijk tevreden mee.

www.collanos.com

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gebruik gemaakt van open office en star office. Prima applicaties overigens. In mijn huidige werk omgeving heb ik weer te maken met Outlook, MS Office en small business server alles op een eigen zeurver. Wat een gezeik. Al die synchronisaties zijn een drama. We gebruiken ook ACT! een prima programma, maar alles bij elkaar zo zwaar dat de hele zaak steeds in elkaar stort. Documenten staan overal. De nieuwste versie is nergens te vinden.

 

Als je iets wil delen moet het webbased zijn, A la Google docs. Aan de andere kant heeft dat ook weer zijn beperkingen. Ik ben veel op reis en met name in Africa zijn de internet verbindingen zeer slecht. Heb je geen internet, dan heb je niks. Erg irritant. Dus ik heb ook afscheid moeten nemen van mijn Asus EEEPC en weer een "echte" laptop moeten kopen (HP Compac).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een iets minder kostbare variant is Collanos..

 

Office Groove is niet gratis nee, zo'n €275 per licentie, maar is ook onderdeel van Office Enterprise Edition.

http://office.microsoft.com/nl-nl/groove/default.aspx?ofcresset=1

 

Als je iets wil delen moet het webbased zijn, A la Google docs. Aan de andere kant heeft dat ook weer zijn beperkingen.

Heb je geen internet, dan heb je niks.

 

En dat wil je niet, je documenten moet je altijd kunnen benaderen, ook in de rimboe en als je weereens geen bereik hebt met je T-Mobile UMTS kaart. Heeft Google Docs nog geen offline variant dan, dus een tool waarmee je alles lokaal op je pc trekt en dit synchroniseert met de Google server?

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 1

Wat je ook kunt doen als tegenhanger van dure software is een NAS...

Een klein apparaatje dat je ergens in de meterkast mikt en waar je vanaf alle computers in je netwerk en indien gewenst ook de computers buiten je netwerk bij kunt via verkenner/browser/FTP programma enzovoorts.

 

Je hebt ze in varianten met één of twee interne harddisks (al dan niet met RAID) of usb of esata...

 

Wel moet je een stevige verbinding hebben als je grote bestanden buiten je netwerk wilt benaderen... Daar staat tegenover: alle controle, meer privacy (het is heel eng als je bedenkt wat google van ons kan weten...) en een zee van ruimte (een NAS met 2TB is zo in elkaar geprutst).

 

Veel NASsen zijn ook meteen printserver en kunnen BITtorrent dingen downloaden enzo.

Ik heb zelf zo'n kastje verbouwd tot NAS door er een externe HD aan te hangen en er Clarkconnect op te zetten. Draait super stabiel, nog nooit vast gelopen of problemen gehad en werkt prima (alhoewel dit natuurlijk niet heel snel is door de processor icm een USB HDD. Ik was met iets van €150 klaar!

 

Er bestaan ook standaard kastjes, je kunt het zo duur maken als je wilt (€100 tot €10.000).

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.