• 0

word de Segway een nieuwe hype of ??

Omdat de Segway is opgebouwd uit geavanceerde zelfbalancerende technologie, waarbij het sturen intuïtief gebeurt, bleek het lange tijd lastig om de juiste classificatie voor voertuig vast te stellen. Het apparaat was daarom lange tijd verbannen van de openbare weg.

 

De ministeries van Verkeer en Waterstaat en van Justitie zullen de Segway vanaf deze zomer toelaten op de openbare weg. Op de straat geldt dan een maximum snelheid van 25 kilometer per uur. Word dit een hype of zal het overvliegen bij ons??

 

Segway-ES-01-.thumb.jpg.edca2fab49c7461e0768839ff92faf6b.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het zoals Nano Hendrik al zei een neppe op de foto. Op de echte zit niet zo'n zijwieltje. Ik heb ze eens te koop zien staan in Washington D.C. een paar jaar(!) geleden, maar ook niemand er mee over straat gezien.. Ze waren uit m'n hoofd iets van 3500$ een stuk minder dan wat ze in NL moeten gaan kosten.

 

De doelgroep hier is bedrijven, maar ik zie nog niet zo snel een accountant hierop in zijn driedelig pak naar zijn afspraken zoeven..

Link naar reactie
  • 0

Misschien voor binnenpandig gebruik in bedijven met grote ruimtes? Het lijkt me best handig om bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant van een grote fabriekshal, magazijn oid te zoeven.

 

Buiten zou ik er in ieder geval niet in pak op gaan rijden - beschermen tegen de regen doet het ding niet, en ondertussen een paraplu vasthouden is vast lastig ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in diverse ziekenhuizen artsen en verplegend personel op electrische steps zien rondzoeven. De Segway is een stuk stabieler (en dus veiliger). De academische ziekenhuizen in Leiden en Amsterdam zijn megacomplexen. Daar is absoluut een markt voor. En wat dacht je van de terminals op Schiphol? Veiligheidsmensen, grondpersoneel... Ik kom nog wel eens op een beurs, en zelfs in de Jaarbeurs in Utrecht (en da's niet meer dan een puist vergeleken bij de Frankfurter Messe) zie je ze af en toe voorbij komen. Denk maar eens aan grote gebouwcomplexen waar eigen grond is aangewezen als gebied waar de gangbare verkeersregels gelden. Universiteitscomplexen zoals die van TU Delft bijvoorbeeld, de bedrijfsterreinen van Phillips, General Electric in Rozendaal, Pernis, maar ook winkelcentra zoals Hoog Catharijne. In eerste instantie zal de Segway professioneel gebruikt worden. Over een aantal jaren zal de techniek steeds betaalbaarder worden. De early adapters hebben dan hun lolletje gehad, en dan is het publiek aan de beurt.

 

Ik geloof er wel in.

Link naar reactie
  • 0

In Parijs rijden agenten op deze karretjes rond, ik heb het wel eens gezien, zag er grappig uit.

 

Ik denk dat de echte te duur is en of de Chinese neppert überhaupt mag rijden vraag ik me af, op de site van Rijkswaterstaat staat duidelijk dat het gaat om een voertuig met 2 wielen...

 

Verder denk ik niet dat het veel gebruikt zou worden, het zit kwa te halen afstanden een beetje tussen de fiets en de scooter in... ik denk niet dat er kwa doelgroep een groot gat tussen die twee zit... Behalve zoals gezegd professioneel.

Maar of de Segway het straatbeeld gaat beheersen? Als je het mij vraagt niet.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Leuke handel voor onze gewichtsconsulent.

 

Binnen grote bedrijven wordt veel gebruikt gemaakt van fietsen en autopeds.

 

Nadeel van apparaten als de segdway is dat binnen een groot bedrijf niemand zich verantwoordelijk voelt voor die dingen. Mensen vergeten 's avonds het ding aan het stopcontact te hangen om op te laden en de volgende dag stopt het ding er al snel mee, gevolg frustraties.

Ook zal er een zekere mate van onderhoud moeten plaatsvinden, past niet echt binnen de structuur van de meeste bedrijven.

Verder is het in grote bedrijven diefstal gevoelig.

 

Zelf heb ik ooit eens als onderhoudsmonteur bij een groenteveiling gewerkt. Die beschikte over een behoorlijke vloot aan heftrucks en electriche handpalletswagens.

Vooral de handpallettrucks moest je goed in de gaten houden, zowel voor onderhoud/bedrijfszekerheid als ook vanwege de aantrekkelijkheid even zo'n ding in een truck te schuiven.

 

Als deze dingen het lopen en fietsen gaan vervangen dan voorzie ik een gouden toekomst voor gewichtsconsulenten.

Link naar reactie
  • 0

Je zou er een weegschaal in kunnen stoppen en een stroom laten gaan door de handen om de vetindex op een scherm te tonen. Zet er aan de voorkant een LCD op zodat de hele fabriek het kan zien en het wordt inderdaad een afvalhulp. 8)

 

Het lijkt me niet een comfortabele manier van bewegen omdat je hoofd vrij hoog zit en vooral het remmen een rot gevoel geeft. Doet me denken aan het effect wat je op Schiphol hebt als je van de lopende band stapt zeker als je daar flink op doorloopt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.