• 0

Container komt CIF in Rotterdam.... EN DAN??

Hallo levelers,

 

zoals zo velen heb ook ik heel veel berichten gelezen op zoek naar allemaal antwoorden. Veel gevonden maar nog niet het antwoord op de volgende vraag.

 

Via mijn contactpersoon in China krijg ik te horen dat mijn dozen met goederen (5 stuks 62x60x40 a 28kg) CIF Rotterdam geleverd worden. Kortom: in de haven en onderweg verzekerd.

 

Wat ik nu wil weten is wat er dan gebeurd? Wordt ik opgebeld door de douane die zegt: meneer uw post is hier. Als u even langskomt en de BTW en invoerrechten betaald dan kunt u het inladen... of moet een gespecialiseerd bedrijf mij mijn pakketjes komen brengen tegen een fiks tarief?

 

Graag hoor ik jullie ervaringen en eventueel tips met wie wat te regelen.

 

Groeten,

Dennis

------------------

Dennis Willemse

Adviseur binnen de Buitenruimte

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

en dan moet je iig niet schreeuwen :)

 

En dan bel je de rederij op en vraag je waar je de spulletjes kunt ophalen. Volgens mij worden alleen verdachte zendingen door de douane gecontroleerd. Je doet dus zelf aangifte van de import. Check de site van de douane, daar staat het op.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • -1

Maar wie informeert mij dat de zending er is?

Welke rederij moet ik bellen?? Geen idee wie de spullen mee neemt? ???

 

Of krijg ik een soort TNT code zodat ik kan zien waar mijn spullen uithangen?

 

Graag iets meer informatie alsjeblieft.... DAN STOP IK MET SCHREEUWEN.. ;)

------------------

Dennis Willemse

Adviseur binnen de Buitenruimte

Link naar reactie
  • 0

Je krijgt vanzelf bericht dat je 5 dozen er zijn aangezien je LCL levering hebt (deellading). Niet van de douane, maar van de shipping agent.

Die zal ook vragen om de inklaring te verzorgen en aan hun moet je de BTW en Invoerrechten betalen.

Link naar reactie
  • 0
Kortom: in de haven en onderweg verzekerd

Ja, en het risico gaat over van verkoper op koper op het moment dat de goederen de reling van het schip passeren. Dan eindigt ook verzekeringsplicht van de verkoper t.b.v. de koper.

 

Valt het uit de kraan op de kade= risico koper (als het in het schip valt dan heeft het goed de reling niet gepasseerd en is de schade voor risico verkoper c.q. diens t.b.v. de koper afgesloten verzekering) Raken de goederen beschadigd of vermist na lossen = risico koper

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.