• 0

(stamrecht) LTD oprichten? LET OP

Ik ben geen tegenstander van LTD's, maar er is bij een aantal cliënten van ons iets voorgevallen dat ik graag deel hier met iedereen die van plan is een LTD op te laten richten. Een nieuw nadeel: rommelende eigenaars van oprichtingsbedrijven van LTD's.

 

Voor onze stamrecht LTD's betrokken wij de diensten van een niet nader te noemen website,

 

Wat is er gebeurd?

 

De oude eigenaar bood aan LTD's op te richten (statuten, inschrijving Companies House en melding UK fiscus) en zorg te dragen voor de jaarlijkse deponering in de UK (bij Companies House) en betaling van de annual fee aan Companies House.

 

Statuten en inschrijving CH ging prima.

 

Onze stamrecht LTD's werden echter soms als slapend (dormant) geregistreerd bij CH, wat zeer zeker onterecht is. Daarnaast horen LTD's een aantal adressen te krijgen:

 

1. statutair adres (een LTD in de UK)

2. Secretariaat (idem)

3. Agent in NL.

 

Deze hadden ze wel, alleen werkte er niemand voor deze bedrijven. Gevolg: post van CH blijft daar liggen of kwam terug bij CH. Post waarin facturen zaten voor de annual fee en meldingen dat de deponering te laat is. Als een van beiden te laat is, dan kan dat de Director van de LTD op een forse boete komen te staan (max 5.000 pond).

 

Daarnaast was niet elke aanmelding bij de UK fiscus in orde. Een stamrecht LTD moet namelijk als ´niet handelend in de UK´ geregistreerd worden voor de vrijstelling van de company tax (Engelse VPB). En ook de UK fiscus stuurt de aangifte op naar het secretary adres. Dus ook die gegevens bleven daar liggen en in NL wisten zowel wij als de eigenaar van de LTD van niets!

 

Kortom: wij zijn druk doende om alles te herstellen en hebben daarin wel een betrouwbare partner gevonden: www.ukeurobv.nl, goed doorgelicht en getest (mod. svp laten staan. Is geen reclame. Ik wordt er niet beter van, maar wel een oplossing voor mensen die via andere aanbieders in de shit zitten!).

 

Overigens is de oude eigenaar doorgegaan met een nieuwe onderneming die hetzelfde aanbied. Om insinuaties te voorkomen en daarmee een smaadclaim plaats ik die naam hier niet.

 

 

Zoek dus een betrouwbare partner!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

De algemene les is (m.i.) dat je je gewoon niet moet laten verleiden tot een Ltd. Richt gewoon lekker een BV op en doe niet moeilijk over die 18.000. Via een "kasrondje" moet dat te regelen zijn en de kosten in privé zijn 18.000 x 5% = 900 rente per jaar.

 

Scheelt veel gezeik en het blijft lekker overzichtelijk.

 

Off topic: een reus voor Joost. Niet veel adviseurs hebben de kracht openlijk toe te geven dat ze zijn belazerd door een leverancier en dat ze hun klanten in zee hebben laten gaan met een dergelijke club.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Off topic: een reus voor Joost. Niet veel adviseurs hebben de kracht openlijk toe te geven dat ze zijn belazerd door een leverancier en dat ze hun klanten in zee hebben laten gaan met een dergelijke club.

 

Dank je wel. De waarschuwing is mij belangrijker dan de schade die ik als adviseur heb opgelopen. Overigens is alles hersteld, maar we waren er kantje boord bij.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De algemene les is (m.i.) dat je je gewoon niet moet laten verleiden tot een Ltd. Richt gewoon lekker een BV op en doe niet moeilijk over die 18.000. Via een "kasrondje" moet dat te regelen zijn en de kosten in privé zijn 18.000 x 5% = 900 rente per jaar.

 

Scheelt veel gezeik en het blijft lekker overzichtelijk.

 

Off topic: een reus voor Joost. Niet veel adviseurs hebben de kracht openlijk toe te geven dat ze zijn belazerd door een leverancier en dat ze hun klanten in zee hebben laten gaan met een dergelijke club.

 

Zelf ben ik aan het twijfelen of het ooit een BV, Ltd of Euro-BV wordt

Ik ben hier de laatste dagen op HL me er ook flink over aan het verdiepen.

Beide rechtsvormen hebben hun voor en nadelen, maar ik neig nog steeds naar een Ltd of Euro-BV

 

Een Euro-BV zou minder administratie behelzen dan een standaard Ltd met dezelfde rechten en plichten als een Nederlandse BV.

Let wel ik heb het niet over een SE :) Dit om verwarring te voorkomen.

 

Nu zie ik dat Quaedvlieg juristen zo'n Euro-BV constructie aanbiedt.

Mijn vraag is in hoeverre is deze partij betrouwbaar, en wie heeft er eigenlijk ervaring met Quaedvlieg?

En niet te vergeten wie heeft er wel ooit eens een Euro-BV via deze partij opgericht?

Tenslotte is de Euro-BV net zo waterdicht als een Nederlandse BV?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Link naar reactie
  • 0

"Tenslotte is de Euro-BV net zo waterdicht als een Nederlandse BV?"

 

Beantwoord deze opmerking niet aan wat je gewoon zou moeten doen? een BV oprichten. Je gaat je op een vlak bevinden waar je, als ik je post goed begrijp, niet de volledige kennis over beschikt.

 

Als het loopt als een eend, kwaakt als een eend en er uitziet als een eend moet het wel een eend zijn luidt een amerikaans spreekwoord (maar dan in het amerikaans he... heb het voor het gemak maar even vertaald) Als je wil dat het loopt als een eend, kwaakt als een eend en eruitziet als een eend dan neem je toch een eend en geen genetisch gemanipuleerde teckel?

 

Mensen die hun zaken in allerlei ingewikkelde constructies gieten kijk ik altijd een beetje waterig aan. De vraag die jejezelf moet stellen; heiligt het doel de middelen? Is al die moeite en tijd die je nu steekt in het uitzoeken van al die constructies waar je minimaal x adviseurs voor nodig hebt wel de moeite waard? Ik zou zeggen ga voor die BV en als de 18000 euro onoverkomelijk is dan zou ik toch nog maar eens goed nadenken voordat je je in buitenlandse avonturen stort (zie TS)

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Ik weet niet of dit nog actueel is, maar ik heb zéér slechte ervaringen met de partij die je noemt. Ik heb betaald voor een Ltd, maar nooit iets ontvangen, de vennootschap is zelfs nooit opgericht. Pas na zes weken aandringen heb ik mijn geld terug gekregen.

 

Uiteindelijk heb ik mijn ltd opgericht bij ispire (ook geen reclame, ook ik verdien er niets aan) en daar was het in twee dagen tijd geregeld. Na mijn slechte ervaringen met ukeurobv ben ik bewust gaan zoeken naar een partij die al wat langer op de markt is.

 

Mod edit: dode link verwijderd

Link naar reactie
  • 0
De algemene les is (m.i.) dat je je gewoon niet moet laten verleiden tot een Ltd. Richt gewoon lekker een BV op en doe niet moeilijk over die 18.000. Via een "kasrondje" moet dat te regelen zijn en de kosten in privé zijn 18.000 x 5% = 900 rente per jaar.

 

Sterker nog, als je 4% opneemt in de akte of rekening-courant (gaat nu prima), dan is het € 720 rente. Indien de BV verder draait zoals het hoort betreft deze rentebetaling ook nog eens opbrengst voor je eigen BV wat betekent dat je hier € 432 van terugkrijgt na belasting. Netto kosten dus eenmalig slechts € 288. Is dat nou de moeite? Daarnaast kun je me moeilijk duidelijk maken dat dit verschil niet volledig teniet wordt gedaan door de extra kosten en moeite in de komende jaren wegens oa het aanhouden van een registered office en het indienen van de balans in de UK.

 

Daarnaast kun je natuurlijk ook zelf vooraf al € 501 storten en de lening als rekening-courant opnemen en onder de € 17.500 houden bij oprichting, betaal je zelfs helemaal geen rente en zijn er vrijwel geen kosten (mits de BV uiteindelijk niet verlies gaat draaien uiteraard).

 

[Mod edit: dode link naar een inmiddels verwijderd artikel op de eigen website verwijderd ]

Link naar reactie
  • 0

Helaas werken de diverse links in een aantal posts niet meer :(

 

Tip voor de webmaster om een keer een te laten controleren op dode links?

 

Ik heb me de laatste tijd wat meer verdiept in de diverse constructies en ik moet zeggen dat de hier genoemde voordelen allemaal wel erg mager zijn. In de praktijk zijn veel grotere voordelen te behalen.

 

Mijn accountant kent de diverse aanbieders van deze constructies en meerdere klanten maken ook gebruik van een dergelijke constructie. Laten we één ding niet vergeten: Hier worden slechts een paar namen genoemd, maar ook 'grote' namen als KPMG, Mees Pierson, ABN AMRO, e.v.a. houden zich bezig met trusts en dergelijke.

 

Ook leuk: NL is een belastingparadijs, alleen niet voor Nederlanders. Veel grote internationale bedrijven en artiesten maken dankbaar gebruik van belastingontwijkingsroutes middels trusts via Nederland. Apple heeft op deze manier, via NL, naar schatting $ 4,6 MILJARD aan belasting bespaard ...

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb me de laatste tijd wat meer verdiept in de diverse constructies en ik moet zeggen dat de hier genoemde voordelen allemaal wel erg mager zijn. In de praktijk zijn veel grotere voordelen te behalen.

 

Constructies? Trusts? Belastingontwijkingroutes? Voordelen?

Daar gaat dit topic helemaal niet over ::)

 

Dit topic gaat over LTD's als alternatief voor de BV. Een bijna achterhaald onderwerp in verband met de komst van de flex-BV en het vervallen van de kapitaalstortingseisen. Een mooi moment daarom om er een slot op te zetten

 

Helaas werken de diverse links in een aantal posts niet meer

Tip voor de webmaster om een keer een te laten controleren op dode links?

Dank voor de tip, 2 dode links verwijderd

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.